مروری بر اخبار مهم روز؛ افزایش اختلاف واعظی و جهانگیری/ جولان ژن های خوب در شستا/دردسر بزرگ برای عارف/ پشت پرده انتشار اخباری درباره زائران عراقی/ جنجال سخنرانی مطهری در گلپایگان

گروه سیاسی الف،   3970610165 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

افزایش اختلاف واعظی و جهانگیری/ جولان ژن های خوب در شستا/دردسر بزرگ برای عارف/ پشت پرده انتشار اخباری درباره زائران عراقی/ جنجال سخنرانی مطهری در گلپایگان

زمانی که نمایندگان مسئولیت‌پذیر می‌شوند

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در روزنامه ایران نوشت: آیا مجلس تاکنون حاضر شده است که نحوه رفتار تعدادی از نمایندگان با دولت و امتیازگیری‌های شخصی یا حتی منطقه‌ای و قومی را نقد کند؟ آیا روزی که دلار 4200 تومان اعلام شد، از میان حدود 300 نفر نماینده چند نفر نبودند که نسبت به آن معترض شوند. البته احتمالاً اعتراض می‌کردند ولی به قیمت پایین تعیین شده نه؛ بلکه به افزایش قیمت 500 تومانی دلار!! از 3700 به 4200. آیا پیش از آن یک نفر نماینده شجاعت آن را نداشت که سیاست قیمت‌گذاری‌های موجود را به ضرر کشور و به ضرر طبقات ضعیف بداند؟ آیا ممکن است نمایندگان لیست کسانی را که برای گرفتن خودرو یا هر کالا و خدمات دیگر معرفی شده‌اند در آورند تا معلوم شود که چه کسانی از این نعمت رانت بهره‌مند شده‌اند؟. این همه درباره فساد ادعا می‌کنید؟ آیا شده است به‌جای اظهار مطالب سیاسی (که آنها هم بد نیست) از مصونیت قضایی خود استفاده کنید و چند رانت و فساد در سطوح گوناگون را برملا کنید؟ حتماً مواردی بوده است، ولی این موارد استثنا است.

سرانجام شکاف حامیان دولت روحانی

روزنامه ایران نوشت: بعد از مقطع معرفی و تشکیل کابینه دوازدهم به‌طور واضحی فاصله اصلاح‌طلبان مجلس با دولت بیشتر شده بود؛ حتی برخی از چهره‌ها مانند الیاس حضرتی و قاسم میرزایی نیکو مدام ادعا می‌کردند که جریان اعتدالی دولت با هدایت محمود واعظی که دیگر رئیس دفتر رئیس جمهوری شده بود، مشغول بلااثر کردن اصلاح‌طلبان کابینه و در راس آنها اسحاق جهانگیری هستند. این ادعا هر چند بارها تکذیب شد اما تکرار آن در بهارستان به این معنا بود که نمایندگان اصلاح‌طلب بسی بیش از اینها بر سخنان خود ایمان دارند که با تکذیب دولتی‌ها از آن عقب بنشینند... گلایه‌های نسبتاً جدی در روابط دولت و اصلاح‌طلبان مجلس وجود دارد اما هنوز این دو طرف تا مرحله رودررویی فرسنگ‌ها فاصله دارند و هر کدام سعی می‌کنند ضمن تاکید بر مواضع محل اختلاف خود، ائتلاف خویش را نیز به نفع رقبا از بین نبرند.

روزنامه فرهیختگان نوشت: ... شکست‌های پیاپی در مدیریت اقتصاد کشور نهایتا باعث ایجاد نارضایتی توسعه‌یافته‌ای در کشور شد و همزمان چالش قدرت میان کارگزاران و اعتدال و توسعه هم اتحاد و انسجام دولت را گرفت و هم باعث چالش سیاسی-رسانه‌ای شد، به‌گونه‌ای که رسانه‌های نزدیک به محمدباقر نوبخت و محمود واعظی از لزوم تغییر ربیعی و حتی جهانگیری می‌گفتند و جناح مقابل گلایه‌مند تثبیت نوبخت و تمرکز قدرت در دفتر رئیس‌جمهور... کارگزارانی‌ها علاوه‌بر اینکه قبلا نیز در روزنامه ارگان خود یعنی «سازندگی» گفته بودند اولین فردی که باید تغییر کند کسی جز محمدباقر نوبخت نیست، در بیانیه خود با عطف عبارت «مردان «بزم» را در شرایط «رزم» نمی‌توان به کار گرفت»، بیشتر از گذشته به دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تاختند تا درگیری حزبی درون دولت را به اوج خود برسانند و باعث شوند حزب رقیب هم در بیانیه‌ای شدیداللحن پاسخ‌ بدهد.

روزنامه کیهان نوشت: پس لرزه‌های ناکامی رئیس‌جمهور در پاسخگویی به پنج سوال اقتصادی نمایندگان مجلس، در قالب درگیری کم‌سابقه دو حزب عمده تشکیل‌دهنده دولت ادامه دارد...

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه اعتماد نوشت: واقعیت آن است که این بیانیه بازی‌ها و پاسخ دادن احزاب به یکدیگر آن هم در رسانه‌ها، بیانگر کم هوشی سیاسی احزاب و دوستان حاضر در این احزاب است. نکته دیگر در این باره آن است که این بیانیه بازی‌ها نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجب آفرینش تنش و مشکل در میان احزاب اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا و همچنین دولت می‌شود... درگیری لفظی اخیر اعتدال و توسعه با کارگزاران حامل یک پیام است و آن افزایش اختلاف میان محمود واعظی از اعتدال و توسعه و اسحاق جهانگیری از کارگزاران. مبادله بیانیه میان کارگزاران که دربین احزاب اصلاح‌طلب نزدیک‌ترین حزب به روحانی است و اعتدال و توسعه که پایگاه حسن روحانی است منطقی جز این ندارد زیرا با این بیانیه‌پراکنی‌ها نه تصمیمی عوض می‌شود و نه هیچ یک از افراد صاحب مسند در دولت.

روزنامه خراسان هم نوشت: حزب کارگزاران سازندگی که از جمله احزاب اصلاح طلب حامی دولت روحانی بوده است و به نزدیکی با مرحوم هاشمی رفسنجانی شهرت دارد، در بیانیه‌ای انتقادات صریح و تندی به عملکرد اقتصادی و سیاسی دولت دوازدهم مطرح کرد که می‌توان آن را به نوعی عبور این حزب حامی روحانی از دولت دوازدهم دانست. در بیانیه این حزب که به خاطر حضور روحانی در مجلس منتشر شده، دولت را فاقد گفتمان اقتصادی دانست و با انتقاد شدید از سیاست سرکوب ارز از آغاز این دولت، تصریح کرد: دولت روحانی نه به لوازم «اقتصاد آزاد» پایبند است و نه از نسخه‌های «اقتصاد ارشادی» پیروی می‌کند و در یک کلام دولتی سرگشته در میان مکاتب و‌اندیشه‌های اقتصادی است.

سونامی استیضاح

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت: ... موضوع استیضاح وزرا این روزها به موضوع داغ و مسئله اصلی کشور تبدیل شده است و گویی بعد از اینکه دولت بیانیه و خواست 220 نماینده و درخواست از رئیس‌جمهوری برای ترمیم وزرای اقتصادی را نادیده گرفته است، آنها هم قصد کرده‌اند خودشان به حساب وزرای دولت رسیدگی کنند. دراین میان هم برخی وزرا با اهداف سیاسی و برخی با نیت اصلاح امور کشور به مجلس فراخوانده می‌شوند و خروجی آن می‌تواند چیزی از آب دربیاید که کابینه را از حدنصاب بیندازد. اتفاقی که می‌تواند خطرناک باشد به همین دلیل همراهان دولت باید با حساسیت بیشتری به این موضوع ورود کنند.

گزارش نهایی کمیسیون آموزش مجلس درباره استیضاح بطحایی + اسامی امضا کنندگان استیضاح

مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عالم و آدم می‌دانند که تیم اقتصادی دولت مشکل دارد استیضاح وزرا از سر لج و لجبازی نیست... من استیضاح وزیر آموزش و پروش را امضا نکردم و مخالف این استیضاح هم هستم... شرایط این‌گونه نمی‌ماند، با هشدار و توبیخی که آقای رئیس‌جمهور از مجلس گرفتند به طور قطع کارهایی صورت خواهد گرفت.

ذوالنور: طرح استیضاح بطحائی را امضا نکرده‌ام/ در صحن علنی به این مسئله رای منفی خواهم داد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، گفت: چندی پیش طرح استیضاح آقای شریعتمداری وزیر «صمت» از سوی حدود 70 تن از نمایندگان مجلس با محوریت نابه‌سامانی‌های بازار خودرو و رکود در بخش تولید تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد. کنار طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته گذشته تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد، طرح استیضاح دیگری با برخی موضوعات مشابه از سوی حدود 12 تن از نمایندگان مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.

طرح جدید نمایندگان برای استیضاح شریعتمداری/ استیضاح وزیر صمت "دوقبضه" شد + متن

همشهری هم نوشت: اگر از نماینده‌های مجلس پرسیده شود تابستان خود را چگونه گذراندید، پاسخ‌شان باید چیزی نزدیک به این باشد که تابستان مجلس به استیضاح و سوال گذشت. آنها بعد از استیضاح علی ربیعی وزیر سابق کار و مسعود کرباسیان وزیر سابق اقتصاد، قرعه سومین استیضاح را به نام سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش زده اند؛ باید هم این قرعه بد در آمده باشد، استیضاحی که نه نسبتی با شرایط و معضل این روزهای کشور یعنی گرانی و مسائل معیشتی مردم دارد و نه در آستانه بازگشایی مدارس؛ زمانه مناسبی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است... این یک رکورد در ادوار دهگانه مجلس است که 3 استیضاح متفاوت در یک‌ماه به‌نام مجلس شورای اسلامی ثبت شود.

حاشیه های سخنرانی مطهری در گلپایگان

علی مطهری با اشاره به انتشار ویدیویی از حواشی سخنرانی خود در گلپایگان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ... آن شخصی که در ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی بعد از آنکه من تریبون را ترک کردم با تندی می‌گوید چرا درباره غدیر صحبت کردی و باید درباره گرانی پراید صحبت می‌کردی... بعد از آنکه من پایین آمدم نمایش خود را اجرا کرد و البته پاسخ درخور را دریافت نمود. هر کس ویدیو را کامل ببیند به سخافت انتقاد او که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی اذعان می‌کند ولی همه می‌دانیم که ویدیو را همراه با شیطنت‌هایی منتشر می‌کنند، از جمله صحبت از روحانیِ همراه من به میان آوردند، در حالی که من روحانیِ همراه نداشتم و وی یکی از حضار بود که به اقتضای مبارزه با ظلم و نفاق عکس‌العمل نشان داد...

واکنش علی مطهری به فیلم منتشر شده از او در مراسم عید غدیر

درخواست علی مطهری از رئیس صداوسیما

روزنامه آرمان  نوشت: آرمان هنوز حواشی فاجعه فیضیه قم تمام نشده است که در موردی دیگر یک مرد جوان تصمیم به عصبانی کردن علی مطهری می‌گیرد و با ادامه دادن بحث سبب می‌شود که نایب رئیس مجلس با القابی از او بخواهد به چالش‌هایش پایان دهد...

فیلم برخورد علی مطهری با یک منتقد حاشیه‌ساز شد

روزنامه آفتاب یزد هم نوشت: ... علی مطهری تا حد زیادی در مقابل فرد معترض متانت به خرج می‌دهد تا این که با واژگانی، چون نادان کمی فضا را بهم می‌ریزد. به‌هرحال آنچه که بین آنها رخ داد حواشی زیادی را به وجود آورد اما آنچه که به حاشیه این برخورد دامن زد رفتار نفر سومی ... است که خطاب به فرد معترض می‌گوید:«می‌کنمت تو گونی. عکس این آقا را بگیرید باید بفهمه. آبروی لباس منو بردی»... جالب‌تر اینجاست که این فیلم از سوی کانال تلگرامی حمید رسایی منتشر شده است؛ کسی که از منتقدین سرسخت علی مطهری است.بنابراین کمی انتشار این فیلم ابهام برانگیز به نظر می‌رسد اما این دلیل نمی‌شود که از رفتار غیرقابل قبول علی مطهری چشم پوشی کرد.

مجازات تهدید کننده "گونی به دست" چیست؟

افتاب یزد در یادداشت دیگری هم با عنوان « نماینده مجلس و پراید چهل میلیونی» نوشت: ... این ماجرا متاسفانه مُشتی نمونه خروار به دست مان داده تا بار دیگر به یاد بیاوریم بابِ گفت‌وشنود میان مردم و مسئولین تا چه اندازه تنگ شده است! از زمان ماجراهای دی ماه پارسال تا به امروز، رئیس جمهوری و بسیاری از مسئولان بر حق اظهارنظر مردم نسبت به روند اداره امور تاکید گذاشته‌اند و هیچ فرصتی را برای خواندن انشاهای ملال‌آور با موضوع حقوق مردم و حقِ اعتراض شهروندان از کف نداده‌اند اما با کلیپ تازه‌ای که این روزها رسانه‌ها‌ را درمی‌نوردد، می‌شود این نتیجه را گرفت که همه آن سخنرانی‌ها‌ی پر آب و تاب زیر خاک فراموشی در حال پوسیدن است!... در شرایطی که «رنجوری عمومی» در کشور انکار ناپذیر است، این برخوردهای دلشکن تنها می تواند به بالا رفتن آمار افسردگی ها و سرخوردگی ها بیفزاید.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نماینده باید در هر صورت با سعه صدر و شرح صدر بیشتری با مردم برخورد داشته باشد... جا داشت که آقای مطهری به صورت منطقی به آن شخص پاسخ می‌داد که اجرا با مجلس نیست؛ بلکه مجری قانون در واقع دولت است و در ادامه هم  عنوان می‌کرد که استیضاح وزیر صنعت در دستور کار مجلس است... قبول داریم که چنین خطایی صورت گرفته است و باید آقای مطهری از مردم و این شخص عذرخواهی کند. عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به واکنش یک روحانی در آن جمع عنوان کرد: گفته می‌شود این شخص رئیس ستاد انتخاباتی روحانی بوده است، این فرد از اصطلاح گونی استفاده کرده است که باید به او بگویم شما که همه مردم را در گونی کرده‌اید دیگر این حرف‌ها برای چیست.

با یک تیر، دو نشان می‌زنند!

حجت الاسلام زائری در روزنامه خراسان نوشت: جریان گسترده رسانه‌ای هفته‌های گذشته در باره سوء استفاده همسایگان عراقی از فضای مشهد با یک تیر دو نشان را هدف گرفته است. از یک سو روابط مثبت و صمیمی میان مردم ایران و عراق را مخدوش می‌کند و نقشه‌ای را که صهیونیست‌ها ده‌ها سال دنبال کرده‌اند، محقق می‌سازد و از سوی دیگر - با هدفی بسیار مهم‌تر و حساس تر- به مفهوم و جایگاه زیارت لطمه می‌زند.  این دو سرمایه ارزشمند فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، سیاسی هر یک از جهاتی بسیار مهم و گران بهایند که فقدان شان یا حتی آسیب دیدن شان ما را با مشکلات جدی روبه رو می‌سازد... حجم اغراق شده موضوع و نوع جریان سازی رسانه‌ای در فضای مجازی به خوبی نشان دهنده برنامه ریزی حساب شده و دست‌های پنهان در این تبلیغات آشکار بود. نقشه‌ای که اتاق فکر رژیم صهیونیستی و گروه‌های عملیاتی آنان طراحی کرده‌اند چنان پیچیده و دقیق است و اهمیت هر دو هدف برای آنان چنان است که اگر لازم باشد خودشان می‌توانند افرادی را به عنوان مسافر به مشهد بفرستند سپس عکس و فیلم هم تهیه کنند و در فضای مجازی منتشر سازند و بعد هم عوامل دیگرشان در این آتش بدمند و با تحریک عواطف و احساسات مردم غیور ایران شعله هایش را بیشتر برافروزند... دشمن جایگاه تمدنی زیارت در فرهنگ ایرانی ما را هدف گرفته است و می‌کوشد تا با یک تیر هر دو هدف بزرگ را بزند.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی هم اظهارکرد: طبق آمار موجود از میان زائران خارجی تنها ۳ درصد مجرد بوده و این افراد نیز  هدفی جز زیارت ندارند. در کشور ما برخورد با مسائل غیر اخلاقی بسیار سختگیرانه صورت  می گیرد و اگر عده ای به دنبال اهداف دیگری در سفر به مشهد بودند قطعا این شهر را انتخاب نمی کردند و به کشورهای دیگر می رفتند... تخریب مشهد با سفارش سعودی ها و از روزنامه انگلیسی گاردین آغاز شد واین روزها دوباره به این موضوع پرداخته شده و عده ای نیز در داخل کشور بلندگوی دشمن در این زمینه شده اند.

ساز و کار کنونی اصلاح طلبان اعتماد عمومی را سلب کرده است

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به نظر می‌رسد که ادامه روندی که اصلاح‌طلبان تاکنون طی کرده‌اند سبب خواهد شد تا اعتماد مردم را از دست بدهند... اصلاح‌طلبان تلاش کردند که به هر قیمتی با روحانی بمانند، اما او بود که از جریان اصلاحات فاصله گرفت؛ کما اینکه چینش کابینه ریاست جمهوری و تیمی که رئیس جمهور با آنها کار می‌کند، بیانگر فاصله گرفتن او از اصلاح‌طلبان است.

توضیحات مدیرعامل شستا درباره انتصاب ژن‌های خوب

مرتضی لطفی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی( شستا) در مراسم افتتاح پروژه های سازمان های تابعه وزارت کار در پاسخ به فارس گفت: ... امروز اگر در برخی سایت ها صحبت از انتصاب ژن‌های خوب می‌شود باید گفت که برخی از آنها ۱۵ و حتی ۲۰ سال پیش در این مجموعه مشغول شده‌اند و فعالیت آنها در شستا مربوط به سال‌های اخیر نیست.

دردسر بزرگ برای محمد رضا عارف

هادی بهادری، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با بیان اینکه فراکسیون امید در حال از دست‌دادن اعضایش است، به نامه نیوز گفت: نمایندگان در استیضاح‌های اخیر و سوال از رئیس‌جمهور نشان دادند که فراکسیونی عمل نمی‌کنند... فراکسیون امید در حال از دست دادن اعضایش است؛ استعفای آقای حضرتی نمونه بارز این موضوع بود. علت این موضوع، عدم شنیده شدن برخی حرف‌ها است. برخی اعضای فراکسیون شنیده و دیده نمی‌شوند و فراکسیون تنها با محوریت چند اثر محدود می‌چرخد؛ همین موضوع موجب کدورت آقای حضرتی و استعفای وی شد. ما در تجربه کار تیمی ضعیف هستیم منتهی در جلسه سوال از رئیس‌جمهور، سیاست فراکسیون امید این بود که تا جای ممکن از رئیس‌جمهور حمایت کند اما در برخی از موضوعات نمی‌توان حمایت کرد؛ چگونه می‌توانستیم از سیاست‌های ارزی دولت حمایت کنیم؟

حقوق نمایندگان مجلس اعلام می‌شود؟

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر طرح شفاف سازی حقوق نمایندگان را مطرح کرد.

فرزندان «رحیم پور ازغدی» کجا هستند؟

یک فعال رسانه ای در توییتر با انتشار تصویری از پدر رحیم پور ازغدی در کنار رهبر انقلاب نوشت:

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۳۴۲۱۱۹:۲۸:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۰
پشت پرده جز واقعیت نیست اما انکار و تکذیب و ‌تهدید تنها پاسخ است
ناشناس۵۲۳۸۴۳۰۷:۵۷:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
علی مطهری مشکل مالی نداره دردمند نیست طعم بیکاری و گرونی و بلاتکلیفی رو نه خودش و نه زن و بچه ش اصلا نچشیدن تقصیر نداره!! تازه خیریه هم برای پرورش و کمک به مستمندان هم داره!! دیگه چی میخواهین از ایشون؟؟!!!!!!!
محسن۵۲۳۹۸۸۰۹:۴۱:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
امام حسین ع: نادانان را گرامی می دارند و دهان عالمان را می بندند.
ناشناس۵۲۳۸۵۶۰۸:۱۷:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۱
علی مطهری هم مثل دولت هیچ دغدغه ای بجز حاشیه سازی و موج سواری نداره. جیب پُرپول و درآمد نجومی و زندگی کهکشانی.
ناشناس۵۲۳۴۲۸۱۹:۳۰:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۰
والا در اون فایل تصویری آن آقا بود که تمام مدت داشت هتاکی و بی احترامی می کرد نه انتقاد.....مطهری هم ابتدا چندین بار با آرامش پاسخ داد ولی اون طرف پرروتر شد و دست آخر مطهری. جواب رفتار توهین آمیزشو با یک کلمه داد.....اگر منصف باشیم بنظرم حقش بود.
ناشناس۵۲۳۸۵۹۰۸:۲۴:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۱
همیشه و همه جا توهین دور از ادبه، می تونستن جور دیگه ای برخورد کنن، اما موضوع اینه که اقای مطهری هم جنجالی بودن رو دوست داره، سابقه اینو نشون داده، هدف اینه که فعلا ما مشغول همین حاشیه ها باشیم.
ناشناس۵۲۴۰۲۵۱۰:۰۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
حاشیه رو حاشیه سازانی چون رسایی می سازند
ناشناس۵۲۳۴۳۹۱۹:۳۷:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
آیا کسیکه حقیقتا دلبسته علی علبه السلام است دلش می آید روز غدیر را که رسولخدا صلوات الله و آله با آن ضعف جسمانی آنقدر مفصل بر خلایق عرضه داشتند،راجع چیز دیگری جز ولایت علی سخن گوید...؟؟؟!!! کمی انصاف.
ناشناس۵۲۳۸۱۴۰۷:۰۸:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
از وقتی چشم باز کردیم تو تلویزیون و مدرسه و دانشگاه دارن درباره غدیر حرف میزنن! هر وقت تموم شد نوبتشون بفرمایید بریم به معشیت مردم برسیم
ناشناس۵۲۳۴۴۳۱۹:۴۳:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۰
سوالی که اون جوان پرسید جوابش در صحبتهای یکربع آخر مطهری بود....پس معلومه که دنبال صحنه سازی بودن.
علي۵۲۳۴۶۲۲۰:۰۵:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۰
در این تعطیلات همه در استانهای شمالی عراقیها را با لندکروزهای ۲۰۱۸ با پلاکهای العراق دیدیم نیازی به اخبار دروغین شما نیست.
rassharif۵۲۳۴۶۸۲۰:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۰
این استیضاح هاT نمایش و صرفا برای خواباندن سر و صدا ست همین.
ناشناس۵۲۳۴۷۴۲۰:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۰
بعثی ها در عراق دروغ باردارشدن چند زن در پیاده روی اربعین را مطرح می کنند. پهلوی ها وسلطنت طلب ها در فضای مجازی شایعه خدمات جنسی به عراقی ها در عراق را دامن می زنند.. رسانه های زنجیره ای شبکه همکار داخلی غرب هم این شایعات را نشر می دهند.. وجه مشترک هر ۳ جریان چیست؟ حمایت مالی از سوی سعودی سال ۸۸ بعضی ها از ال سعود وام گرفتن!! این خاندان پول مفت به کسی نمی ده..!
ناشناس۵۲۳۵۲۲۲۱:۱۹:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
ببخشید ایا در یک دولت اسلامی باید یک نما ینده منتخب مردم درجواب او که از این اوضاع مملکت خسته شده نتنها او بلکه کلیه اقشار جامعه بگوید شما همین ایا نباید جواب قانع کنندهای میدادایا این رفتار با مردم صحیح است ودر مورد استیضاح اقای بطحایی او دراین مدت چه کار مثبتی انجام داده مگر با مصوبه قطعی معدل همه خانوادها وبچه ها رو نگران کرده که بچه ها رو وادار میکنه هر جوری است بچه ها باید برای تنها یک سال سوابق تحصیلی با. رفتن به مدارس غیر انتفاعی یا در بعضی مواقع با لورفتن سوال ازمون ویا خرید اون یاهرکاردیگر مثل تصیح اوراق به صورت سلیقه ای به نمره بیست برسند ایا این عدالت اموزشی است مثلا میخواهند استرس کنکور کمتر بشه این که بدتر شده هیچ پیش زمینه یا راهکار تضمینی وجود ندارد درصورتی که کنکور یک علم سه ساله است تا تشریحی بلد نباشی که تست نمی تونی بزنی ایا انیشتن سابقه تحصیلی عالی داشته یا معدلش بیست بوده یا اقای رستگار معدل بیست داشته یا درمورد حقوق فرهنگیان یادرمو رد فا جعه نا ظم مدرسه با بچه ها یا کمبود دبیر در مناطق محروم یا در مورد خیلی چیزهای دیگر این نشان ضعف مدیریت ونداشتن برنامه ایا باید دست رودست گذاشت ایا اوضع از این هم هست بدتر بشه ه دولت ووزرای دولت کی به حرف مردم ومنتقدین ونمایندگان دولت حتی کوچکترین توجهی کرده اند پس به عنوان نماینده مردم وظیفه دارید یک وزیر یا مدیر مدبر وصالح انتخاب کنید تابه مردم پاسخگو باشد
ناشناس۵۲۳۵۲۹۲۱:۲۶:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۰
آیا سخنرانی نمایندگان و دیگر شخصیت ها مجانی است؟ به عبارت دیگر آیا آقای مطهری بابت سخنرانی در گلپایگان دستمزد هم دریافت کرده اند؟
ناشناس۵۲۳۵۴۰۲۱:۳۸:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
دیگه از این شیر تو شیر تر فکر نکنم هیچ کشور و شهر و روستایی در هیچ کجای دنیا بغیر از کشور ما وجود داشته باشه ‌. واقعا کی به کیه ؟ چی کجاست و چطور ما هنوز هستیم ؟
ناشناس۵۲۳۵۵۷۲۲:۱۴:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۰
فایده نداره اقتصاد ما به جایی نمیرسه
عباس اکبری۵۲۳۵۷۷۲۲:۲۷:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۰
مجازات برای گفتن حرف حق؟راست میگه چرا پراید۴۰میلیونه؟چرا نمایندگان یک شبه امضاها را پی میگیرند مجازاتشان چیست؟با بیست دقیقه کلاه فرجام بر سر مردم گذاشتن مجازاتش چیست؟
ناشناس۵۲۳۶۹۷۰۰:۱۸:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
هر دولتی که روی کار بیاید کاری از دستش ساخته نیست. تا اوصاع سیاسی سر و سامان نگیرد همین اش است و همین کاسه.
ناشناس۵۲۳۷۱۰۰۰:۳۵:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
بابا دست از حزب بازی بردارید فراکسیون امید و اصلاح طلبی کیلویی چنده
ناشناس۵۲۳۷۹۰۰۵:۵۲:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
آقای نماینده پراید را بکنید 10 میلیون ببینید آیا کسی انتقاد میکنه !
ناشناس۵۲۳۸۱۲۰۷:۰۴:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۱
اقایان باهم بخورید دعوا نکنید......
ناشناس۵۲۳۸۳۱۰۷:۳۹:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
نماینده ها وظیفه نمایندگی مردم در حاکمیت را دارند ولی عملا نماینده حاکمیت در مردمند!!!! نماینده با گرفتن قول 20 استخدام در رده مدیریتی برای دور و بری هایش به وزیر رای میدهد. معلوم است به نمایندگی از مردم دنبال منافع شخصی هستند!
ناشناس۵۲۳۸۳۷۰۷:۴۷:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
کاش همه نمایندگان حق طلبی و وجدان مطهری را داشتند.خدا پدرشان را رحمت کند
غلام۵۲۳۹۰۴۰۹:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۱
در ان سوال از مطهری اصلا شایبه ی دلسوزی برای مردم و افزایش قیمت ها نبود.
ناشناس۵۲۳۹۲۶۰۹:۱۹:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۱
یه سفره ای هست با هم تقسیمش کنید دیگه دعوا نداره حالا یکی یه ذره کمتر و بیشتر فرقی داره موفق باشید
مسلمی۵۲۴۳۳۳۱۲:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
مطهری فقط برای جذب رای حرف می زند برایش همیسشه زمان انتخابات است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین