انتقادات پیاپی کاپیتان سابق ژرمن‌ها به یواخیم لو

علی ولی‌اللهی،   3970615093

حملات فیلیپ لام تازه بازنشسته شده به سرمربی مانشافت همچنان ادامه دارد.

 کاپیتان سابق تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ در تازه‌ترین اظهارنظرش در مورد یوگی لو، عدم داشتن متد جدید و اضافه نکردن چیزی به فوتبال آلمان در 4 سال گذشته را دستمایه انتقادات جدید خود به استاد سابقش قرار داده. بعد از جام جهانی 2018 و آن حذف ناباورانه تیم ملی آلمان و ماجراهای اوزیل و گوندوگان، تقریبا کسی نبوده که نیش و کنایه‌ای را بر پیکر زخم خورده یواخیم لو وارد نکند، اما حملات پردامنه و متعدد لام به نظر اهدافی متفاوت از نقد از روی دلسوزی دارد. جوری که از شواهد و قرائن پیداست، بازیکن بازنشسته و زرنگ آلمانی‌ها نقشه‌های جالبی در سرش دارد.

از این جهت می‌گویم، زرنگ که فیلیپ لام قبلا هم نشان داده به خوبی می‌تواند از مواقع حساس و بحرانی فرصت بسازد یا به قول خودمانی‌ها از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. او در جریان مصدومیت میشاییل بالاک قبل از جام جهانی 2010 و دستیابی به بازوبند کاپیتانی تیم ملی آلمان ثابت کرد که چه آدم باسیاستی است. لام ابتدا به شکلی نه چندان مشتاقانه مسوولیت کاپیتانی تیم را قبول کرد اما حین برگزاری مسابقات جام جهانی در آفریقای جنوبی اعلام کرد که دیگر قصد بازگرداندن بازوبند به بالاک را ندارد چون از رهبر تیم بودن لذت می‌برد. لام 27 ساله با حمایت یواخیم لو کاپیتان آلمان ماند و این دو دست در دست یکدیگر پروژه عبور از بالاک را پیش بردند و کار به جایی رسید که اسطوره فوتبال آلمان بدون برگزاری بازی خداحافظی خانه‌نشین شد. در واقع لام با نارو زدن به کاپیتان سابق تیم ملی کشورش و کسی که سال‌ها با او در بایرن و تیم ملی همبازی بوده، در جنگ قدرت برنده شد.

این روزهایی که لام مدام مصاحبه می‌کند و از سیاست‌های یواخیم لو انتقاد می‌کند و راهکارهایی سربسته برای پیشرفت تیم ملی آلمان ارایه می‌دهد، بیش از هر زمان دیگری مشخص است که مدافع سابق تیم ملی برنامه‌هایی برای سرنگون کردن سرمربی آلمان به قصد نشستن بر نیمکت مانشافت دارد. نیمکتی که با نتایج اخیر بیش از هر زمان دیگری در دسترس به نظر می‌رسد. آلمانی‌ها هم سابقه خوبی در اهدای نیمکت به کاپیتان‌های سابق تیم ملی کشورشان دارند. از بکن باوئر گرفته تا کلینزمنی که خودش شبیه لام کاپیتان تیم ملی آلمان شد و بعد از خداحافظی‌اش هم توانست در جام جهانی 2006 هدایت تیم را به عهده بگیرد. شانسی که فیلیپ لام دارد، این است که او سابقه قهرمانی در جام جهانی 2014 را به عنوان کاپیتان دارد و اگر روزی به عنوان سرمربی هم انتخاب شود، می‌تواند پا جا پای فرانتس بکن‌باوئر بگذارد تا به افتخار قهرمانی در جام جهانی هم با بازوبند کاپیتانی و هم در کسوت سرمربی برسد.

البته نباید انتظار داشت که تغییرات در سطح کادر فنی آلمان در چند ماه آینده انجام شود. چیزی که از شواهد و قرائن پیداست، پروژه فیلیپ لام برای سال‌های آینده است. پروژه‌ای که با تخریب یواخیم لو شروع شده. یواخیم لویی که خودش زمانی در جنگ بالاک و لام طرف مدافع جوانش را گرفته بود، حالا در معرض تهدید لام قرار گرفته. اتفاقی که همان‌طور که گفته شد در فوتبال آلمان مسبوق به سابقه است و فیلیپ لام هم باید بداند که روزی همین داستان احتمالا در مورد خودش پیاده خواهد شد. بازیکنی که در طول دوران فوتبالش به خوش‌اخلاقی و بازی جوانمردانه معروف شده بود، به‌طوری که هیچ‌گاه با کارت قرمز داور مواجه نشد، در خارج از زمین مسابقه چهره دیگری از خودش به نمایش گذاشته. همان‌طور که بالاک بعد از آن جنجال بازوبند کاپیتانی در مورد همبازی سابقش گفت: من چهره دیگر لام را شناختم. نمی‌دانستم بازیکنی که بازوبند کاپیتانی را می‌گیرد دیگر نباید آن را پس بدهد. آن اتفاق یک حمله از جلو بود. پس از آن اتفاق دیگر به تیم ملی بازنگشتم و فرصتی برای واکنش نشان دادن پیدا نکردم. نحوه برخورد با من در جریان آن اتفاق اصلا خوب نبود!

منبع: اعتماد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین