ارتش آمریکا پرسنل خود را که در حملات ضد یمن کمک می‌کردند، از عربستان خارج کرد

گروه جهان الف،   3970602009

طبق گزارش رویترز، ارتش آمریکا نیروهای خود را که با سعودی‌ها در حملات هوایی به یمن هماهنگی و همکاری می‌کردند، از عربستان خارج کرد.

به گزارش فارس، در ادامه گمانه‎‌زنی‌ها رسانه‌ای مبنی بر تشدید فشار افکار عمومی و همچنین فشار برخی قانونگذاران کنگره آمریکا به دولت این کشور درباره ادامه حمایت از جنگ ائتلاف عربستان سعودی علیه یمن، حالا یک رسانه غربی از خروج  نیروهای ارتش آمریکا از عربستان سعودی خبر داده است؛ نیروهایی که در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن با عربستان هماهنگی و همکاری می‌کردند.

«رویترز» در خبری اختصاصی گزارش داد: «مقام‌های آمریکایی به رویترز گفتند که ارتش آمریکا پرسنل خود را که با حملات هوایی ائتلاف به رهبری سعودی در یمن هماهنگی می‌کردند، از عربستان سعودی خارج کرده و تعداد نیروهای خود را که در طراحی حملات هوایی کمک می‌کردند، به شدت کاهش داده است».

«ایان کانری» سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا در بحرین به رویترز گفت که «اکنون کمتر از ۵ پرسنل ارتش آمریکا برای "مرکز مشترک ترکیبی برنامه ریزی" تعیین شده‌اند، مرکزی که سال گذشته برای هماهنگی حمایت آمریکا (از جنگ ائتلاف سعودی) از قبیل سوخت رسانی مجدد هوایی جت‌های ائتلاف و تبادل اطلاعاتی تشکیل شد».

به گفته این مقام ارتش آمریکا، در اوج همکاری‌های واشنگتن با ائتلاف سعودی در ریاض و «یک جای دیگر»، تعداد 45 تن از پرسنل ارتش آمریکا به صورت تمام وقت و شبانه‌روزی در حال کمک به ائتلاف به رهبری سعودی بودند.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که خروج پرسنل ارتش از عربستان سعودی در ماه ژوئن سبب کاهش مداخله روزانه واشنگتن در مشاوره دادن به ائتلاف سعودی در حملات به یمن و در نتیجه افزایش تلفات غیرنظامیان یمنی شده است.

«آدام استامپ» سخنگوی پنتاگون در این باره مدعی شد: «همکاری که ما از زمان تشدید دوباره جنگ در اختیار عربستان سعودی قرار داده‌ایم، همکاری جزئی و ناچیز بوده و چک سفید امضا نبوده است».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «اگرچه ما به سعودی‌ها در زمینه تمامیت ارضی‌شان کمک می‌کنیم اما این بدان معنا نیست که ما نگرانی خودمان را درباره جنگ در یمن و نحوه پیش بردن آن ابراز نکنیم».

سخنگوی پنتاگون افزود: « ما در گفت‌و‌گوهایمان با ائتلاف به رهبری سعودی به آنها درباره لزوم پایین آوردن تلفات غیرنظامی فشار آورده‌ایم».

سخنگوی ائنلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی بدون تایید خبر خروج نیروهای آمریکایی از عربستان سعودی، روابط ریاض و واشنگتن را «استراتژیک» خواند.

«احمد العسیری» گفت: «روابط بین پادشاهی (عربستان سعودی) و امریکا روابطی استراتژیک است. اگر این خبر درست باشد، نشانگر یک اقدام تاکتیکی خواهد بود. آمریکا شاید دارایی‌های خودش را منتقل کند اما چنین کاری تاثیری روی روابط دوجانبه بین دو کشور ندارد».

انتشار خبر رویترز درباره خروج نظامیان آمریکایی از عربستاندر شرایطی منتشر شده که در هفته‌های اخیر فشارهای بین‌المللی درباره تلفات سنگین غیرنظامیان یمنی کار را به جایی رسانده که حتی قانونگذاران کنگره آمریکا هم زبان به انتقاد از این جنگ بگشایند.

در خبرها آمده بود که کنگره آمریکا درصد فشار بر دولت این کشور در موضوع کمک‌های تسلیحاتی و ایفای نقش واشنگتن در کمک به حملات نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین