تجهیز و نوسازی 255، هدیه بنیاد علوی به دانش آموزان قلعه گنج

فست کلیک، گروه اجتماعی الف،   3970613216
تجهیز و نوسازی 255، هدیه بنیاد علوی به دانش آموزان قلعه گنج

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و روزهایی که بسیاری از خانواده های دارای فرزند و نیز وزارت آموزش و پرورش در تکاپوی این هستند که به بهترین شکل ممکن به استقبال بازگشایی مدارس بروند، هستند مدارس و محیط های آموزشی پرشماری که به دلیل برخی محرومیت ها قابلیت چندانی برای بهره برداری صحیح ندارند؛ مدارسی که بسیاری از آنها در جنوب استان کرمان قرار دارند و نوسازی بیش از 250 مورد آنها در دستور کار بنیاد علوی قرار گرفته است.

به گزارش «الف»، شهرستان قلعه گنج استان کرمان، از جمله مناطقی در کشور است که سابق بر این و به واسطه محرومیت های عمیقی که در این منطقه وجود داشت، از نظر سرانه آموزشی و نیز کیفیت مدارس تحصیلی به شدت در محدودیت قرار داشت؛ وضعیتی تلخ و غیر قابل قبول که از سال 93 و به دنبال آغاز طرح آبادانی و پیشرفت قلعه گنج، دستخوش تغییر شد.

از جمله اقداماتی که به منظور بالا بردن کیفیت آموزش در این شهرستان در دستور کار مدیران اجرایی شهرستان و نیز مدیران بنیاد علوی به عنوان مجری طرح آبادانی و پیشرفت قرار گرفت، موضوع تجهیز و نوسازی مدارس بود که هر چند تا کنون به طور کامل عملیاتی نشده، اما بخش قابل توجهی از مدارس شهرستان را با تغییرات اساسی رو به رو کرده است.

وضعیتی که مهدی امان‌دادی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان قلعه گنج در توضیح آن می‌گوید: «در آستانه آغاز سال تحصیلی جلسه‌ای برگزار شد تا برنامه‌ریزی برای تجهیز مدارس باقی‌مانده انجام شود. از لیست مدارسی که آموزش و پرورش از مدارس قلعه‌گنج به بنیاد تحویل داده بود، ۱۶۰ مدرسه تجهیز شده‌اند و ۹۵ مدرسه در انتظار تجهیز و نوسازی هستند.»

نوسازی و تجهیز مدارس که از آن سخن به میان است، شامل برخی طرح های عمرانی مثل نوسازی یا ساختن سرویس بهداشتی و آبخوری، رنگ‌کردن مدارس، تجهیز مدارس به دستگاه کپی و رایانه و میز و صندلی برای کلاس‌ها، حصارکشی، ایزوگام، نصب در و پنجره و مهم‌تر از همه نصب کولر و پنکه برای در امان ماندن دانش‌آموزان از گرما می شود که همانطور که اشاره شد تا کنون در 160 مدرسه شهرستان اجرایی شده است و نظر به نزدیک بودن سال تحصیلی جدید، بناست تا در 95 مدرسه باقی مانده نیز اجرایی شود.

البته این همه اقدامات بنیاد مذکور برای بالا بردن کیفیت آموزشی در شهرستان قلعه گنج نیست و در روزهای آینده اهدای بسته اختصاصی لوازم التحریر به دانش‌آموزان برتر، اهدای هدایای ارزشمند به کنکورهای برتر شهرستان و روستاهای اطراف از موضوعات دیگری است که عملیاتی خواهد شد.

همچنین نظر به وجود نزدیک به 1000 نفر شهروند بیسواد در شهرستان قلعه گنج، حمایت از نهضت سواد آموزی برای پذیرش و برگزاری کلاس برای این تعداد شهروند قلعه گنجی، از دیگر برنامه هایی است که مورد توجه مسئولان شهرستان قلعه گنج قرار گرفته است. با این توضیح که گفته می شود نزدیک به 500 نفر از این افراد پیشتر در کلاس های سواد آموزی شرکت کرده اند و در حد قابل قبولی به لحاظ کسب توانمندی های خواندن و نوشتن پیشرفت کرده اند.

بنابر مواردی که به آن اشاره شد، در آستانه سال تحصیلی جدید و دلیل محرومیت هایی که در این شهرستان استان کرمان مشاهده می شود و نیز عدم توان مالی مناسب وزارت آموزش و پرورش برای تامین نیازهای اساسی محیط های آموزشی قلعه گنج، بنیاد علوی تلاش دارد تا خانواده های دارای فرزند و نیز اداره آموزش و پرورش این شهرستان را در بازگشایی هر چه باشکوه تر مدارس یاری کند؛ اقدامی ماندگار که بی شک می توان آثار مثبت و درخشان آن را در آینده نزدیک مشاهده کرد و با رشد و تعالی دانش آموزان این منطقه از کشور شاهد رشد و توانمند شدن سرمایه انسانی و در نتیجه شرایط اقتصادی و اجتماعی شهرستان بود.

امید این است که توجه ویژه به محیط های آموزشی و بالابردن کیفیت مدارس کشور در نقاط مختلف همواره مورد توجه دلسوزان باشد و با این رویه امیدبخش آینده ای درخشان در انتظار ایران اسلامی باشد.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین