نظر شما در مورد افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان چیست؟/ پراید 29 میلیونی خواهد شد؟

گروه اقتصادی الف،   3970614106 ۱۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

براساس مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، از این پس شورای رقابت مسوول قیمت گذاری خودرو نیست و ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را تعیین و تصویب می‌کند؛ با این حال یک عضو کمیسیون صنایع مجلس از موافقت و تصویب افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودروهای زیر ۴۵میلیون تومان خبر داد.

نظر شما در مورد افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان چیست؟/ پراید 29 میلیونی خواهد شد؟
به گزارش الف، نزدیک به یک ماه است که بازار خودرو دچار تلاطم شده و اختلاف قیمتی بیش از  ۲۰ تومان بین قیمت درب کارخانه و حاشیه بازار ایجاد شده است. این موضوع دلایل مختلفی دارد اما با توجه به شواهد به نظر می‌رسد نقش خودروسازان در این افزایش قیمت با توجه به احتکار وعدم عرضه خودرو به صورت قطره چکانی دلیل این موضوع بوده است، هر چند هجوم نقدینگی سرگردان هم مزید بر علت بود.
 
اما وزارت صنعت، معدن و تجارت روز گذشته (سه‌شنبه) در خبری که روی خروجی ایسنا قرار گرفت، اعلام کرد: فعلا افزایش قیمت خودرو نداریم و شورای رقابت از این پس می‌تواند قیمت کالاها از جمله خودرو را پیشنهاد دهد، اما ستاد تنظیم بازار تعیین‌کننده قیمت است.

این وزارتخانه با اعلام اینکه افزایش قیمت خودرو فعلا در دستور کار نیست و برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، براساس مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، از این پس شورای رقابت در مورد همه کالاها از جمله خودرو مسئول قیمت‌گذاری نیست و می‌تواند پیشنهاد دهنده باشد و ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را تعیین و تصویب می‌کند؛ این در حالی است که پیش از این شورای رقابت در مورد قیمت گذاری خودروها زیر ۴۵میلیون تومان را انجام می‌داد.

براساس این گزارش، امروز نیز داریوش اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس که با میزان گفتگو می‌کرد، گفت: طی جلسه‌ای که عصر روز گذشته با خودروسازان برگزار شد مقرر شد حدود ۷۰هزار خودرویی که در پارکینگ‌ها وجود دارد و نقص قطعه دارد، قطعات تکمیلی آن‌ها تهیه شود و طی ۱۰روز تا دو هفته آینده وارد بازار شود.

وی با اعلام اینکه در این جلسه مقرر شد پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های سایپا و ایران خودرو صورت بگیرد افزود: شرکت سایپا از امروز این کار را صورت خواهد داد، همچنین برنامه ریزی به گونه‌ای خواهد بود که دیگر کسری قطعه نداشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره تصمیم‌گیری برای قیمت خودرو گفت: با تصمیمی که گرفته شده خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت و این افزایش قیمت از امروز و در خودرو‌های پیش فروش شرکت سایپا نیز اعمال خواهد شد.

اسماعیلی با بان اینکه درباره خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون تومان در حال حاضر تصمیم گیری نشده است، گفت: در بازه زمانی فعلی شورای رقابت از روند قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شده و سازمان حمایت عهده دار این مسئولیت شده است.

صنعت خودرو، یکی از صنایع راهبردی کشور است، اما افزایش قیمت خودرو د حالی رخ داد که مردم نسبت به کیفیت خودروهای تولید شده و تناسب قیمت آن انتقاد جدی دارند و با بررسی روند تولید این خودروها کیفیت آن‌ها تغییری نکرده است جز تغییر ظاهری؛ در حالی که همچنان کیفیت نامناسب؛ نبود خدمات پس از فروش منطقی و همچنین از رده خارج بودن اغلب خودروهای وطنی جزو مطالبات اصلی مصرف‌کنندگان و کارشناسان صنعت خودروی کشورمان است.

براساس تصمیمات جدید اگر قیمت پراید در درب کارخانه را 22 میلیون و 500هزار تومان درنظر بگیریم؛ با افزایش ۲۵ درصدی قیمت به بیش از 28 میلیون تومان خواهد رسید یا خودرویی مانند رانا که حدود 33 میلیون تومان است به بالای 41 میلیون تومان خواهد رسید.

با توجه به موارد بالا نظر شما در مورد افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو چیست؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۲۳۱۰۱۵:۳۰:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خوشبختانه درکنار همه گرانی ها، شاهد ارزان شدن و کاهش قیمت "جان انسان" و "دیه انسان کامل" هستیم. قبلا هر ایرانی تقریبا 15 پراید می ارزید، الان حدود8 تا!!!
ناشناس۵۳۲۵۹۳۱۶:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
حالا دیه رو هم گران کنید که باعث تورم بیشتر بشه
ناشناس۵۳۳۶۰۰۲۳:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
پراید 5 میلیون بیشتر نمی ارزد حالا الکی هی دلار را ببرید بالا بعد هی قیمتها را
ناشناس۵۳۳۹۰۳۰۷:۱۳:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۵
وقتی همه چیز دو تا سه برابر شده این افزایش خیلی عجیب نیست هر چند تنها چیزی که زیاد نشده درآمد و حقوق کارمند و کارگر هست.
میلاد حمیدی۵۳۷۱۲۴۰۸:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
افزایش رو باید با قیمت واقعی در نظر گرفت ماشینی که 5 میلیون می ارزه عجیبه که بازم گرون بشه هر چند میدونیم همه چیز الکیه حتی بالارفتن دلار دولت داره سودشو میبره و ارز ذخیره میکنه برا خودش ....
ناشناس۵۳۳۲۵۴۲۱:۱۷:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خیلی از انسان ها اندازه یه دوچرخه هم ارزش ندارند چه برسه به پراید
ناشناس۵۳۴۲۳۳۱۰:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۵
این حق مردم ایران است. خلایق هرچه لایق بود دادند.
ناشناس۵۳۵۶۰۵۰۸:۳۶:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
خود شما از مردم کدام کشورید؟!
مجید۵۳۲۳۱۳۱۵:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
فاجعه
ناشناس۵۳۲۳۱۵۱۵:۳۱:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
قیمت ماشینهای خارجی بدون عوارض گمرکی ومالیات خیلی بصرفه هست تا این پراید باید خورو سازان را مجبور به بالا بردن کیفیت بکنن
ناشناس۵۳۳۱۷۶۲۰:۲۰:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
بدون گمرکی؟ مثلا یه ماشین سطح پایین و ارزان خارجی که ۸۰۰۰ دلار قیمتشه بدون گمرکی به پول ما چقدر میشه؟ میشه حدود ۱۱۰ میلیون.باور کنید که این ارزش پول ماست که پایین اومده.
سعید روشن کرمانشاهی۵۳۲۳۱۶۱۵:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
روحانی مچکریم
شریفی۵۳۳۴۹۰۲۳:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
روحانی متشکریم ! که تیم اقتصادیت بجای حمایت از مردم روز روشن دست درازی و توهین به حقوق آنها میکند.
ناشناس۵۳۲۳۱۸۱۵:۳۲:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
وقتی کشور تحریم و مذاکره ای در کار نیست همه چی گرون میشه نظر من اینه ...
ناشناس۵۳۲۸۸۴۱۸:۱۶:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
البته دلیل اصلی 4 برابر شدن نقدینگی است توسط دولت روحانی در مقابل رشد 3 درصد ی اقتصاد. طبق این معادله قیمت تمام اجناس 3 برابر خواهد شد مگر اینکه دوباره تورم را سرکوب کنند که برای درازمدت تاثیر ندارد تنها یک راه وجود دارد تولید که هیچ امیدی حالا حالا ها نیست
ناشناس۵۳۳۰۰۵۱۸:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نقدینگی رو دولت احمدی نژاد با یارانه های میلیادری برد بالا شماها هم انصراف ندادید . پس حقتون
ناشناس۵۳۳۵۵۰۲۳:۲۷:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۴
کل یارانه ها جمع کنن در مقابل نقدینگی این پنج سال عدد ناچیزی میشه کافیه 45 هزار تومن در هشتاد میلیون ضرب کنید بعد ببینید چه کسری از نقدینگی میشه دیگه دوره این حرفا گذشته
ناشناس۵۳۶۱۰۹۱۴:۰۱:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۶
شما که حساب کتابت خوب حساب چقدر میشه . میشه ماهی 3 تریلیون تومان افزایش نقدینگی
ناشناس۵۳۳۴۲۱۲۲:۳۶:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
به نظر شما تا کجا مذاکره کنیم؟ شما چیزی بنام عزت و شرف بگوش تان نخورده است. بله دولت منتخب شما برای فشار به مردم و رهبری که بروند مذاکره ، هر روز یک بازی جدید درست می کند ، شما هم پیاده نظام هستی که مغز ملت را سوراخ کنی که مشکل دلار و طلا و خودرو مذاکره است. اگر مغز ..... نخورده باشید، می بینی که هنوز مذاکره قبلی گلابی به ما نداده، و همه چیز را دادیم
ایوانغرب۵۳۲۳۳۱۱۵:۳۵:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
شمارا به خدا نخرید تا تقاضا بیاد پایین ارزان بشه... مردم ما از ترس مرگ دارن خودکشی میکنن... هجوم آوردن به طلا و ارز و سکه و این داره هر روز فاجعه آمیزتر میشه. این وسط فقط خودمون ضرر میکنیم..
میثم۵۳۳۶۶۱۰۰:۲۶:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۵
مردم فقیر پولشون کجا بود که چیزی بخرن این اشراف زاده ها هستن که پولهای باد آورده دارن و اقتصاد آتی کشور را هم به جیبشون سرازیر کردن و تا حالا هم مصونیت داشتن و حمایتم شدن
ناشناس۵۳۴۰۵۴۰۹:۱۶:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۵
اصل مشکل سیاستهای اقتصادی بسیار اشتباه دولته.
مدیرعامل سایپا۵۳۲۳۵۸۱۵:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
به نظر من کمه مواد اولیه 70 تا 120 درصد و شاید هم بالاتر رشد کرده ( میانگین 90 درصد) اگه 70 درصد هزینه تمام شده ماشین مواد اولیه باشه میشه حدس زد حداقل باید 65 درصد گرون بشه پراید باید 38 تومن بشه تا برا خودروساز بصرفه
ناشناس۵۳۲۵۹۱۱۶:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خودرو سازان حجم انبوهی آخر سال پیش فروش کرده اند و نصف مبلغ خودرو را با دلار 3800 از مردم گرفته اند .
رضا۵۳۲۶۴۶۱۶:۵۱:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
برادر شده و این قیمت باقی هم خواهد ماند چون اگر نشود هیچ قطعه سازی قطعه به خودروساز نخواهد داد و تولیدی هم در کار نخواهد بود.خدا را شکر که شر این شورای منحوس مارکسیست پوپولیست را از سر صنعت خودرو کوتاه شد.
ناشناس۵۳۲۷۲۹۱۷:۲۱:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
پراید 1 میلیاردی هم برای خودرو ساز نمی صرفه
شهاب۵۳۳۸۲۷۰۳:۲۷:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۵
آقای مدیر عامل تو باید از فرغونی به اسم پراید با قیمت 38 ملیون دفاع کنی چون این فرغون از رده خارج به لعنت خدا نمی ارزه.
مازنی۵۳۲۳۷۳۱۵:۴۳:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خودروسازان کم آوردند نشستند با قانونگذاران برای مردم نقشه چیدند که هم فروش شان را از سر بگیرند و هم جنسهای بنجل شان را به مردم غالب کنند ، بنظرم مردم نباید فریب اینها رو بخورند بلکه باید برعکس رفتار کنند یعنی به جای هجوم به سایتها تحریم کنند و نخرند.
ناشناس۵۳۲۳۷۶۱۵:۴۳:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
مردم ایران ثابت کردند که لیاقت همین مدیران اختلاسگر را دارند.
ناشناس۵۳۲۶۴۲۱۶:۴۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۴
البته با انتخابشون در سال 96
امیر۵۳۲۷۰۴۱۷:۱۱:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۴
عجب !! قبلش گل و‌بلبل بود و الان شد بد ؟ شماها کی میخواید خجالت بکشید آخه ؟!
ناشناس۵۳۳۱۲۲۱۹:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
قبلش گل و بلبل نبود، ولی هسته ای هم بود و .... مردم زمان محمود حس کار کردن دولت را داشتند، الان با وزیران مولتی ملیاردر آخه داغ دل فقیران را تازه کردن است و کفش و گرمکن برند ملیونی رئیس جمهور، تو دهنی به مستضعفان است...
ناشناس۵۳۲۳۸۷۱۵:۴۵:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نظری ندارم! مگه وقتی قیمت گذاری میکردن نظر منو پرسیدن؟!
ناشناس۵۳۲۳۸۹۱۵:۴۵:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
ترحیم های بی اثر و کاغذ پاره است
ناشناس۵۳۲۶۴۷۱۶:۵۱:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
بیشتر از تحریم مشکل از مسئولینی هست که ما انتخابشون کردیم
ناشناس۵۳۲۷۲۶۱۷:۲۱:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
قیمت دلار ربطی به مسئولین نداره با تحریم رابطه داره وقتی دلاری نیست چه کنترولی ؟
ناشناس۵۳۲۷۵۵۱۷:۲۸:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
وقتی دلار نیستی چطوری کنترل کنند با دلار تقلبی ؟
ناشناس۵۳۲۸۹۲۱۸:۱۹:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
مثلن باقی نامزدها بیل گیتس بودند
ناشناس۵۳۴۱۵۸۱۰:۱۱:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۵
آخه عقل کل مگر این آقایون مذاکره نکردند و کرکره صنعت هسته ای را پایین نکشیدند که تحریمها لغو شه کو پس چی شد؟
علی۵۳۲۳۹۳۱۵:۴۷:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
پراید شد پرادو! البته تنهاچیزی که ارزان ماند نرخ تورم ،وجان مردم است . همه چیز بالا کشید جز دستمزد 40 میلیون کارگر
رضا۵۳۲۴۱۵۱۵:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
با این قیمتها ارز شاید بیشتر هم بشود ان کسانی که نمی توانستند یک نانوایی را اداره کنند حال چطوری این مملکت 80 میلیونی را می خواهند اداره کنند
ناشناس۵۳۲۶۵۴۱۶:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خوب ! دادش جان خودمون انتخابشون کردیم.
ناشناس۵۳۲۸۷۴۱۸:۱۴:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اره بین بد و بدتر
ناشناس۵۳۴۳۷۴۱۱:۴۶:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۵
با همین حرفها به اینجا رسیدیم .
ناشناس۵۳۲۴۱۸۱۵:۵۰:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
با دوچرخه بریم بهتره!
ناشناس۵۳۲۴۲۱۱۵:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
بهتره اضافه کنن و عرضه کنن اینجوری قحطی شده جو روانیش رو چیزای دیگه هم تاثیر میذاره دومینو شده
ناشناس۵۳۲۴۲۸۱۵:۵۱:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
الف جون طوری تیتر زدید که انگار فقط مونده ما نظر بدیم و منتظر نظر ما هستند. به شخصه فکر میکنم این کارخانه لگن تولید میکند و موندم تو این پیشرفت علم که انقدر ماشین های خوبی اومده با استانداردهای مختلف چه کسی به این.... ها اجازه تولید میده. بمیرم هم از این شرکت اتوموبیل نمیخرم. نه زیبایی نه راحتی نه قیمت مناسب.....
ناشناس۵۳۳۶۹۲۰۰:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۵
پس این رشد علمی کشور را که تو بوق کردن کجاس؟
ناشناس۵۳۲۴۳۲۱۵:۵۲:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
کشور فقط یک راه حل دارد و اون هم مذاکره هست
ناشناس۵۳۳۷۵۳۰۱:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۵
شما برو مذاکره کن شرف هم‌خوب چیزی است.
ناشناس۵۳۲۴۳۸۱۵:۵۲:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اگر ۳۵ تومان توانستند یک هفته تحویل فوری به مردم بدن من راضی هستم ولی یقین دارم نه ۲۹ نه ۳۹ تومان هم امروز نمیتواند بفروشن فقط پیش فروش و چاره ندان چون نه دلار هست نه اعتبار نه راهی برای ورود قطعات
ناشناس۵۳۲۴۳۹۱۵:۵۲:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اگر قیمت این چهار چرخ ها رو به بالای 45 میلیون برسانند دیگه از قیمت گذاری معاف می شوند.
از مردم۵۳۲۴۴۵۱۵:۵۴:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
الان نظر مردم مگر مهمه ؟ نظر مردم تعطیلی کارخانه های تولید ارابه های مرگ ست.
ناشناس۵۳۲۴۶۲۱۵:۵۸:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نظر شما چیست که حقوق مردم هم به اندازه مخارج بالا بره
ناشناس۵۳۲۴۷۰۱۶:۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خدا رو شکر ارزونش کردن پراید ۴۰ میلیونی خیلی گرون بود!!!!!!!!!!
ناشناس۵۳۲۴۷۱۱۶:۰۱:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
یک روش نخ نما شده وتکراری است . اول عرضه کم میکنند سپس قیمتها در بازار بالا میرود.درادامه سروصدا راه میاندازند که قیمتها دربازار فلان قدر است و سود به جیب دلالها میرودو پیرو آن مجوز گرانی را رسما میگیرند و مردم هم در این پروسه نقش بازیچه را بازی میکنند.
ناشناس۵۳۳۷۱۵۰۰:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۵
ولی این روش تا حالا در عوام گول خور خیلی عالی جواب داده
ناشناس۵۳۲۴۷۲۱۶:۰۱:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خروس قندی تقدیم به ملت شیرینتر از این نمیشه چهل میلیون رو سی میلیون میدن
ناشناس۵۳۲۴۷۸۱۶:۰۱:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۴
البته تا این لحظه دیگه. درسته؟ چون چند دقیقه دیگه دوباره نرخ ارز تغییر میکنه و قیمت خودروها هم تغییر خواهد کرد.
مردم۵۳۲۴۹۰۱۶:۰۵:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
زیاد راجبش بحث نکنید این مردم بازم میخرن
ناشناس۵۳۳۷۱۸۰۱:۰۲:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۵
سو استفاده مسئولین از ملت بدبخت!
خودروسازان کشور بزرگترین ظلم رو به ملت کردن و می کنن خودرویی که۵۳۲۴۹۲۱۶:۰۶:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خودروسازان کشور بزرگترین ظلم رو به ملت کردن و می کنن خودرویی که تو این زمانه خودرو به حساب نمیاد به قیمت خودرو روز به ملت میفروشن فقط به این جمله نگاه کنید و تفکر کنید و عمق فاجعه رو ببینید:پراید شد 29 میلیون
ناشناس۵۳۲۴۹۳۱۶:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
ای خدااا
معلم۵۳۲۵۰۰۱۶:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نظر من اینه که امسال به من 10 میلیون حقوق ندن یک کلمه هم سر کلاس تدریس نمی کنم و تدریس و درس و مدرسه رو کلا تحریم می کنم. از طرف یک معلم که زندگیش رو این دولت به باد داد و از چاپیدنش دست بر نمی داره.
ناشناس۵۳۲۵۰۱۱۶:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خیلی خوشحالم داره تمام قند های دنیا تودلم اب میشه از مسولین کمال تشکر را داریم اگه ممکنه یه کم زمان برنامه را زیاد کنیم
ناشناس۵۳۲۵۰۳۱۶:۰۹:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
به نظر من قیمت پراید باید 25 درصد هم ارزانتر شود. اگر یک آدم کرو و کور هم این همه سال پراید مونتاژ میکرد الان بهترین پراید را از نظر کیفیت با کمترین قیمت میتوانست تولید و تحویل این مردم بیچاره و بدبخت بدهد. چرا شرکت های خودرو سازی ما هنوز بعد از نزدیک به 60 سال نمی توانند خودکفا باشند و محتاج قطعه از بیرونند. باید این شرکت ها را ملزم کنند که اگر نمی توانید خودرو بدون وابستگی تولید کنید هر دو شرکت را تعطیل کنید و با 1/10 بودجه ای که صرف این مونتاژ کاری می کنند پرسنل دو شرکت را هم با حقوق بازنشته کنند و خودرو با کیفیت وارد کنند با قیمت پاینتر.
ناشناس۵۳۲۵۰۴۱۶:۰۹:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
با وجود انحصار کشورمان هرگز در خودروسازی پیشرفت نمی کنه و این دوتا خودروساز 80 میلیون ایرانی را به گروگان گرفتند بهتره برای یکبار هم که شده این قضیه از پایه حل بشه و درست بشه
ناشناس۵۳۲۵۰۷۱۶:۱۰:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
مگه نظر من و امثال من مهم هم است؟
ناشناس۵۳۳۵۲۹۲۳:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
هزاران مثبت
محمد۵۳۲۵۰۹۱۶:۱۰:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
دولت در حال قربانی کردن مردم است. به طور یقین این اعمال باعث افزایش شکان بین حاکمیت و مردم خواهد شد. حقوق کارمندان امسال 6 درصد اضافه شده است. این حمایت از خوروسازها یعنی حراج مردم و دولت تاوانش را خواهد داد
ناشناس۵۳۳۷۳۱۰۱:۱۳:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۵
فعلا تریبون دست ایناس
ناشناس۵۳۲۵۱۷۱۶:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
مطمئن هستيد ٢٩ ميدن دارى هزار دستگاه نقد خريدارم
ناشناس۵۳۲۵۲۴۱۶:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
یعنی هنوزم تورو 9 درصده؟؟؟؟
ناشناس۵۳۲۵۲۸۱۶:۱۷:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نظر ما مگه اهمیتی داره!!!!!!!
ناشناس۵۳۲۵۳۵۱۶:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نویسنده محترم همین الان قیمت کارخانه رانا ۳۹۵۰۰۰۰۰ هست،
ناشناس۵۳۲۵۳۷۱۶:۲۱:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
ورشکستگی
ناشناس۵۳۲۵۶۹۱۶:۳۱:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
از ایرانی بودن خودم شرمنده ام توی کشور من هیچکس نیست که ما را از فلاکت خودرو سازی نجات دهد به چه خواری این کشور افتاده که خودروهای رده خارچ جهان روزانه در ایران گران می شه
امین۵۳۲۵۷۰۱۶:۳۲:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
تا امروز با هر اراده ...قیمت افزایش یافته پس جنگولک بازیا چیه؟ فقط بدا به حال من و ما ... دولت اگر ذره ای بفکر مردم بود تعرفه خارجیهارو کاهش میداد..هیچ دولتی نبود...
ناشناس۵۳۲۵۷۴۱۶:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
پراید رو میفروشن عراق 4هزارو 500دلار که به پول ایران میشه 60 میلیون ...پول ما بی ارزش شده برادر محترم ..شما نخرین میفروشن سوریه وعراق که به صرفشون هست
ناشناس۵۳۲۸۹۸۱۸:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
کاش بفروشند به اونا ما نخواستیم.بخیل هم نیستیم . سود کنن.
ناشناس۵۳۴۴۲۲۱۲:۰۷:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۵
چیزی خورده توی سرشون این فرغون ها رو سوار بشن؟
ناشناس۵۳۲۵۹۰۱۶:۳۸:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
از این استقبال بسیار خوب مردم از پیش فروش خودرو های داخلی لذت ببرید این ها نشانه های حمایت مردم از تولید خودرو های داخلی است دیگر تبلیغ نکنید کالای ایرانی بخرید الآن یک میلیون نفر پشت در سایت اینترنتی سایپا منتظر باز شدن یکی و دو ثانیه ای سایت برای خرید خودروهای بی کیفیت وگران ایرانی هستند خب دیگه سال حمایت از کالای ایرانی هست الآن تمام خودرو سازهای کشورهای خارجی افسوس می خورند وحسودیشون میشه که مسئولان ایران چطور به این درجه از موفقیت رسیده اند.
ناشناس۵۳۲۶۰۷۱۶:۴۲:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نخرید عزیزان سکه بخرید ارز بخرید
عليرضا۵۳۲۶۵۷۱۶:۵۴:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اولا نظر مردم اصلا مهم نبوده و نه هست ،دوما به جه دلیل باید تولیدات از رده خارج این دو کارخانه این مقدار افزایش قیمت داشته باشه ، مکر مردم باید بول عشق و حال و زیاده خواهی مسولین بی تدبیر رو بدن ،همه جای دنیا واقعا اینجوریه ،؟؟؟؟ دیکه از مردم انتظار حمایت نداشته باشین
رضا۵۳۲۶۷۷۱۷:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اصلا مهم نیست با هر قیمتی که دوست دارن و داشتن بفروشن به خلق الله، قبل از امریکاییها و دیگران این خودرو سازان داخلی و دولتی بودند که مردم را تحریم کردند. نهایتا این خود دولت روحانی است که دارد پراید را با این قیمت می فروشد. ما که به این دولت و مجلس هیچ اعتقادی نداشتیم و نداریم و نخواهیم داشت. اصلا معلوم نیست این آقایانی که رفته اند مجلس، نماینده مردم هستند یا دولت؟؟؟؟!!!! هر قانونی را که مصوب می کنند به نفع دولت است تا ملت... هر کاری دوست دارن انجام دهند. توی این شرایط وخیم آقایان رفته اند تعطیلات !!!!!!؟؟؟ خوش باشند......
ناشناس۵۳۲۶۸۵۱۷:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
تا میتونید گرون کنید.راحت باشید.
ناشناس۵۳۲۶۹۰۱۷:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
صنعت خودرو فعلی در کشور جز ضرر هیچ منفعتی ندارد وقتی نیسان ها باربر به تنهایی ۳۰ درصد بنزین کشور را مصرف می کنند ؟؟؟!!! ما داریم به کجا می رویم ایا این بود ارمانهای انقلاب ملت ما باید پراید سوار بشه
ناشناس۵۳۲۷۱۴۱۷:۱۶:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نظر چیه. مگه مهمه. ای بابا قابل شما رو نداره ایران جیب عزیز! چند درصد سهام خودرو ساز مال توه ما دو برابر می دیم بیا طرف ملت؟؟؟؟
حمید۵۳۲۷۴۶۱۷:۲۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
فقط به مسئولین بگید باید به من وهمه مردم ایران روز قیامت جواب بدن
ناشناس۵۳۳۵۴۹۲۳:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نه خیر همین دنیا حق تو بگیر بی خود برای اون دنیا نزار که اینها هرکاری دلشون می خواد بکنند چرا الان نباید از حق زندگیت استفاده کنی؟
ناشناس۵۳۲۷۷۴۱۷:۳۶:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۴
فعلا که بخور بخوره. ما هم دیگه نظری ندیم بهتره.
آرش۵۳۲۷۷۹۱۷:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
کسی که این مطلب رو نوشته مشخصه اطلاعاتش ناقصه چون قیمت کارخونه ای رانا ۴۰ تومنه نه ۳۳ تومن
ناشناس۵۳۲۸۳۷۱۸:۰۱:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
تاکتیک همیشگی 100 درصد افزایش بده سر وصدا که بلند شد ۵۰ افزایش درصد تصویب کن همه خوشحال میشن هم خریدار هم خودرو بنداز ببخشید خودرو ساز
ناشناس۵۳۴۴۱۳۱۲:۰۵:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۵
دقیقا. با این حال باز مردم توی 5 دقیقه همرو خریدن
حامد۵۳۲۸۷۳۱۸:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
برای پیش فروش پول با ارز 3200 از ملت گرفتن در موقع تحویل ارز ......؟؟؟ایا موقع گرفتن پول موظف به تامین قطعات پیش فروش نبودند. هر چند حرف حساب خریدار ....
ناشناس۵۳۲۸۸۸۱۸:۱۸:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
باید با همه پرسی عمومی از مردم مشخص شود این وضع اسفبار باید ادامه یابد یا مذاکره باید صورت پذیرد
ناشناس۵۳۳۵۵۴۲۳:۲۹:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
این حرف را نزنید. عده ای عقیده دارن دولت عمد شرایط را بهم ریخته تا کشور تسلیم مذاکرات یک طرفه و از موضع ضعف با سیستم ضد ایرانی ترامپ بشه
ناشناس۵۳۲۹۲۹۱۸:۳۰:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
بسمه تعالی دولت برای رهایی از اوار نقدینگی به هر نوع گرانی تن داده و خواهد داد .
هموطن۵۳۲۹۴۹۱۸:۳۶:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
چرا خودرویی که با ارز 3هزار وخورده ای تولید شده باید افزایش قیمت داشته باشد حد اقل این اضافه دریافتی به خزاته واریز شود تا ملت ضرر نکند
ناشناس۵۳۲۹۵۷۱۸:۳۸:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۴
شاید اگر چند سال قبل که مردم کمپین نخریدن خودروی صفر راه انداخته بودن, آقای وزیر بهشون نمی گفت خائن, و دولت با وام برای خرید خودروهای بی کیفیت به خودروسازان کمک نمیکرد, خودروسازان تغییر رویه میدادند و کیفیت رو بالا میبردن و الان مردم برای خریدن پراید 40 میلیونی صف نمی بستند.
علی۵۳۲۹۶۶۱۸:۴۱:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
افزایش دوباره خودرو خیانتی آشکتر و جفا در حق مردم مظلوم و مغموم و ستم دیده ایران است. خائنین را باید محاکمه و اعدام کرد.
ناشناس۵۳۳۰۴۰۱۹:۰۹:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۴
چرا ورود خودرو های هم کلاس داخل رو آزاد وتعرفه رو برنمیدارید تا حستب کار بیاد دست این مافیای خودرو؟ بعد حقوق هارو 6 درصد با منت زیاد کردن که مطابق تورم پارساله؟ برای مردم تورم 6 درصد هست برای خودرو سازان دورقمیه؟ سال بعد حقوق باید 200 درصد افزایش پیدا کند
ناشناس۵۳۴۴۱۰۱۲:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۵
کارخونه ها دولتی هستش، چرا دولت منبع درآمد به این بزرگی رو نابود کنه؟
ناشناس۵۳۳۰۶۴۱۹:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
مگه نطر مردم هم مهمه..
حسن۵۳۳۰۶۸۱۹:۲۱:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
مشکل با مذاکره و نخریدن خودرو حل نمیشه.مشکل رو خودشون به قصد خالی کردن جیب مردم درست کردن و با نظر من و شما عامی هم درست نمیشه.مشکل حرص و طمع پایان ناپذیر مسئولین است.چهل ساله که وضع همین است.مردم فقط بازیچه ای بیش نیستند.اگه به فکر مردم هستید درب کارخانه های خودرو سازی داخلی(ارابه های مرگ) رو ببندید و هر چی مردم خودرو نیاز دارن از خارج وارد کنید به خدا هم ارزان تر برای ملت تمام می شود و هم امنیت جان مردم حفظ می شود.
omid۵۳۳۲۹۳۲۱:۳۶:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
یه سناریوی از پیش طراحی شده که واقعا عالی جواب داد
رضا۵۳۳۲۹۴۲۱:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خودرو سازها وابستگی مستقیم با نسبتی نزدیک به یک باقیمت ارز برای خودرو هاشون مد نظر دارن.با این اوصاف اگه وابستگی ارزی یه ماشین ایرانی وخارجی یکی هست واقعا چرا مردم باید از بهره مندی از ماشین های با کیفیت محروم باشن؟ از طرفی کسی که قراره برا خودرو داخلی 100میلیون بده خوب براش فرقی نداره120 میلیون بده یه ماشین استاندارد سوار شه
حبیب۵۳۳۳۰۴۲۱:۴۱:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
خجالت نکش قیمت دلار را هم بنویس
تلخاب۵۳۳۳۳۴۲۱:۵۸:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اسف بار ترین تاریخ ایران در طول زمان
شاهرخ خان۵۳۳۳۵۲۲۲:۰۶:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
مگر نظر ما مهمه که نظر بدیم / تنها مشکل مردم کنسرت و زنان در ورزشگاه بود که داره حل میشه
ناشناس۵۳۳۳۶۹۲۲:۱۱:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۴
وقتی که این همه تقاضا هست و دولت اصرار بر نبود مشکل دارد، چرا پیش فروش رو تمدید نمی کنند تا عطش بازار فروکش کند و مقداری از نقدینگی در دست مردم کاهش پیدا کند. چرا بازه پیش فروش رو محدود کردند برای مثلا تحویل در شش ماهه آینده!؟ خوب زمان تحویل یکساله دوساله هم می توان در نظر گرفت. مطمئنا نه تنها به نفع خودروسازان خواهد بود بلکه اثر روانی مثبتی هم بر جامعه میگذارد
ناشناس۵۳۳۴۰۴۲۲:۲۹:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اگر میگذاشتند که خودروسازان رقابت واقعی داشته باشند ایران یکی از صادرکنندگان مهم خودرو میشد. اما ظاهرا به سود یک عده از ما بهترون نیست.
ناشناس۵۳۴۴۰۴۱۲:۰۲:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۵
کلا صنعت خودرو سازی توی ایران فقط مونتاژ هستش، با رقابت آزاد هم به جای خاصی نمیرسیم
نسل سوخته۵۳۳۶۵۰۰۰:۲۰:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۵
ملتی که میرن پرایدی رو که 4 میلیون تومان میدن به افغانستان و افغانستان به دلیل غیر استاندارد بودن پس میفرسته و پرایدی که عراقیا 3.5میخرن و زالو سفتهای سایپا و ایران خودرو با باند بازی و فضا سازی های تکراری دارن 30میلیون میدن به ملت ایران و ملت باز هم میرن و صف میبدن و دست و پا میشکنن برای خریدنش باید همین بلا سرشون بیاد تا زمانی که خودمون رو اصلاح نکنیم هر بلایی که سرمون بیارن و قبول کنیم حقمونه.الا ماشاله افغانی زیاده تو ایران برید سوال کنید ببینید چی میگن راجب این موضوع
ناشناس۵۳۳۶۸۷۰۰:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۵
جالبه، به مرگ گرفتند تا مردم به تب راضی شوند، دلار را به ۱۴۰۰۰ رساندید تا مردم به ۱۱۰۰۰ راضی شوند، پراید ۲۲ میلیونی را به ۴۵ میلیون رساندید تا مردم به ۳۲ میلیون راضی شون ، بقیه اجناس هم مثل اینها
پیمان۵۳۳۷۱۳۰۰:۵۸:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۵
نه آمریکا مقصره نه تحریم! مقصر اونیه که هنوز نفهمیده برای دور دوم به هچ رئیس جمهوری رای نده!
ناشناس۵۳۳۷۲۰۰۱:۰۳:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۵
مشکل این آقایان نبود خدا وانصاف است که همگی بدنبال افزایش قیمت و کلاه برداری از مردم است اگرتمام قیمت تمام شده 10 تومان شود سایپا انرا 5 برابر را حساب می کند بالاخره باید بخورد
محمد۵۳۳۷۳۸۰۱:۱۷:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۵
لطفا پراید رو ۴۰میلیون کنید مردم رو راحت بشوند
ناشناس۵۳۳۸۹۲۰۷:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۵
بنده برای پراید ۱۵ میلیون بیشتر ارزش قائل نیستم البته پنجاه میلیون هم بشه ... کاری از مردم ساخته نیست )مردم می تونن کلا تحریم خودرو کرده و نخرند اما چنین کاری نمی کنن)
حمید۵۳۳۹۴۳۰۷:۵۳:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۵
مسولین دولت حواسشون نیست که چه ریسک خطرناکی با اعصاب مردم دارن انجام می دهند. تنها راه اینه که همه ی نیازهای اساسی مردم از جمله خودرو فورا کپنی بشه چون الان شرایط اقتصاد کاملا جنگی شده و این تنها راهیست که میشه این شرایط را رد کنیم. امیدوارم دولت یا خودش بیدار بشه یا یکی بیدارش کنه قبل از اینکه خیلی دیر بشه.
ناشناس۵۳۳۹۶۵۰۸:۰۷:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۵
.. هزینه این وضعیت را آیا فقط مردم عادی باید بپردازند؟ هرکس که ایرانی و وطن پرست است هم باید هزینه بدهد .از وزارت نفتگرفته تا خودرو سازان و مجلس و دولت . چرا اینها خود را از مردم جدا می دانند . یادم دوران تحصیل از وظایف اجتماعی سازمانها گفته میشد . شستا چه کرد ؟ شهرداریها و سازمان مالیاتی و....چه کردند ؟ واردات موبایل توسط چه سازمانهایی انجام شد؟ اینها وظایف اجتماعی سازمانهاست؟ احتکار خودرو سازها و تولید کنندگان و.... بجا آوردن وظایف اجتماعی سازمانهاست؟ فقط شعار و حرف ؟ به عمل کار برآید نه به حرف
ناشناس۵۳۴۱۱۳۰۹:۴۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۵
وقتی قراره 80 درصد قطعات خودرو از خارج وارد بشه و بعد از سرهم کردن یک لنگن پر مصرف،الایند و ناایمن تحویل ملن بدن خوب اجازه بدین ماشین کامل با حداقل عوارض گمرکی وارد بشه.گرانی ماشین یعنی دادن جایزه و پاداش به خودرو ساز بی کیفیت و نامدیر. خودروسازان باید به جای گران کردن خودرو با کاستن از هزینه های جانبی و بریز و بپاش ها دنبال کاهش قیمت تمام شده باشند نه افزایش قیمت
ناشناس۵۳۴۲۴۶۱۰:۴۸:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۵
طبق اظهار نظر یکی از ایران خودرویها که آنجا کار می کند قطعات معیوب داخل صندوق عقب ماشین ها گذاشته شده لطفا اطلاع رسانی کنید . سایت الف لطفا چاپ کنید و حذفش نکنید.
رضا۵۳۴۲۴۹۱۰:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۵
گرون کنید فعلا مردم سِر شدند و حس نمیکنن گرنی ها رو . #تا_1400_با_روحانی، #علی_برکت_الله. وای به روزی که مردم پاسخ بی اعتمادی ..رو بدهند اونوقت تر و خشکمون با هم میسوزه
ناشناس۵۳۴۳۴۵۱۱:۳۱:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۵
سلام ، یا صاحب الزمان عج ، ای داد از غم تنهایی وقت است که باز آیی ..............
ناشناس۵۳۴۴۰۲۱۲:۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۵
نخرید آقا، کجای دنیا این آشغال ها رو سوار میشن؟ الان حقوق کارمند و کارگر چقدر هستش که پراید 29 تومن بشه؟
ناشناس۵۳۴۹۳۷۱۶:۳۰:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۵
اگه ملت پول ندارن پس این همه ثبت نام کننده و بازدید کننده کی هستن غیر از این مردمن
رضا۵۳۴۴۰۶۱۲:۰۳:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۵
من یه ماشین پیش نویس کردم اردیبهشت ماه از اردیبهشت تا الان دوبار افزایش قیمت خورده ، هنوزم تحویلم ندادن اخه این چه ظلمیه ب مردم میکنین ما واسه یه ساعت بعدمونم نمیتونیم برنامه ریزی کنیم خدا ازتون نگذره مسئولین
ناشناس۵۳۴۴۳۵۱۲:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۵
یه اتفاقی افتاده که همه حیران مانده اند که چه بکنند.حداقل برای من حقوق بگیر که فهمیدن این شرایط خیلی سخته.از طرفی دنیا به تعهداتش در برجام عمل نکرده و ما هم قراره که تا در روی همین پاشنه می چرخه، مذاکره ای نداشته باشیم.از طرف دیگه مردم دست به کارهای هیجانی برای حفظ ارزش پولشون می زنند مثل هجوم به همین بازار خودرو که خودش کمک می کنه به تثبیت قیمت های نجومی جدید مصوب و در بازار. دولت هم که دنبال کاهش نقدینگی هست، از خداش هست که این دو تا خودرو ساز همچین برنامه هایی برای ملت بچینند.پس یه همکاری بی سابقه بین دولت و ملت و خودرو ساز به وجود اومده برای تثبیت شرایط فاجعه بار.آخرش کی آسیب می بینه؟ معلومه ملت.دولت چی کاره هست؟ هیچ کاره. نه تدبیر داشته،نه امید داده که شاید اگر دومی رو می داد، وضع بهتر می شد. کی سود کرده؟ خودروساز.
ناشناس۵۳۴۶۰۳۱۳:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۵
این که نیاز به نظر خواهی ندارد یک ظلم است ضمنا کی به نظر خواهی اهمیت میدهد
علی۵۳۴۶۴۹۱۳:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۵
باید سود بازرگانی و حقوق گمرکی برای ورود ماشین های خارجی رو بر دارند و از سوی دیگر قیمت خودرو های داخلی رو آزاد کنند اونوقت معلوم میشه مشکل خودرو سازها قیمت دلار است یا بی لیاقتی و مفت خوری
Morteza۵۳۵۰۵۷۱۸:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۵
دلخوشیمون خریدن یه ماشین بود.که اونم دیگه الان نمی تونیم بگیریم.
اراکی۵۳۵۴۹۳۰۲:۴۰:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ای کاش یکبار هم که شده عاقلانه و کاملا مهندسی جواب اینها را می دادید: اولا- تا واردات خودرو برای عموم مردم مرفه و متوسط که تمایل دارند(نه چند شرکت خاص رانتخوار) بدون عوارض گمرکی ولی با ارز آزاد مجاز نشود و رقابت بوجود نیاید و انحصار محض در داخل باشد، حق افزایش قیمت ندارید. مگر چند بار باید در یکسال به این محصول غیر تحریمی افزایش قیمت زد؟! ثانیا- میزان افزایش قیمت 25 درصدی کاملا اشتباه و ذهن مردم را به خطا برده اید.... اگر حتی یک ماشین 1000 کیلویی تماما از آهن ساخته شده و آهن از 95 تا 97 قیمتش 2 برایر شده باشد یعنی از 2000 تومن به 4000 تومن رسیده باشد افزایش قیمت ناشی از مواد اولیه این خودرو نهایتا 1000 کیلو در 2000 تومن برابر 2میلیون خواهد شد. افزایش دیگر دستمزد است و نرخ بیمه و مالیات که اینها هم جمعا برای هر یک پراید افزایشی بیش از 1 میلیون تومن در سال (بازای هر یک خودرو) نخواهد بود..... پس چرا با محاسبات غلط انداز جامعه و مردم را عصبی و سر کیسه می کنید... این ماشین 1000 کیلویی نهایتا 4 میلیون امسال افزایش می خورد. اگر ملی نیست و قطعات خارجی دلاری هم دارد! بفرمایید هر ماشین چقدر دلار مستقیم برای قطعات خارجی(علاوه بر 1000 کیلو مواد اولیه) دارد و افزایش آن مقدار دلار هم اضافه کنید... دراینصورت اصلا اعداد مد نظر جامعه باصطلاح خودرو فروش ! به دست نمی آید... اینها قصد نابودی و خیانت به .. ایران را دارند..... با گران کردن با نفروختن با انحصار و جلوگیری از واردات و با راه انداختن سایت فروش کذایی... اینها حامی مردم و کشور نیستند. الف جان یا منتشر کن یا بگوش مسوولین آزاده مملکت و دیده بان شفافیت برسان لطفا سانسور نفرما.
ناشناس۵۳۵۶۶۲۰۹:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
به نظرم هم خودرو سازها و دولت همشون برن ..
ناشناس۵۳۶۲۰۶۱۵:۰۹:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
این چه کاریه بابا ماشین از خارج وارد بشه همان چیزی در کشور عزیز عراق هست و همان طور که در هر کشوری هست چرا ملت آنچه را که حقش هست به آن نمی رسه چقدر .. دیگه یغما و این همه مدیر و مدیر عامل بسه اینها چقدر حقوق می خواهند بابا مردم پول مفتی بهشون میدهند دیگه نیازی نیست این همه دنگ وفنگ باشه بابا بگذارید ماشین به طور راحت وارد بشه چرا .. را این همه سختش می کنند مردم راحت بهشون پول ولی واردات ماشینهای خارجی را راحت کنید تا مردم سوار ماشین واقعی بشند
نا شناس۵۳۶۵۹۲۲۰:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
یادتان باشد ابتدای سال جاری خودرو سازان 9.6 درصد قیمت خودرو های خود را افزایش دادند!!! و با این افزایش قیمت در اصل 30 تا 35 درصد افزایش قیمت خواهند داشت در امسال!!!مسئولین محترم مردم را ساده فرض نکنند!!!
ناشناس۵۳۶۷۶۸۲۳:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ارزونه . پراید باید بشه 100میلیون . خیلی ماشین خوبیه . نه خودش ایمنی داره نه مسافراش. مردم با معرفتند دارند میخرند تا کارگرای سایپا و سهامداراش در این روزای سخت اذیت نشند
ناشناس۵۳۷۰۶۸۰۷:۴۲:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
نسبت افزایش هزینه های خانوار ایرانی بیش از درآمد آنها است. جبران افزایش فقر در دستان دولت است. بخشی از طریق رایانه و بخش دیگر از طریق ترمیم حقوق ثابت بگیران. اخیراً گفته شده است حقوق کارکنان دولت اضافه خواهد شد، اما مجدداً با شرط و شروطی !!.
عمو۵۳۷۱۲۱۰۸:۲۳:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
در یک کلام مسئولین ما نمی خواهند مردم در آسایش و رفاه باشند... زیرا آن طرف سانتافه تمام آبشن 34 تا 35 میلیون تومان است در ایران 400 میلیون حقوق کارگر ساده در ایران بزور یک و نیم میلیون است ولی آن طرف 8 میلیون ما می خواهیم قیمت بنزین را 3000 تومان کنید اما حقوق مردم هم همانند کشورهای خلیج فارس و اروپا کنید قیمت ها را آزاد کنید ولی حق و حقوق مردم واقعی پرداخت کنید..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین