مبلغ بدهی شهرداری دوره قبل چقدر است؟

گروه اجتماعی الف،   3970617042 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سابق شهرداری تهران با بیان اینکه بدهی شهرداری دوره قبل زیر ۲۵ هزار میلیارد است، گفت: هر موضوعی بدون ارائه سند و مدرک غرض ورزی است بهتر است شورای شهر سند بدهی را ارائه کنند.

قدرت الله گودرزی معاون سابق مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران در گفت و گو با فارس با غیر صحیح خواندن عدد بدهی دوران مدیریت شهری سابق از سوی اعضای شورای شهر گفت: عدد اعلامی عنوان شده از سوی اعضای شورای شهر به هیچ وجه مورد تایید نیست. آنچه که بدهی شهرداری دوران قبل را تشکیل می دهد در واقع شامل کل دیون شهرداری است که محورهایی چون تسهیلات بانکی همراه با سود وجرائم آنها, بدهی پیمانکاران، املاک ، بیمه و... را شامل می شود که در مجموع زیر 25 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. بنده بارها در واکنش به عدد 52هزار میلیارد تومان مطرح شده از سوی اعضای مدیریت شهری فعلی واکنش نشان داده ام که عدد به هیچ وجه صحیح نیست واگر ادعایی بر چنین رقمی دارند اسناد و مدارک خود را ارائه دهند که تا کنون اسناد و مدارکی دال بر صحیح بودن این رقم بدهی از سوی ما ارائه داده نشده است.

وی دراین باره افزود: بی شک دوستان اصلاح طلب در شورای شهر خلط مبحث می کنند وخود به این موضوعات واقفند که ما زمانی از بانک تسهیلاتی دریافت می کنیم که ماهیانه اقساط آن باید پرداخت شود. با پایان زمان مورد نظر و عدم پرداخت اقساط, جریمه به مبالغ قبل افزوده می شود, بنابراین علاوه بر مبلغ دریافت شده و سود آن, جریمه نیز جزء بدهی شهرداری شده و باید پرداخت شود. هر چند در ماه های گذشته در دوران مدیریت آقای نجفی بارها بابت طرح چنین شائبه هایی اسناد متقنی ارائه شد اما متاسفانه مدیریت پیشین با همراهی اعضای شورای شهر بدون ارائه سند بر مواضع خیالی خود اصرار داشتند. بی شک تداوم چنین رفتارهایی چیزی جز سیاه نمایی و سیاسی کردن فضای کاری شهر نیست.

گودرزی خواستار تلاش در راستای خدمات دهی به شهر شد و عنوان داشت: خوشبختانه با روی کار آمدن  افشانی فضا به سمت خدمتگزاری تغییر کرد بنحوی که وی در بدو ورود خود اعلام کردند که مایل به انجام کار در شهر هستند.

وی با بیان اینکه با سیاسی کاری نمی توان به مردم خدمت کرد افزود: اینکه افشانی از حاشیه ها دوری می کند وبا مبانی کار در شهر و مخاطرات و پیچیدگی های آن آشناست خبر خوبی برای شهر و شهروندان است از این رو انتظار می رود اعضای شورای شهر با کنار گذاشتن حاشیه ها در اقدامی صادقانه در کنار مدیریت شهر باشند تا مردم از خدمات شهری منتفع شوند. بی شک هنر یک مدیر خوب برنامه دهی وخدمات دهی به مردم  است. یک مدیر خوب است که نقایص قبلی را جبران کرده وهدف گذاریهای کوتاه و بلند مدت مورد نیاز شهر را تامین و دنبال می کند. مسلما در فضای سیاسی نمی توان کاری برای شهر انجام داد از این رو امیدواریم دوره آقای مهندس افشانی از سیاسی کاری ها منجر به افزایش خدمات دهی به مردم شهر شود.

گوددرزی با بیان اینکه هر موضوعی بدون ارائه سند و مدرک غرض ورزی است خاطر نشان شد: تمام آنچه به عنوان بدهی مطرح می شود در طول یک سال مالی از فروردین تا 29 اسفند ماه ضبط و ثبت می شود. تمام هزینه کردها در دفاتر واسناد مالی ثبت وسند شده و گردش مالی آن کاملا مشخص است. آنچه از امسال به سال آینده موکول می شود به عنوان دیون نامیده می شود و شورای شهر با تصویب اعتبار لازم و ابلاغ آن به شهرداری محل پرداخت آن دیون را مشخص می کند.

وی ادامه داد: آنچه به عنوان بدهی شهرداری مطرح است با دلیل وسند و مدرک در سیستم فاینانس شهرداری ثبت و ضبط است، بنابراین هر آن چیزی که در خصوص بدهی شهرداری دوران قبل بزرگ نمایی می شود چیزی غیر از سیاه نمایی و تخریب چهره رقیب نیست. بدیهی است همه می توانند عدد تراشی کنند مهم ارائه سند و مدرک برای سخنی است که اعلام می شود در غیر این صورت چیزی جز غرض ورزی نخواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین