انگلیس در اندیشه اعطای مصونیت دیپلماتیک به نازنین زاغری

گروه جهان الف،   3970530202 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس گفت: این کشور در حال بررسی احتمال اعطای مصونیت دیپلماتیک به نازنین زاغری، محکوم امنیتی محبوس در ایران، است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس، در مصاحبه‌ای با شبکه رادیو ۴ بی بی سی، گفت: این کشور در حال بررسی احتمال اعطای مصونیت دیپلماتیک به نازنین زاغری راتکلیف، محکوم امنیتی محبوس در ایران، است.

زاغری که به جرم جاسوسی در سال ۲۰۱۶ در ایران بازداشت شد، به ۵ سال حبس محکوم شده است.

جرمی هانت در این مصاحبه گفت: پرونده این محکوم را با جزئیات دنبال می‌کند و در حال بررسی درخواست همسر زاغری برای اعطای مصونیت دیپلماتیک به او است.

مصونیت دیپلماتیک، ساز و کاری است که تحت قوانین بین‌المللی به کشور‌ها اجازه می‌دهد برای کمک به یکی از اتباع خود در کشور‌های دیگر از آن استفاده کنند.

این مسئله به این معنی خواهد بود که دیپلمات‌های انگلیسی دیگر در تلاش برای حمایت از حقوق یک شهروند انگلیسی نخواهند بود، بلکه از نظر حقوقی، از منافع کشور خود حمایت خواهند کرد. با این حال، وزیر خارجه انگلیس گفت: همچنان به تصمیم‌گیری نهایی نرسیده است و افزود نکات مثبت و منفی درباره این تصمیم احتمالی وجود دارد.

زاغری، کارمند بنیاد تامسون رویترز است. با این حال، او روزنامه‌نگار بودن خود را تکذیب و ادعا کرده تنها برای دیدن اعضای خانواده‌اش به ایران سفر کرده است.