اندروید داده‌های شما را به گوگل می‌فرستد

گروه فناوری الف،   3970602090

برخی محققان در یک دانشگاه آمریکایی مدعی شده‌اند که سیستم عامل اندروید بسیار بیشتر از آنچه که عموم کاربران تصور می‌کنند، اطلاعاتشان را به گوگل ارسال و مخابره می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت CNET، بر اساس نتایج و یافته های پژوهشگران و محققان فعال در دانشگاه وندربیلت ایالات متحده آمریکا، سیستم عامل اندروید و مرورگر اینترنتی گوگل کروم اطلاعات کاربران را حتی بدون درخواست آن‌ها یا کسب اجازه، به صورت خودکار و اتوماتیک به گوگل ارسال و مخابره می‌کنند که این امر می‌تواند به نوبه خود، حریم خصوصی و اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی و شخصی افراد را نقض کند.

این در حالیست که گوگل در پاسخ به این ادعا اظهار کرده است: تمامی این نتایج و تحقیقات انجام شده توسط یک لابی گری حرفه در واشنگتن صورت پذیرفته و حالا توسط شاهدان اوراکل رسانه‌ای شده است تا دست به تخریب شرکت بزرگ و خوش آوازه گوگل بزنند.

البته چندی پیش نیز گزارش‌های بسیاری مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران توسط گوگل حتی بدون اطلاع آنها و در هنگام غیرفعال بودن سرویس ماهواره‌ای Location گوشی‌های اندرویدی، منتشر شده بود که حفاظت از حریم خصوصی افراد را از سوی گوگل به چالش می‌کشاند.

با توجه به آن‌که در چند سال اخیر انگشت اتهام بسیاری از کاربران و دولت‌های جهان به سمت و سوی شرکت‌های فناوری و غول‌های تکنولوژی نشانه رفته است، حساسیت‌ها روی گوگل و اپل به شدت افزایش یافته است؛ به‌گونه‌ای که به تازگی گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل حتی درصورتی که کاربران از گوگل درخواست فعال‌سازی و دسترسی به مکان جغرافیایی (Location) نکرده بودند، نیز این شرکت به اطلاعات حساس و خصوصی آن‌ها نظیر مکان جغرافیایی گوشی هوشمند کاربران دسترسی داشته است.

در بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی و سرویس‌های گوگل، از کاربران سوال متنی به معنای درخواست صدور اجازه برای دسترسی به مکان جغرافیایی کاربران پرسیده می‌شود و آن‌ها تنها در صورت تایید، به گوگل و برنامه مذکور اجازه می‌دهند که از اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها نظیر Location استفاده کرده و درصورت نیاز، در اختیار  سرویس مربوطه بگذارد.

انتشار این اخبار خود به تنهایی شهرت و آوازه بلندمدت شرکتی همچون گوگل را می‌تواند به شدت به مخاطره بیندازد، اما سخنگوی گوگل با تکذیب و رد این شایعات، همچنان نتایج تحقیقات جدید را «گمراه کننده» نامیده و تاکید کرده که این جریان سازی ها همگی به منظور تخریب گوگل صورت گرفته است.

اما این پژوهش‌ها نشان می دهد که اطلاعات مکانی کاربران حتی بدون آن‌که فعالانه از گوشی‌های اندرویدی یا مرورگر گوگل کروم خود استفاده کنند، هم به گوگل فرستاده شده است.

سیستم عامل موبایلی اندروید و مرورگر اینترنتی گوگل کروم از سرویس های محبوب و پرطرفداری هستند که توسط شرکت گوگل توسعه و ارائه داده شده‌اند.

گوگل در مدت‌های اخیر به شدت تحت تاثیر نگرانی های امنیتی و حق امتیاز توسعه سرویس های مختلف زیر تیغ مجلس نمایندگان آمریکا، دادگاههای حقوقی و شرکت های تکنولوژی بوده و بارها مجبور شده است که در این خصوص پاسخ بدهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین