بیم و امید صنعت نفت ایران در بیست‌ودومین شماره «دنیای سرمایه‌گذاری»

گروه اقتصادی الف،   3970604145

بیست‌و‌دومین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» به چاپ رسید. در این شماره با اختصاص پرونده ویژه به صنعت نساجی، به بررسی و معرفی فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت کهن ایرانی پرداخته شده است.

در این شماره از "دنیای سرمایه‌گذاری" مطالبی در 6 بخش شامل دنیای سرمایه، پرونده ویژه با موضوع "صنعت نساجی ایران"، دنیای انرژی، دنیای صنعت، اقتصاد کلان و خواندنی‌ها به همراه خلاصه‌ای از بخش‌ها به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

در بخش دنیای سرمایه، مصاحبه‌هایی با امین آذریان، مدیرعامل گروه دانش شاخص بازار سرمایه، سید محمد هاشمی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان تامین پارس، سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی، علی‌رضا توکلی کاشی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، محمدابراهیم انصاری لاری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، به همراه یک گزارش تحلیلی از اقتصاد کشور با عنوان «پیش‌بینی نوسان در بازار طلا، ارز و مسکن» به همراه یک مقاله با عنوان «سود معاملات طلا و قیمت آنی فلزات گران‌بها» منتشر شده است.

 

 

بخش پرونده ویژه بیست‌ودومین شماره «دنیای سرمایه‌گذاری» به صنعت نساجی ایران اختصاص داده شده است. در این شماره با دعوت از مدیران جامعه تخصصی نساجی ایران به دفتر نشریه، میزگردی با مدیران؛ سید محمد مقدسی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بانو فرین آرا، میرمحمدتقی دانایی هوشیار، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد و علیرضا حائری، دبیر اسبق انجمن نساجی برگزار شد که طی آن، الزامات تدوین سند طرح جامع نساجی در کشور از سوی مدیران بر شمرده شد. همچنین در این بخش، مصاحبه‌هایی با گلناز نصر الهی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، جعفر امامی، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت دکاموند، امید نیکوکار، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت امیدان پرواز، محمود ضرابی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره پوشاک نانو مهیار، محمد وهاب‌زاده، بنیان‌گذار شرکت الوان ثابت و محمود زینی، مدیرعامل شرکت لایکو ارائه شده که طی آن مدیران موفق صنعت نساجی، به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی رونق بخشی به این صنعت پرداختند.

 

«اروپا می‌ماند یا می‌رود؟ بیم و امید صنعت نفت ایران» گزارش اختصاصی بخش انرژی این شماره از «دنیای سرمایه‌گذاری» است. در این گزارش مصاحبه‌هایی کوتاه با پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، جعفر توفیقی، رییس پژوهشگاه صنعت نفت، امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل، غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه، سید غلامحسین حسن‌تاش، رییس اسبق موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و سید نورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) انجام شده و طی آن عواقب اعمال تحریم صنعت نفت ایران از سوی آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. مصاحبه با رضا پدیدار، رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران، نرسی قربان، کارشناس ارشد حوزه انرژی، عبدالرضا محمود پور، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، محسن مشایخی، رییس دبیرخانه دائمی سی ان جی و آرش نجفی، نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران از دیگر مطالب این بخش است.

 

در بخش صنعت، گزارشی از صنعت خودروی ایران با عنوان «تخصیص ارز برای انتقال تکنولوژی نه واردات خودرو» ارائه شده که طی آن کارشناسان به بررسی مشکلات این صنعت پرداخته‌اند. در این بخش، همچنین مصاحبه‌هایی با محمد کلانتری، مدیرعامل شرکت صبا نور، امیر صفری، مدیرعامل مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد، سید محسن افضل، مدیرعامل شرکت مداد دنیای فردا، وحید شجاعی نیا، مدیرعامل شرکت صنعتی قلم و خودکار صفا، محمد هاشم الهی، مدیرعامل مجموعه تولیدی آوای تحریر و احمد پاشایی، مدیرعامل شرکت بازرگانی پاشایی انجام شده است.

یادداشت مرتضی فغانی با عنوان «رییس جدید بانک مرکزی و انتظارات عمومی» و مصاحبه‌هایی با برخی از کارشناسان و فعالان اقتصادی مانند بهمن آرمان، کارشناس ارشد اقتصاد، ابراهیم رزاقی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران، الخاندرو اورتگا، سفیر اکوادور در تهران و علی صدرنیا، رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از مطالب خواندنی بخش اقتصاد کلان است. در این بخش همچنین گزارش میدانی از بازار تهران ارائه شده که طی آن دلیل رکود در اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در بخش خواندنی‌ها، مصاحبه‌ای اختصاصی با پوران درخشنده، فیلم‌ساز، محقق و نویسنده معروف ایرانی انجام شده است. در این مصاحبه، بانو درخشنده، ضمن تشریح تجربیات خود از صنعت سینمای ایران، از آغاز تصویر‌برداری از فیلم جدیدش به نام «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» خبر داد. «قدرتمندترین زنان دنیای کسب‌وکار را بشناسید»، «آشنایی با 5 ثروتمند ایرانی خارج نشین»، «تفریحات مورد علاقه پولداران جهان» و «معرفی 10 ثروتمند جهان اسلام» از دیگر مطالب ارائه شده در بخش خواندنی‌ها است.

 

از امروز بیست‌ودومین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» در 128 صفحه با قیمت 10 هزار تومان بر روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

 

 

 

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین