چهل‌سالگی انقلاب اسلامی/ نقش رسانه‌ها چیست؟

احمدرضا هدایتی،   3970531114 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
چهل‌سالگی انقلاب اسلامی/ نقش رسانه‌ها چیست؟

انقلاب اسلامی از بدو تولد در معرض صدها و بلکه هزاران توطئه خُرد و کلانِ داخلی و خارجی مانند؛ جنگ تحمیلی، تخریب، تهدید، ترور، آشوب و اغتشاش و تهاجم فرهنگی قرار داشته است، با این‌حال به اعتراف دوست و دشمن، دستاوردهای انقلاب در چنین شرایطی بی‌نظیر و افتخار آمیز بوده و بی‌شک چنانچه گرفتار هجمه دشمنان نمی‌شد، تاکنون شرایط بهتری برای ایجاد دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت، تمدن نوین اسلامی به معنای واقعی آن فراهم شده بود.

به همین دلیل؛ حال که در آستانه ورود به 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم، لازم است، رسانه‌های کشور به‌ویژه رسانه ملی در جهت بیان حق مطلب، با دقت و ظرافت بیشتری به معرفی دستاوردهای شگفت‌انگیز انقلاب به‌خصوص برای نسل جدید، اقدام نمایند.

برخی از نکاتی که باید در معرفی دستاوردهای انقلاب مورد توجه قرار گیرند، عبارتند از:

۱- برای معرفی اصولی و دقیق باید قبل از هر چیز به تشریح و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله؛ استقلال، آزادی، مردم‌سالاری دینی، گسترش عدالت، رفع فقر و محرومیت، پیشرفت مادی و معنوی کشور و جامعه و در نهایت الگوسازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی و سپس به دستاوردها، به‌ویژه دستاوردهای معنوی آن در ابعاد مختلف و ایضاً مشکلات و کاستی‌ها پرداخته شود.

۲- قطعاً یک گزارش مستند خوب، هنگامی از باورپذیری و اثرگذاری مضاعف برخوردار خواهد بود که در قیاس با شاخص‌های خاص و ملموس تنظیم و ارائه شود، از همین رو پیشنهاد می‌شود، گزارش دستاوردهای انقلاب اسلامی، حتی‌المقدور در قیاس با شرایط مختلف شامل؛ بیان دستاوردها در قیاس با شرایط موضوع موردنظر در قبل از انقلاب و قیاس با کشورهای همجوار با کشورهای هم‌سطح در سایر نقاط جهان تهیه شود.

۳- برای کمک به طرح بهتر دستاوردهای انقلاب اسلامی و افزایش تاثیرگذاری گزارش، باید از تجزیه و تحلیل‌ شخصیت‌ها، رسانه‌ها و موسسات خارجی به‌ویژه در مورد نقش و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران اسلامی در ابعاد مختلفِ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و .... بهره گرفته شود، البته با تاکید بر این‌که معمولاً بیشتر منابع خارجی به‌خصوص منابع غربی تحت تاثیر دولت‌هایشان، در مورد ایران مغرضانه اظهارنظر می‌کنند، اما گاهی به‌واسطه رسالت علمی و در جهت حفظ اعتبار خود و گاهی نیز و به علل مختلف دیگر و از روی اجبار، اعترافات و تحلیل‌هایشان بیانگر حقایق است.

۴- بدیهی است که بخشی از برخی از اقدامات صورت گرفته طی عمر با انقلاب اسلامی از جمله؛ گسترش راه‌ها و یا توسعه خدمات شهری، روالی عادی محسوب می‌شود، که احتمالاً می‌توانست در هر شرایطی محقق شود، اما بخش عمده‌ای از این اقدامات ازجمله برخورداری نسبتاً سریع و کاملاً فراگیر اکثر شهرها و به‌ویژه روستاهای کشور از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و امثال آن، ناشی از کار جهادی و روحیه انقلابی مردم و مسئولین در طول انقلاب بوده و کار مضاعفی است که قطعاً اگر انقلاب اسلامی رخ نداده بود، با این سرعت و گستردگی محقق نمی‌شد.

در عین‌حال بخشی از فعالیت‌ها اعم از مادی و معنوی نیز وجود دارد که یا قبل از انقلاب مطلقاً نمونه و مصداق نداشته یا با رشد جهشی و فوق‌العاده همراه بوده است، بنابراین؛ برای کمک به درک بهتر موضوع و پیشگیری از بروز هرگونه شبهه و ابهام در این زمینه، شایسته است، دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه گروه مورداشاره دسته‌بندی و در عین‌حال بر ضرورت تداوم این مسیر تاکید شود.

۵- با توجه به این‌که غالب دولت‌های جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون، متناسب با شرایط خود دارای نقاط ضعف و قوت بوده‌اند، خوب است در تهه گزارش مورد اشاره، ضمن استفاده از کمک و مساعدت آماری و اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف دولتی در سه قوه، حتی‌المقدور از بیان فعالیت‌های یک دولت خاص اجتناب و از دستاوردها به شکل کلی و در قالب عملکرد نظام اسلامی و به شکل موضوعی نام برده شود.

۶- بیان رمز و راز موفقیت کشورهای پیشرو از جمله؛ نقش فرهنگ عمومی و نحوه همکاری متقابل دولت‌ها و ملت‌ها، (بدون اصرار بر کپی‌برداری و استفاده از نسخه‌های خارجی و در واقع با تاکید بر ضرورت طراحی و اجرای الگوهای کاملاً بومی و ایرانی – اسلامی) نیز می‌تواند، نتیجه کار را بهبود ببخشد.

۷- همچنین در گزارش،ها، بیان علل موفقیت برخی از دستگاه‌ها و صنایع داخلی نسبت به سایر بخش‌ها و دیگر صنایع نیز حائز اهمیت فراوان است، چرا که به‌نظر می‌رسد در این عرصه، صنایعی موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند که با جدیت و دقت بیشتر به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) عمل کرده‌اند.

برای مثال؛ در مورد نیروهای مسلح و صنایع دفاعی، باید از، قدرت ایمان و توکل، روحیه انقلابی و عملکرد جهادی و نیز ارتباط این بخش با دانشگاه و مراکز علمی و اعتماد به جوانان و نخبگان و در نهایت، تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی (نیروهای درونزا)، به‌عنوان راز موفقیت آنها نام برد، بخشی که به یُمن توجه به رهنمودهای رهبری، توانسته است از یک نظام کاملاً وابسته به نیروی کاملاً مستقل و مقتدر و از یک واردکننده بزرگ محصولات نظامی، به یکی از صادرکنندگان ممتاز این محصولات به بیش از 38 کشور جهان تبدیل شود.

۸- بی‌شک ایران اسلامی از نظر مادی و معنوی یکی از ثروتمندترین کشورهای بالقوه و بعضاً بالفعل جهان است و لذا برای اثبات راهبرد «ما می‌توانیم» و «خواستن توانستن است»، لازم است داشته‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی فراون و متعددی را که خداوند به جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پرچمدار احیاء اسلام ناب محمدی(ص) عنایت فرموده، به درستی و با دقت به جامعه معرفی شود.

۹- همان‌گونه که اشاره شد، برای جلب اعتماد عمومی جامعه، باید در کنار پرداختن به دستاوردهای متعدد و متنوع انقلاب اسلامی، به شکل صادقانه و البته هوشمندانه، به کم‌کاری‌ها و کاستی‌ها و البته علل مختلف و متعدد داخلی و خارجیِ نابسامانی‌های موجود نیز پرداخته شود.

به عنوان مثال؛ با توطئه نظام استکباری و سایر دشمنان انقلاب اسلامی، در جریان جنگ تحمیلی بیش از 220 هزار نفر از خالص‌ترین، مومن‌ترین، متعهدترین و باانگیزه‌ترین جوانان کشور که بسیاری از آنها در زمره متخصصینِ تراز اول کشور قرار داشتند به شهادت رسیدند و همزمان و پس از آن نیز منافقین و دیگر مزدوران نظام سلطه، با ترور بیش از 17000 نفر از مسئولین، نخبگان، دانشمندان و مردم انقلابی، ایران اسلامی را از برکت وجود آنها یعنی کسانی که می‌توانستند، دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی را تسهیل و تسریع نمایند، محروم ساختند.

بی‌تردید خسارت مادی و معنوی این دو اقدام رذیلانه دشمن در هر کشور دیگری، به تنهایی کافی بود تا زمینه سقوط آن را فراهم نماید و لذا اگر عنایت الهی و حمایت مردمی نبود، شاید اکنون اثری از نظام نوپای انقلاب اسلامی نیز برجای نمانده بود.

البته در کنار این موارد، نقش و تاثیرِ ضعف و ناکارآمدی نظام فرهنگی و آموزشی در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب و یا ضعف و سستی سیستم نظارتی و کنترلی و در نتیجه کمبود نیروی انسانی واجدشرایط، عدم شایسته‌سالاری، ناتوانی و ناکارآمدی و یا خیانت و انحراف فکری و اخلاقی برخی از مسئولین و همچنین گرفتار شدن برخی از مردم و مسئولین در دام نقشه‌های شیطانی رسانه‌های معاند و امثال آن در بروز برخی نابسامانی‌ها نیز انکارناپذیر است و حتی‌المقدور باید به آنها نیز پرداخته شود.
 
*کارشناس ارشد مدیریت

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۸۲۵۴۲۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چهل سالگی تو ام با مشکلات شدید اقتصادی
سارا۵۰۸۴۴۳۲۳:۲۴:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
هزینه جنگ را دادیم یک وجب خاک وطن را ندادیم اما الان کلی دلار پاشیدند ولی هنوز بالای ۱۰هزاره! این یعنی سرمایه مردم را تحویل دشمن دادیم! چرا؟ چون این حضرات برخلاف آن جوانان نتوانستند از منافعشان چشم بپوشند.
ناشناس۵۰۸۵۶۷۰۱:۳۱:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱
م حقیقتا بدون تعارف و بدون اینکه بخام دروغ بگم در زندگیم روز به روز عقبتر میرم با اینکه تلاش کردم و کلی انرژی گذاشتم ولی هیچ فایده ای نداره
ناشناس۵۱۱۱۳۹۰۸:۴۸:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۳
مهمترین مسئله نقش مسئولان هست نه نقش رسانه ها این مسئولین هستند که کمر همت باید ببندند و راه امام ره را بروند باید آسیب شناسی بشه و علت نارضایتی های مردم شناسایی بشه این مسئولین هستند که باید پاسخگوی اعمالشون باشند و نارضایتی رو از بین ببرند این وظیفه مسولین رده بالاست که مدیران شایسته و لایق برای امور مردم انتخاب کنند و در صورت نارضایتی مردم بدون هیچ ملاحظات دوستی و .. کنار گذاشته بشن و رسانه ها باید هر روز بخشی رو اختصاص بدن به ارزیابی یک وزارت و مسولین گماشته شده در همه شهر ها و هر مسئولی رو که پایگاه مردمی و رضایت مردمی نداره کنار گذاشته بشه شاید اینطوری دردی دوا بشه و اندکی از زخمای مردم التیام پیدا کنه ایشاا...
ناشناس۵۰۸۲۵۸۲۰:۳۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نقش رسانه ها : بیان حقایق بدون ترس ..
ناشناس۵۰۸۴۴۹۲۳:۲۹:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
شما در مقایسه با دلار هفت تومانی قبل انقلاب بفرمایید لطفا همش تقصیر روحانی بوده ؟ انصاف داری شما ؟
ناشناس۵۰۸۲۶۱۲۰:۳۳:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چرا آمار موجود در زمان قبل انقلاب را با بعد انقلاب مقایسه نمی کنید البته یادتون باشه اون همه محرومیت قبل انقلاب را باید با نسبت الان که جمعیت دو و نیم برابر شده بسنجید تا معلوم بشه که واقعا چقدر کار تو این مملکت شده تازه با این همه مصیبتی که سرمون آوردند جنگ تحریم ستون پنجم های خائن نجومی بگیرهای از خدا بی خبر لیبرالهای اقتصادی کاخ نشین چرا اینا را نمی گید
ناشناس۵۰۸۴۷۵۲۳:۵۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مثلا اونموقع هیچکس ال سی دی نداشت ولی الان‌تقریبا همه دارند. برادر یک سری پیشرفتها ربطی به دولتها و حکومتها نداره
ناشناس۵۰۸۶۱۸۰۲:۴۷:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱
راست میگه بنده خدا خب. آمار اقتصادی قبل انقلاب را با بعد انقلاب در کشورهایی که زمانی پایینتر از ایران بودن مثل کره جنوبی ترکیه و مالزی مقایسه کنید تا معلوم بشه تا چه حد نسبت به دیگران پیشرفت داشتیم.
پیرمرد۵۰۹۹۵۷۰۳:۰۲:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲
اون زمان آنقدر کار فراوان و کارگر کم بود که دولت مجبور بود کارگر از کره و فیلیپین و تایلند وارد کنه و حالا لیسانسه ها و دکترای ما بیکارند واقعا متاسفم.
ناشناس۵۰۸۲۶۸۲۰:۳۹:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
در 40 سالگی انقلاب باید یک تجدید نظر در مواضع انقلابی کرد و باید انقلاب را از دست نا اهلان نجات داد
ناشناس۵۰۹۳۸۲۱۴:۲۷:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱
اتفاقا با همین شعار اینکه کشور دست نااهلان نیفته، «خودیها» اقتصاد رو قبضه کردن!
ناشناس۵۰۸۲۹۰۲۰:۵۴:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نصف شدن ارزش پول ملی در 40 سالگی تبریک به روحانی !
بیگی29۵۰۸۴۳۷۲۳:۱۹:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نصف شدن در چند ماه.
ناشناس۵۰۸۵۷۰۰۱:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱
در سال 90 هم به یک جهارم ارزشش رسید یعنی ربع شد! حالا از هون ربع باقیمانده هم نصف شد! یعنی از سال 90 تا الان ارزشش 8 برابر کاهش پیدا کرده 4 برابر زمان احمدی نژاد و دو برابر هم زمان روحانی
ناشناس۵۱۰۰۰۰۰۷:۵۵:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲
دلار زمان احمدی نژاد اول 900 تومان بود و الان 10700 تومان یعنی 11.88 برابر شده! یعنی ما تورم 1188 درصدی در این چند سال داشتیم! یعنی سالی بیش از 130 درصد! اگر سالی 40 درصد هم تورم داشته باشیم در مدت نه سال باید حداکثر قیمت دلار 3600 تومان باشد! حال بماند که بیش از 1500 میلیارد دلار هم درآمد داشتیم که باید قیمت دلار زیر 3600 تومان هم باشد!
ناشناس۵۰۹۲۳۴۱۳:۰۷:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱
دلار 7 تومنی چطوری شد 3800 تومن ؟ به همه باید تبریک بگی نه فقط روحانی !
محمد۵۰۸۲۹۱۲۰:۵۵:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
.. دستاورد رو مردم باید در زندگی روزمرشون ببینن..
ناشناس۵۰۸۶۱۰۰۲:۲۸:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱
خدا را شکر که هر ماه ۴ دلار یارانه میگیرم.
ناشناس۵۰۹۸۷۶۲۳:۴۸:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱
من هم سهمم از سفره انقلاب همین ماهانه ۴ دلار بوده.
ایوانغرب۵۰۸۳۳۰۲۱:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
تا مسولین درست نشن چیزی ددست نمیشه راهش هم وضع قوانین سفت و سخت برای جلوگیری از دزدی و فساد مسولین است...
بیگی29۵۰۸۳۳۷۲۱:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
کاش میشد رسانه ها بدون غرض کارنامه چهل ساله،کاستی ها و دست آورد ها را با مقایسه با تغییرات در جهان و منطقه رقم میزدند...
ناشناس۵۰۸۳۴۲۲۱:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
رسانه‌ها و مسوولان اطلاعات لازم در زمینه های مختلف کشور به جامعه می دهند ولی امید که نقایص جزئی هم که وجود دارد برطرف شود و ایران الگوی ملتهای مختلف حتی اروپا آمریکا ژاپن اسکاندیناوی آلمان شود مثل برجام که تمام جهان ما را تایید کردن و آمریکا را سرزنش،
ناشناس۵۰۸۳۵۵۲۱:۵۸:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
.. طی این سالها فقط رسانه ی آزاد فراگیر داشتیم در تمام زمینه ها پیشرفت و توسعه و رشد چند برابر داشتیم به همین سادگی و آسانی
ناشناس۵۰۸۳۷۵۲۲:۲۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
با وجود شبکه های اجتماعی و اینترنت و ماهواره مردم تونستن نظرات مختلف و اطلاعات و اخباری که یک سویه منتشر می شدرا از جهات دیگه بشنوند و موضوعات را از جهات مختلف بررسی کنند مردم خیلی چیزها می دونند که در رسانه های داخلی هزگر در موردشون صحبت نشده یا کاملا در موردشون اطلاع رسانی نشده این تلاش رسانه های وابسته و همسو با جریانات خاص را خنثی می کنه
pjd۵۰۸۴۱۲۲۳:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نویسنده محترم اشاراتتان بسیار ناقص هست ای کاش کمی بیشتر توضیح میدادید
ناشناس۵۰۸۴۲۳۲۳:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
برادرمن سهم من ازانقلاب سفره خالی وحسرت جوانی ازدست رفته است درحالیکه هم درزمان جنگ دردفاع از کشورم کوتاهی نکردم و هم دربه ثمر رساندن انقلاب با سن کم خیلی تلاش کردم ...نگران آخرت همه شماهستم که هنوز باورهای غلط دارید خدارا ازیادبرده اید.....
ناشناس۵۰۸۵۷۷۰۱:۳۸:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱
شما عدالت میبینید؟ از بین رفتن فقر می‌بینید؟
ناشناس۵۰۸۷۰۸۰۷:۳۹:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱
سهم فرزندان مسئولین را که در اینستاگرام می بینیم . پ سهم من ..؟
ناشناس۵۰۸۷۱۷۰۷:۴۶:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱
مقایسه ی امروز با قبل از انقلاب ؟ شما فقط پاسپورت ایرانی را با قبل و بعد از انقلاب مقایسه کن ! مقایسه ی پیشرف صنعت ایران با کشورهای دیگه ؟ ایران را با فقط و کره و ژاپن مقایسه کن شما اصلا صنعت توریسم در ایران فعلی را ابتدا با قبل از انقلاب و بعد با ترکیه و امارات مقایسه کن در خصوص رشد معنویت و دین داری من هیچی نمیگم ..
ناشناس۵۰۸۷۵۶۰۸:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱
تا وقتی خود گوییم و خود خندیم فایده نداره . اینکه رسانه ملی خودمون فقط بیاد اخبارای الکی خوش بهمون بده و در اوج شرایط بد اقتصادی بگه نه همه چی عالی و تحت کنترل هست فایده نداره
علی۵۰۸۷۵۷۰۸:۲۳:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱
مردم الان به خوبی فرق قبل وبعد انقلاب را با اشرافی گری مسیولین خوب فهمیدند
ناشناس۵۰۸۷۶۲۰۸:۳۰:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱
باید درراستای منویات مقام معظم رهبری به مقاومت با استکبار جهانی ادامه دادواز تهدیدها نترسیدو مشت محکمی به دهان امریکا زد و رژیم صهیونیستی را به مرز نابودی رساند باید همچنین جبهه مقاومت را تحکیم کرد و به دفاع ... پرداخت..
ناشناس۵۰۸۸۱۸۰۹:۱۶:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱
آقازاده ها ثروت رو در کشور قبضه کردند.
ناشناس۵۰۸۹۶۰۱۱:۰۳:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱
ما نا امید نبودیم امیدمان را گرفتند ....
محمدرضا۵۰۹۱۱۴۱۲:۱۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱
واقعا یکی بیاد دستاورد این ۴۰ سال رو واسه ما توضیح بده ما هم بفهمیم. الان کشور ما تو دنیا کجا ایستاده؟ در مقایسه با کشورهای هم سطحمان در ۴۰ سال پیش پیشرفت کردیم یا نه؟
ناشناس۵۰۹۷۷۵۲۱:۳۱:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱
سال 1357 دلار 70 ریال -حقوق 30000 ریال ................ سال 1397 دلار 110000 ریال حقوق .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۱۰۱۸۰۱۱:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲
بهترین شکل ارزیابی چهل سالگی انقلاب بررسی وعده های انقلاب در فقر زدایی ‌پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و آزادی های مدنی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین