کوراش و یک ادعای وحشتناک/ پایمالی حق ورزشکار ایرانی و زد و بند با اجنبی‌ها!

گروه ورزشی الف،   3970613031 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جودوکار سابق تیم ملی گفت: مسوول ایرانی برگزار کننده رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی، پس از شکست محمد ملک محمدی نماینده وزن 90 - کیلوگرم ایران که با ناداوری محض صورت گرفت، به او می‌گوید "شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد!" او مدعی است قهرمانی برادرش در این رویداد بزرگ و اهتزاز پرچم ایران قربانی منافع شخصی و زد و بندهای فردی شده است.

به گزارش ایسنا، محمد ملک‌محمدی یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی کوراش در وزن 90- کیلوگرم با ناداوری محض و آشکار در همان مبارزه نخست برابر حریف افغانستانی شکست خورد تا کوراش کار ازبک که در رویدادهای گذشته برابر ملک‌محمدی ضربه فنی شده بود به عنوان قهرمانی برسد، عنوانی که اگر به نماینده ایران می‌رسید باعث تساوی کاروان ورزشی ایران و ازبکستان در کسب مدال طلا می‌شد.

این اتفاق تلخ در حالی رخ داد که "رضا نصیرنژاد" که از سوی محمد درخشان رییس فدراسیون جودو به عنوان مسئول کوراش ایران انتخاب شده، مسئولیت فنی و برگزاری رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی جاکارتا را بر عهده داشته و بنابر ادعای حامد ملک محمدی جودوکار سابق تیم ملی و برادر این کوراش‌کار ایرانی،‌ این فرد نه تنها هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حق خوری آشکار انجام نداده بلکه پس از این اتفاق و حذف ملک‌محمدی به او گفته "شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد!"

نصرالله سجادی سرپرست کاروان هم وقتی این حق کشی واضح را می‌بیند به این کوراش‌کار قول می‌دهد جایزه دلاری همانند سایر ورزشکاران به او پرداخت شود اما به گفته برادر وی، حتی یک دلار هم به او نمی‌دهند و در حالی که این کوراش کار از فرط ناراحتی این باخت با سر به دیوار می‌کوبد، هیچ کدام از مسئولان کاروان در طول مدت بستری شدن وی در بیمارستان به عیادت او هم نمی‌روند!

حامد ملک محمدی جودوکار سابق تیم ملی و برادر محمد ملک محمدی کوراش کار وزن 90- کیلوگرم ایران در بازی‌های آسیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد شدید از مسئولین ایرانی برگزاری رقابت‌های کوراش و طرح ادعای زد و بندهای پشت پرده و تقسیم مدال‌های کوراش اظهارکرد: برادر من شانس اصلی کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی بود و یک سال زحمت کشید و با اتوبوس هر 2 هفته یکبار به مشهد می‌رفت تا در اردوی تیم ملی حاضر شود، از جیبش هزینه کرد و زجر کشید به این امید که با پاداش مدال طلای بازی‌های آسیایی دستی به سر و روی زندگیش بکشد اما نمی‌دانست با زد و بندهای آقایان! و برای حفظ صندلی این افراد باید در همان مبارزه اول برابر حریف افغان بازنده شود تا مدال طلا به کوراش کار ازبک برسد.

وی افزود: پس از این اتفاق، مسئول ایرانی برگزار کننده مسابقات وقتی ناراحتی و عصبانیت شدید برادرم را می‌بیند به او می گوید"شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد!" یا اینکه مدال‌آوران ایران در روز نخست از قبل می‌دانستند قرار نیست کوراش‌کاران ایران در روز پایانی مدال داشته باشند و یا اینکه برگزار کننده ایرانی مسابقات صبح روز مبارزه به سرمربی تیم ملی می‌گوید "احتمال اینکه حق کوراش‌کار ما خورده شود زیاد است" و سرمربی هم به برادرم می‌گوید "برو در میدان بجنگ، حق تو را ضایع می‌کنند!"

ملک محمدی با بیان اینکه برادرش پس از این اتفاق حال و روز مناسبی ندارد و از ورزش زده شده است گفت: نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی زمان مبارزه برادرم در سالن بود و به چشم دید که چطور حق "محمد" را خوردند و او را بازنده کردند. پس از مبارزه به محمد می گوید" ناراحت نباش ما شکایت می‌کنیم و پاداش تو را هم پرداخت می‌کنیم" اما وقتی پاداش مدال‌آوران کوراش را در اندونزی پرداخت کردند حتی یک دلار هم به برادر من ندادند! حتی زمانی که برادرم 24 ساعت در بیمارستان بستری شد هم هیچ کدام از مسئولان به عیادتش نرفتند!

وی درباره اقدام برادرش در زدن ضربه با سر به دیوار که باعث بستری شدن او در بیمارستان شد نیز خاطرنشان کرد: پس از اینکه محمد با ناداوری بازنده شد، مسئول ایرانی برگزار کننده مسابقات کوراش که در آنجا همه کاره بود، به او می‌گوید "شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد". محمد هم با شنیدن این حرف از فرط ناراحتی سرش را به دیوار می‌کوبد. برادرم همه این حریفان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گرندپری ازبکستان شکست داده بود و براحتی همه آن‌ها را باز هم شکست می‌داد و مدال طلا می‌گرفت اما براحتی قربانی منافع آقایان شد.

این عضو پیشین تیم ملی جودو در خصوص اعتراض درخشان رییس فدراسیون جودو به داوری ها گفت: اینها همه جنگ زرگری است. شکایت خدا را پیش خدا می‌برند! کل برگزاری مسابقات کوراش دست یک ایرانی بود. چطور در چنین شرایطی تا این حد واضح و آشکارا حق برادر من ضایع شود؟ مسئولان حداقل پاداش مدال‌آوران برنز را می‌توانند به او بدهند تا زحمات او کاملا بر باد نرود و کمک کنند این جوان 24 ساله به این زودی از ورزش دلزده نشود.

به گزارش ایسنا، همه این‌ موضوعات، ادعاهای تاسف‌آوری است که مسئولان ورزش ایران باید به صورت جدی به آن ورود کنند و در صورت اثبات باید با خاطیان برخورد شود تا منافع ملی فدای منافع فردی نگردد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۷۹۶۴۰۸:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
خوب وقتی مسوول برگزاری این مسابقات یک ایرانی باشد بازهم ادعای حق خوری میکنیم!!!
ناشناس۵۲۸۲۱۴۱۰:۰۶:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
متاسفانه علی رغم تلاش جوانان مان و برتری در مسابقات مختلف به دلیل عدم وجود ارتباط مدیریتی در فدراسیون ها حق مان همیشه پایمال می شود.
ناشناس۵۲۸۱۵۴۰۹:۵۴:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
برگزار کننده هر کی باشه باید حق به حقدار برسه با این وضعیت باید گفت متاسفانه به زودی ورزش رو هم به ...خواهند کشید
ناشناس۵۲۸۳۹۰۱۰:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
انها مثل همه چیز های دیگر کشگه . زمین و زمان رو میخواهند بهم ببافند که جمهوری اسلامی تازه با ازبکستان در بازی های آسیایی مشترکا مقام پنجمی را بدست آورند . البته حق طلای ورزشگار در صورت تقلب بایستی محفوظ باشد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین