رژیم صهیونیستی گذرگاه مرزی نوار غزه را بازگشایی می‌کند

گروه جهان الف،   3970605009

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم روز دوشنبه گذرگاه مرزی بیت حانون با نوار غزه را بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم روز دوشنبه گذرگاه مرزی بیت حانون با نوار غزه را بازگشایی خواهد کرد.

اسرائیل یک هفته پیش به علت درگیری‌ها این گذرگاه را بست. دفتر لیبرمن روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم به بازگشایی بیت حانون، که تنها گذرگاه برای ساکنان شمال این منطقه فلسطینی است، با توجه به آرامش در مرز گرفته شد. اسرائیل نوزدهم ماه اوت در واکنش به آن چه لیبرمن آن زمان حوادث خشونت بار خواند، این گذرگاه را بست و محاصره این منطقه تحت کنترل جنبش فلسطینی حماس را تشدید کرد.

گذرگاه بیت حانون تنها گذرگاه برای مردم بین اسرائیل و غزه است. تنها گذرگاه غزه با مصر نیز در سال‌های اخیر تا حد زیادی بسته بوده است. چندین هفته است مصر و سازمان ملل تلاش می‌کنند آتش بسی پایدار بین حماس و اسرائیل پس از ماه‌ها تنش و خشونت‌ها برقرار کنند.

فلسطینی‌های ساکن غزه از سی ام ماه مارس در مرز تجمع می‌کنند و خواستار بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی سابق خود می‌شوند که هم اکنون در فلسطین اشغالی قرار دارد. در طول این مدت، دست کم ۱۷۲ فلسطینی در تیراندازی اسرائیلی‌ها کشته شده اند و یک نظامی اسرائیلی نیز ماه ژوئیه به ضرب گلوله یک تک تیرانداز فلسطینی کشته شد. مبارزان فلسطینی در غزه و اسرائیل از سال ۲۰۰۸ تاکنون سه بار با یکدیگر جنگیده اند.

انتهای پیام/