مروری بر اخبار مهم روز؛ ادامه حواشی پلاکارد جنجالی تجمع فیضیه/ انتقاد مطهری از جهانگیری/افشاگری عجیب یک نماینده مجلس/ مبدع طلبکاری ژن های خوب/ آیا وزیر اقتصاد قربانی سوال از روحانی خواهد شد؟!

گروه سیاسی الف،   3970529140 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 ادامه حواشی پلاکارد جنجالی تجمع فیضیه/ انتقاد مطهری از جهانگیری/افشاگری عجیب یک نماینده مجلس/ مبدع طلبکاری ژن های خوب/ آیا وزیر اقتصاد قربانی سوال از روحانی خواهد شد؟!

اقدام جالب امام جمعه رشت

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با حضوردر روستای بیالوا دهستان جیرده در برداشت برنج به کشاورزان کمک نموده و به درددلها و دغدغه های شالیکاران منطقه گوش داد.

رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید برنامه‌ریزی‌ نمایندگان تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی نباشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه جز حق و حقیقت مدنظر نمایندگان مجلس نباشد.

آیت‌الله جنتی: مردم همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند و مستحق خدمت هستند

يکي از مسئولان مهم مملکت سال‌هاست به اسم تحصیل تابعيت انگليسي دارد

رجانیوز نوشت: دیروز متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای‌گرین‌کارت که در شمار مسئولان و مدیران ارشد نظام هستند در صحن علنی قرائت شد. در این گزارش بدون ذکر تعداد دقیقی از تعداد افراد دوتابعیتی به شناسایی خلأهای قانونی نیز پرداخته شده است... اما ابوالفضل ابوترابی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص مدیران دوتابعیتی جزئیات جدیدی را در اختیار خبرنگاران قرار داد. او در گفتگو با خانه ملت گفت : «در اين تفحص پي برديم يکي از مسئولان مهم مملکتي تابعيت اسکاتلندي يا همان انگليسي به اسم تحصیل سالهاست تابعیت دارد. تأسف مي‌خورم با اين پست و مقام بالا و در حد تراز مملکتي، امروز در مظان تابعيت اسکاتلند هستند. در ميان فرزندان و خانواده وزرا نيز توانستيم دوتابعيتي کشف کنيم که مايه تأسف است».

ادامه حواشی تجمع مدرسه فیضیه

روزنامه ابتکار نوشت: گروهی از روحانیون قم روز پنجشنبه هفته گذشته با عنوان، «مطالبه عدالت اقتصادی» در مدرسه فیضیه تجمع کردند. شرکت‌کنندگان این مراسم که اغلب آنان لباس طلبگی به تن داشتند، پلاکارد و تابلونوشته‌هایی را با شعارهایی در دست داشتند که مخاطب آن فقط دولت بود؛ در میان این شعارها اما تصویر فردی روحانی که تابلوی شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» را در دست داشت، بیش از همه در فضای مجازی بازنشر شد. آیا این حرکت طلاب خودجوش بود و واقعا با چنین شعارهایی مطالبه اقتصادی داشتند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازى درباره گردهمایى در مدرسه فیضیه در بیانیه‌ای گفت: حادثه‌اى که در مدرسه فیضیه کانون حوزه علمیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود... متأسفانه جمعى از طلاب و اساتید محترم را به آنجا دعوت کرده بودند، تا درباره مسائل اقتصادى مردم صحبت کنند. سپس ورق برگشت؛ گوینده‌اى را که هیچ اطلاعى از وضع حوزه‌هاى علمیه شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانت‌ها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردى را در دست گرفتند که رئیس‌جمهور محترم را تهدید به مرگ مى‌کرد و اعتراف ضمنى به مطالب دیگرى داشت.

بيانيه آيت‌الله مكارم شيرازى پيرامون گردهمايى مدرسه فيضيه

 آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اعلام کرد این نهاد درباره حواشی تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم جلسه برگزار می‌کند و موضع‌گیری خواهد داشت.

واکنش سیداحمد خاتمی به تجمع طلاب در مدرسه فیضیه

آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید صبح امروز در سخنانی در مشهد در واکنش به این اتفاق اظهار کرد: بخشی از سخنان سخنران و بعضی از شعار ها نادرست و موجب تأسف بود و اجازه نخواهیم داد کسی خدمات مراجع و علما بزرگ و حوزه علمیه را زیر سوال ببرد. و از مسوولان محترم حوزه میخواهم که سریعا موضوع پیگیری شود.

واکنش آیت‌الله نوری همدانی به اتفاق مدرسه فیضیه: متاسفانه قسمتی از مطالب سخنران جلسه و بعضی از شعارها و دست نوشته‌ها دقیقا در راستای اهداف دشمن بود

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با محکومیت شدید برخی شعارها و دست نوشته ها در تجمع اخیر طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم، هرگونه دخالت این نهاد درفرایند برگزاری مراسم را تکذیب کرد.

بیانیه سپاه در مورد حواشی تجمع مدرسه فیضیه؛ تکذیب هرگونه دخالت در برگزاری تجمع طلاب و روحانیون

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت و گو با جماران، در مورد مسائل اتفاق افتاده در مدرسه فیضیه قم اظهار داشت: به نظر من بهترین تعبیر برای این اتفاق بسیار زشت، تلخ و مشکوک تعبیری است که آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند و این حادثه را «یک فاجعه تمام عیار» نامیدند... از این جهت فاجعه است که یک جریان مشکوک با رفتاری بسیار نادرست و شعارهای انحرافی، فیضیه نماد حوزه های علمیه شیعه و افتخار حوزه علمیه قم را برای ماجراجویی خودشان انتخاب کردند... من نمی خواهم قضاوت قطعی داشته باشم که چنین اتفاقی افتاده یا نه؛ ولی به نظر من دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور باید به طور ویژه روی ریشه ها و مراکزی که این کارها را سامان می دهند متمرکز شوند.

فاطمه سعیدی، نماینده تهران در توییتر خود نوشت: امروز استیضاح وزیر کشور را با محور تجمعات قم و تهدید رییس جمهور امضا کردم . باید مشخص شود این‌ها چه کسانی هستند که به خود اجازه می‌دهند رییس جمهور را تهدید کنند.

عزم قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان اقتصادی

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه گفت: 120 متهم مربوط به فساد اقتصادی اخیر در بازداشت به سر می‌برند.

آملی لاریجانی: بیش از ۳۰ کیفرخواست در پرونده‌های جدید مفاسد اقتصادی آماده ارجاع به دادگاه است/ ۱۲۰ متهم مفاسد اقتصادی اخیر در بازداشت هستند

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه جلسه عالی مسئولان قضایی در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده‌های اخیر اعم از ارز، سکه، خودرو و موبایل اظهار داشت: در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای ۳۲ نفر کیفرخواست صادر و به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است... در این پرونده‌ها ۱۰۰ نفر بازداشت شدند که اکثریت آنان در بازداشت به سر می‌برند.

محسنی اژه‌ای خبر داد؛ دستگیری ۱۰۰ نفر در پرونده‌های اخیر ارز و سکه

 آیا وزیر اقتصاد قربانی سوال از روحانی خواهد شد؟!

احمد امیرآبادی فراهانی ‏‏نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شب گذشته در توئیتی اعلام کرد: استیضاح دکتر کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی با پیگیری نمایندگان پارلمانی رئیس جمهور امروز اعلام وصول گردید، تا استیضاح قبل از سوال از رئیس جمهور مطرح شود! آیا  وزیر اقتصاد و دارایی قربانی سوال از رئیس جمهور خواهد شد؟!!

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده اصولگرای مجلس در گفت و گو با اعتمادآنلاین با اشاره به استیضاح کرباسیان، وزیر اقتصاد گفت: آقای کرباسیان فقط اسمشان وزیر است اما عملاً افراد دیگری در دولت کار اقتصادی را دنبال می‌کنند. به نوعی می‌توان گفت که تیمی در سایه اقتصاد را در دولت به دست دارد. از نظر ما ایشان توانایی اداره وزارت اقتصاد را ندارد... ببینید کار در دست آقای نوبخت، نیلی و نهاوندیان است.

رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با بیان اینکه دولت دوست دارد استیضاح زودتر انجام شود، به فارس گفت: دولت هم به اندازه مجلس پیگیر اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد بود...در نشست دیروز دولت هم به اندازه مجلس پیگیر اعلام وصول این استیضاح بود... دیروز رفتارهایی می‌دیدیم که نشان می‌داد دولت دوست دارد استیضاح زودتر انجام شود... گویا دولت می‌خواهد وزیر را در آستانه عید قربان ذبح کند تا نمایندگان در سؤال از رئیس جمهور کوتاه بیایند.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گفت‌وگوهایی که با محمود واعظی و حسینعلی امیری رییس دفتر و معاون پارلمانی رییس جمهور داشتم، رییس‌جهمور پس از ملاقات هیات دولت با رهبر معظم انقلاب در هفته دولت در جلسه سوال از رییس‌جمهور حضور می‌یابد.

نعمتی: روحانی بعد از دیدار با رهبری در مجلس حاضر می‌شود

 آقای باقری! فراموش کرده ای؟

روزنامه ایران نوشت: نمی‌دانم ما فراموش کرده‌ایم یا آقای باقری{ دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی } که در دولتی که ایشان هم مسئولیت‌های مهمی داشته‌اند، سیاست غیرانفعالی و هیجانی آنها کشور را به تعبیر محسن رضایی به لبه پرتگاه برده بود. غیر از این است که اجماع جهانی علیه ایران پشتوانه قطعنامه‌های چندگانه شورای امنیت علیه کشور و اعمال شدیدترین تحریم‌ها شد؟ جناب باقری! برجام به تعبیری تلاش عقلا بود برای درآوردن سنگی که دولت شما در چاه انداخته بود. آنچه شما از آن در دیپلماسی تعبیر به شهامت می‌کنید، نزد کارشناسان تعبیر دیگری به همین وزن دارد. چشمتان را باز کنید و ببینید که از صدقه سری همین دیپلماسی اعتدال است که تلاش‌های کاخ سفید برای احیای دوباره اجماع محدود به همراهی دو سه کشور شده است. فراموش کرده‌اید که نتیجه نگاه به شرق در دولت فخیمه شما نتوانست حتی کشورهایی مثل چین و روسیه را نیز همراه کند و مانع از امضای آنها پای قطعنامه‌های تحریم شود. حالا در کنار مسکو و پکن، پاریس، لندن، برلین و خیلی دیگر از کشورهای اروپایی هم در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا جبهه گرفته‌اند. دست آخر اینکه وضعیت امروز آقای محمود احمدی‌نژاد به نظر محک مناسبی برای ادعاهایی از این دست است که معلوم نیست با کدام تجربه و کارنامه مشعشع علیه دولت شمشیر از رو بسته‌اند. با این همه اگر فکر می‌کنید مردم چشمشان را بر همه چیز بسته‌اند و همه چیز را فراموش کرده‌اند، اشکالی ندارد ما هم می‌گوییم آقای باقری تو خوبی!

  فساد سیستماتیک؛ جدیدترین بهانه دولت

صبح نو نوشت: معاون اول رییس‌جمهوری در جلسه شورای اداری استان اصفهان که 21تیرماه برگزار شد، وعده داده بود تا در مردادماه درباره فساد سخن بگوید، حال بعد از گذشت بیش از یک ماه او گفته است که «فساد بزرگ شده و به برخی مسوولان بالای کشور رسیده است» و راه مبارزه با فساد را «برخورد بدون تبعیض» می‌داند... آقای علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان آقای جهانگیری درباره فساد مقامات بالا درست نیست و مقامات عالی کشور پاکدست هستند، نمی‌توان با کلی‌گویی خیلی از موارد را مطرح کرد، آقای جهانگیری هم باید منظور دقیق خود را درباره این سخنان مطرح کنند.

روزنامه کیهان نوشت: اسحاق جهانگیری گفت: فساد در کشور وجود دارد و متاسفانه بزرگ شده و به برخی مسئولین بالای کشور رسیده است، در دوره‌ای که می‌شد و می‌بایست جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولین کشور را آلوده کردند.... اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور در حالی است که برادر وی یکی از متهمان فساد اقتصادی است. از سوی دیگر فروردین ماه امسال به هنگام اعلام بسته ارزی توسط آقای جهانگیری، روزنامه‌های اصلاح‌طلب، تصویر سوپرمن را با تیترهای «بازگشت اسحاق» و «بازگشت جهانگیری» منتشر کردند و از «حضور مقتدرانه جهانگیری در حل بحران ارزی» خبر دادند. اما در عمل 18 میلیارد دلار ارز با نرخ 4200 تومان بر باد رفت و رانتی 130 هزار میلیارد تومانی را در حلقوم مفسدان و رانت‌خواران دانه‌درشت ریخت که هر چند موجب بازداشت معاون ارزی بانک مرکزی شد اما آقای جهانگیری در همین ماجرای «دلار جهانگیری» در حاشیه ماند.

 رفع محدودیت رئیس دولت اصلاحات به نتیجه رسیده است

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران به ایلنا گفت: تا جایی که من شنیدم و اطلاع دارم با پیگیری‌های صورت گرفته رفع محدودیت‌های آقای خاتمی به نتیجه رسیده است... یکی از نقص‌های صحبت‌های رئیس‌جمهور هنگام گفت‌وگوی تلویزیونی این بود که می‌توانست به خاطر وجود مشکلات کشور عذرخواهی کند اما ایشان فقط به خاطر فاصله بین دو گفت‌وگو عذرخواهی کرد!

جلسات مجمع با نایب رییس ادامه می‌یابد

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره نحوه اداره جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان غیبت رئیس، به خبرآنلاین گفت: نایب رئیس جلسه مجمع را اداره می کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه انتخاب سایر اعضای هیأت رئیسه این نهاد، اظهار کرد: رئیس و دبیر مجمع تشخیص مجلس مصلحت نظام منصوب رهبری هستند اما نایب رئیس را رئیس مجمع انتخاب می کند.

  با همین شعار «از سروش تا گوگوش» بازیچه براندازان شدید

روزنامه کیهان نوشت: رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه در اصل گفتمان انقلاب با یکدیگر اختلاف نظری نداریم، گفت: این مثال مردمی درباره اصلاحات که از «سروش تا گوگوش» را شامل می‌شود، صحیح است و ما نمی‌توانیم کسی را حذف کنیم... اصلاح‌طلب توصیف کردن خواننده کاباره‌ای رژیم طاغوت، تهمتی است که با چند من سریش هم به گوگوش نمی‌چسبد. وی با کمک سلطنت‌طلبان آمریکایی، شبکه ضددینی و ضداخلاقی من‌و تو را راه‌اندازی کرد و به تازگی، ترانه‌ای مبتذل علیه 40 سالگی انقلاب اسلامی خواند. او بازیچه سلطنت‌طلبان و دیگر گروهک‌های براندازی در مواقع دعوت به اغتشاش‌افکنی بوده است. با این وصف آقای عارف چگونه می‌تواند سروش و گوگوش را اصلاح‌طلب از جنسی که ادعای تند «گفتمان برآمده از انقلاب است»، بداند؟!

 تکذیب درخواست اصلاح طلبان برای خروج جهانگیری از دولت

سیدحسن رسولی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و بنیاد باران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت‌هایی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند راه خود را از روحانی جدا کنند، اظهار کرد: بنده به عنوان یک فرد اصلاح‌طلب معتقدم که آقای روحانی چهره‌ای برخاسته از حوزه اصولگرایی معتدل بوده و حمایت اصلاح‌طلبان در سال 92 و 96 از او به معنای وحدت گفتمانی این جریان با روحانی و عقبه فکری و سیاسی‌اش نبود... اگر کارنامه روحانی مثبت باشد، باعث افزایش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان بوده و اگر غیر از این باشد، قاعدتا ضررهای متوجه اردوگاه حامی آقای روحانی خواهد بود... وی درباره شنیده‌هایی مبنی بر اصرار اصلاح‌طلبان برای خروج جهانگیری از کابینه دولت، تصریح کرد: بنده در مجامع و اتاق فکرهای اصلاح‌طلبان حضور دارم، از همین رو با صراحت اعلام می‌کنم که چنین مسئله‌ای صحت ندارد و جریان اصلاحات نه تنها خواهان خروج جهانگیری از دولت نیست، بلکه برای ماندگاری وی و حمایت از دولت برآمده از اردوگاه اصلاح‌طلبان تلاش می‌کند.

 آقایان مسئول؛ ترمز فرزندانتان را بکشید!

روزنامه جوان نوشت: در یک سوی جامعه جوانان بسیاری به دلیل فقر و ناچاری دست به هرکاری میزنند و در سوی دیگر ساشا سبحانی‌ها سوار بر «بوگاتی» و «لندکروز» آزادانه می‌چرخند... آنطور که ساشا سبحانى خودش می‌گوید از خانواده خود جدا شده و در خارج از ایران زندگی می‌کند. اما شواهد و دست کم عکس‌های منتشر شده توسط خودش نشان می‌دهد او چندان هم از موقعیت زندگی خصوصی و سیاسی خانواده و به خصوص پدرش جدا نشده و هنوز هم به ایران رفت و آمد دارد!.. این روز‌ها مردم و کاربران فضای مجازی به بحث آقازادگی و اشرافی گری حساس شده و این موضوع را توهین به خودشان می‌دانند و به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی خود، دم از لاکچری بودن می‌زنند و نمایش زندگی اشرافی خود را منتشر می‌کنند واکنش‌های تندی نشان می‌دهند.. اما به‌راستی چه زمانی قرار است پدیده شوم رواج زندگی لاکچری آقازاده‌ها و به تعبیر رهبر انقلاب "جولان جوانان مست غرور ثروت" پایان یابد؟

روزنامه شهروند نوشت: بدون تردید مبدع سبک طلبکاری بین آقازاده‌ها، فرزند محمدرضا عارف بوده است. او در گفت‌وگویی، وقتی که داشت از علل موفقیت‌های علمی و دانشگاهی خود سخن می‌گفت، پای ژنتیک را به میان آورد ... این سخنان فرزند عارف بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و بعد از آن بود که واژه «ژن خوب» به عنوان مفهوم یا تعبیری برای آقازاده‌ها به کار گرفته شد.

چرا آقازاده‌ها این قدر طلبکار هستند؟

حواشی مربوط به کمپین «فرزندت کجاست؟» نیز سوژه تیتر اول ضمیمه طنز «بی قانون» شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۴۸۲۹۲۰:۱۸:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اینجور که اینا دارن تکذیب می کنن فردا میگن خوده روحانی مراسم را برگزار کرده و اون تابلو را هم خانواده هاشمی دادن دست اون طلبه
ناشناس۵۰۵۴۷۷۰۸:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
از خانواده سیاس هاشمی برمیاد این کار رو کرده باشن تا جنجال را بیاندازن.
ناشناس۵۰۵۶۰۷۱۰:۰۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اصلا دیگه مهمه این بازیا وسط این بحران اقتصادی و رانت دلارجهانگیری و فسادها و...؟؟؟؟
ناشناس۵۰۵۸۲۷۱۱:۳۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چون در وقتش حل نشده الان سر بر آورده
ارژنگی۵۰۴۸۴۰۲۰:۲۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
من یکی آرزویم هست که برگردیم به دوره ای که احمدی نژاد بود جناب نویسنده روزنامه ایران دولت تدبیر با ذلت تمام در مقابل غرب و غیر غرب زانو زد و آخرش بعد از چند سال فریز کردن کشور قراردادی تنظیم شد که کلا به ضرر ایران تمام شد و وضعیت فعلی ما هم اینه که پراید در آستانه ۴۰ میلیون و سکه و دلار هم دقیقه ای قیمت پیدا میکند . حداقل زمان احمدی نژاد گردنمان را جلوی هیچ کس کج نمی کردیم و اقتصادمان هم بهتر از الان بود و با عربها و همسایگان رابطه مان بهتر از الان بود . جناب نویسنده لطفا فرا فکنی نکنید و افتضاحات دولت بی تدبیر را قبول کنید و اگر جسارت عذر خواهی ندارید حداقل ساکت باشید .
ناشناس۵۰۵۶۱۷۱۰:۰۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
حالا کل مشکلات مملکت تقصیره این پلاکارده؟
ناشناس۵۰۴۸۴۵۲۰:۳۵:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
هدف دولتی ها و اصلاح طلبان از مانور روی پلاکارد ، به حاشیه راندن صحبت های رحیم پور ازغدی در ان مراسم است... رحیم پور در ان تجمع گفت نقش دختر وزیر در رانت دارویی چیست؟! چه کسانی در بانک مرکزی ۶۲ تن طلا را حراج کردند؟! پرونده برادر معاون اول چه شد؟!
ناشناس۵۰۴۸۷۴۲۰:۵۶:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
تابعیت اسکاتلند یعنی چی؟ مگه اسکاتلند کشور مستقلیه؟ حتماً طرف اقامت اسکاتلند رو داره که هنگام تحصیل بدست آورده. معمولاً دانشجویان هنگام تحصیل اجازه اقامت محل رو دریافت می کنن. اگه از کشور خارج بشن و مدت طولانی بر نگردن اقامت باطل میشه. برای بقای اقامت باید هرسال اظهارنامه مالیاتی ثبت کنن. باید دید این آقا اقامتش هنوز معتبره یانه. در هر حال اقامت با تابعیت فرق داره. اقامت مثل ویزای بلند مدته و دولت محل هر لحظه می تونه باطلش کنه.
ناشناس۵۰۴۸۹۰۲۱:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مسولی که تابعیت انگلیسی یا امریکایی دارد محصول است نه مسول محصول خارجی که به ما تحمیل شده
ناشناس۵۰۵۰۴۳۲۲:۴۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
در هفته دولت و گرامی‌داشت یاد شهیدان رجائی و باهنر، باید سیره عملی آنان مدنظر قرار گیرد. به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، حقوق وزرای کابینه را برابر حقوق متوسط کارمندان قرار دهد تا راه و روش شهیدان رجائی و باهنر بار دیگر احیا شود.
ناشناس۵۰۵۰۴۵۲۲:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دولت ترکیه به حدی برای مردم خود اعتماد ایجاد کرده که این مردم برای کمک به دولتمردان خود دلارهای خود را آتش می‌زنند یا برای فروش آن صف می‌ایستند. دولت ما چی؟؟؟
ناشناس۵۰۵۰۴۸۲۲:۴۴:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
عامل بسیاری از این نابسامانی‌های اقتصادی، روحی، روانی و به ویژه معیشت مردم سخنگوی سابق و رئیس بانک مرکزی و معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی بودند. آنها چوب حراج به ارز و سکه کشور زدند.
ناشناس۵۰۵۰۵۱۲۲:۴۶:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دولت حداقل یارانه کسانی را که اقدام به خرید کلان ارز و سکه کردند و خزانه ارز و طلای کشور را به غارت بردند، قطع کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۰۵۰۵۶۲۲:۴۸:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
استقلال فقط حفظ مرزهای جغرافیایی نیست وقتی ارزش پول و سرمایه مردم به دلیل سیاست غلط دولت به یک سوم کاهش پیدا می‌کند یعنی اینکه استقلال کشور آسیب دیده است.
ناشناس۵۰۵۰۵۸۲۲:۴۹:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
برخی از صاحب‌نظران جریان مدعی ‌اطلاح‌طلبی به گونه‌ای درباره وضعیت کشور سخن می‌گویند که گویا دیگر امیدی به بهبود و اصلاح نیست! در حالی که این حضرات نه دنبال اصلاح فساد و مبارزه با قاچاق و... بلکه به دنبال مذاکره مجدد با استکبار هستند. آنها می‌خواهند وضع پایانی دولت دهم را رقم بزنند تا دولت بعدی مذاکره خسارت بار دیگری را آغاز کند و پس از نابودی تجهیزات هسته‌ای حالا موشک‌ها و سپاه را روی میز مذاکره قرار دهند! هدف اصلی هم نابودی کشور است. اینها در عمل می‌گویند از خدا دست بردارید و به دامن شیطان پناه ببرید!
ناشناس۵۰۵۲۳۱۰۰:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
خوب خدا رو شکر کشور هیچ مشکلی نداره و اقتصاد هم خوب است در حد سوییس وهیچ فسادی هم در کار نیست و فقط مشکل در حال حاضر یک پلاکارد است که باید همه دولت جمع شوند و این مشکل عظیم را برطرف کنند
ناشناس۵۰۴۹۰۸۲۱:۲۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اصلاحطلب ها تا یکسال این قضیه پلاکارد یک طلبه را کش می دهند و مظلوم نمایی می کنند تا موضوع لیست ارز بگیران و رانت های چند هزار میلیاردی دولت روحانی و واگذاری شرکت های دولتی به نورچشمی ها به اسم خصوصی سازی به فراموشی سپرده شود .
ناشناس۵۰۵۴۷۵۰۸:۲۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
راست می گین.باید به موضوع ارز برسین
ناشناس۵۰۵۵۳۲۰۹:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
کاری نداره. اون ادمی که پلاکارد دستش بود رو به طور علنی محاکمه کنن
ناشناس۵۰۴۹۰۹۲۱:۲۳:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این اصلاحطلبان ادعای می کنند به ازادی بیان اعتقاد دارند و زنده باد مخالف من از شعار اصلاحاتی هاست ولی به خاطر یک پلاکارد یک طلبه ناشناس چه سر و صدایی راه انداخته اند !
ناشناس۵۰۵۰۰۵۲۲:۲۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
روزنامه های زنجیره ای دولت و اصلاحات و بعضی از نماینده های مجلس مردم را با یک پلاکارد سرگرم می کنند تا رانت 130 هزار میلیارد تومانی فراموش شود ! لطفا قوه قضائیه کسانی را که از این رانت استفاده کردند را محاکمه کنه و اموال انها را به بیت المال بازگردانه . این خواسته 80 میلیون ایرانی است
ناشناس۵۰۵۰۲۵۲۲:۳۴:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این که ازادی بیان نیست،بلبشو و تهدید به قتله
ناشناس۵۰۵۰۷۴۲۲:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
سواد سیاسی و منطق شما جماعت در همین حد هست که تهدید به قتل مخالفتون رو از نمونه های آزادی بیان میدونید
ناشناس۵۰۵۱۸۲۲۳:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
واقعا متوجه مفهوم خطر ناک این شعار نیستی یا خودتو به ندونستن زدی ؟!! مخالفت با این شعار اصلاح طلب واصولگرا نداره .
ناشناس۵۰۴۹۱۹۲۱:۲۵:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چرا دولت لیست ارزبگیران دولتی را در اختیار مردم قرار نمی دهد مگر مردم صاحب مملکت نیستند حالا مردم شدن نامحرم؟؟؟ اسم چه کسانی داخل لیست است که دولت از افشای ان می ترسد ؟
ناشناس۵۰۵۰۷۵۲۲:۵۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
پلیس آگاهی 20 نفر از سارقین خودرو را دستگیر و در برابر 80 میلیون بیننده از رسانه ملی به نمایش گذاشت. باید با غارتگران بیت‌المال، محتکرین، متخلفین فروش ارز و سکه، مفسدین اقتصادی و... نیز به همین نحو برخورد شود.
ناشناس۵۰۴۹۳۲۲۱:۳۶:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
هيچ فرد دو تابعيتي حق ندارد شغل و كار دولتي داشته باشد حتي نبايد يك فرد دو تابعيتي در بخش خصوصي فعاليت اقتصادي و بانكي داشته باشد .
ناشناس۵۰۴۹۳۹۲۱:۴۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اين فيلم ها ديگه ارزشي ندارد
ناشناس۵۰۵۰۳۸۲۲:۳۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
رانت 130 هزار میلیارد تومانی !!!! کشور چه خبره ؟ این ها چه کسانی هستند؟ چرا کسی کاری نمی کنه؟
ناشناس۵۰۵۰۷۲۲۲:۵۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اصلاح طلبان همیشه سپر بلای اصولگرایان میشن و دایم هم قربانی میشن و این بازی مردم رو مشغول میکنه!
۳ تفنگدار۵۰۵۰۹۵۲۳:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
"آقای کرباسیان فقط اسمشان وزیر است اما عملاً افراد دیگری در دولت کار اقتصادی را دنبال می‌ کنند........ تیمی در سایه اقتصاد را در دولت به دست دارد. ... ببینید کار در دست آقای نوبخت، نیلی و نهاوندیان است." این مساله به رییس جمهور بر می گردد
ناشناس۵۰۵۴۵۴۰۸:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
کرباسیان عملکرد خوبی در گذشته هم نداشته چه برسد به وزارت، خانواده کرباسیان معجزه هستند در ثانی بچه ها آنور هستند اینا ایثارگران هستند
ناشناس۵۰۵۱۰۲۲۳:۰۹:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
42 هزار میلیارد پول رایانه یکسال مردم است 130 هزار میلیارد تومان رانت برابر با 3 سال پول یارانه 80 میلیون ایرانی است !!!
ناشناس۵۰۵۲۳۳۰۰:۳۷:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
به احمدی نزاد ایراد می گرفتند که چرا به مردم یارانه می دهی دولت پول نداره انموقع 130 هزار میلیارد معادل 3 سال یارانه کشور به صورت رانت در جیب عده ای می رود
ناشناس۵۰۵۱۶۶۲۳:۴۸:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
انشا الله قیامت اگر خداوند مجالی دهد از آقای مطهری بازخواست خواهیم کرد و..... یک فرزند شهید
ناشناس۵۰۵۱۷۱۲۳:۵۲:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بعضیا کوچک شدن سفره مردم اختلاس های میلیاردی رو نمی بینند ولی تابلوی به این کوچیکی رو خوب می ببینند
ناشناس۵۰۵۱۷۳۲۳:۵۳:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
حاشیه ها برای چی درست میشود؟ برای اینکه این خط اصلی گم شود....
ناشناس۵۰۵۱۷۸۲۳:۵۴:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
استخر فرح و توچال و ... . عزرائیل منتظر است. این حرف بدی نیست. رئیس جمهور ما اشرافی زندگی می کنه و خبری از دردهای مردم نداره. در مدیریت اقتصاد هم شکست خوردن و کلا جز مذاکره و التماس به خارجی های برنامه ی صد روزه ی دیگری هم نداشته اند. این حرف ها چرا امثال علی مطهری رو عصبانی کرده؟ چرا چند روزنامه شیطان صفتانه اصل که مشکلات مردم و کشور است رو رها کرده به دو کاغذ در دست دو طلبه چسبیده اند. اخیرا سپاه هم آن دو کاغذ را محکوم کرد! سپاه!؟ تو دیگه جوگیر نشو سپاه. ارزش نداره دو کاغذ رو محکوم کنی. شر باد بر آن وکیل الدوله هایی که نان مردم رو می خورند و نمکدان می شکنند.
مهدی۵۰۵۲۱۷۰۰:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
متعجبم که چرا هر وقت گند یک کاری در میآید، فورا میگویند خودجوش و گروههای خودسر. از حمله به سفارتخانه ها گرفته تا پلاکارد توهین آمیز اشخاصی که لباس طلبگی بر تن دارند. بنظر من هیچکدام از این گندکاریها خیانتها خودجوش و خودسر نیستند و همیشه به یک جایی وصل هستند و صد البته از جایی دستور دارند. مگر میشود بطور خودجوش از دیوار سفارت بالا رفت و هیچکس هم نتواند جلوی خودجوشان را بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی واقعا بعضیها نمیدانند چه پلاکاردی در دست دارند و معنی شعار خودشان را نمیفهمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیش از این به شعور مردم توهین نکنید. و به کشور خسارت وارد نکنید!!!!!!
ناشناس۵۰۵۲۲۲۰۰:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
مردم نون ندارند بخورند و هزاران مشکل دارند ولی اقایون مشکل کشور را در یک تکه کاغذ پاره دست یک طلبه می دانند .
پیرمرد۵۰۵۳۹۲۰۷:۱۵:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
از کی تا حالا پلاکارد شده کاغذ پاره؟
ناشناس۵۰۵۹۳۷۱۲:۲۴:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اتفاقا ریشه مشکلات مملکت همین جاست عزیز برادر ......
غیر اصلاح طلب و یا اصلاح نطلب۵۰۶۱۱۰۱۳:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
آقا نگو کاغذ پاره که اصلاح طلبان به این کلمه حساس هستند و الانه که فعال میشند
ناشناس۵۰۵۲۳۴۰۰:۴۰:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
یک زمانی با رفع حصر مردم را سرگرم کردند بعد که دیدند رفع حصر برای مردم مهم نیست موضوع یک پلاکارد شد تیتر روزنامه های دولتی و اصلاحات
ناشناس۵۰۵۲۶۹۰۱:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
. اگر این پلاکارد دست یکی از اصلاح طلبان بود. قوه قضائیه تا حالا فرد نگهدارنده این پلاکارد را به چند سال زندان انداخته بود و این شخص می شد عمل بیگانه و جاسوس. . گویا یک عده اقلیت خاص هر کاری به صورت خودجوش می توانند بکنند ولی دیگر گروه ها هیچ کاری نمی توانند بکنند حتی با مجوز صادر شده از وزارت کشور.
رضا۵۰۵۳۲۷۰۳:۲۹:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
خودجوش با پلاکاردهای از قبل تهیه شده! خندتون نمیگیره از این حرفا؟
ناشناس۵۰۵۳۷۴۰۶:۴۹:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چرا یک عده که قدرت زدن حرف حق دارند اینطوری مورد هجمه قرار می گیرند شما فکر می کنید مسولین تعریف کنید بین مردم محبوب می شوند نه خیر خودتون ضایع نکنید
ناشناس۵۰۵۴۲۰۰۷:۴۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اعلام انزجار کافی نیست. بانیان و آمران این تجمع را معرفی کنید.
ناشناس۵۰۵۷۰۹۱۰:۵۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
برای دور کردن اذهان عمومی مردم از مسائل ومشکلات اصلی کشور این بار نیز یه پلاکارد شد موضوع روز اینها از هر وسیله بی ارزشی برای منافع پلید خودشان بهره برداری میکنند چطور است که در 9 دی 88 هرحرفی که لایق عالیجناب سرخ پوش بود نثارش شد کسی حرفی نزد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین