علی کریمی در آستانه بازگشت به سپیدرود رشت

گروه ورزشی الف،   3970531113

سپیدرود رشت با اینکه بدترین دوران مدیریتی و مالکیتی تاریخ نیم قرنی اش را سپری می کند، اما همچنان متقاضیان گوناگونی جهت تملک این تیم پیش قدم می شوند.

به گزارش ایلنا، هنوز دو ماه از پایان یک دعوای فرسایشی که هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان گیلان پای خود را در یک کفش کردند تا مالکیت این تیم را از تن زاده بگیرند و به محمد نوین بدهند، نگذشته است که تشت رسوایی این انتقال به زمین افتاده و دوباره هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان دنبال پیدا کردن یک مالک تازه برای سپیدرود هستند.

پس از باخت سنگین خانگی سپیدرود در برابر سپاهان و اعتراض قابل پیش بینی گستردی هواداران به این نتیجه و اتفاقات جنجالی که سرمربی وقت این تیم در ورزشگاه رقم زد، تمرینات این تیم برای در امان ماندن از اعتراضات به تهران منتقل شد و پس از ناتوانی مالک در پرداخت هزینه هتل و آن نمایش خداداد و سایرین موجب شد که نوین عطای ماندن را به لقایش ترجیح دهد.

اتفاقی که از همان روز امضای قرارداد مالکیت قابل پیش بینی بود، چرا که کافی است بدانیم مالک دنیا دیده داماش گیلان پس از یکی دو جلسه مذاکره با نوین و رفقا به ناتوانی مالی آنها پی برد و حاضر نشد تیمش را در لیگ دسته دوم فوتبال ایران با آنها شریک کند.

عدد بالای چک های برگشتی، عدم رزومه شفاف و مشخص مالی و مدیریتی، جعل آشکار استعلام بانک تجارت برای نشان دادن توان مالی و هشدار دلسوزانه نهادهای نظارتی دیگر نشانه های واضحی بود که مدیریت ورزش گیلان و مشاورانش بی تفاوت از کنار آنها عبور کردند و هیچکدام به آن نشانه های آشکار ناتوانی گروه نوین اعتنایی نکردند، چرا که برای نهایی کردن کنار گذاشتن تن زاده از مالکیت در مرحله نخست نیاز به یک خریدار بود و به ناچار ردای مالکیت را بر تن نوین کردند، تا سپیدرود به عمیق ترین سیاه چاله دوران پنجاه ساله تاریخش پرتاب شود!

به هر روی نوین که برای پس دادن سپیدرود به رشت رفته بود به اصرار متولیان امر از اعلام رسمی انصراف خودداری کرد و مدیرعاملی سپیدرود را به صورت موقت به بیات واگذار کرد تا دوستان در پناه شلوغ بازی های رسانه ای وی بتوانند مالکی برای این تیم پیدا کنند و تا آن روز به صورت ظاهری هم که شده مالکیت در اختیار نوین باقی بماند. هرچند که نوین در آخرین مصاحبه اش خبر از پیشیمانی می دهد و می گوید که تا هزینه هایم را نگیرم مالکیت را واگذار نخواهم کرد!

در این شرایط دو گزینه برای گرفتن مالکیت سپیدرود وجود داشت. یکی ثابت قدم شهردار پیشین رشت که اتفاقا در بین سپیدرودی ها محبوب است و دوم خود تن زاده که اعلام کرده همچنان حاضر است با قبول همان شرایط پیشین تملک سپیدرود را برعهده بگیرد.

در ارتباط با ثابت قدم گفته می شود که چون وی در دوران شهرداری رشت در زمان انتخابات ریاست جمهوری از گزینه مخالف دولت فعلی حمایت کرده و یک نماینده بانفوذ که نقش پر رنگی در گرفتن تیم از تن زاده هم ایفا می کرد مخالف این واگذاری است.

داستان تن زاده اما کمی پیچیده تر است و وی به دلیل تخلفات مسلسل واری که در جریان پس گرفتن تیم از وی توسط هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان صورت گرفته به کمیته اخلاق شکایت برده و در جلسه ای که عصر روز شنبه با حضور رییس هیات فوتبال گیلان و تن زاده برگزار شد به صورت تلویحی حق به تن زاده داده شده و از الماسخاله خواسته شده تا موضوع را به صورت مسالمت آمیزی حل و فصل نماید و در غیر این صورت باید منتظر صدور رای بماند.

هشدار کمیته اخلاق به رییس هیات فوتبال از یک سو و اسناد غیر قابل انکاری که تن زاده از تخلفات مالی روی داده در زمان مالکان پیشین به رییس هیات فوتبال نشان داده، موجبات خشم وی را فراهم کرده که منجر به مشاجره لفظی اش با نایب رییس هیات فوتبال شده است.

حالا میرشهاب مومنی برای اینکه رییسش را در کاری انجام شده قرار دهد روز سه شنبه ترتیب یک ملاقات فوری بین علی کریمی با مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان را در تهران می دهد تا شاید بتواند با پیش قدم کردن کریمی جهت خرید باشگاه سپیدرود و با استفاده از محبوبیت وی و اختلافی که بین تن زاده و کریمی وجود دارد، بتواند مانع واگذاری دوباره به سپیدرود شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین