نماینده مجلس: مردم را بی اعتماد کرده‌ایم/ مدیر عامل سایپا: قیمت بازار را قبول نداریم؛ پراید ۴۰ میلیون نیست/ ۹۰ هزار خودرو در راه بازار

گروه اقتصادی الف،   3970613032 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر عامل سایپا با بیان ینکه قیمت بازار را قبول نداریم، گفت: خودرو اصولاً احتکار پذیر نیست و پراید با قیمت 40 میلیون تومانی نادرست است و صحت ندارد و ما ریالی نمی‌توانیم اضافه‌تر بفروشیم تا زمانی که اصلاح قیمت صورت بگیرد.

نماینده مجلس: مردم را بی اعتماد کرده‌ایم/ مدیر عامل سایپا: قیمت بازار را قبول نداریم؛ پراید ۴۰ میلیون نیست/ ۹۰ هزار خودرو در راه بازار

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوضاع بازار خودروهای داخلی موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته دوشنبه 12 شهریورماه بود که با حضور محسن جهرودی مدیر عامل ایران سایپا و هاشم یکه‌زارع مدیر عامل ایران خودرو برگزار شد.

محسن جهرودی مدیر عامل سایپا در ابتدای برنامه در رابطه با علت شکل گیری بازار حاشیه ای در خصوص خودرو فراتر از توان خرید مردم، اظهار کرد: عملا در مسیر تولید انحرافی وجود نداشته و تولید خودرو را با وجود تمام فشارها محقق کرده ایم و در 5 ماهه امسال 18 هزار دستگاه خودرو وارد بازار شده است.

مدیر عامل سایپا گفت: نیاز مردم به خودروی تولید داخلی چیزی حدود یک میلیون و 200 و یا 300 هزار است. ما امروز با تقاضایی مواجه شده ایم که شکل نیاز ندارد. از ماه دوم سال با اتفاقات بازار ارز، با حجم عظیمی از تقاضا مواجه شدیم. حجم تولید تغییر نکرده است، ولی حجم تقاضا به صورت فزاینده ای افزایش یافته است.به دلیل سودی که در خرید و فروش خودرو وجود دارد، حال تصور کنید این تقاضا 10 برابر میزان ذکر شده باشد(1میلیون و 200 هزار)، همین امر سبب ایجاد بازار کاذب می‌شود.

یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز درباره افزایش ناگهانی قیمت خودروی پراید و پژو 405 تصریح کرد: این افزایش قیمت ها بازار کاذبی است که ایجاد شده و صرفا برای ملتهب کردن فضا به وسیله قیمت گذاری توسط فروشنده‌های خرد است. چرا که به نظر نمی‌رسد در سراسر ایران خودروی زیادی با این قیمت بتواند به فروش برسد.

با یک کد ملی، فقط می توان یک خودرو در سال خرید
جهرودی گفت: ما در سیستم فروش عوامل محدود کننده ای را تعبیه کرده‌ایم، مثلا یکی از شروط خرید این است که طی 18 ماه گذشته متقاضی سابقه خرید نداشته باشد و یا با یک کد ملی، فقط می توان یک خودرو در سال خرید، اما در هر صورت با وجود همه این عوامل محدود کننده، باز هم یک جامعه 500 الی 600 هزار نفری متقاضی خودرو وجود دارد که خارج از کنترل خودرو ساز است.

جهرودی در ادامه با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاده بود که تا قبل از برج 2 این حجم از تقاضا وجود نداشت بیان کرد: سیاست های بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مورد نیاز خودرورسازها از اردیبهشت ماه تغییر کرد. ما شاهد نوسانات و تغییراتی در بحث ارز بودیم و همین طور با گروه بندی‌های انجام شده در این باره، ما خودروسازان با تلاش های وزیر صمت در گروه 1 قرار گرفتیم.

وی افزود: این تغییرات حاکی از ایجاد تغییرات در قسمت تمام شده خودرو بود و مردم این را درک می‌کنند. باید توجه داشت که تمام متقاضیان دلال نیستند، بلکه در میان آها افرادی هستند که حتی یک یا چند خودروی دیگر دارند، نکته این است که مراجعه کنندگان به دنبال حفظ ارزش دارایی خود هستند و به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می‌کنند و ممکن است به آن هیچ نیازی نداشته باشند و این دلیلی بود که بر بازار ما سوار شد.

یکه زارع در خصوص کاسبان اصلی سود حاصله از تفاوت قیمت کارخانه با بازار تصریح کرد: ما به عنوان خودروساز خود یکی از معترضان هستیم و برای ما هم این اختلاف قیمت زجرآور است؛ اما باید دید عوامل این اختلاف چیست. ما به این فکر می کنیم که چرا نمی توانیم راهکاری مناسب برای جذب مشتری پیدا کنیم که متقاضی بتواند خودرو را با قیمت مصوب خریداری و از خودروساز تهیه کند. می توان گفت تنها دلیلش همان بازار کاذب است.

تاخیر در دریافت قطعه است که باعث می‌شود نتوانیم در موعد مقرر خودرو را تحویل مشتری دهیم
جهرودی درباره انبار و عدم عرضه خودرو به منظور فروش با قیمتی بالاتر اظهار کرد: احتکار کاری بسیار ناپسند است که تعریف خاص خودش را دارد، خودرو مانند میوه و یا گوشت، قابل احتکار نیست. دلیلی برای این کار وجود ندارد، در واقع تاخیر در دریافت قطعه است که باعث می‌شود ما نتوانیم در موعد مقرر خودرو را تحویل مشتری دهیم.

رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات هم در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه درخصوص تایید احتکار خودرو گفت: ما جلسات متعددی را با خودروسازان داشته‌ایم. همانطور که گفته شد مصداق احتکار درمورد خودرو وجود ندارد. بحث احتکار زمانی پیش می‌آید که الزام به عرضه از سوی وزیر صمت اعلام شود که درباره خودرو اعلام نشده است. عنوانی که در این باره مطرح می‌شود، اختفای خودرو با هدف گرانفروشی نام دارد و از آن به نام احتکار یاد نمی‌شود.

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی تلفنی در رابطه با کشف انبار قطعات ایران خودرو در حوالی استان البرز گفت: این 1900 دستگاه خودرو تولید یک روز ماست. اگر در سال گذشته در چنین زمانی، با پهپاد بر فراز ایران خودرو پرواز می کردید، متوجه 40 هزار دستگاه خودرو می شدید که آمار عجیبی نیست و کاملا طبیعی است.

خودرو اصولاً احتکار پذیر نیست

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا در ادامه  با بیان اینکه افتخارم این است که با آگهی روزنامه استخدام شدم، گفت: خودرو اصولاً احتکار پذیر نیست. درگیر یک حرکت سودجویانه هستیم که طی آن یک سری از آدم ها به تحلیل بازار می پردازند ، عدد هایی که در رابطه با قیمت خودرو بیان می شود منبعث از چند سایت است لذا قیمت‌هایی که اعلام می‌شود عددی نیست که در جامعه بر مبنای آن معامله صورت بگیرد، ما می‌گوییم قیمت محصولمان این نیست و قیمت بازار را به عنوان خودرو ساز قبول نداریم.

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه اگر در نمایندگی محصول بدون پلاک وجود دارد قابل پیگیری است اظهار کرد: تمام فروش های اخیر ما اینترنتی بوده، ولی اگر خودرویی در داخل نمایندگی با پلاک فروخته می شود دارای صاحب است، یعنی کسی بوده که از ما خرید کرده و حالا می‌خواهد عرضه کند، تمام فروش های اخیر گروه خودروسازی سایپا به صورت شفاف است.

وی با بیان اینکه قیمت بازار را قبول نداریم اظهار کرد: تمام فروش های ما اینترنتی است، اگر بنا به وارد کردن خودرو داریم باید حقوق و عوارض گمرکی آن صفر شود.

پراید 40 میلیونی نادرست است و صحت ندارد
جهرودی با تاکید بر اینکه باید بر روی بحث تحویل فوری خودرو اقدام عاجلی صورت گیرد عنوان کرد: ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۵۰ هزار دستگاه خودرو پراید و انواع آن، تیبا و انواع آن و نیسان به صورت پیش فروش با قیمت مصوب و منطبق با زمان تحویل توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با طرح این سوال که چند نفر پراید ۴۰ میلیون تومانی گرفته اند، گفت: این قیمت نادرست است، شورای رقابت به ما قیمت را اعلام می‌کند، ما ریالی نمی‌توانیم اضافه‌تر بفروشیم تا زمانی که اصلاح قیمت صورت بگیرد.

وی افزود: در برخی از قطعات هایتک مشغول کار هستیم، در بحث فولکس‌واگن در خودروهای دیزلی شاهد رسوایی برای کشوری با آن سطح تکنولوژی و دانش فنی بودیم، بسیاری از قطعات را داخلی سازی کرده ایم، تمام قطعات مربوط به بدنه داخلی سازی شده است، در برخی از قطعات هایتک در حال کار هستیم و قطعه‌سازان مشغول فرایند هستند و در برخی از موارد دانش فنی در اختیار چند کشور است.

هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه ما به عنوان خودروساز باید خودمان را مسئول بدانیم و مشکلات را حل کنیم خاطرنشان کرد: مدیریت تقاضای تحویل فوری باید صورت گیرد، در یک بازار خودرو ۱۰۰ هزارتایی ۹۵ هزار خودرو را از طریق سایت ثبت نام می کنیم آن هم به قیمت روز از سوی دیگر ۵ هزارخودرو باقی می ماند که به صورت تحویل فوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه از ماه اردیبهشت این بازار ۵ هزارتایی دچار التهاب شد، ادامه داد: در کل ایران نمی توان پیدا کرد که ۲۰ عدد پراید با قیمت ۴۰ میلیون تومان فروخته شده باشد، لذا اگر می خواهیم بازار را از التهاب در آوریم باید این قسمت را کنترل کنیم .

هفته آینده ۴۰ هزار خودرو را پیش فروش خواهیم کرد
وی با اشاره به اینکه خودروهای وارداتی هیچ رقابتی را برای خودروهای داخلی نداشت، زیرا در کلاس آنها نبود ادامه داد: خودروهای وارداتی گران قیمت بودند و اثری بر روی خودروهای داخلی نداشت.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: برای هفته آینده ۴۰ هزار خودرو را پیش فروش خواهیم کرد تا بتوانیم بحث سیاه بازار را بشکنیم.

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع مجلس طی گفت‌وگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم بازار با چه کسی است؟ این پاسخگویی را چه کسی باید داشته باشد؟ آیا واقعا مردم را باید مقصر دانست افزود: چرا بعد از گذشت سی سال نتوانستیم برای پراید قطعات مورد نیاز را تولید کنیم، متاسفانه مردم را بی اعتماد کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم بازار با وزارت صنعت معدن و تجارت است افزود: وزیر صنعت را به زیر تیغ استیضاح می بریم و مجلس به غیر از این راه دیگری ندارد.

یکه زارع درباره تاخیر در تحویل خودروها گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، تولید قطعه کاهش یافته است، زمانی تولید ما به 2700 می‌رسید، اما در حال حاضر حجم تولید به 2000 عدد رسیده است.

جهرودی هم درباره تاخیر تحویل خودروری C3 عنوان کرد: این محصول قرار بود که استانداردهای 85 گانه را پاس کند. این محصول کاملا به روز بوده و در حال حاضر در بازارهای اروپایی به فروش می‌رسد. ما توانستیم تولید این خودرو را به 2000 دستگاه برسانیم، اما عمده تاخیر در تحویل خود برای ما در مورد رنو بوده است و آن هم به دلیل کاهش تولید آن از 570 دستگاه به 90 دستگاه بود که همین امر سبب تراکم شده است؛ اما درخصوص سایر محصولات معمولا کمتر از یک ماه تاخیر رخ داده است.

یکه زارع هم در پایان درباره استاندارهای 85 گانه گفت: ما در حال هماهنگی با سازمان استاندارد هستیم تا بتوانیم طی توافقی این استانداردها را در تولیدات خود لحاظ کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۷۷۹۵۰۷:۲۹:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
ما خواهان دستگیری مدیران عامل دو خودرو سازی بزرگ کشور و محاکمه انها هستیم اگر خودروها احتکار نیست چرا سایت 6ای فروش را بسته بوده اید از قوه قضاییه هم می خواهیم احکام شلاق محتکرین را روی سقف خودرو های احتکاری اجرا کنند تا درس عبرت سایر محاکرین شوند
ناشناس۵۲۸۲۸۲۱۰:۲۳:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
راست می گوید حتما قیمت پراید را کارخانه بجای 40.000.000 تومان 39.999.999 تومان اعلام می کند!
آریابان۵۲۸۶۹۷۱۲:۱۶:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
باز کردن سایت فروش اینترنتی ده بیست دقیقه ای در یک زمان نا مشخص بامدادی برای همگان (ولی شناخته شده و کاملا آشکار از قبل برای شماراندکی از آشنایان !!!!!!) و در مجموع ردیف شدن اینهمه خودرو در نمایشگاهها و......، کلا جایی برای دفاع از خودتون بجا میذاره ؟!؟!؟!؟!؟
مردم۵۲۸۳۲۹۱۰:۳۶:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بهتره کلا قیمت خودرو ازاد بشه و واردات خودرو خارجی هم بدون گمرک باشه بعد مردم تصمیم میگیرن با ۹۰ میلیون هیوندا بخرن یا پارس ایران خودرو. به خدا دیگه بسه این خودروهای داخلی.
ناشناس۵۲۷۸۰۶۰۷:۳۹:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
نعمت بخش دبیر انجمت خودرو سازها لابد بع مراید 40 میلیونی هم قانع نیست
ناشناس۵۲۸۰۴۲۰۹:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
نه دیگه مزه کرده. تا 60 تومن هم جا داره
ناشناس۵۲۷۸۰۸۰۷:۳۹:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اختفای خودرو به قصد گرانتر فروختن با احتکار فرق دارد! عجب!
مردم۵۲۸۳۴۹۱۰:۴۱:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
فقط تحریم خرید خودرو مردم نخرید
محسن ر...۵۲۸۷۰۳۱۲:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
آخه با نخریدن خودرو به جز ضربه زدن به صنعت خودمون مگه چیز دیگه ای به جز رونق بازار خودروهای بی کیفیت چینی در کشور عایدمون میشه؟ نه والله
ناشناس۵۲۷۸۱۵۰۷:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دروغ مثل نقل و نبات
اصغر۵۲۷۸۱۶۰۷:۴۵:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اگه راست میگی نگو قیمت پراید 40 ملیون نیست، بگو قیمت پراید 22 میلیون است! این دوتا خععععیلی با هم فرق داره جناب!
ناشناس۵۲۸۰۴۴۰۹:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دقیقا. احتمالا میگن 38 تومنه
ناشناس۵۲۸۳۶۱۱۰:۴۴:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
نه میگه 39.99999
ناشناس۵۲۸۲۲۳۱۰:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بعدش که گفتن ما می تونیم با فروش فوری ونقدی از 40 بیاریمش تا قیمت مصوب . دم خروس یا قسم حضرت عباس
veis۵۲۸۵۰۲۱۱:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
با تثبیت قیمت ارز وتعدیل تنش های سیاسی که البته امیدواریم اتفاق بیفته ..شرایط بهتر میشه
ناشناس۵۲۷۸۲۳۰۷:۴۹:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
واقعا قیمت پراید 40 میلیون نیست بلکه 39 میلیون است چرا رعایت نمی کنید
سام۵۲۷۸۶۹۰۸:۳۰:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
قیمت ها اصلاح بشه مشکل تامین قطعات حل میشه متاسفانه دروغ گویی یک پدیده عادی شده
ناشناس۵۲۸۳۶۵۱۰:۴۵:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
خوبه اینا مسلمونن. یعنی به بچه هاشون نگفتن دروغ گو دشمن خداست!!!!
ناشناس۵۲۷۸۷۴۰۸:۳۱:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
قیمتها هم شما رو قبول ندارند
الیاس۵۲۷۸۷۷۰۸:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
خودرو در شرکتهای ایرانی همیشه احتکار شده.
ناشناس۵۲۷۸۸۲۰۸:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اینها اگه مذاکره هم بکنند فایده ای نداره چون اوضاع اقتصاد ایران از کنترل خارج شده. سرطان وقتی کل بدن رو بگیره دیگه تمومه.
خسروانی۵۲۷۹۳۶۰۸:۴۹:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اگر با دقت به گفته های مدیر عامل سایپا توجه کنیم متوجه میشویم که نامبرده همواره به حاشیه سازی پرداخته و از خودش تعریف و تمجید میکند و به نوعی زیرکانه فرار به جلو مینماید اما مردم بخوبی میدانند که اگر اشکالی در یک قطعه فولکس واگن وارد شد مسئولین ان شرکت سریعا ان عیب را برطرف و بطریقی از مشتریان دلجویی کردند ولی در محصولات سایپا و ایران خودرو ما شاهد نقض و ایرادات فاحشی هستیم که نه تنها انها را رفع نمیکنند بلکه غالبا انها را روانه بازار مینمایند.
بهروز۵۲۷۹۶۵۰۸:۵۹:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
قیمت پراید ۳۸.۵۰۰ است ۴۰ میلیون شایعه دشمنه.
ناشناس۵۲۸۳۶۸۱۰:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
حالا اگه دشمن نکنه 60 میلیون صلوات
محمد۵۲۸۰۲۰۰۹:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
ما مردم ایران خودمان به خودمان رحم نکنیم انتظار داریم امریکا بهنان رحم کنه بخدا سر زمستانی من بی ماشین اصلا فکر ماشین خریدن از سرم کردم بیرون وتصمیم گرفتم زن بچموسوار موتور کنم تا سود جویان با خیال راحت به کارشون برستند بخدا این کارها حق الناس هست ماشین نخرید حروم
ناشناس۵۲۸۰۲۸۰۹:۱۸:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اصلا انگار نه انگار که خود این شرکت ها عامل وضعیت فعلی هستند. این قیمت ها رو قبول ندارند اما به دنبال آزاد سازی قیمت هم هستند. فعلا هر مشکلی پیش بیاد مسئولین میگن تقصیر مردم هستش این اوضاع بحرانی بوجود آمده
ناشناس۵۲۸۰۳۲۰۹:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
وقتی با هزاران منت بر مصرف کننده نهایی! از چهارشنبه با صددرصد بیشتر از قیمت قبل سایت پیش فروش می‎کنند، به جای 45 روز که در ابتدا مطرح شد تحویل از آذر و دی شروع میشه تا اردیبهشت 98 و قیمت قطعی اعلام نمی‎کنند (قیمت روز در زمان تحویل) میشه حدس زد در ذهنشون چی میگذره! در ابتدا گفته بودند تحویل 45 روزه ،به قیمت قبل و قیمت قطعی!
ناشناس۵۲۸۰۳۴۰۹:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
الان یه توضیح بدن با اینهمه امتیازی که گرفتن برای جلوگیری از ورود خودرو خارجی چطور قادر نیستند بعد 40 سال بصورت خودکفا این خودروهای تکراری رو تولید کنند و به بهونه قیمت ارز چیزی رو که پارسال پیش فروش کردند هنوز تحویل ندادند
ناشناس۵۲۸۰۳۸۰۹:۲۱:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چرا فروشندگان بازار سیاه را ( که تعداد کثیری خودروی صفر در قالب قراردادهای مسئله دار بهشون فروختید ) به تعزیرات معرفی نمیکنید و شکایت رسمی نمیکنید؟ چرا این شرکای تجاری شرکتهای خودروسازی از حاشیه امنیت برخوردارند که علنی گرانفروشی میکنند اما کسی سراغشون نمیره؟! قیمت بازار را قبول ندارید ولی برای ماهیگیری و جا انداختن نرخ رسمی بالاتر از امروزتون در افکار عمومی هم به این بازار کاذب دامن میزنید هم با احتکار و کمفروشی و تعلل کاذب در تحویل خودرو بهش امیدوارین
عباس۵۲۸۰۵۵۰۹:۲۵:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
تا وقتی آدم بی عقل هست که این همه بالای قیمت شرکت پول به ماشین میده چه حرفی میشه زد؟
ناشناس۵۲۸۰۵۶۰۹:۲۵:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
الان کارخونه بنز یه نفر بخواد ازش 5تا ماشین بخره ناراحت میشه نه خوشحالم میشه تخفیف میده خدمات بیشتری میده شما جای دروغ و ...مردم پاسخگو باشید
ايرج۵۲۸۳۳۸۱۰:۳۹:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
آخه در کشور آلمان دو نوع قیمت نداریم (قیمت بازار و قیمت کمپانی)، بنظر من بهترین راه برای کوتاه کردن دست دلالا همینه.
آزاده۵۲۸۰۷۷۰۹:۲۹:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
ایران در تولید خودرو دارای مزیت نسبی نیست چه کسی میتونه این موضوع اساسی رو تو کله متولیان امور بکنه خدا داند
ناشناس۵۲۸۰۸۶۰۹:۳۲:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بنظر من همین که اجازه نمیدن کسی ماشینو تا یک سال بفروشه هم باعث گرونی میشه چون عملا این ماشینای جدید هیچ نقشی تو بازار آزاد تو یک سال ندارن وشاید باعث بشه برای تقاضا بازار خالی باشه
سینا عمادی۵۲۸۱۰۱۰۹:۳۶:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دیدید که تو این ماجرای قیمت خودرو مردم مقصرند و گرنه سایپا وایرانخودرو دارند با حداکثر توانشون تولید میکنند طفلکیا. اصلا هم قصد بالا بردن قیمت رو ندارند.اصلا هرچی گرون میشه مقصر اصلی مردمند وگرنه مسئولان گرانمایه به احسن وجه دارن انجام وظیفه میکنند.این سیستم پاسخگویی(توپ تو زمین حریف ) تو مسئولان عزیز نهادینه شده.سایپا و ایرانخودرو به هیچ عنوان مقصر نیستند بلکه تقصیر متوجه 1-ارز 2-گمرک 3- قطعه ساز 4- ترامپ و.... و آخر الامر مردم است. التماس تفکر
سید۵۲۸۱۴۳۰۹:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
معلومه تقصیر مردمه....دمتون گرم ملت رو خوب شناختید تا 60 میلیون جا داره....تا میتونید فشار بدید ملت حالا حالا ها جا داره.....
ايرج۵۲۸۲۹۷۱۰:۲۶:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
ولی بنظر من مردم واقعاً مقصرن که این همه بالاتر از قیمت شرکت پول به ماشین میدن.
ناشناس۵۲۸۲۱۱۱۰:۰۶:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
۴۰میلیون نیست؟ لابد می خوای ۳۵یا۳۰بفروشی این آشغال و لگن قراضه شما به قیمت کارخانه هم گران است راستی چرا اصلا.. شماها هرکاری کردین تا حالا کی سوال جوابتون کرده؟
ناشناس۵۲۸۲۲۶۱۰:۰۹:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
متاسفانه دولتمردان و تصمیم گیران طوری عمل کردن و میکنن که اعتماد مردم به اونها حرفهاشون تصمیماتشون سلب کرده و تا این اعتماد برنگرده وضعیت متاسفانه هرر روز بدتر میشه
صالح.ص۵۲۸۵۴۹۱۱:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
وقتی که مردم خودشون مصوب این گرونی هستن به دولتمردا و خودروسازا چه ربطی داره؟!
ناشناس۵۲۸۲۵۱۱۰:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
من به امید اینکه پراید بشه 60 میلیون، با مسئولین دلسوز نظام همراهی می کنم. واقعا خدا به شما اجر اخروی بدهد. (حالا بعد از عمری چای بردن برای همکارانم توی اداره، یه پراید ثبت نامی تحویل گرفتم. انگار چشم ندارید ببینید منم به یه نون و نوایی برسم)
ناشناس۵۲۸۸۹۴۱۲:۵۹:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
خوب طرز فکرت همین بوده که تا حالا پراید نداشتی ولی مبارکت باشه
کریم۵۲۸۲۶۱۱۰:۱۷:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اگرشفاف سازی میخواهند کنند این دوشرکت بزرگ با قیمت قطعی محصولات را پیش فروش کنند.وتوقرار دادشون هم از اما واگر استفتده نکنند. مدیران با سود محوری محض یکسری دلال دور بر خودشون جمع کردن ودارن ملت را مقصر جلوه میدند.
محمد۵۲۸۳۱۰۱۰:۲۹:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چرا همه خودرو را میبینید من رفتم یخچال ساید بخرم قیمتش سه برابر شده مثل #پوشک بچه هیچکس نیست در موردش حرف بزنه نه شورای رقابتی هست نه نماینده مجلس هست نه دولت!!!!!!
احمد 9۵۲۸۳۲۵۱۰:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چرا شرکتهای خودروساز را مقصر میشناسیم وقتی قیمت ارز بالا میره و بالطبه قطعات و سایر موارد. چطور میشه قیمت خودرو را ثابت نگه داشت؟
ناشناس۵۲۸۸۶۹۱۲:۵۶:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بله کاملادرسته . افزایش قیمت دلار باعث وضعیت فعلی هست
ناشناس۵۲۸۳۲۶۱۰:۳۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
نقطه سفارش اگر سیستم درست باشد نمی گذارد برای چند قطعه این همه سرمایه راکد شود گفتگو پر بود از مغلطه هوشمند علاج کار این است که در راس این شرکت های دولتی وخصوصی در این شرایط حساس ی نفر مطمئن که منافع ملی برای ان الویت نخست است قرار گیرد در غیر اینصورت در این شرکت ها وواحد های اقتصادی مشابه تکرار این موارد حتمی است
veis۵۲۸۳۸۰۱۰:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
سلام به نظر من موضوع پیچیده تر از این چیزی هست که میبینیم ،میشنویم واظهار نظر می کنیم اگر به مسائل پیرامونمون منطقی تر نگاه کنیم به تحلیل ودرک درست تری می رسیم...که حداقل میتونه کمکمون کنه تواین شرایط تصمیم بهتری بگیریم
ناشناس۵۲۸۳۹۴۱۰:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
هیچ کس از مسولین زیر بار مسولیت خود نمی رود و حاضر نیست بی کفایتی و یا قصور خود را بپذیرد. دیشب خودرو سازان همه تقصیرها را به گردن مردم می انداختند و انگار آنها هیچ گونه نقصی در کارشان نبوده است.
محسن ر...۵۲۸۴۱۴۱۰:۵۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
آقا جون اینم مث مهریه میمونه ... کی داده کی هم گرفته اصلا بیا من پرایدم رو بزارم 100 میلیون آخه کدوم آدم عاقل و با شعوری میاد بگیره مشکل از خودمونه برادر جان که به دلال ها و واسطه های بازار الکی فرصت میدیم.
ناشناس۵۲۸۴۲۷۱۱:۰۴:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
‌‏دلار ۱۳۲۰۰ تومن شد. _کار دشمنه پوشک بچه نیستش _کار دشمنه ماشینارو احتکار کردن قیمت بره بالا _کار دشمنه مردم بیکارن _کار دشمنه قیمت ها هر روز عوض میشه _کار دشمنه کار دشمنه، کار دشمنه، کار دشمنه و در حین حال دشمن هیچ غلطی نمیتواند کند.
ناشناس۵۲۸۴۳۳۱۱:۰۵:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
این خودروهایی که می گویید در بازار وارد شده کجاست که من نوعی برای برج 3 (خرداد 97) تکمیل وجه برای سمند کرده ام و خودرو تاکنون تحویل نشده و با اسرار می گویند بیا خودرو اچ سی کراس به جایش ببر!!! محدود شدن ارائه خودرو در بازار کاملا مشهود است حال هر چه دلتان می خواهد بگویید نه اینچنین نیست . بازار را تشنه نگه داشتن تا قیمت ها بالا برود و پس از آن بر روی قیمت خودرو های تولیدی بگذارند.نام این عمل چه می باشد؟!!!
ناشناس۵۲۸۴۴۱۱۱:۰۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اقایونی که ادعا میکنن کلاس و استاندارد بنز و بی ام و در حد تولیدات داخلی ما نیست و کسی هم پیگیر این قضایا نیست حالا میاد قسم حضرت عباس میخوره که مردم اشتباه میکنن و قیمت پراید 40 میلیون هم نیست.بذار الان میگه نیست پند صباح دیگه که شد 50 میلیون برمیگرده میگه الان 40 میلیونه.بعد 2 میلیون کاهش قیمت میدن و بعد تو اخبار اعلام میکنن که قیمت خودروهای داخلی نسبت به 30 سال گذشته کاهش چشم گیری داشته...پشت سره هم دروغ میگن و امار میدن الانم که افتادن دنبال مفسدهای اقتصادی بزرگ...4 تا بچه و کارمند گرفتن میگن اینا دانه درشت هاشون بودن....الان که تحریم ها رو سفت گرفتن من تازه فهمیدم اینکه ما روی پای خودمون وایسادیم از بعد انقلاب فقط در حد یه حرفه...همه چیمون مشکل داره و قسمت اصلیش وارداتیه.. شدیم نفت فروش و مونتاژ کار که اونم تا چند وقت دیگه خبری نیست ازش احتمالا...الف جان شما که اینقدر مثلا پیگیری چاپش کن..این حقایق رو دیگه همه میدونن..نظرات مردم رو نگاه کنید همه دارن با احتیاط حرف میزنن که همه جا که مصلحت مملکت اجازهنمیده. عاقبت مصلحت اندیشی این شده که یه عده رانت خور و محتکر به این راحتی بوجود اومده..تاسف باره..
veis۵۲۸۴۷۰۱۱:۱۷:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
سلام نماینده محترم مجلس جناب آقای عزیزی شما که مدیران عامل شرکتهای سایپا وایران خودرو را مقصر عدم تحقق خودکفایی در صنعت خودرو میدانید به عنوان عضو کمیسیون صنایع مجلس و اگاه به شرایط وموانع سر راه نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه با دیگر اعضای محترم چه قدمهایی جهت بررسی موضوع که تجربه ای 40 ساله را یدک میکشد وعدم تحقق آن فقط ارتباط به این دوستان ندارد برداشته اید.
س.س۵۲۸۵۸۵۱۱:۴۶:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
همه چیز به صورت زنجیر به هم وصلند. ارز- مواد اولیه- تولید کالا حالا وقتی این مشکل پیش اومده خودرو هم مثل تمام کالاها در تولید دچار بحران میشه.
ناشناس۵۲۸۵۸۶۱۱:۴۶:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
تطهیر احتکار!
ناشناس۵۲۸۶۴۷۱۲:۰۱:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اگر نسبتی بین سکه و پراید در مقاطع زمانی مختلف بگیرید متوجه عدد حدود ۲۰ می شوید. یعنی همیشه با حدود ۱۵ تا ۲۰ سکه یک پراید می توانستید بخرید. الان پس هنوز پراید از تورم کمتر است و تا ۶۰ میلیون می تواند رشد کند.
امید۵۲۸۷۹۸۱۲:۴۲:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اشتباه برداشت نشود اینکه میگه قیمت پراید ۴۰ میلیون نیست منظورش اینه که قیمت واقعی پراید هشتاد میلیون است.
ارسلان کامکار۵۲۸۸۴۸۱۲:۵۲:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اون نماینده ای که میاد روی خط صداش رو بالا میبره .... چرا الان یاد مردم افتاده...یعنی نمیدونست این اتفاق ها افتاده
رضا ن۵۲۸۸۴۹۱۲:۵۲:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اینکه خودروساز باید مسئولیت فعلی بازار خودرو رو قبول کنن به همون میزان مهمه که باید سیاست گذاران و نمایندگان در مجلس پاسخگو باشه . رفتم پکیج بگیرم بوتان دونیم میلیونی رو بهم چهار و سیصد داده که دیگه همون قیمت هم پیدا نمیشه.
ارسلان کامکار۵۲۸۸۷۵۱۲:۵۶:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
برای حل مشکلات خودروسازی باید شرایط تولید رو براشون فراهم کنند ..تامین ارز میتونه یکی از اون راهها باشه که بهانه اونها کم بشه ..خوب اگر مشکلات ارزی دامن قطعه سازها رو گرفته باید کمکشون کرد . نمیشه تمام مشکلات رو گردن خودروسازها انداخت ..کلیت قوانین ما دچار مشکله ...دولت هم حمایتش کمه...واقعیتش اینه که چه سایپا و چه ایاران خودرو کلی کارگر و کارمند دارند ..طبیعیه باید انتفاعی فکر کنند ..ولی افزایش منطقی قیمت خودرو متناسب با تورم جامعه چیزی نیست که شورای رقابت 6 ماهه معطل کرده ....اگر شورای رقابت و وزارتخانه با افزایش قیمت خودرو موافقت می کردند الان وضع اینجور نمیشد .
صالح.ص۵۲۸۸۸۰۱۲:۵۷:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
قبول کنیم یه بخشی از مشکل از خودمون هست وقتی خرید خودرو فقط به قصد دلالی انجام بشود نه مصرف مشخصه که تو بازار عرضه و تقاضا به مشکل میخوریم به خصوص در وضعیت کنونی
ناشناس۵۲۸۸۸۴۱۲:۵۸:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
باز داستان کارت ملی شد خرید با کارت ملی دوباره مثل جریان ارز میشه با صد هزا ر تومان کارت ملی میخرند روز از نو روزی از نو
امین قاسمی۵۲۸۹۰۰۱۳:۰۰:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
همیشه توی فصل تابستان ما با افزایش تقاضا روبرو هستیم ... خوب طبیعیه مردم همه میخوان ماشین بخرند برای سفر ..ولی الان مشکل از حد تقاضای نرم جامعه گذشته ..نقدینگی توی جامعه بالا رفته و باعث شده مردم پولشون بیارن روی کالا های سرمایه ای .. مگه چند وقت روی سکه مانور نکردند ؟؟؟ مگه روی خونه نیست ؟/ مگه روی طلا نبود ؟؟/ خوب این چیزها چه ربطی به بنگاه های تولیدی داره ... بانک مرکزی سود های بانکی روپایین آورده و باعث شده مردم پولشون رو از بانک ها بکشند بیرون ...این اتفاق چیز مشخصیه ...التماس تفکر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

پربحث‌های هفته

  1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  2. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  3. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

  4. اردوغان در حال بلعیدن ارس/ نقشه خطرناک ترکیه علیه محیط زیست ایران

  5. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

  6. تبلیغ کولرهای گازی ممنوع شد

  7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

  8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

  9. کاهش مصرف ۲۲ میلیون لیتری بنزین با توسعه CNG/ لزوم گازسوز شدن تاکسی‌های اینترنتی  

  10. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

  11. قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد/ جدول قیمت

  12. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

  13. وزیر اقتصاد: عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند  

  14. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

  15. قیمت خودرو فعلا تغییر نمی‌کند

  16. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

  17. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

  18. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

  19. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

  20. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

  21. چگونه ۲۰۰۰ دلار ارز سهمیه ای بگیریم؟

آخرین عناوین