سفیر آمریکا: معامله قرن هنوز آماده نیست

گروه جهان الف،   3970609022

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌گوید که طرح آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها در فلسطین اشغالی فاقد جدول زمانی است و به زودی منتشر نخواهد شد.

به گزارش فارس، «دیوید فریدمن»، سفیر ایالات متحده آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که آمریکا برای معامله قرن جدول زمانی تعیین نکرده است.

 او با بیان اینکه بعید است جزئیات مربوط به معامله قرن در آینده منتشر و اجرا شود، اظهار داشت که «معامله [بر سر درگیری‌ها در فلسطین] به زودی منتشر نخواهد شد و هیچ گونه جدول زمانی برای آن وجود ندارد».

سفیر آمریکا احتمال دست‌یابی توافق آتش‌بس طولانی مدت بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با رژیم صهیونیستی را بعید دانست و گفت که امضای توافق آتش بسی از این قبیل بدون حضور و مشارکت تشکیلات خودگردان، می‌تواند «جایزه‌ای» برای حماس باشد.

او ادامه داد: «بدون مصالحه داخلی گروه‌های فلسطینی نمی‌توان به آتش بس یا راه حلی با اسرائیل دست یافت. اسرائیل به دنبال چنین مصالحه‌ای نیست و معتقد است که منافعش در تشدید اختلافات بین فلسطینی‌هاست».

به گزارش وبگاه خبری «عرب ۴۸» به نقل از وبگاه اسرائیلی «واللا»، فریدمن این سخنان را سه‌شنبه این هفته طی گفت‌وگوهایی که با گروهی از یهودیان آمریکا داشت، به زبان آورد و ادامه داد: «اوضاع در نوار غزه به بیماری بلا علاج شباهت دارد.»

او از حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه حمایت کرد و گفت که تنها راه ایجاد تغییر در نوار غزه حمله زمینی ارتش این رژیم به غزه و مقابله نظامی با حماس است.

با این حال او در مورد عواقب این تصمیم هشدار داد و گفت: «نتایج این حمله خطرناک خواهد بود؛ بنابر این احتمال توقف درگیری راه حل مفید برای اسرائیل در مقطع کنونی است».

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی افزود: «آمریکا و اسرائیل علاقمند به سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین بر نوار غزه است و اینکه این تشکیلات به مراتب بهتر از جنبش حماس است».

بر اساس ادعای روزنامه «معاریو»، فریدمن گفته است که رژیم صهیونیستی در مقطع کنونی جز اینکه «بیماری» را مدیریت کند و با آن همزیستی داشته باشد گزینه دیگری ندارد و نمی‌تواند این بیماری را از بین برده و به راه حل بلند مدتی در شرایط فعلی دست یابد.

در همین راستا، روزنامه «هاآرتص» مدعی شد که سفیر آمریکا طی تماس تلفنی با اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) گفته است: «تا زمانی که غزه با [کرانه باختری] متحد نشود و یک انسجام فلسطینی مشمول غزه وجود نداشته باشد، صلحی در کار نخواهد بود. اگر ما نتوانستیم قرارداد بزرگی را امضا کنیم باید به دنبال قرارداد کوچک باشیم».

فریدمن همچنین به «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان تاخته و گفته است که همه تحرکات و خشم اخیر در نوار غزه محصول مستقیم اقدامات و تصمیمات اخیر او در مورد این نطقه از جمله کاهش بودجه و حقوق کارمندان غزه‌ بوده است.

او در مورد طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» که به دنبال پایان دادن به آرمان فلسطین و لغو حق بازگشت به  سرزمین‌های اشغالی است، نیز گفت که بعید است که جزئیات این طرح در آینده نزدیک منتشر و اجرا شود.

سفیر آمریکا دلیل این مسئله را مشغول بودن جامعه جهانی و کشورهای عربی به مسائل منطقه‌ای و عدم فشار از سوی آن‌ها برای حل قضیه فلسطین دانست.

دیوید فریدمن همچنین ادعای شرکت خبر اسرائیل مبنی بر اینکه آمریکا در قبال انتقال سفارت خود از تل‌آویو به شهر قدس از رژیم صهیونیستی پول گرفته را رد کرد.

آمریکا آذر ماه گذشته در اقدامی که مخالفت جامعه جهانی و کشورهای اسلامی را در پی داشت، شهر قدس رابه عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و در اردیبهشت ماه سفارت خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد.

از سوی دیگر براساس طرح آمریکا برای پایان دادن درگیری‌های فلسطینیان با صهیونیست‌ها که به طرح معامله قرن معروف است، آوارگان فلسطینی خارج از سرزمین‌های اشغالی که شمار آن‌ها نزدیک به شش میلون نفر می‌رسد، دیگر حق بازگشت به خانه‌های غصب شده خود را ندارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین