واکنش وزیر بهداشت به اتفاقات مدرسه فیضیه

گروه اجتماعی الف،   3970530139 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هاشمی به اتفاقات و حواشی مدرسه فیضیه واکنش نشان داده و گفت: اگر حوزه برخورد نکند آنها بدتر از ما خواهند شد کما اینکه این موضوع برای وکلا، قضات و نظام مهندسی نیز وجود دارد و قضات بدنام‌تر از ما خواهند شد و اینکه چنین موضوعی رخ داده است.

به گزارش فارس، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت روز پزشک اظهار داشت:‌ فردا عید قربان است و این روز، روز امتحان الهی برای حضرت ابراهیم، اسماعیل و مادرش بود که آنها به خوبی و سربلندی این امتحان را پشت سر گذاشتند و حتماً این موضوع جنبه سنبلیکدارد چرا که همه ما در روزهای زندگی از زمان بیداری تا خواب در آزمون قرار داشته و امیدواریم که در این امتحان‌ها سربلند و موفق باشیم.

وی افزود: سربلندی چیزی به غیر از نیک‌اندیشی، درستکاری و گفتار نیک نیست و این درس دین ما به شمار می‌رود. روز پزشک، روزی است که همه مردم به پزشکان عزیزشان که بعد از خداوند به آنها عنایت می‌کنند، تبریک می‌گویند امروز روز شادی است و نباید ناله و غم‌ها را مطرح کرد البته با مشکلاتی مواجه هستیم و درجلسه امروز صحبت‌هایی مطرح شد که جا دارد در این زمینه صحبت کنم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خودمان در صنف خودمان تبریک بگوییم حکایت این بیت از شعر بوده که «مشک آن است که خود ببوید نه اینکه عطار بگوید» و در واقع مردم باید به این مسئله واقف باشند. بسیار مردمانی هستند که امروز با مراجعه به پزشک از آنها قدرشناسی می‌کنند ولی طی دهه‌هایی که گذشته این نعمت خدادادی قدرشناسی مغفول مانده است.

هاشمی اضافه کرد: فرهنگ تشکر بسیار ضعیف است حتی بین خود ما که گروهی روشنفکر و فرهیخته هستیم و بیشتر همه ناله کرده و عیوب یکدیگر را می‌بینیم. در واقع کور خود هستیم و بینای دیگران و ظلم است برای ملتی که به جای شکور، کفور باشند.

وی اضافه کرد:‌ متاسفانه درد 15سال گذشته از تریبون‌های مختلف از بالاترین رده‌های مسئولیتی اتهام و دروغ را مطرح کرده‌ایم البته مردم کمتر صفت قدرشناسی را فراموش کرده‌اند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در جلساتی که با حضور رهبر معظم انقلاب و سایر اقشار برگزار شده نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مردم قدرشناس هستند و پزشکان بعد از معلمین بالاترین رتبه اعتماد عمومی را دارند و این در حالی است که نهایت بی‌اعتمادی تبلیغ می‌شود.

هاشمی گفت: بر خلاف گذشته طی 6 سال اخیر در کنار صنف نظام‌پزشکی بوده‌ایم و در مسائل مختلف اعم از تعرفه‌ها، طرح‌پزشکان، طرح تحول و ... یکسان نظر داده‌ایم. که امیدواریم مشکلات جامعه پزشکی هر چه بهتر برطرف شده و خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه شود.

**مصوبه مجلس ظالمانه بود

وی در مورد مشکلات بخش خصوصی گفت:‌ وزارت بهداشت این تعرفه‌گذاری‌ها را قبول ندارد طرح پزشکان نیز به نظر ما ظالمانه بوده ولی باید توجه داشت که این موضوعات در مجلس تصمیم‌گذرای می‌شود آنها طرح را تصویب کرده و ما از این قضیه گلایه‌مند بوده و اکنون ما متهم به تخلف هستیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: طرح جایی ارزشمند است که در آموزش پزشکی ادغام شود البته زمانی ادغام کردند برای ارتقای آموزش پزشکی؛ اما آیا این مسئله رخ داد؟ همه بیمارستان‌های آموزشی درمانی شدند و کسی سرمایه‌گذاری نکرد و تنها یک بیمارستان از این‌ها بعد از انقلاب اسلامی به عنوان دولتی افتتاح شد.

هاشمی اظهار داشت: تعرفه‌های خدمات پزشکی را ما پیشنهاد می‌کنیم و نظرمان با نظام پزشکی یکی بوده است ولی سازمان برنامه و هیات وزیران پیشنهاد ما را قبول نکردند، 5 درصد افزایش تعرفه را قبول نداشتند و این موضوع به دلیل این است که خریدار اصلی دولت است.

وی افزود: وضع معیشت مردم را باید درست کرد و درآمد آنها که افزوده شود آن وقت اندک افزایش تعرفه مبلغ زیادی نیست. نه اینکه برخی به نان شب محتاج باشند و بخواهیم تعرفه‌ها را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان  اینکه چه فرقی میان حرفه پزشکی و سایر حوزه‌ها در موضوعات مختلف است،‌گفت: وزیر صنعت مشکلی ندارد و می‌گوید ارز 4200 تومانی دهید که البته نظارتی هم بر آن نیست برای وکلا نظام مهندسی و حوزه کارگری نیز همین است و نمی‌دانم جامعه پزشکی چه هیزم تری فروخته است. در مجلس هر چه برای آنها انجام دادید برای ما هم اقدام کنید. در صنوف مختلف قیمت‌ها را خودشان تعیین می‌کنند ولی ما حتی برای یک آزمایش ادرار و تعیین تعرفه آن باید نامه به هیات وزیران ببریم و آن را مطرح کنیم.

هاشمی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در این مراسم از جانب برخی از پیشکسوتان در حوزه پزشکی گفت:‌ من از سال 61 که دنبال درس و تحصیل رفتم تا قبل از وزارتم کاره‌ای نبودم شماها حرف بزنید و مشکلات را مطرح کنید. دستگاه آنژیوگرافی 9 میلیارد تومانی 24 میلیارد تومان شده و اگر تعرفه‌ها را ثابت نگه دارید معلوم است که بخش خصوصی نابود می‌شود.

وی با بیان اینکه من 110 هزار نفر پرسنل دارم که حقوق می‌خواهند گفت:‌ بیمه‌ها یکسال عقب هستند و معوقات را پرداخت نکرده‌اند از آن طرف پزشکان جوان را که با هزار امید تحصیل کرده به مناطق محروم فرستاده‌ایم ولی کارانه‌ای به آنها داده نمی‌شود تنها در سراوان 20 نفر متخصص و فوق‌تخصص هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بزرگ‌ترین اشتباه من در طرح تحول سلامت فقط اعتماد بود، گفت: من قبلاً در میان سیاسیون نبوده‌ام آنها گفتند برو و ما پشتت هستیم اول اجرای طرح مشکلی نداشتیم و تنها فکر کردند این طرح یکسال است حالا همه شما در نظام پزشکی و انجمن‌های مختلف مشکلات‌تان را بیان کنید و تنها بیان این مسائل از جانب من نباشد.

هاشمی گفت: در مورد دلار و سوخت اگر منطقی عمل می‌شد چه در این دولت و چه در حال حاضر این اتفاقات رخ نمی‌داد. هزینه تمام‌شده خدمت و سود منطقی که نباشد خدمت با تقلب و فساد همراه خواهد شد و بعد یقه من را در مجلس می‌گیرند که چرا پزشکان زیرمیزی می‌گیرند آیا شما پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته‌اید؟! مسلم است باید پاسخ داد که چگونه این بخش می‌توانند خود را اداره کنند.

وی تاکید کرد: بنده در اجرای طرح پزشکان تعرفه‌ها و مشکلات بخش خصوصی اختلاف نظری با سازمان نظام پزشکی ندارم  این سازمان دموکراتیک‌ترین انجمن کشور به شمار می‌رود ولی اگر مراقبت نکنیم خودمان به ضد خودمان تبدیل می‌شویم.

وزیر بهداشت خطاب به پیشکسوتان حوزه پزشکی در این مراسم گفت: جامعه امروز ترکیب، علایق و سلایق آن با دوره‌های شما که وارد حرفه پزشکی شدید متفاوت شده است باید مراقبت کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

هاشمی در ادامه گفت: افتضاحی که چند روز پیش در فیضیه رخ داد را دیدید؟!‌ا گر حوزه برخورد نکند آنها بدتر از ما خواهند شد کما اینکه این موضوع برای وکلا، قضات و نظام مهندسی نیز وجود دارد و قضات بدنام‌تر از ما خواهند شد و اینکه چنین موضوعی رخ داده است.

وی تصریح کرد: شرایط کشور طی ماه‌های آینده خیلی ویژه خواهد شد ولی تردیدی ندارم که جامعه پزشکی غرور‌آفرین و موفق عمل خواهد کرد چرا که پزشکان نزدیک‌ترین گروه به مردم بوده و آنها طبق قسم‌شان به آنها وفادار هستند مردم نیز این لباس مقدس را می‌شناسند و به پزشکان اعتماد دارند.

وزیر بهداشت عنوان کرد:‌ نمی‌گویم که روزهای سخت زودگذر است ولی همه این ایام می‌گذرند و ما به نوعی باید همچون مرحوم انتظامی باشیم که گفته بود باید طوری زندگی کنم که بعد از 80 سال در هیچ  موضوعی پشیمان نشوم.

هاشمی به نصیحت لویی‌پاستور اشاره کرد و گفت:‌در هر حرفه‌ای هستید «اجازه ندهید بدبینی‌ بی‌حاصل شما را آزرده کند» درست است که روزهای سختی پیش رو داریم ولی باید به نحوی عمل کرد که خودمان آخر کار از دست خودمان راضی باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۶۰۸۸۱۳:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
آقای وزیر بقیه اقشار جامعه هم آدم هستند.
مهرداد۵۰۶۱۷۸۱۳:۵۳:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
نباید تفاوت درآمدها زیاد باشد. نباید تبعیضات ناروا وجود داشته باشد. نباید انحصار وجود داشته باشد. نباید فقر بوجود بیاید. افزایش فقر منجر به افزایش بیماری شده که منجر به افزایش درآمد و زیاده خواهی برخی (اغلب) پزشکان در جامعه ما شده است. مقایسه کنید در همین کشور همسایه ترکیه، درآمد پزشکانشان را با درآمد پزشکان ما که چندین برابر تفاوت دارد. مگر سایر تحصیلکردگان این مملکت چه تفاوتی در زمان و هزینه آموزش با تحصیلکردگان پزشکی دارند اما اختلاف درآمدها چقدر فاحش است. مقایشه کنید کشورهای اسکاندیناوی یا آلمان که پیشرفته هستند با ایران ما را که ارزش کار مهندسی بمراتب بیشتر از پزشکی است.
ناشناس۵۰۶۸۹۰۲۰:۱۳:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جناب وزیر شما مطمئن باشید با این خودبرتر بینی بدتر از وکلا قضات معلمان در چشم ما هستید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین