امام جمعه جعفرآباد مغان: مافیای خودروسازان از بزرگترین جلوه‌های فساد هستند

گروه سیاسی الف،   3970602100 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام‌جمعه جعفرآباد مغان گفت: مافیای خودروسازان داخلی از بزرگترین جلوه های فساد اقتصادی هستند، چرا که با انحصار و رانت ویژه بازار خودرو را قبضه کرده‌اند.

به گزارش الف، حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه جعفرآباد مغان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم و بیان فضیلت و جایگاه این روز بزرگ، به برخی اعمال و آداب روز عید غدیر اشاره کرد و نمازگزاران را به بهره مندی از این فرصت بزرگ معنوی توصیه کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرارسیدن هفته دولت به برخی اقدامات انجام گرفته در شهر جعفرآباد اشاره کرد و گفت: هر چقدر میزان خدمات به مردم عزیز بیشتر باشد رضایتمندی مردم از دولت نیز افزایش خواهد یافت و این امر موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی می گردد.

باقری با بیان اینکه ائمه جمعه ، جماعات و روحانیون همیشه مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار مردم و مطالبه گر حقوق مردم هستند گفت: تریبون نماز جمعه رسانه و بلندگوی مردم است و روحانیت متعهد هیچ گاه در مقابل ظلم فساد سکوت نکرده و نخواهد کرد افزود: از قوای مقننه، قضائیه و مجریه می خواهیم با رعایت اولویت های اصلی کشور و شناسایی دقیق دغدغه های مردم به رفع مشکلات مردم و برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلال گران امنیت اقتصادی کشور اقدام عاجل نمایند.

امام جمعه جعفرآباد با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی و کشف انبارهای متعدد کالای احتکار شده گفت: این همه مشکل در نتیجه عدم توجه به هشدارهای چندین ساله مقام معظم رهبری جهت روبرو شدن با جنگ اقتصادی دشمنان و عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و دوختن چشم امید به دست بیگانگان به جای توجه به ظرفیت درون زای اقتصاد داخلی است.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور و بی ثباتی بازار وجود نگاه اقتصادی لیبرالی بر پایه کاپیتالیسم یعنی نظام اقتصادی سرمایه داری و در نتیجه وابستگی اقتصاد کشور به اقتصاد غرب است که متاسفانه فساد آن در لایه های متعدد مدیریت کشور نفوذ کرده و نتیجه آن رشد یک شبه سرمایه داران و رانت خواران و ضعیف تر شدن اقشار کم درآمد جامعه و در نهایت ایجاد شکاف عمیق طبقاتی است.

باقری گفت: شعار امسال مقام معظم رهبری یعنی حمایت از کالای ایرانی سه مخاطب اصلی داشت؛ مسئولین، مردم و تولیدکنندگان و همانطور که معظم له فرمودند: امسال مسئولین هم باید در کنار مردم باشند، چرا که مردم همیشه وفادارای خود را به کشور و انقلاب ثابت کرده اند و اگر مسئولین و تولیدکنندگان نیز کرامت و ارزش مردم را در نظر داشته باشند باید کالای با کیفیت و ارزان روانه بازار کنند.

امام جمعه جعفرآباد با بیان اینکه باید ابعاد مختلف فساد برای مردم آشکار شود به انتقاد از صنعت خودروسازی کشور و نبودن رقابت سالم در بازار خودرو پرداخت و گفت: مافیای خودروسازان داخلی از بزرگترین جلوه های فساد اقتصادی هستند. چرا که با انحصار و رانت ویژه بازار خودرو را قبضه کرده اند و بدون رعایت حقوق مصرف کننده خودروهای بنجل و بی کیفیت سی سال پیش دنیا را به زور به مردم تحمیل می کنند.

باقری گفت: با وجود بی کیفیتی خودروها، یکی از وزرا گفته بود کسانی که قصد تحریم خرید خودروی داخلی را دارند ضد انقلاب و خائن هستند، باید به ایشان گفت ضد انقلاب شما و خودروسازانی هستید که حتی به زه و ضبط خودرو رحم نمی کنید و با افزایش بی حساب و کتاب قیمت خودرو و اجبار در نوع و مدل خودرو مردم را نسبت به انقلاب و نظام بدبین می کنید. این مردم بودند که انقلاب کردند و با تقدیم شهید انقلاب را حفظ کردند. از صبر و حیای مردم سوء استفاده نکنید به اعتراض آنها گوش کنید.