توصیه‌های مهم برای اسباب‌کشی به خانه جدید

گزارش بازرگانی،   3970614164

یکی از دغدغه‌های این فصل برای بخشی از افراد جامعه، اسباب‌کشی و رفتن به خانه تازه است، همانطور که می‌دانید اسباب‌کشی یک فرایند نسبتا طولانی و گاه طاقت‌فرسا است که کافی است یک اشتباه یا بی‌دقتی در انجام صحیح آن باعث شود، خسارت مالی یا حتی جانی بپردازیم.

اجاره آپارتمان این روز‌ها بحث داغ بین بیشتر شهرنشینانی است که یا مستاجر هستند یا موجر؛ چرا که هم در فصل تابستان یعنی فصل اسباب‌کشی هستیم و هم با توجه به تغییرات وضعیت اقتصادی کشور، شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت اجاره آپارتمان در همه کلان‌شهرها به ویژه تهران هستیم.

بنابراین یکی از دغدغه‌های این فصل برای بخشی از افراد جامعه اسباب‌کشی و رفتن به خانه تازه است، همانطور که می‌دانید اسباب‌کشی یک فرایند نسبتا طولانی و گاه طاقت‌فرسا است که کافی است یک اشتباه یا بی‌دقتی در انجام صحیح آن باعث شود، خسارت مالی یا حتی جانی بپردازیم. علاوه بر این ممکن است در اثر ناآگاهی و در پی آن اشتباه کردن، این فرایند طولانی و پیچیده شود. از این بهتر است پیش از شروع به اسباب‌کشی، اطلاعات کاملی درباره فرایند آن، راه‌های ساده‌تر کردن آن، زمان‌بندی اسباب‌کشی، برآورد هزینه‌‌ها و رعایت ایمنی در حین این کار داشته باشیم، تا هر چه سریع‌تر بتوانیم در خانه جدید مستقر شویم بی‌آنکه متحمل زیان شده باشیم.

نکته‌های اسباب‌کشی‌ای که پیش از اجاره آپارتمان باید به آن توجه کنید

پیش از انتخاب و اجاره خانه مورد نظر باید توجه داشت که ممکن است حین اسباب‌کشی به خانه جدید با چه چالش‌هایی مواجه شوید. یکی از چالش‌های مهم، در انتقال وسایل خانه، راه پله‌ها، راهروها، در ورودی و میزان یا تناسب فضای خانه جدید است. به این معنی که باید حین بازدید از آپارتمان توجه داشته باشید که برای حمل اسباب چه محدودیت‌هایی خواهید داشت، مثلا ممکن است راه‌پله آنچنان تنگ باشد که یخچال ساید بای ساید، یا بوفه شما به هیچ روی از آن عبور نکند، یا در ورودی به گونه‌ای باشد که نتوانید میزناهارخوری را از آن عبور دهید، یا سبک کابینت‌های آشپزخانه به نحوی باشد که مثلا شما نتوانید اجاق گاز پنج شعله‌تان را درون آن جا بدهید، چون جای اجاق گاز خانه جدید مخصوص گاز چهار شعله است.

 این موضوع درباره ارتفاع یخچال هم صدق می‌کند، به ویژه که امروزه در بسیاری از آپارتمان‌ها بالای فضای یخچال نیز کابینت تعبیه می‌شود و به همین دلیل ممکن است ارتفاع یخچال شما از ارتفاع کابینت بیشتر باشد.

پیشنهاد‌هایی برای کاهش زمان و هزینه در اسباب‌کشی

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن به خانه جدید نقل مکان کنید، بهتر است خیلی پیش از سر رسیدن زمان نهایی دست به کار شوید، چرا که اگر هر روز مقداری از کارها را انجام دهید، نه متوجه طولانی بودن زمان انجامش می‌شوید و نه خسته و کلافه می‌شوید و در نهایت روز اسباب‌کشی می‌بینید که کار چندانی برای انجام دادن ندارید.

پیش از هر چیز در خانه گشتی بزنید و ببینید چه چیزهایی را تا پس از اسباب‌کشی استفاده نخواهید کرد و شروع کنید آن‌ها جمع‌ کنید، درون جعبه‌ بگذارید، روی جعبه برچسب بزنید، روی برچسب اطلاعات زیر را یادداشت کنید:

اسم وسایل درون جعبه  

جنس آن

جایگاه قرارگیری آن در خانه

مثلا:

مجسمه‌های تزیینی

شکستنی

اتاق پذیرایی

پیش از شروع به جمع‌آوری وسایل، قسمت دنج و کم رفت‌ و آمدی از خانه را برای چیدن جعبه‌ها در نظر بگیرید تا هم حین اسباب‌کشی خانه آشفته و شلوغ نشود و هم وسایل آسیب نبینند.

به همین ترتیب وسایل غیر ضروری را یک یا دو هفته پیش از اسباب‌کشی جمع‌آوری و بسته‌بندی کنید. مثلا لباس‌های زمستانی یا کتاب‌ها را نیز می‌توانید بسیار زودتر از موعد اسباب‌کشی بسته‌بندی کنید.

پس از جمع‌آوری و بسته‌بندی این وسایل غیر ضروری، می‌توانید معنای غیر ضروری را برای خود دوباره تعریف کنید. به این معنی که ببینید به چه وسیله‌ای تا پس از استقرار در خانه تازه نیاز مبرمی ندارید، مثلا وسایل ورزشی یا سرگرمی و به همین ترتیب از میزان اسبابی که باقی خواهد ماند کم می‌کنید.

توصیه‌هایی برای نگه‌داری از گلدان‌ها و حیوانات خانگی حین اسباب‌کشی

اگر در خانه از گلدان نگهداری می‌کنید بهتر است پیش از روز حرکت فکری برای حمل آن‌ها بکنید چون حمل گلدان‌ها کمی دشوار است، بهتر است برای آن‌ها جعبه‌های بزرگ چوبی تهیه کنید تا کمترین آسیبی متوجه آن‌ها شود. البته بهتر است پیش از اجاره آپارتمان جدید از نورگیر بودن آن و داشتن فضایی برای نگهداری گلدان‌ها مطمئن شوید.

همچنین اگر حیوان خانگی دارید بهتر است پیش از اجاره آپارتمان وجود او را به مالک اطلاع دهید تا بعدا مشکلی از این بابت پیش نیاید.

در اسباب‌کشی برای صرفه‌جویی در زمان، می‌توانید وسایل غیرضروری حیوان خانگی را بسته‌بندی کنید، البته فراموش نکنید که بهتر است روز اسباب‌کشی حیوان را به خانه یکی از دوستان یا آشنایان مطمئن ببرید و پس از استقرار در خانه جدید آن را تحویل بگیرید، چون شلوغی، صداهای بلند، رفت و آمد و … حیواناتی مثل گربه، پرندگان خانگی یا سگ را دچار استرس و وحشت می‌کند، اگر امکان سپردن آن‌ها به دوستان را ندارید، می‌توانید برای یک یا دو روز آن‌ها را پانسیون کنید.

در نهایت اگر نتوانستید این کار را هم انجام دهید، بهترین کار این است که یک اتاق را خالی کنید تا رفت ‌و آمدی به آن صورت نگیرد و حیوان را داخل باکس مخصوص‌اش در اتاق خالی قرار دهید و در پایان کار همراه خود به خانه تازه ببرید و در آنجا هم باکس حیوان را داخل یک اتاق خالی قرار دهید تا رفت ‌و آمدها و صداها تمام شود، در این هنگام می‌توانید حیوان را از باکس خارج کنید. توجه داشته باشید که ممکن است در اثر آزاد گذاشتن حیوان خانگی حین اسباب‌کشی، حیوان دچار حادثه، آسیب‌دیدگی یا حتی مرگ شود. بنابراین تا جای ممکن حیوانات خانگی را از فرایند اسباب‌کشی دور نگه دارید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین