تلاش وزارت بهداشت برای تحمیل هزینه طرح سلامت و برخی خطاهای خود به داروسازان

گروه اجتماعی الف،   3970618030 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت:‌ وزارت بهداشت بدون توجه به آرای داروسازان، هر روز بخشنامه جدیدی را بر بدنه داروسازان کشور ابلاغ می‌کند و به دنبال آن هم تلاش می‌کند که هزینه طرح تحول سلامت و برخی خطاهای خود را بردوش داروسازان بیاندازد.

رهبر مژده‌ای آذر عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت داروسازان کشور اظهار داشت: آنچه که امروز ما با آن مواجه هستیم، درد و فرسودگی داروسازان کشور است و ریشه این واقعیت رنج آور هم به این موضوع باز می‌گردد که خیلی از خواسته‌های جامعه داروسازی کشور بعد از سال ها تلاش و مبارزه تامین نشده است.

این عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: دلیل تامین نشدن دغدغه‌ها و خواسته‌های داروسازان را باید در یک مولفه جستجو کرد و آن، این است که سازمان‌های دولتی بعضا به وظایف خودشان و به مقررات قانونی کشور توجه ای نکرده‌اند.

به‌گفته مژده‌ای، در واقع خواسته‌های داروسازان، چیزی فرا تر از قانون نیست و صرفا خواهان اجرای قانون و مقررات جاری کشور هستند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران ادامه داد: از جمله سازمان‌هایی که به رای و نظر داروسازان بی‌مهری و بی توجهی کرده‌اند، باید به سازمان‌های بیمه‌گر و حتی خود وزارت بهداشت اشاره کنیم. این ها نه تنها به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، حتی به قانون هم عمل نکرده‌اند.

مژده ای آذر با تاکید بر این نکته که «در واقع از ماست که برماست» اضافه کرد: نمی توانیم این واقعیت را هم در نظر نگیریم که دلیلی که داروسازان را در مسیر رسیدن به هدف، تضعیف کرده این است که جامعه داروسازی کشور، به آن شکلی که احتیاج است نتوانسته فعالیت گروهی و صنفی را شکل دهد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران افزود: وقتی فعالیت صنفی و تشکلی در حوزه داروسازان چندان یک دست و منسجم نیست و داروسازان از یکپارچگی برخوردار نیستند، طبیعی است شاهد باشیم که سازمان هایی نظیر بیمه ها، داروسازان را جدی نگیرند و هر روز بر خلاف نص صریح قانون عمل می کنند و فشارشان را بر داروخانه ها افزایش می دهند

مژده ای ادامه داد: وقتی دولتمردان، پراکندگی جامعه داروسازی کشور را رصد می کنند، شجاعتشان در نادیده گرفتن قانون بهبود کسب و کار افزایش پیدا می کند و تشکل ها را نادیده می گیرند.

وی تاکید کرد: وقتی داروسازان، قدرت خود را در تشکل های خود متمرکز نکنند، وزارت بهداشت هم بدون توجه به آرای داروسازان، هر روز بخشنامه جدیدی را بر بدنه داروسازان کشور ابلاغ می‌کند و به دنبال آن هم تلاش می‌کند که هزینه طرح تحول سلامت و برخی خطاهای خود را بردوش داروسازان می اندازد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران ادامه داد: بنابراین باید اعتراف کنیم کسانی که به فعالیت‌های صنفی و تشکلی بی‌طرف و بی‌تفاوت بودند یا اینکه از مسیر انسجام گروهی خارج شدند، خواسته یا ناخواسته زمینه ساز تضعیف صنف و بی مهری سیاستگذاران به جامعه داروسازی را فراهم‌ کردند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که  افراد در جامعه تخصصی، به صورت گروهی با هم کار نکنند و اتحادیه ای فکر نکنند مشکلات همیشه برقرار خواهد بود و دولت ها علاقه ای به تفویض امور به ایشان نخواهند داشت.

دیدگاه کاربران

محمد۵۳۸۹۷۸۰۹:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
متاسفانه در چند ماه گذشته تمام هزینه طرحهای کارشناسی نشده تحول سلامت به دوش داروسازان افتاد.با ادامه این روند تا یک ماه اینده اکثر داروخانه های متوسط محکوم به ورشکستگی هستن.شما حساب بفرمایید که داروخانه جنسشو بسته به خارجی یا ایرانی بودن دیگه تو این روزا اکثرا نقدی و یا با فرجه حداکثر 2 ماهه خرید میکنه ولی بیمه ها پول داروخانه رو تا 8 ماه هم شاید ندن.از همه اینها بدتر اجرای طرح پزشک خانواده در استانهای مازندران و فارس هست که کمر داروخانه های این 2 استانو شکسته.ورشکستگی داروخانه ها باعث تشدید چند برابری احساس عدم امنیت در جامعه میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین