پزشکان تهرانی به منزل بازنشستگان بیمار می‌روند

گروه سلامت الف،   3970527175

مدیرعامل شرکت شهر سالم که بازوی ارائه خدمات بهداشت و درمانی شهرداری تهران است اعلام کرد تیم پزشکان وابسته به شهرداری برای ویزیت بیماران بازنشسته به منزل آنها خواهند رفت.

 

شهرداری تهران در گستره پایتخت، درمانگاه های متعددی دارد که برای اداره این درمانگاه ها، شرکتی به نام شهر سالم ایجاد کرده است. این درمانگاه ها وضعیت مطلوبی ندارند و به گفته دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم فرسوده هستند.

پیش از این شهاب الدین صابونچی، نایب رئیس وقت هیات مدیره شرکت شهر سالم در گفتگو با خبرآنلاین، از واگذاری درمانگاه‌های شهرداری خبر داده بود. ولی حالا مدیر عامل این شرکت می گوید شهرداری تهران، درمانگاه های خود را به بخش حرفه ای درمان واگذار نمی کند.
حالا حمید چوبینه، مدیرعامل شهر سالم می گوید: استانداردهای لازم را برخی از مراکز درمانی شهرداری ندارد و ساختمانها بعضا دارای کاربری درمانی نیست و بیش از 20 سال قدمت دارند.

چوبینه در بخشی از نشست خبری خود درباره سیستم ارجاع بیماران گفت: تیمی مرکب از همکاران پزشک، پرستار و حتی متخصص تغذیه برای ویزیت بیماران بازنشسته به منزل آنها خواهند رفت و در صورت لزوم پس از ویزیت، ارجاع بازنشستگان بیمار به مراکز تخصصی درمانی را بر عهده می گیرند.

او درباره غیراستاندارد بودن خدمات درمانی ارائه شده در درمانگاه های شهرداری تهران گفت:از یک جهت بیماران بدحال که به برانکارد و تخت بیمارستانی نیاز دارد در این درمانگاه ها حضور ندارند. ما به معنی واقعی اورژانس در شهرداری تهران نداریم ولی در مواقع بحرانی، در کنار مدیریت اورژانس کشور هستیم و در مواقع بحرانی، امکانات را در اختیار آنها می گذاریم و از آنها تبعیت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در ادامه سخنانش گفت: قبول داریم ساختمانهای ما فرسوده و دارای عمر طولانی است. می پذیریم بعضا شرایط لازم برای ارائه خدمات را ندارد و اصلا امکان ارائه خدمات توسعه یافته تر وجود ندارد. در مراکز جدید تمام تلاشمان این است که استانداردهای درمانی بیشتر دیده شود.

درمانگاه های شهرداری فرسوده اند
چوبینه با اشاره به اینکه حدود نیمی از ساختمانهای درمانی شهرداری، فرسوده است، گفت: امکان توسعه خدمات درمانی در آنها وجود ندارد. ما استانداردهای لازم را در برخی ساختمانها نداریم ولی به این معنی نیست جزء رده های پایین ارائه خدمات هستیم. استانداردها بزرگ و سطح بالا در نظر گرفته می شود که بتوانیم در اذهان مردم در شهر تهران ساختمانهایی مشغول حوزه درمان هستند که خودمان هم نمی پذیریم مردم از آنجا خدمت درمانی دریافت کنند. قطعا شهروندان را شایسته درمان خدمات با کلاس بهتر و سطح عالی تر می دانیم.


او با مقایسه ارائه خدمات درمانی شهرداری با وزارت بهداشت گفت: وضعیت سلامت کشور مشکلات زیادی دارد و در سالهای گذشته هزینه های درمانی بسیار کم بوده است. طرح عظیم تحول در حوزه سلامت مطرح شد و خدمات ویژه برای هموطنان در نظر گرفته شده که دولت پشتیبانی می کند.

چوبینه با بیان اینکه در شهرداری تهران 250 هزار نفر پرسنل فعالیت می کنند، گفت: بخشی از این پرسنل مانند کارگران خدماتی در اقشار پایین دست جامعه هستند. فلسفه شکل گیری درمانگاه های شهر سالم بر اساس ارائه خدمات شایسته به پرسنل شهرداری و بازنشستگان است. در جای جای شهر تهران به خصوص در جنوب و شرق کمبود زیادی در سرانه های درمانی مشاهده می کنید که شهرداری تهران برای در دسترس بودن خدمات درمانی در 18نقطه شهری، درمانگاه ها را در اختیار شهروندان قرار دادیم.

او با ارائه آماری از عملکرد درمانگاه منطقه 5 شهرداری گفت: روزانه 3500 مراجعه در درمانگاه این منطقه داریم. آیا می شود این خدمت را ندیده گرفت و واگذار کرد؟ ورود به امر سلامت برای کمک به پرسنل، بازنشستگان و شهروندان محلات است.

چوبینه در پاسخ به این سئوال که چرا درمانگاه ها به بخش حرفه ای درمان واگذار نمی شود، گفت: خدمات ما با کیفیت و مورد رضایت مردم است و دلیلی برای واگذاری نمی بینیم. چهار حوزه در بخش سلامت فعال است، دولتی، غیر دولتی عمومی، بخش خیریه و بخش خصوصی. آیا می توان گفت یکی از این حوزه ها تعطیل شود تا فقط بخش دولتی خدمات رسانی کند؟

مدیرعامل شهر سالم در ادامه نشست خبری اش گفت: بجز سیاستگذاری، همه بخشها به صورت خصوصی اداره می شود. فیزیوتراپی، آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی و بسیاری دیگر از بخشها با مشارکت بخش خصوصی ارائه خدمات می دهد. در حوزه شهر سالم بدهکار نیستیم که بخواهیم ساختمانهایمان را بفروشیم. شهرداری تهران بسته بزرگی از خدمات را دارد که یک بخش آن، خدمات درمانی و سلامت است. ما مشکلی از لحاظ مالی نداریم که بخواهیم ساختمانهای خود را واگذار کنیم. برای ارتقا و بهبود فعالیت درمانگاه هایمان، آگهی عمومی زدیم و بخش خصوصی طالب بوده است که با ما همکاری کند و در هفته های آینده می توانیم خدمات با کیفیت بهتری را به همشهریان ارائه کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت ما 735 کودک کار را که در اماکن شهرداری، سرپرست می شوند، پایش سلامت شده اند. امیدواریم با کمک سازمانهایی مانند بهزیستی و نیک اندیشان، وضعیت سلامت این کودکان ارتقا یابد.

وزارت بهداشت روز به روز عقب نشینی می کند
دکتر شریفی معاون درمان شرکت شهر سالم هم در ادامه این نشست گفت: اگر همه درمان به بخش خصوصی واگذار شود، هزینه های درمان به شدت بالا می رود و گیرندگان درمان که عموما از اقشار ضعیف جامعه هستند، بیشتر تضعیف می شوند.

او در ادامه سخنانش گفت: شهر سالم دیناری از شهرداری دریافت نمی کند. خدماتی که ارائه می کند از بودجه شهرداری نیست. این شرکت بر اساس قانون تجارت اداره می شود و بخش خصوصی با ما مشارکت کامل در بخشهایی مانند ویزیت پزشکان، خدمات آزمایشگاه، خدمات تصویربرداری پزشکی و نظایر آن دارد. تعرفه های بخش خصوصی بسیار بالاست. شهرداری از ظرفیتی که داشته، استفاده کرده و شرکت شهر سالم را به وجود آورده است.

دکتر شریفی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: چرا باید شرکت شهر سالم به دولت واگذار شود؟ وزارت بهداشت روز به روز از ارائه خدمات عقب نشینی می کند. در خدمات درمانی باید همه بخشها حضور داشته باشد. این که بحث بخش خصوصی مدام بیان می شود، باید توجه داشت بخش خصوصی مربوط به درمان به اقشار متمول جامعه است. بخش خصوصی هزینه های زایدی را به جامعه تحمیل و خواسته هایی مانند داروی خارجی را به جامعه القا می کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین