مصرف غیرعادلانه آب در شمال و جنوب تهران

گروه اجتماعی الف،   3970618164 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران با اشاره به اینکه در ۱۰ سال آینده برای تامین آب شهر تهران و استان تهران از استان‌های مجاور دست‌اندازی شده و به زور آب گرفته شده است، گفت: مصرف غیرعادلانه‌ای در شهر تهران در بخش آب وجود دارد به طوری که شهروندان منطقه یک مصرف آب بسیار بیشتری نسبت به شهروندان منطقه جنوب تهران دارند.

به گزارش فارس، الهام فخاری رئیس شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران در همایش تبین وضعیت آب و فاضلاب شهرهای استان تهران با تاکید بر اینکه در شرایط بی‌آبی ادامه حیات می‌دهیم، گفت: از کلمه کم‌آبی که با احتیاط از آن صحبت  می‌شود باید بگوییم که با یک واقعیت بی‌آبی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه زادگاه بنده اصفهان است و تجربه تلخی از بلعیده شدن اصفهان توسط بیابان از خود دارم،‌گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه و یا سایر دریاچه‌های مهم کشور یک دست برای همه ما است.

وی ادامه داد: این بی‌آبی پیامدهای بدی برای کشور دارد و دشمنان از این بی‌آبی استفاده خواهند کرد پس ما باید مدیریت آب را توجه ویژه‌ای داشته باشیم اما متاسفانه مدیران دنبال کارهایی هستند که مردم آن را احساس نمی‌کنند.

رئیس شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران افزود: محور گزارش آب و پساب متمرکز در شهر تهران است و سهم آب شهرستان‌ها به دلیل گستردگی جمعیت پمپاژ شده و به شهر تهران منتقل شده است.

فخاری خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته از استان‌های مجاور دست‌اندازی کرده و آب گرفته‌ایم. این الگو جواب نداده است و نخواهد داد که تجربه آن را به خوبی در انتقال آب در استان‌های مرکزی دیدیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت شوراها در این وضعیت بسیار مهم است، گفت: شوراها می‌توانند در اصلاح الگوی خدمات و سرویس‌دهی خدمات حوزه آب و پساب وضعیت خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

رئیس شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران افزود: شرکت‌های آبفا ظرفیت شوراها را خیلی پررنگ ندیدند در حالی که می‌توانند از ظرفیت‌های شوراها به خوبی در توسعه شبکه فاضلاب بهره‌گیری کنند.

فخاری ادامه داد: هنوز هم سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای حوزه آب تعریف نشده است و اگر هم اقداماتی شده این اقدامات برای کشورهای پرآب است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید همکاری خود را در مدیریت مصرف آب زیاد کنند، گفت: شهرستان‌های استان تهران نسبت به توسعه پیدا نکردن شبکه فاضلاب اعتراض دارند و معتقدند تمرکز بیشتر بر شهر تهران است.

رئیس شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران گفت:تفاوت سرانه آب در منطقه یک به بیش از 400 تا 500 لیتر مصرف می‌شود با مقایسه با مصرف آب در منطقه 17 نشان می‌دهد که مصرف آب در شهر تهران غیرعادلانه است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۹۹۸۱۱۶:۲۵:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
وقتی الگو گذار محترم الگوی مصرف را به جای مصرف فرد ، مصرف خانوار تعیین کرد و برای خانوارهای دو نفره و ده نفره تفاوتی قایل نشد ، هرج و مرج اتفاق می افتد. وقتی قانونگذار حرمت توئیتر خودش از توئیتر استفاده کند ، داستان رطب خورده پیش میاد. وقتی مسئول جمع آوری ماهواره و نیز نمایندگان و بزرگان خودشان از ماهواره استفاده میکنند ، بی اعتمادی پیش میاد. وقتی اون بالاها رانت ، اختلاس ، گرانفروشی رخ میده ، این پایینا هم دزدی رواج پیدا میکنه. اگر مسئولان از هر رده از خود شروع نکنند و همه اش حرف بزنند و دیگران را نصیحت کنند ، چیزی درست نخواهد شد.
ناشناس۵۴۰۱۷۱۱۸:۲۲:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مگر درخانه هایشان هندوانه وخربزه می کارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین