خانم سلحشوری همیشه بهترین دفاع حمله نیست؛ اکنون زمان پاسخگویی است

احمد شیرانی تک آبی، گروه تعاملی الف،   3970618096 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
خانم سلحشوری همیشه بهترین دفاع حمله نیست؛ اکنون زمان پاسخگویی است

در بحبوحه مشکلات اقتصادی که تاب و توان را از مردم گرفته است. خانم پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در نطقی که یادآور مواضع اصلاح طلبان مجلس ششم است ضمن حمله به نهادهای حاکمیتی،شورای نگهبان،سپاه پاسداران و .. از مقام معظم رهبری درخواست نمود ضمن ورود به موضوعات ، اصلاح قانون اساسی و رفراندوم زمینه حل مشکلات کشور را فراهم کنند.

قبل از نقد این مواضع لازم است تاکید کنم شخصا به عنوان یک فعال رسانه ای جریان انقلاب معتقدم که تمام ارکان نظام و دستگاههای حاکمیتی باید پاسخگو بوده، نهادهای نظامی نباید فعالیت اقتصادی داشته باشند،ساختار و عملکرد شورای نگهبان دارای نقایصی است و قطعا اشتباهاتی داشته و دارند، مخالف لغو کنسرت ها و ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاهها هستم. این چند نکته را بیان کردم تا راحت تر و بدون پیش داوری مخاطب نطق نماینده تهران را نقد کنم، اما در خصوص سخنان خانم سلحشوری:

- خانم سلحشوری نظارت استصوابی شورای نگهبان را موجب حذف نیروهای توانمند و به تبع آن تشکیل مجلسی ضعیف و استقرار رئیس جمهوری با حداقل ویژگی های لازم میدانند. این درحالیست که در چهار دهه گذشته افراطی ترین چهره های اصلاح طلب هم سابقه عبور از این فیلتر و کسب مسئولیت را داشته اند از سویی جریان اصلاحات معتقدند که زنگنه و آخوندی وزرای نفت و راه و شهرسازی سیاسی ترین و کارآمدترین وزرای کابینه هستند چنانکه آنان را در حوزه کاری خود برند جهانی معرفی می کنند.

- حال سوال آن است که اگر شما بدون نظارت استصوابی قصد داشتید که لیست انتخاباتی معرفی کنید آیا غیر از آن بود که در تهران افرادی همچون زنگنه و آخوندی و در استانها شخصیتهایی که اکنون مهم ترین سمتهای اجرایی را عهده دار هستند معرفی می کردید؟ عملکرد این مجموعه مدیریتی را چگونه ارزیابی میکنید؟ چون ظاهرا به رای مردم خیلی اعتقاد دارید در این زمینه هم بهتر است از مردم سوال کنید.

- انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می گردد. در شورای اول تهران سیاسی کاری اعضای اصلاح طلب به حدی بود که در زمان حاکمیت دولت اصلاحات مجبور به انحلال شورا شدند. و اکنون در شورای شهر پنجم تهران از تند ترین چهره های سیاسی اعتماد ملی و اتحاد ملت تا خانمی که علی رغم فرهنگ عمومی ابایی ندارد که از نگهداری گربه در خانه سخن بگوید تا منتخب دیگری که با افتخار خبر از حضور فرزند خردسالش در کانادا میدهد، حضور دارند. خانم سلحشوری در این مدت شورای شهر و شهرداری مطبوع شما در تهران بدور از سایه نظارت استصوابی برای شهر چه کرده اند؟ چند پروژه حتی نیمه تمام را به اتمام رسانده اند؟ انصفا این سبک از مدیریت فرتوت خسته را با عملکرد عمرانی محمد باقر قالیباف مقایسه کنید. در این خصوص هم شما را به نظرسنجی های صورت گرفته از مردم پایتخت ارجاع میدهم.

- اگر ریاست جمهوری از اختیارات قانونی لازم برای حل مشکلات برخوردار نیست یا آنگونه که شما ادعا میکنید دستهای پشت پرده و دولت پنهان عرصه را بر دولت روحانی تنگ کرده است بفرمایید چرا در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مکررا سوء مدیریت دولت را عامل مشکلات کشور معرفی می کردید؟ آقای روحانی چهاردهه در حساس ترین سمتها از جمله دبیری شورای عالی امنیت ملی حضور داشته اند مگر میشود فردی تا این حد به ساختار قدرت جمهوری اسلامی آشنا باشد و بدون اطلاع از آنچه شما ادعا میکنید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؟ اگر انتظارات از رئیس جمهور بیش از اختیارات اوست بهتر است شما به عنوان نماینده مردم و البته حامی دولت تدبیر و امید از آقای روحانی سوال کنید مبنای سراب وعده های انتخاباتی ایشان چه بوده است؟

- مدل جدید قراردادهای نفتی IPC توسط وزرات نفت تدوین و تصویب شد. در آن روز امثال شما منتقدین IPC را به مخالفت با سرمایه گذاری خارجی و ... متهم کردید و امروز پس از خروج امریکا از برجام طبق مفاد همان قرارداد شرکت توتال بدون پرداخت حتی یک دلار غرامت ایران را ترک کرد. به همین راحتی.

- طبق تبصره 7 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به منظور اخذ مالیات بر خانه های خالی بود. اما وزیر مورد علاقه جریان سیاسی شما در دولت با عدم اجرای قانون مذکور از سال 94 موجب زیان سالانه حداقل 320 میلیارد تومانی به بیت المال شده است.

- خانم سلحشوری براستی شما و دوستانتان در مجلس چه موضعی در قبال حداقل مصادیق مذکور داشته اید؟ اعمال شان نظارتی تان در مجلس چه ارتباطی با نظارت استصوابی و ... دارد؟ کار کردن و انجام وظیفه نیاز به هیاهو ندارد شما را توصیه میکنم به حمایت تمام قد از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین و شفافیت آرای نمایندگان. گویا درک شما از قدرت یک نماینده محدود به نطق های جنجالی جهت دیده شدن بیشتر است.

- شما و همکارانتان در لیست امید میتوانستید با مشورت همان شایستگانی که به قول شما به علت نظارت استصوابی حذف شده اند طرحی برای حل مشکلات ارزی به مجلس ارائه دهید. اما چنین نکرده اید و نخواهید کرد چون در ادعای خود صادق نیستید.

- خانم سلحشوری کاش حداقل به اندازه برخی از اقتصاددان های استخوان خورد کرده اصلاح طلب ( دکتر راغفر، فرشاد مومنی و سعید لیلاز) انصاف و البته اطلاعات می داشتید. شما را به مطالعه مواضع اخیر ایشان توصیه میکنم.

- خانم پروانه سلحشوری، اگر پس از پیگیری و ارائه راهکارهای تخصصی در حل مشکلات باشگاه مورد علاقه تان (استقلال) وقت کردید، از همسر محترمتان آقای دکتر قبادیان معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص عدم نظارت وزارت صمت بر بازار بالاخص خودرو سوال کنید.

- اگر آنجا هم تحت قدرت و نفوذ دولت پنهان و نهادهای نظامی است جسارتا حضور همسر شما و سایر معاونین و اخذ حقوق از وزارت صمت بی معنی است. خانم سلحشوری همیشه بهترین دفاع حمله نیست؛ اکنون زمان پاسخگویی است.

- نهادهای حاکمیتی حتما باید پاسخگو باشند اما توصیه میکنم پاسخگویی و مسئولیت پذیری را از جریان اطلاح طلب،مجلس و دولت تدبیر و امید شروع کنید. فرار به جلو در شرایط دلار 15 هزار تومانی نزد مردم خریداری ندارد.

دیدگاه کاربران

مهدی۵۳۹۱۶۱۱۱:۲۸:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
چرا دعوت نکردین از این خانم تا به سوال هاتون جواب بده. چرا یکطرفه حرف هاتون رو میزنید بدون اینکه جواب بشنوید. شما خیلی متکلم وحده شدید
ناشناس۵۳۹۲۱۸۱۱:۴۸:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
متکلم وحده خانم سلحشوری و نمایندگانی هستند که به جای استفاده از قدرت فوق العاده نظارتی مجلس و نیز تریبون آزادی که بواسطه ی نمایندگی در مجلس در اختیارشان است و میتواند دولت را ملزم و مجبور به اجرای قانون و جلوگیری از بحرانی تر شدن اوضاع کند ؛ مدام بر طبل سیاسی کاری و نطق های عوامفریبانه ی بدون خاصیت میکوبند و به جای پاسخ دادن به مردم که از قدرت و اختیاراتشان در راه بهبود وضعیت مردم چه کردند ؛ مدام به این و آن شخص و نهاد و ارگان حمله میکنند... خانم سلحشوری و تمام کسانی که بصورت ویژه و فوق العاده از شکل گیری این دولت تا امروز حمایت کرده اید... اکنون زنگ حساب است نه زنگ انشا و نطق های عوام گرایانه....
ناشناس۵۳۹۴۵۶۱۲:۵۷:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مگر رسانه های اونا از رقیبشون دعوت م یکنن که الف بکنه؟ در ضمن ایشون با تابناک و عصر ایران در یک روز مصاحبه داشته اند. سرشون واسه رای جمع کردن خیلی شلوغه!!!!
ناشناس۵۳۹۴۷۷۱۳:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
به نام خدا- این جماعت به اصطلاح اصلاح طلب، افرادی بسیار از خود متشکر، پر هیاهو، و کم کار هستند. قوال های خوبی هستند و در مجادله کم نمی آورند همواره در مشکلات سیاست فرار به جلو را انتخاب می کنند. مگر یادتان رفته است در زمان خاتمی نیز دقیقا همین سیاست ها را داشتند فرار به جلو و شعار :کی بود کی بود ما نبودیم !
ناشناس۵۳۹۵۱۹۱۳:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
نویسنده ظاهرا در درون این مردم زندگی نمیکند و بدون مراجعه به افکار عمومی در دنیای کوچکی برای خود سئوالاتی را طرح کرده غافل از اینکه برای پاسخگوئی حتا نیاز به حضور خود این خانم هم نیست .
حامد۵۳۹۶۲۰۱۴:۰۰:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
بنده ی خدا این خانم تریبون مجلس دستش است. رسانه های زنجیره ای دستش هست. این اصلا افتخار نمی ده بیاد به رسانه های دیگه جواب بده.
ناشناس۵۳۹۷۵۰۱۴:۴۷:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
بی بی سی هم تریبون همین هاست..
ناشناس۵۴۰۵۷۵۲۳:۳۸:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
کابران فارسی زبانان اجیر شده عربستان در فضای مجازی و فتنه گران را به آنها هم اضافه کنید
ناشناس۵۴۵۳۷۸۱۵:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۲۱
تو خودت هم فکر کنم یکی از همون اجیر شده های فارسی زبان هستی. از جمله بندیت مشخص هست. خططون هم معلوم هستش. تفرقه. این طرف و اون طرف هم براتون مهم نیست.
ناشناس۵۳۹۱۶۹۱۱:۳۳:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
فوری: در جلسه مورخه ۲۹ مرداد اتاق فکر تکرار، بیان شده که نمایندگان امید باید نطق های جنجالی و حاشیه ای را در. دستور کار قرار دهند..با چند هدف.. ۱_ واردار کردن شورای نگهبان به رد صلاحیت ، چرا که با توجه به کارنامه لیست امید ، در انتخابات مجلس ، رای نخواهند اورد ، که صورت خوشی نخواهد داشت.. رد صلاحیت توسط شورای نگهبان ، زمینه را برای ژست اپوزسیون گیری برای ۱۴۰۰ مهیاتر می کند ۲_ منحرف کردن اذهان از شرایط اقتصادی که متوجه حامیان روحانی است..
ناشناس۵۳۹۵۲۲۱۳:۲۵:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
به همین خیال باش .
خ۵۳۹۹۳۶۱۶:۰۱:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
خدا وکیلی همینطور است قربان کلامت.
ناشناس۵۳۹۱۷۲۱۱:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مردم گول نخورید ،می خوان ژست طلبکار بگیرن برای ۱۴۰۰... این خانم درباره پراید ۴۰ میلیونی و افتضاح لیست ارزی ککش هم نگزید...
ناشناس۵۳۹۱۹۲۱۱:۴۱:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اصلاح طلبها متاسفانه حناشون دیگه رنگی نداره، هر زمان که قدرت دست اینها بوده آمار فساد اقتصادی و اخلاقی و سقوط ریال تصاعدی بالا رفته
ناشناس۵۳۹۵۲۹۱۳:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
دیگه هیچ فرقی نمیکنه و حنای هر دو جناح چه چپ و چه راست دیگه پیش مردم رنگی نداره .
ناشناس۵۳۹۷۱۹۱۴:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
نه اینکه زمان محمود خوب بود!!!! دلار که 4 برابر شد خونه 4 برابر و ...
ناشناس۵۴۰۵۶۳۲۳:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
با بعضی کارهای محمود مخالفم، اما گرونی اون دوره حاصلش خانه دار شدن 12 میلیون ایرانی در مسکن مهر شد، گرونی این دوره حاصلش چیه؟
ناشناس۵۴۰۵۷۶۲۳:۳۹:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
رکورد دلار از ۴برار گذشته بسه دیگه
ناشناس۵۳۹۲۲۴۱۱:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
آقای شیرانی نام درست این خانم شجاع سلحشوری است نه سلحشور
ناشناس۵۳۹۲۳۹۱۱:۵۶:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
شورای شهر تهران که فاجعه ست . یک خانوم داره به گربه ش غذا میده و حقوق میگیره و اون یکی داره عکسای بچه ش رو تو کانادا لایک میکنه و باز هم حقوق میگیره . توی مجلس اون دختره میره یک ساعت وقت صحبت راجع به لایحه رسمی رو صرف دفاع از حقوق نجومی و پارتی بازی و ... باباجونش میکنه ، و حقوق هم میگیره . یکی دیگه میره با موگرینی سلفی میگیره و اونم داره حقوق میگیره . اون یکی داره دعوا میکنه که باید بره روسیه تا جام جهانی رو از نزدیک نظارت کنه ، و البته اون هم حقوق میگیره . دولت هم که شاهکاره . وزیر صنایع به جای دفاع از منافع ملت ، کاری میکنه که یک ساله ، قیمت ماشین چند برابر بشه و دلالها و سودجوها میلیاردر بشن . وزیر مسکن هم میگه چندین برابر شدن قیمت مسکن به ما ربطی نداره . وزیر نفت هم میگه مهم نیست همه قراردادهای یواشکی نفتی ، نیمه کاره رها شده و باز هم سر ایران کلاه رفته . آقای ... هم که توی مذاکرات هسته ای به سمت دیگران خودکار پرت میکرد ، حالا برادرزاده گرامیش بسته های ارزی برای این و اون پرت میکنه . خلاصه ، وضعی شده مملکت ما ، که بیا و ببین
ناشناس۵۳۹۸۹۲۱۵:۴۴:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
برادرزاده گرامیش بسته های ارزی برای این و اون پرت میکنه . =)))))))))))
ناشناس۵۳۹۲۶۲۱۲:۰۵:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
وضع اقتصاد بده؟! هاشمی 8 سال ریس جمهور بود، بعد هم 8 سال اصلاح طلبانی که هاشمی پدرمعنویشون بود ریس جمهور بود، یه 8 سالی هم یکی به اسم احمدی نژاد ریس جمهور بود که تا تونستید تو کارش سنگ انداختید بعد هم که دوباره روحانی اومد با حمایت شما. تو مجلس و شورای شهر هم که ماشالله با سیاست بزن و برقص رای لیستی میگیرید، پس چرا نمیتونید وضع رو درست کنید؟
ناشناس۵۳۹۳۶۳۱۲:۳۴:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
دِ نشد دِ .اگر میخوای انتقاد کنی از همه انتقاد کن نه فقط از مخالفانت
جلیلی۵۳۹۴۰۲۱۲:۴۴:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
دولت و مجلس دست اصلاح طلباست، اما نمی تونن حتی جلوی فیلتر یک پیام رسان رو بگیرن این دقیقا همون مشکل ساختاری که خانم سلحشوری، سلحشورانه به اون اشاره کردن مشکلات ساختاری در نظام وجود داره که باید حل بشه، چه ایرادی داره مردم خودشون نمایندگانشون انتخاب کنن، بدون هیچ فیلتری، چرا از خواست مردم می ترسید؟؟؟
ناشناس۵۳۹۴۸۹۱۳:۱۱:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
شورای شهر امید در بابل ، حماسه افرید !!!
ناشناس۵۳۹۴۹۳۱۳:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
لیست ارزی رو چرا منتشر نمی کنید؟ اونجام کسی جلوتون رو گرفته؟!!
ناشناس۵۳۹۸۹۹۱۵:۴۷:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
یعنی الان مشکل ما فیلتر پیام رسانه؟!!!!!!!!! شما بفرمائین دولت کدام طرح رو برای مسکن داشت که جلوش روگرفتن؟ کدوم برنامه رو برای حل معزل بیکاری ارائه داد که نذاشتن اجرائیش کنه ؟ چه طرحی رو برای حمایت از تولید اجرا کرد که مانع اش شدند؟ اصلا یک طرح یا برنامه ای رو نام ببرید که دولت تو این پنج سال برای حل مشکلات کشور داشته میخواد گذاشته باشنش یا نذاشته باشن
ناشناس۵۴۱۰۳۷۱۰:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۹
مشکل پیام رسان نیست، مشکل کسایی هستن که از پیام رسان می ترسن. برادر زاده عراقچی قبل از دستگیری اسمش اعلام می شه ولی بابک زنجانی که مرتبط به دولت قبل بود تا چند سال ب ز بود.
ناشناس۵۴۴۲۲۸۲۱:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خواست مردم وقتی تحت تاثیر هیاهو و عوامفریبی قرار بگیره ترسناک هم میشه.
ناشناس۵۴۴۴۳۷۰۰:۲۷:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲۱
از خواست مردم نمی ترسیم از مسئولین وطن فروش بی لیاقت بی تعهد و... می ترسیم
موسوی۵۴۷۳۰۴۰۶:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۳
آخ آخ عجب مشکل ساختاری بغرنجی، فیلتر تلگرام. واقعا اگه دولت میتونست جلوی فیلتر تلگرام رو بگیره مشکل ارز و سکه و مسکن و رکود و بیکاری با هم حل میشد، همه اش تقصیر سپاهه ..
ناشناس۵۳۹۲۹۰۱۲:۱۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
جناب نویسنده: به نظر شما میشود که شما به عنوان مرد خانه، روابط با همسایه ها و نهادهای بیرون از خانه رو تنش زا کنی و مثلا به دلیل نپرداختن قبض یا هرچیز دیگه برق و گاز یا آب شما قطع باشه و توقع داشته باشی خانم خونه بتونه به خوبی خونه رو تمیز کنه و غذای خوب بپزه و همه چیز در داخل خونه حد مطلوب باشه؟
ناشناس۵۳۹۳۳۰۱۲:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این حرف ها یعنی اسلاحتلبا رسیدن به ته خط
ناشناس۵۳۹۳۷۵۱۲:۳۶:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مجید جان دیکته رو قوی کن
ناشناس۵۳۹۵۴۰۱۳:۳۳:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مملکت ما رو . ایکاش طرف مقابل لااقل سوادی هم داشت .
ناشناس۵۳۹۶۱۱۱۳:۵۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
با سلام . نمیدانم تا چه حد عرایض بنده را درک خواهید کرد اما واقعیت اینه که ملت خیلی وقته که از هر دو جناح بریده و حنای هیچکدام پیش مردم رنگی ندارد .
ناشناس۵۳۹۶۲۹۱۴:۰۲:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
منظورت احتمالا استمرار طلبا باید باشه. خیالتو راحت کنم مردم دیگه برای هیچکدام از دو جناح تره هم خرد نمیکنن .
ناشناس۵۳۹۶۶۰۱۴:۱۳:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
هموطن ساده و کمی تا قسمتی دانشمند من کجا داری سیر میکنی؟ مردم دیگه هیچکدام از اینها را قبول ندارند .
محمود۵۴۲۸۱۱۰۹:۵۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
یعنی بعضی ها هنوز فکر میکنن مردم دنبال اصلاح طلب ،اصولگران یعنی فکر میکنن مردمنفهمیدن اینا همه باهمن فقط پزشون باهم فرق میکنه
ناشناس۵۳۹۳۶۷۱۲:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
کاش یک نظر سنجی میذاشتید ببینید مردم چقدر با حرفهای ایشون موافق هستند. هر کس یکطرفه به قاضی بره راضی برمیگرده ولی مهم رضایت مردم هست.
ناشناس۵۳۹۴۸۲۱۳:۰۸:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اینو باید بدین به داعشی ها تا برده اونا بشه
آریو سوئد۵۳۹۵۴۱۱۳:۳۳:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این خانم و شوهرش شدن همه کاره در مملکت. کی به اینها رای داده من نمی دونم.
ناشناس۵۳۹۶۶۵۱۴:۱۵:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
وعده کنسرت و بزن و برقص و ورود زنان به ورزشگاه و نطق های جنجالی و....بعد هم ۲۳ میلیون رای..!خخ
ناشناس۵۳۹۶۳۵۱۴:۰۴:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
حرفای این خانم رو نخوندم. اما نقد بی محتوا و بی اصولی بود. همسر ایشون چه ربطی داره به موضوع؟ ایا همه نماینده ها باید حرف رو بزنند؟ حرف خودتونه. نگید حرف ملت. بالاخره ملت تو انتخابات ها رای می‌دهند. من اعتقادی ندارم که تندرو ترین ها باید سر کار بیاند. اما هیچ ادم عاقلی نمیپذیره که اخوندی و زنگنه رو به عنوان تندرو طیف اصلاحات طرحش کنید. پس تاجزاده و میردامادی و نبوی و اصغرزاده و ..... میانه رو بودند که رد شدند؟؟؟؟؟؟؟ عرضم این نیست که اپنا باید تایید می‌شدند. میگم اینقدر دروغ از جانب امثال نویسنده و تایید ضمنیش توسط ادمایی مثل اقای توکلی باعث میشه ملت هر چند سال یه بار جوش بیارند و به ادمهایی تازه کار و بی شناسنامه رای بدند تا امثال اقایون فقط متوجه تعداد رایشون بشند.
ناشناس۵۳۹۶۴۱۱۴:۰۷:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این خانم می خواد با حمله به ارکان نظام دل اجنبی ها رو بدست بیاره
ناشناس۵۳۹۶۹۵۱۴:۲۹:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
جالبه اسلاحتلبا به روشونم نمی یارن چه گندی به کشور زدن حالا طلبکارم هستن
ناشناس۵۳۹۷۶۹۱۴:۵۲:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
تو که اصلاحات را اسلاحت می نویسی بدان و آگاه باش که داشتن یک کم سواد چیز بدی نیست.
مهران۵۳۹۹۱۲۱۵:۵۱:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
وقتی متوجه نمیشی این دوستمون با کنایه اینجوری لفظ اسلاحات رو نوشته خودت بهتره بری کمی بر سوادت بیفزایی دوست ذوب در اسلاحات یا به قول شما اصلاحات راستی اوضاع کشور چطوره با مسئولین اصلاح طلب(لازم به ذکر است به خدا خودم از اصلاح طلب های سفت و سخت بودم اما دیگه امثال تو شور حمایت بیجا رو درآوردید بازهم به اصولگرا ها که اواخر دولت احمدی نژاد همه جوره به گندکاریش ایراد گرفتن اما شما ها ذره ای کم نمیارید)
ناشناس۵۴۰۴۴۱۲۲:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
کنایه کدومه . بینی و بین الله ممکنه اصولگرائی که سنگشو به سینه ات میزنی را تعریف کنی و بگی ریشه در چی و کجا داره؟
ناشناس۵۳۹۷۰۶۱۴:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
حرفهای خانم سلحشوری ، چقدر دلچسب و بحق بود !!
ناشناس۵۴۰۷۶۹۰۷:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۹
معلومه شما شکمت سیره و از اوضاع کنونی پولی به جیب زدی که حرفهای این خانم به دلت چسبیده!!!!
ناشناس۵۳۹۷۳۷۱۴:۴۳:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اینها فقط هدفشان ضربه به نظامه یک فرصت پیدا کنه اون ور آب خودشو به یک چشم بر هم زدن نشون میده اینها دلشون با ملت وایران نیست دلشون اون وره نه در ایران
ناشناس۵۳۹۸۱۳۱۵:۱۰:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
چرا اینهمه بگیر ببندها تاکنون نتونسته کاری کنه؟ چون ریشه ای انجام نمیشه. اتفاقا هرس درخت را تنومند تر میکنه.
ناشناس۵۳۹۸۶۷۱۵:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این خانم در واقعیت: -در کل زمان جنگ تحمیلی با معاونت وزیر صمت در هند (به بهانه تحصیل) تشریف داشتن. آیا این نشان شجاعت است؟ -آیا ثروت میلیادری آنها با سه آپارتمان و سه سانتافه در ولنجک جای پاسخگویی ندارد؟ -معاونت پژوهش و آموزش و استاد دانشگاه (همسر وی) چگونه از صنعت ملی و اشتغال حمایت کرده است؟ آیا با خرید خودروی خارجی؟ -فرزندان این خانم در کدام دانشگاه هستند؟؟ آیا تعداد سانتافه ها به تعداد فرزندان است؟ -چگونه ممکن است از زندگی روستایی و با حقوق دولتی به زندگی میلیاردی در ولنجک رسید؟ اگر نشر نمیدهید نظرات مخالف را هم نشر ندهید و نمک بر زخم مردم نپاشید.
ناشناس۵۳۹۹۵۵۱۶:۱۱:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
برادر انقلابی چه نظر کوبنده و پر مغزی دادی ،بده نظرتو سازمان ملل بزن سر درش
ناشناس۵۴۰۷۱۷۰۶:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۹
واقعا سه تا سانتافه دارند؟ این دقیقا همان جایی است که باید درآمد و اموال مسئولین نظام رسما و علنا اعلام شود. ناراحتی هم ندارد، رای دهندگان حق دارند که بدانند؛ بنظرتون حق ندارند؟
از سار کاشان۵۴۱۰۱۱۱۰:۲۳:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۹
تا یکی نظرات کمی متفاوت تر از ما می زند ما ناتوان و متحیر گشته بجای گفتگو و پاسخ منطقی به ماشین و لباس و .... طرف و خانواده اش گیر می دهیم !
ناشناس۵۳۹۹۴۵۱۶:۰۷:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اتفاقا بهترین دفاع حمله است. گل نزنی گل می خوری. اصلاح طلبان اگر از اول نجابت به خرج نمی دادند و حق خود را طلب می کردند این قدر به گوشه رینگ نمی رفتند.
ناشناس۵۴۴۷۹۱۱۰:۲۶:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۱
خخخخخ نجابت! تازه با همه اون زامبی کاریای سال 88 میگی نجابت به خرج دادن :)))
علی طباطبایی۵۴۰۲۹۹۱۹:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
آقای شیرانی محترم ، در نوشته شما در اکثر موارد بخشی از حقایق بیان شده و نه تمام آن . برادر عزیز اگر ایراد به شورای نگهبان در مورد رد صلاحیت های گسترده وارد باشد که هست، مردم را از انتخاب افراد صالح باز می دارد . ارگان های نظامی اگر دخالت در مسایل اقتصادی نداشتند، اکنون ساهد نابسامانی های متعدد نبودیم . اگر با فرض فاقد صلاحیت بودن منتخبین شورای شهر را باور کنیم، علت چیست؟ غیر از این است که به قول شما مردم را تاکنون فاقد درک و شعور پنداشته ایم و اکنون که مفری باز شدهاست، ناچاراً به قول شما به افرادی رای می دهند که منتسب به گروه مقابل نباشند . دو دوره دولت آقای خاتمی با تمام مشکلات ، دارای نکات مثبتی بود که ثمره آن نیز قابل مشاهده بوده است .چرا با کتمان واقعیت می خواهید تمام مشکلات را به عهده اصلاح طلبان گذاشته که البته انتساب آن به همین گروه نیز به واقع درست است، اما علت در چیست؟ به هرصورت اگر مردم را فقط برای صندوق رای نمیخواستیم، اکنون شرایط غیر از این بود.
ناشناس۵۴۰۳۵۵۲۰:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
از نویسنده مقاله بسیارسپاسگزارم. دقیق و روشن بود.
ناشناس۵۴۰۶۴۰۰۰:۴۸:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۹
همه میدانند ایشان درست میگوید
ناشناس۵۴۰۷۲۷۰۷:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۹
خانم سلحشوری بزرگوار، دردهای فعلی جامعه، اغلب، ناشی از فساد اقتصادی است: مشخصا فساد در شبکه‎ی بانکی. انصاف داشته باشید ، این دردها واقعا ربطی به سیاست خارجی نظام، یا سپاه، یا شورای نگهبان ندارند. اتفاقا به ساختار دولت‎ها در 30 سال اخیر بر می‎گردد، که بیشتر از هرچیزی متعلق به "کارگزاران سازندگی و دوستان" است. شما اگر راست می‎‌گویید به بهره‎وری بسیار پایین در خودروسازی (که ریشه‎ی قیمت بالای خودروهاست) انتقاد کنید و برایش راه حل ارائه بفرمایید. یا به بانک‎هایی که بدون اینکه سهمی در توسعه‎ی اقتصادی داشته باشند، از راه بنگاه‎داری سود می‏دهند (و نقدینگی به بازار تزریق می‎کنند) اعتراض کنید. شما نماینده‎ی مجلس هستید و لابد باید متوجه بشوید که تزریق بدون پشتوانه‎ی نقدینگی (مخصوصا پول پرقدرت) چه بلایی برسر قیمت‎ها می‎آورد. خداوکیلی توان ایستادن جلوی خودروسازها و شبکه‎ی بانکی را دارید؟ این گوی و این میدان. اما، یک مطلب در فرمایشات شما درست است، یک مقصر شورای محترم نگهبان است: اگر امثالِ دکتر لیلاز، دکتر زاغفر، ... حتی دکتر شیرزاد را تایید صلاحیت می‎کردند، الان با سخنانی پخته‎تر، مسئولانه‎تر و ... روبرو بودیم. چرا؟ چون گوینده‎ها افرادی بودند که هرچند منتقد شورای نگهبان و ... هستند، اما هم اسلامیت خود را در آزمون انقلاب نشان داده‎اند، و هم خدا وکیلی باسواد هستند.
رضا۵۴۱۶۵۵۱۴:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۹
سلام آدم وقتی این نظرات رو میخونه واقعا متعجب میشه که کسانی که این نظرات را در ذیل مطلب مینویسند و از مطلب خانم سلحشوری دفاع میکنند ایا خوانندگان عادی هستند یا خود دولتی ها و فامیل ایشان ..چرا که بعضی از آدرسهایی که در بعضی از نظرات آدم میبینه و از طرفی این همه تعصب !! از یک شهروند معمولی بعید بنظر میرسه ..
ناشناس۵۴۲۵۹۵۰۴:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
همه سرکاریم پولها رفت
ناشناس۵۴۲۹۱۴۱۰:۵۲:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
درود بر این شیر زن که با حرکت های خود انسان را یاد نمایندگان شیر دل مجلس ..می اندازد . تمامی اضهارات خانم سلحشوری درست و دقیق میباشد و مورد تایید تمامی ایران دوستان .‌حتی همین آقای شیرانی که این مقاله را بر علیه این نماینده شجاع نوشته...
ناشناس۵۴۶۱۰۹۰۲:۰۹:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲۲
ایشان یک سخنرانی کرد که به نظر من کاملا درست بود. من کاری به هدفشون ندارم ولی حرف راست را زد. حالا بجای دعوا کردن و داستان درست کردند، مشکلات را حل کنید لطفا.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  25. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

آخرین عناوین