رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید درباره نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به مردم توضیح بدهد

گروه سیاسی الف،   3970602123

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت:‌ رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید به صورت شفاف و روشن با مردم درباره نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان توضیح بدهد و بگوید که قضیه دقیقا چه چیزی است.

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: کشت و صنعت مغان در راستای سیاست اصل 44 قانون اساسی در لیست واگذاری قرار داشت و باید واگذار می‌شد اما مردم به نحوه واگذاری و قیمت آن معترض هستند.

وی افزود: مردم به قیمتی که اکنون قرار است کشت و صنعت مغان به فروش برود اعتراض دارند و می‌گویند قیمتی که اکنون برای آن در نظر گرفته شده خیلی پایین است و البته در مورد اهلیت شرکت برنده نیز بحث دارند.

وی توضیح داد: اهلیت فنی  و مالی شرکت برنده شده مورد بحث است به عبارتی بعد از اینکه مناقصه را فردی پیروز می‌شود باید اهلیت فنی و مالی آن مورد بررسی قرار بگیرد و اینکه آیا می‌تواند کشت و صنعت مغان را اداره کند یا خیر، این شرکت در ابتدا مبلغی را داده و قرار است مابقی آن را در آینده پرداخت کنند و مردم در خصوص توانایی مالی این شرکت نیز دغدغه دارند.

فیضی با بیان اینکه مبلغ پایه شرکت کشت و صنعت مغان را 1700 میلیارد تومان پایه گذاری کرده‌اند، گفت:‌ متاسفانه مشکلی که در این حین وجود دارد این است که مسئولان شفاف با مردم صحبت نمی‌کنند یعنی کاری می‌کنند که مردم نخست تحریک شوند و بعد از اینکه کار از کار گذشته به ارائه توضیحات می‌پردازند.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید به صورت شفاف و روشن با مردم درباره نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان توضیح بدهد و بگوید که قضیه دقیقا چه چیزی است نه اینکه هر کسی میدان‌داری کرده و اظهارنظر کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید به مردم پیغام دهد که شرایط این است و اشتغال شما چگونه خواهد شد یعنی هم در مورد بحث فنی،‌نحوه واگذاری و شرایط مردم توضیحی بدهد.

فیضی در پاسخ به این پرسش که شایع شده است که قرار بوده شرکت کشت و صنعت مغان نخست 2 هزار و 700 میلیارد تومان فروخته شود و بعد به نصف تقلیل پیدا کرده،‌گفت: سال‌ها پیش قیمتی که برآورد کرده بودند نزدیک به 2 هزار و 700 میلیارد تومان بود اما در ارزیابی‌های بعدی قیمت را به تدریج پایین آوردند و مبنا را همان 1700 میلیارد تومان قرار دادند.

وی افزود: مردم می‌پرسند که این کارشناسی‌ها چگونه انجام شده است همه اجناس با این تورم بالا رفته اما قیمت زمین‌های دشت مغان به جای اینکه بالا برود پایین آمده است بنابر این مردم تاکید  دارند که یا کارشناسی‌های قبلی اعتبار نداشته یا کارشناسی‌های فعلی بی‌اعتبار است و جای سوال دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی  مجدداً‌ تاکید کرد: مردم به دنبال شفافیت هستند و بهتر است در این مورد رئیس سازمان خصوصی با مردم صحبت کند چرا که در هر صورت طبق قانون شرکت کشت و صنعت مغان باید واگذار شود.

به گزارش فارس، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس‌آباد با داشتن اراضی کشاورزی حدود 2600 هکتار باغ میوه،‌ مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر به فرد کشور محسوب می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین