شورای شهر تهران به رئیس‌جمهور نامه فرستاد

گروه اجتماعی الف،   3970618128

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به رئیس‌جمهوری درباره نوسازی ناوگان اتوبوس‌های درون شهری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در پایان هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: این جلسه با گزارش آقای پورسید آقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران آغاز شد و با توجه به نزدیکی به آغاز مهرماه و شروع کار مدارس و همچنین پایان سفرهای تابستانی و افزایش آلودگی هوا در فصل سرما گزارشی درخصوص برنامه‌های انجام شده در جهت مقابله با آلودگی هوا ارائه شد.

وی افزود: در این گزارش برنامه‌های آتی این معاونت در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران نیز اعلام شد که پس از آن اعضای شورای شهر تهران نظرات و سوالات خود را درباره این گزارش مطرح کردند که به دلیل کمبود وقت فرصت پاسخگویی توسط معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران وجود نداشت. بر همین اساس مقرر شد که پاسخ‌ها به صورت کتبی به اعضای شورای شهر تهران ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی لایحه بهای جمع‌آوری و حمل و نقل پسماند گفت: در پی این لایحه که کلیات آن در جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفته بود در این جلسه جزئیات جمع آوری حمل و نقل پسماند مورد بحث قرار گرفت که نهایتا با تغییر یک کلمه در یکی از بندهای آن به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر تهران رسید.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که تاکید اعضای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر تهران نیز برای دومین سال است که پنجمین دوره این شورا تعیین شود که اعضای شورا تثبیت در کمیسیون‌ها را انتخاب کردند. به این ترتیب کمیسیون‌ها می‌توانند در سال دوم کار خود را ادامه دهند و به تعیین روسای کمیسیون‌ها مشغول شوند.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ارسال نامه اعضای شورا به رئیس‌جمهوری برای اقدام در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اشاره کرد و افزود: دولت برای نوسازی ناوگان کامیون‌ها و اتوبوس‌های بین شهری اقداماتی را انجام داده و در حال پیگیری آنهاست. براساس مصوبه‌ای که دولت دراین زمینه داشته نوسازی اتوبوس‌های درون شهری نیز مدنظر قرار گرفته و منابعی برای این کار اختصاص پیدا کرده است.  اعضای شورای شهر تهران اصرار می‌کنند که در این حوزه کار جدی هنوز انجام نشده لذا نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با امضای همه اعضا ارسال خواهد شد و برای اقدام جدی در این حوزه از رئیس‌جمهوری درخواست کمک خواهد شد.

وی تاکید کرد: به پیشنهاد بنده موضوع پرداخت یارانه بلیط مترو و اتوبوس نیز اضافه شد چراکه هر سال این منبع توسط دولت پرداخت نمی‌شود و به عنوان بدهی شهرداری تهران محاسبه می‌شود. امسال نیز تا شهریور که در آن قرار گرفته‌ایم از محل یارانه‌های اتوبوس و مترو به شهرداری تهران پولی داده نشده است لذا به پیشنهاد بنده نیز این موضوع در نامه ارسالی به رئیس‌جمهور اضافه شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین