شهریه دانشگاه پیام نور افزایش یافت

گروه اجتماعی الف،   3970606205

رییس دانشگاه پیام نور گفت: شهریه این دانشگاه در سال جدید تحصیلی با در نظر گرفتن حداقل ها ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان:  محمدرضا  زمانی رییس دانشگاه پیام نور ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد ، گفت: افزایش شهریه ها موضوعی نیست که مستقیما به مدیریت دانشگاه ارتباط داشته باشد و توسط هیئت امنا دانشگاه تصمیم گیری می شود.

وی افزود: برای امسال نیز همه دانشگاه ها اجازه افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد شهریه ها را دارند که دانشگاه پیام نور با در نظر گرفتن حداقل ها ، ۱۰ درصد به میزان شهریه خود افزوده است.

 زمانی با بیان اینکه برای دانشجویان تسهیلات در نظر گرفته شده است ابراز کرد: به دلیل اینکه تعداد زیادی از دانشجویان ما افراد تلاش گری هستند که کار کرده و یا در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند برنامه ای  را در نظر گرفتیم که به دانشجویان وام هایی با کارمزد ۲ درصد و بدون در نظر گرفتن سقف و محدودیت پرداخت کنیم تا دانشجویان در آغاز ترم ها و قبل از امتحانات دغدعه پرداخت شهریه را نداشته باشند. 

رییس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه پتانسیل عظیمی دارد که اگر بخواهد خوب کار کند، باید سیستمی چالاک و کم هزینه داشته باشد و به همین دلیل ما به دنبال راهی بودیم تا ضمن واگذاری ادارات خود، نظارتی کامل بر آن ها اعمال کنیم.

زمانی خاطرنشان کرد: بنابراین با استفاده از مصوبه آمایش آموزش عالی که به هیئت امنا دانشگاه برده شده، کمیته های آمایش برای بخش های مختلف دانشگاه ایجاد شدند.این کمیته شامل سه بخش آمایش ساختار، آمایش مراکز و آمایش رشته ها است که در کمیته آمایش ساختار با تقسیم بندی ۱۰ منطقه ای، دبیرخانه های کمیته را تشکیل دادیم تا بتوانیم با تمرکز زدایی که در سازمان مرکزی انجام می دهیم، در هزینه ها صرفه جویی کنیم. 

وی افزود: هدف ما از ایجاد این کمیته، تغییر دادن ماهیت سازمان مرکزی به سازمانی برنامه ریز و ناظر بوده است.در واقع کار اصلی مناطق، نظارت بر مراکز زیر مجموعه است و حسن اجرا آیین نامه ها به وسیله مناطق نظارت می شود. امروز هم هیئت رییسه دانشگاه دومین بازدید منطقه ای خود را از منطقه ۹ انجام دادند و فردا نیز جلسه برنامه ریزی  هماهنگی دبیرخانه برگزار خواهد شد. 

رییس دانشگاه پیام نور  در ادامه گفت: ما۵۰۰ مرکز در کشور داریم که سطح های متفاوتی دارند، برخی مانند مشهد قوی هستند و برخی به وسیله قرار گیری در مناطق محروم و عوامل دیگر ضعیف هستند، برآورد اولیه مرکز آمایش این است که این مراکز باید ساماندهی شده و به تقویت مراکز ضعیف بپردازند یعنی مراکزی که در مناطق محروم واقع هستند یا مشکلاتی دارند، دانشگاه به عنوان قسمتی از دولت وظیفه دارد آن ها را تقویت کند.

زمانی در خصوص کارگروه آمایش رشته ها تصریح کرد: امروز بسیاری از رشته ها هستند که داوطلب ندارند یا جامعه فارغ التحصیلان آن اشباع شده و مورد نیاز کشور نیست بنابراین ما در دانشگاه پیام نور در نظر داریم، به جای این رشته ها، رشته های میان بخشی را جایگزین کنیم و کارگروه آمایش رشته ها نیز با تمرکز بر این موضوع فعالیت های خود را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی دولتی است که فقط حقوق اعضا رسمی آن توسط دولت پرداخت می شود و ما بقی هزینه های آن از محل شهریه های دریافتی از دانشجویان تامین می شود با این وجود در میان دانشگاه های شهریه گیر، کمترین شهریه را از دانشجویان دریافت می کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین