تهران نیازمند ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید

گروه اقتصادی الف،   3970617188 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: اگر حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید امسال در تهران جایگزین و به کار گرفته نشود تغییری در آلودگی هوای تهران نسبت به سال گذشته مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران امروز شنبه ۱۷ شهریورماه به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران، پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اعضای کارگروه برگزار شد.

در ابتدای جلسه بررسی طرح ارائه شده در خصوص جداسازی و تخلیه آب و رسوبات از مخازن سوخت مایع در دستور کار قرار گرفت.

استاندار تهران با اشاره به طرح ارائه شده گفت: با توجه به تایید طرح از سوی دستگاه‌های ملی استاندارد و محیط زیست، طرح در دو جایگاه عرضه سوخت به شکل پایلوت با نظارت محیط زیست و سازمان استاندارد اجرا شود و نتیجه اجرای طرح طی یک ماه ارائه شود.

در ادامه جلسه؛ معاون سازمان اتوبوسرانی تهران نیز گزارشی از میزان اسقاط اتوبوس‌های دودزا از سال ۹۰ تاکنون ارائه داد، براساس این گزارش؛ از سال ۹۰ تا کنون ۱۵۴۶ دستگاه اتوبوس و از سال ۹۵، ۶۹۵ مینی بوس دودزا در شهر تهران اسقاط شده است.

وی افزود: با توجه به سهم بالای آلایندگی خودرو‌ها در منطقه ۱۲ تهران،۶۶ درصد اتوبوس‌های فعال در این منطقه گازسوز هستند.

پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به سهم تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: ارز تخصیص یافته برای نوسازی ناوگان مربوط به اتوبوس‌های گازسوز شهری نیست و فقط شامل کشنده‌ها و کامیون‌ها است.

وی افزود: تخصیص ارز برای نوسازی کامیون‌های بین شهری است و شامل کامیون‌های درون شهری نشده است درحالیکه لازم است کامیون‌های درون شهری نیز شامل این طرح شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: تامین اتوبوس با ارز ثانویه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه هر اتوبوس است و از آنجا که امکان افزایش قیمت بلیت در حمل و نقل شهری برای بازگشت سرمایه وجود ندارد نیاز است تا پرداخت یارانه دولت محقق شود و همچنین ارز اختصاصی به حمل و نقل عمومی همچون کالا‌های اساسی در نظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه، موضوع گزارش جایگزینی خودرو‌های تجاری از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت. براساس گزارش ارائه شده؛ ۴۰ هزار و ۴۲۶ دستگاه انواع خودرو‌های تجاری سنگین با اعتبار یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون یورو در کشور جایگزین شده است.

استاندار تهران با اشاره به این گزارش گفت:عمر بسیاری از کامیون‌هایی که در شب‌های تهران رفت و آمد می‌کنند بیش از ۴۰ سال است و اگر حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید امسال در تهران جایگزین و به کار گرفته نشود تغییری در آلودگی هوای تهران نسبت به سال گذشته مشاهده نمی‌کنیم و سهمی برای کامیون ها، کامیونت‌ها و کشنده‌ها برای کلانشهر‌ها باید در نظر گرفته شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۸۴۵۶۲۰:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
امید هست که در خرید اتوبوس های جدید به فکر معلولین هم باشند و اتوبوس های خریداری کنند که پله ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین