سن اتوبوس‌های پایتخت بالای ۱۴ سال است

گروه اجتماعی الف،   3970619058 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس معتقد است که متوسط سن اتوبوس های پایتخت بالای ۱۴ سال بوده و این مسئله نوسازی این ناوگان را بسیار ضروری کرده است.

خانه ملت نوشت: یقینا یکی از مهم ترین و اثرگذارترین بخش های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، ناوگان اتوبوسرانی است، حوزه ای که وظیفه خطیری در جابه جایی مسافران و مردم در شهرها به ویژه تهران به عنوان پایتخت ایران با جمعیتی حدود 10 میلیون نفر دارد.

طبق گزارش های اعلامی، به صورت روزانه، بیش از 20 میلیون سفر درون شهری در تهران توسط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت انجام می شود.

همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده شهرداری تهران، تعداد اتوبوسهای تهران در سال 93 حدود 6 هزار و 423 دستگاه بود که این تعداد در سال 96 به 6 هزار و 154 دستگاه رسیده است.

این آمارهای نمایانگر این است که در باره سه ساله 93تا 96، نه تنها اتوبوس جدیدی به ناوگان وارد نشده، بلکه بخشی از آن به دلیل خرابی و فرسودگی از دور خارج شده است.

حال روز گذشته هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نامه ای به دکتر روحانی رئیس جمهوری بر ضرورت افزایش تحرک و تلاش دولت دوازدهم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی تاکید کرده است.

در این رابطه مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اهمیت نوسازی و توسعه شبکه اتوبوس رانی درون شهری تهران، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است که حدود 75 درصد از جابه جایی ها توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد، که از این میزان، حدود 30 درصد توسط مترو، 25 درصد توسط اتوبوس و 20 درصد نیز توسط تاکسی انجام شود.

وی گفت: البته دولت یازدهم و دوازدهم در بحث تخصیص بودجه برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، اقداماتی صورت داده و نسبت به اختصاص بخشی از اعتبارات عمل کرده است.نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس قانون، دولت باید 50 درصد از هزینه ساخت مترو در تهران را بپردازد، اما متاسفانه دولت ها هیچ توجه خاصی به این حوزه نداشته اند. همچنین در بحث توسعه ناوگان اتوبوسرانی، 82/5 درصد از هزینه باید از سوی دولت و 17/5 درصد نیز توسط شهرداری پرداخت شود.

مرگ 2 هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا

بائوج لاهوتی افزود: بر اساس آمارها سالانه حدود 5 هزار نفر در کل کشور تحت تاثیر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، که از این میان حدود 2 هزار نفر مربوط به شهروندان تهرانی است، البته این آمار، به غیر از اثرات سوء و بیماری های مرتبط با این مسئله است.

توسعه نیافتن ناوگان حمل و نقل عمومی بازی با جان مردم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نامه رئیس شورای شهر تهران به رئیس جمهور درباره ضرورت کمک رسانی دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، گفت: در شرایط کنونی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران و کلانشهرها با جان انسان ها در ارتباط است، از این رو دولت باید نسبت به تحقق این مسئله برنامه ریزی و تلاش کند.

سن اتوبوس های پایتخت بالای 14 سال است

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس ادامه داد: بر اساس آمارها، سن متوسط اتوبوس های درونی شهری باید زیر 10 سال باشد، اما تا آنجایی که به خاطر دارم، متوسط سن اتوبوس های پایتخت بالای 14 سال است

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۱۰۰۹۱۰:۲۲:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۹
سن اتوبوس‌های پایتخت بالای ۱۴ سال است؟!
آریابان۵۴۱۲۸۶۱۲:۳۳:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۹
نه تنها اتوبوس های شهری تهران بسیار کهنسال و فرسوده شده اند بلکه طراحی اتاق های اونها هم بسیار قدیمی و متعلق به بیش از نیم قرن پیش !!!!! میباشد. این هیولای !!!! کاملا سیاهرنگی که محل صندلی راننده را از بقیه فضای مسافرین جدا میکنه کاملا بی مصرف و حتی زیانباره زیرا اتوبوس های ما که معمولا از شیشه هایش گرفته تا کف ماشینش آلوده و کثیفه ، با این توده عظیم سیاهی و ظلمت !!!! که در برابر چشمان مسافرین قرار گرفته، افسردگی و یاس و اندوه !!!! مسافرینش رو چندین برابر بیشتر میکنه ؛ آقایون یادشون باشه که مسافرین اتوبوس های اروپائی ، با اطراف خودشون کاری ندارند و چون همیشه هم صندلی گیرشون میاد !!!! مشغول مطالعه اند و البته در عین حال استقلال فکری-روانی راننده هم به شدت مورد توجه قرار داره و بنابراین در طراحی های خود (البته در مدل های اولیه دهها سال قبل !!!!) چنین حفاظ های کاملا لازمی (البته به گونه ای چشم-نواز و نه چنین ، افسردگی-آفرین !!!!!) طراحی کرده بودند؛ درحالیکه در مورد ما قضییه کاملا فرق می کند و ما چون همیشه با کمبود !!!! صندلی روبروئیم همون بالای پله ها و بغل دست راننده می ایستیم و یا اگر داخل فضای اتوبوس و یا حتی ندرتا نشسته هم باشیم با سرانه مطالعه بسیار پائین خودمون ، اساسا دائما مشغول نگاه کردن به شیشه جلوی اتوبوس هستیم در حالیکه یک هیولای سیاهرنگ ظلمانی !!!!! از سقف تا کف را پوشانده و چشم انداز مسافران نگران و غمگین و حتی افسرده !!!!! را مختل میکنه ؛
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین