سرپرست وزارت کار: حقوق کارگران کافی نیست

گروه اقتصادی الف،   3970605148 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی، میزان حقوقی که کارگران دریافت می کنند برای تامین هزینه زندگی آنها ناکافی است.

«انوشیروان محسنی بندپی» در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: تاکید رییس جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حمایت از کارگران و جلوگیری از کاهش قدرت خرید و معیشت کارگران است. به همین دلیل مقرر شد بسته حمایتی به این قشر تعلق بگیرد. 

برخی فعالان حوزه کار و کارگری بر این باورند که حداقل حقوق دریافتی کارگران باید پنج میلیون تومان باشد تا کفاف هزینه های زندگی را بدهد. 

محسنی بندپی در این زمینه یادآوری کرد: هنوز در ایران کسی نتوانسته است خط فقر یا حداقل و حداکثر میزان دریافتی افراد برای تامین هزینه های زندگی را تعیین کند. بنابراین نمی توان به این اعداد و ارقام پیشنهادی اکتفا کرد. 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه ها برای افزایش نقدی حقوق کارگران گفت: در این باره هنوز تصمیم خاصی اتخاذ نشده اما حمایت از کارگران امری مسلم و قطعی است. 

گفتنی است بیست و هشتم اسفند پارسال نمایندگان کارگری و کارفرمایی عضو شورای عالی کار پس از 13 نشست پیاپی، درباره افزایش 19.8 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال 1397 توافق کردند.