دولت بدون سخنگو/ آیا افراد شایسته نداریم؟

گروه سیاسی الف،   3970612109 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولت در این برهه اقتصادی همانطور که گوش‌هایش را نسبت به وضعیت گرانی و اقتصاد کشور گرفته است متاسفانه همچنان سخنگو نداشته و زبانش را هم در مورد انتقادات مردم بسته است.

دولت بدون سخنگو/ آیا افراد شایسته نداریم؟

به گزارش الف، روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه سال جاری آخرین جلسه محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت با خبرنگاران برگزار شد و روز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه امسال، نوبخت در صفحه توئیتر خود از تغییر سخنگوی دولت دوازدهم با موافقت روحانی خبر داد؛ با این تصمیم رئیس‌جمهور، نوبخت در ریاست سازمان برنامه و بودجه ماند و قرار شد سخنگویی دولت را فرد دیگری بر عهده بگیرد؛ امروز حدود ۴۸ روز از آخرین نشست خبرنگاران در ساختمان کوثر و ۳۴روز از پذیرش استعفای نوبخت می‌گذرد و هنوز دولت دوازدهم فردی را برای سخنگویی و پاسخگویی به مطالبات مردم در این شرایط بحرانی اقتصادی انتخاب نکرده است.

براساس این گزارش، وضعیت این روزهای جامعه بخصوص از نظر اقتصادی خوب نیست و مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند. مردم در حالی این روزها با افزایش قیمت‌ها روبرو هستند و قدرت خریدشان کاهش می‌یابد؛ که در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن هر روز برنامه و نقش خود را اجرایی می‌کند و دولت نباید منفعل باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب در مراسم در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام(ره) در خردادماه امسال با بیان اینکه امروز نقشه دشمن فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است تصریح کردند: هدف هر سه نوع فشار دشمن هم سیطره بر کشور عزیز ما ایران است. همچنانی که بر برخی کشورهای بدبخت روسیاه منطقه سیطره دارد.

ایشان، فشار اقتصادی را تحریم و جلوگیری از همکاری کشورها در زمینه‌های اقتصادی با ایران دانستند و ادامه دادند: نتیجه‌ای که آن‌ها می‌خواهند از فشار اقتصادی بگیرند، زیر فشار قرار دادن صرفاً دستگاه دولت و حکومت نیست؛ می‌خواهند ملّت ایران را به خیال خودشان به ستوه بیاورند. می‌گویند ملّت ایران را به ستوه بیاوریم تا نظام اسلامی ناچار بشود تسلیم زورگویی‌های ما بشود. هدف‌شان این است. نه ملّت را شناخته‌اند نه نظام را شناخته‌اند. به توفیق الهی و به فضل الهی و با تلاش مسئولین و با همّت مردم، ان شاءالله هدف دشمن در فشار اقتصادی به کلی ناکام خواهد ماند.(اینجا را بخوانید)

این روزها دولت در مقابل وضعیت اقتصادی نقش انفعالی به خود گرفته و به اعتقاد برخی کارشناسان به نظر هنوز جنگ اقتصادی را باور نکرده است و در رفتار و سیاست دولت شاهد آن نیستیمِ؛ مثلا همین عدم تغییر کابینه با توجه به اینکه شخص رئیس جمهور، معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور به آن اشاره کرده بودند نشانی بر این مساله است . اما دولت امتناع کرد و مجلس دست به کار شد و با رای به استیضاح دو وزیر، تغییرات کابینه را کلید زد و تنها اقدام دولت تغییر رئیس کل بانک مرکزی و کنار گذاشتن سخنگوی دولت بود. (در الف بارها به موضوع تغییر کابینه پرداخته شده است).

براساس این گزارش همانطور که در بالا اشاره شد امروز نزدیک به ۴۸ روز است که دولت نتوانسته فردی را برای سخنگویی انتخاب کند و هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است ریاست جلسات در روزهای سه‌شنبه‌ ساختمان کوثر در  پاستور را به عهده بگیرد؛ البته این بی توجهی ها در سایر حوزه ها نیز قابل مشاهده است ، به طور مثال با گذشت چند ماه هنوز سفارت ایران در چین، هند و برخی کشورها که با ایران رابطه استراتژیک دارند، بدون سفیر اداره می‌شود و هنوز در مورد آن تصمیم گیری نشده است و یا اینکه پس از استیضاح دو وزیر توسط نمایندگان مجلس، این دو وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شوند.

آیا دولت نمی‌داند که نبود سخنگو که بتواند پاسخگوی سوالات باشد و یا  اداره وزارتخانه با سرپرست چه عواقبی دارد؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۷۷۷۱۰۷:۰۰:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
والا اینجوری که از شواهد پیداست هیچ ضرب الاجل و فورس ماژوری برای حل مشکلات کشور وجود نداره. چون قحط الرجال است و شایسته گان در مناصب نیستند نه در این دولت و نه در دولت احمدی نژاد... در ایران خیلی راحت یک سری تفکرات اجازه استفاده و بهره مندی از نخبگان واقعی رو نمی دهد و تنها انها که به بدنه حاکمیتی وصلند در کسب قدرت با هم رقابت میکنند یعننی خودی ها و ...این مساله هم تنها به این دولت ربط نداره بلکه ساختار ایران توسعه رو نمی بیند فقط حرافی و حرافی و حرافی..‌‌
ناشناس۵۲۷۹۸۶۰۹:۰۵:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
تیتر خبر را اصلاح کنید دولت بدون دروغگو
ناشناس۵۲۸۱۵۶۰۹:۵۴:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
یعنی فقط نوبخت دروغ می گفت... لیست وعده های الکی حسن رو اینجا بنویسم تا فردا صبح هم بخونی تموم نمیشه...
ناشناس۵۳۳۹۵۳۰۸:۰۰:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۵
یعنی مشکل ما فقط سخنگو است . به والله مردم عمل میخواهند نه حرف .
ناشناس۵۲۸۲۴۱۱۰:۱۳:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
یا بدون " ماله کش "
احمد۵۲۸۴۴۸۱۱:۱۱:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
صدتا لایک!
ناشناس۵۲۸۰۱۹۰۹:۱۶:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بهتره خودتان هر دو منصب را یکجا ازش بگیرید اگر می توانید!!
ناشناس۵۳۶۲۲۰۱۵:۱۶:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اگر نه دولتی بود نه مجلس کشور بسیار وضعیت بهتری داشت
ناشناس۵۲۷۷۷۸۰۷:۰۷:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
از قدیم گفتن دو صد گفته چون نیم کردار نیست !! این قدر نق نزنید گیرم هر روز بیان یه مشت دروغ ودلنگ تحویل مردم بدن غیر از حرص خوردن چه حاصل ؟این که دولت بی تدبیری کرده شاید درست باشه اما اگر تدبیر هم می کرد با این تحریمهای شدید فوقش چند ماه می تونست اوضاع رو کنترل کنه پس بی خود سعی نکنید همه ی کم کاریها رو گردن دولت بندازین .الان ترکیه ونزوئلا چین وحتی اروپا همه دارن از دست سیاستهای ترامپ دچار مشکل وسردر گمی شدن پس بیرون ننشینید وهی بگید لنگش کن . بذارید دولت کارشو بکنه . این روزا مردم بیش از حرف به عمل نیاز دارن ! در ضمن پاسخ ننویسید شکمت سیره که از همتون ندار ترم و ملخ تو جیبم ملق می زنه ودوتا جوون بی کار هم دارم .اما واقع بینم واهل شعار الکی نیستم .
ناشناس۵۲۹۸۹۰۱۶:۵۲:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اما خود حضرت آقا سه هفته پیش در دیدار اعضای دولت فرمودن که مشکلات ما ربطی به بیرون ندارد بلکه ناشی از سوءمدیریت داخلی است.
ناشناس۵۲۷۷۸۴۰۷:۱۷:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
حرفی هم برای گفتن نیست
ناشناس۵۲۷۷۸۸۰۷:۱۸:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
حرفی برای گفتن مونده؟
ناشناس۵۲۸۳۳۵۱۰:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اره بیان بگن همه چی آرومه من چقدر خوشحالم!!!
آریابان۵۲۸۹۲۶۱۳:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
وقتیکه بهر دلیلی فعلا سیاست "سکوت" را در پیش گرفته اند ، سخن های یک "سخنگو" واقعا از چه قماشی میتواند باشد ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۵۲۷۷۸۹۰۷:۲۰:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
همین اقای نوبخت و سایر کارگزارها دولت رو فلج کردن متاسفانه اکثرا هم طیفی هستند که در سازمان مطالعات استراتژیک بودند مدارک تحصیلی اینها هم جای بحث داره امیدوارم که نوبخت با این وضعیتی که دولت بوجود اورد برا همیشه کناره گیری کنه و دست از سر ملت برداره
ناشناس۵۲۷۷۹۸۰۷:۳۰:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
تا بخواهید در دولت تردید و بیم هست
ناشناس۵۲۷۹۸۸۰۹:۰۵:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دروغگوی پشت هم انداز
ناشناس۵۲۸۳۳۷۱۰:۳۸:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بازار آشفته هم هست
ناشناس۵۲۷۷۹۹۰۷:۳۲:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اگر گرانی های اخیر باعث استیضاخ ریس جمهور نشد کمبود پوشک حتما باعث استیضاخ وی خواهد شد
ناشناس۵۲۷۸۰۴۰۷:۳۵:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اقای نوبخت دلار 4000دتومان بود گفتید ریسجمهور مکدر هستند حالا حتما دیگه همه جا را تیره و تار می بینند و قدرت کار ندارند لطفا بگید سریعا استعفا دهند سنگین تره تا استیضاح بشوند
ناشناس۵۲۸۳۴۲۱۰:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
مگه حضرت علی هستن که برن خانه نشین بشن... قدرت شیرینه
کامران۵۲۷۸۱۳۰۷:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
من بیکار هستم. حالا که دولت اعتدال و تدبیر سخنگو لازم دارد پیشنهاد می کنم آقای روحانی مرا انتخاب کند. من خیلی خوب حرف می زنم و خیلی راحت هم می توانم خبرنگاران سمج را بپیچانم. با تشکر- کامران
ناشناس۵۲۷۸۳۸۰۷:۵۸:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
خودم حاضرم سخنگوی دولت باشم. زبان ارتباط عاقلانه با دنیا و فرهنگ انگلو امریکایی را هم کاملا میشناسم. متخصص زبانشناسی و مسلط به زبان انگلیسی (یکی از مشهورترین اساتید این رشته) هستم. دولت با من تماس بگیرد.
ناشناس۵۲۷۹۶۸۰۸:۵۹:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
سواد کافی نیست باید بتونی در چشمان مردم زل بزنی و دروغ تحویل بدهی میتونی بسم الله با دفترم تماس بگیر
ناشناس۵۲۸۱۴۸۰۹:۵۲:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
سخنگو حتما باید مرد باشه؟ سخنگوی خوب خانم تحصیل کرده قبول نمیکنید؟
ناشناس۵۲۸۳۴۸۱۰:۴۱:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
خب در جامعه روانشناسی مرور کنیم این تیپ افراد مشخص هستند در کدام گروه هستند
ناشناس۵۲۷۸۳۹۰۷:۵۹:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بهترین کار ممکن برای فرار از پاسخگویی نه سخنگو داره جواب بده نه خودش مصاحبه میکنه و جوابگوی کسی هست. اصلا کی گفته وقتی همه چیز تو مملکت گل و بلبل هست دولت بیاد چیزی بگه و مزاحم وقت و خوشی مردم باشه؟
ناشناس۵۲۷۸۴۱۰۸:۰۰:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
ما خواهان دستگیری و محاکمه تیم اقتصادی دولت اقایان نوبخت سیف نهاوندیان نیلی کرباسیان و عوامل اشکار و پنهان دیگر هستیم
ناشناس۵۲۸۱۷۷۱۰:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
باشه حتما
ناشناس۵۲۹۱۲۷۱۳:۴۸:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
10000 نفر هم دستگیر بشن مشکلی حل نمیشه
مازندرانی۵۲۷۸۴۵۰۸:۰۳:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
مگر قبلا سخنان سخنگوی دولت تاثیری در روند اجرایی دولت داشت که حالا سخنگو ندارد.
مازندرانی۵۲۷۹۸۴۰۹:۰۴:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
من موندم کسی که پوشک بچه رو دوسال پیش احتکار کرده چجوری میدونست امروز گرون میشه؟
ناشناس۵۲۸۱۴۰۰۹:۵۰:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
من موندم این چیزها مگه تاریخ مصرف نداره؟ باز گوشی موبایلو میشه بهت بندازن ولی مواد خوراکی بهداشتی.... ایشالا هر کی انبار کرد فاسد بشه هیشکی نخره
ناشناس۵۲۸۳۵۲۱۰:۴۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
احسنت. وهمین طور افرادی که از بهمن ماه همین کار رو کردن
omid۵۲۸۰۴۰۰۹:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اگر در این دولت فرد شایسته داشتیم که این آقای سخن کوی سابق هنوز رییس سازمان برنامه نبود...
ناشناس۵۲۸۰۵۱۰۹:۲۴:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
همان بهتر که این دولت، سخنگو ندارد! در شرایطی که کشور با کمبود بودجه مواجه است دولت نیازی به استخدام یک سخنگوی جدید ندارد و باید با کار مضاعف صرفه جویی کند! رییس جمهور غرورش را بشکند و کمی بیشتر کار کند و خودش مستقیماً با خبرنگاران و مردم صحبت کند!
ناشناس۵۲۸۰۷۳۰۹:۲۸:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
ای اقایان ای مدیران ای مسئولین به داد این مردم برسید به داد این اقتصاد بیمار برسید اگر نمی توانید کنار برید
ناشناس۵۲۸۱۲۲۰۹:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چرا از استیضاح روحانی میترسید ولله خسارت روی کار بودن یک ادم منفعل و بی عمل از صد تا مصلحت اندیشی های رایج بیشتر است این دولت نشان داده است که نمی تواند
ناشناس۵۲۸۱۶۲۰۹:۵۶:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
انصافا این دولت عرضه اداره یک جای کوچیک رو نداره.... چه انتظاری است که بیاد کشور رو اداره کنه....
ناشناس۵۲۸۱۷۲۰۹:۵۸:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
این دولت پیر عملا همه چیز را رها کرده به عنوان یک پیشنهاد برای اینکه نخواهیم زیر بار هزینه های استیضاح ریس جمهور بریم میشه روحانی را مجبور کرد حالا که توان اداره کشور را نداره معاون اولش را عوض کنه و یک شخص توانا به امور اجرایی را جایگزین کنه و عملا اداره ی کشور را بدیم به اون .خودش هم تو این چند سال باقی مونده یک نقش تشریفاتی داشته باشه
ناشناس۵۲۸۲۳۱۱۰:۱۱:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
سخنگویعنی تصمیمات وکارهای هیئت دولت رومنعکس کردن نوبخت سخنگوی قبلی شده بودهرحرفی رومیزد دروغ از آب درمی اومد داشت شغل اصلی اش یعنی رئیس برنامه وبودجه روهم ازدست میداد بیچاره که استعفادادهرکسی هم الان سخنگویی روقبول کنه به سرنوشت نوبخت دچارمیشه
ناشناس۵۲۸۷۰۰۱۲:۱۷:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دولت توان مبارزه با دلالان را ندارد. قوانین مالیاتی محکم برای درآمدهای بالا را مجلس بگذارد. وقتی اداره مالیات عرضه گرفتن مالیات ندارد بقول وزیر بهداشت پس برای چی حقوق ت می گیرند.
ناشناس۵۲۸۸۱۳۱۲:۴۵:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
فقط دولت باید پاسخگو باشد ؟
ناشناس۵۲۸۸۱۹۱۲:۴۶:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
ملت کلا به نان شب محتاج هستند. پول هم فقطط در دست اشراف دزد است. پول های دزدی را مصادره کنید
ناشناس۵۲۹۳۵۳۱۴:۴۲:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چرا دارند ولی زیاد هست سرشون درگیریه
ناشناس۵۲۹۶۹۲۱۶:۰۲:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
مضحکه مملکت و ول کردن به امان خدا بعد دنبال سخنگو می گردن اخه کسی نیست بگه شما که توان تولید پوشک بچه ندارین چرا با غرب درگیر شدین
ناشناس۵۲۹۶۹۷۱۶:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
هر چی می شه انکار میکنن و میگن علی برکت الل...بابا از این ملت چی گذاشتین بمونه ها؟؟؟
ناشناس۵۳۰۰۴۱۱۷:۳۹:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
وقتی برخی از آقایان پیرمرد که به اصطلاح مدیر هم هستند، برای ماندن در پست در عرض 4 سال در یک حوزه 6 مدیر عوض کرده اند، باید هم چنین سنوشتی داشته باشیم. وجدانا این مدیران را رصد کنید و ببینید چرا خود مانده اند و دیگران را مرتب تغییر داده اند
ناشناس۵۳۰۴۶۸۲۲:۰۲:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
بابا دولت را تعطیل کنید مملکت خودش داره می چرخه دیگه چرا پول حروم یه عده ای بکنن که کاری فقط جز خوردن پول مردم ندارند دیگه چه مونده
احمد۵۳۲۰۱۱۱۴:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
افراد شایسته داریم ولی آیا فکر نمی کنید که دولت محترم دیگه حرفی برای گفتن نداره؟
حسابدار۵۳۳۹۲۶۰۷:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۵
اگر سخنگو لازم نیست ایشان را عزل نمود و هزینه ها را کاهش دهید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین