تجهیز هواخوری زندان‌ها به دوربین بعد از قتل وحید مرادی

گروه اجتماعی الف،   3970527091

مدیرکل زندان های استان تهران از برنامه زندان های تهران برای تجهیز تمام هواخوری ها به دوربین بعد از قتل وحید مرادی خبر داد.

به گزارش تسنیم، مصطفی محبی در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره قتل وحید مرادی و ورود و خروج اشیاء غیرمجاز به داخل زندان ها اظهار کرد:  باید دید که عِدّه و عُدّه و تجهیزات ما چقدر است. ما در حد توان خود سعی داریم از ورود و خروج اشیاء ممنوعه جلوگیری کنیم. با توجه و امکانات و نیروی خود سعی می‌کنیم امنیت زندان‌ها را بالا ببریم اما هیچ موقع ادعا نداریم کارهایمان بدون مشکل است.

وی اضافه کرد: در بحث وحید مرادی، اموال خاصی وارد زندان نشده است. کسی که از قاشق و چنگال و چاقوی میوه خوری به عنوان تیزی استفاده می‌کند چه کنیم؟ شما می‌گویید چاقو برای میوه خوردن به زندانی ندهیم؟ وقتی از کنار تخت‌ها استفاده کرده و تیزی درست می‌کنند آن هم خارج از دید زندانبان‌ها، ما چه باید کنیم؟

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: وحید مرادی با 13 مورد سابقه ضرب و جرح و شرکت در نزاع منجر به قتل وقتی وارد زندان می شود شاید چنین اتفاقی هم بیفتد. سعی ما بر این است که بقیه هواخوری‌ها را نیز بعد از این حادثه به دوربین تجهیز کنیم. وقتی یک دوربینی که 2.5 میلیون بوده و الان 15 میلیون تومان شده است و این در حالی است که در سال‌های گذشته در بحث تعمیر و تجهیز اصلاً بودجه‌ای به ما داده نشده است.

شرط عجیب بیمه سلامت برای بیمه کردن زندانیان

محبی درباره بدهی زندان های استان تهران به دستگاه های اجرایی و بیمارستان ها افزود: بدهی به بیمارستان ها هنوز باقی است و در تلاش هستیم از راه های مختلف صرفه جویی زیاد نشود. بیمه سلامت سال های گذشته بهتر بود اما امسال با شرایطی که گذاشتند مبالغ زیادی برای زندانی درخواست کردند و گفتند باید همه خانواده زندانی را بیمه کنیم در حالی که ما چنین پولی نداریم و تا این لحظه هنوز عملی نشده است.

این مقام مسئول در اداره کل زندان های استان تهران گفت: با پولی که به ما می دهند سعی می کنیم بهترین نوع غذا را ارائه کنیم. سعی داریم با بودجه و سرانه ای که می دهند غذایی تهیه کنیم که از بروز مشکلات برای زندانیان جلوگیری شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره تعداد دستگاه های ایکس ری زندان های تهران اظهار کرد: 3 دستگاه داریم و اینها هم خراب است. یک بودجه ای هم به ما دادند که درست کنیم که به تحریم ها و این اتفاقات خورد؛ در تلاش هستیم که این سه دستگاه را تعمیر کنیم.

محبی درباره سرانه هر زندانی در تهران نیز توضیح داد: سرانه هر زندانی در تهران خیلی پایین است.  سال گذشته چهار هزار تومان و امسال 5 هزار تومان است. البته سرانه فضا عمدتاً خوب است غیر از زندان تهران بزرگ که مشکلاتی داریم و تعداد زندانیان متراکم است. با بودجه ای که به ما دادند مناقصه گذاشتیم و تا پایان سال یکی از زندان های مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ که دو هزار نفره است، تکمیل می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین