همتی مطرح کرد: شفاف‌سازی و مبارزه با رانت از سیاست های اصلی بانک مرکزی/ چه اقداماتی باید انجام داد

گروه اقتصادی الف،   3970527023 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس بانک مرکزی گفت:شفاف‌سازی و مبارزه با هرگونه رانت جزو تفکیک‌ناپذیر تمام سیاست‌ها و اقدامات من خواهد بود.

همتی مطرح کرد: شفاف‌سازی و مبارزه با رانت از سیاست های اصلی بانک مرکزی/ چه اقداماتی باید انجام داد

به گزارش الف، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش نوشت:بسیار ممنون هستم از صاحب‌نظران و کارشناسان محترمی که در مورد سیاست‌های بانک مرکزی و اقداماتی که من باید یا نباید انجام دهم، دیدگاه‌هایشان را ارائه می‌دهند.

همه عزیزان کم و بیش از آنچه که من تحویل گرفته‌ام خبر دارند. به آن بزرگواران و خصوصا مردم شریف ایران، اطمینان می‌دهم که تمام تلاشم را با بهره‌گیری از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران اقتصادی، پولی و بانکی و همکارانم در بانک مرکزی و شبکه بانکی برای حل مشکلات و ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور، خصوصا بازار ارز و پول به کار می‌گیرم.  شفاف‌سازی و مبارزه با رانت جزو تفکیک‌ناپذیر تمام سیاست‌ها و اقدامات من خواهد بود.

تقویت ارزش آسیب‌دیده پول ملی، هدایت و کنترل بازار ارز، کنترل حجم نقدینگی و مهار تورم بیدار شده، اصلاح ساختار مالی و ناترازی بانک‌ها، مبارزه با تحریم‌های ناجوانمردانه در نقل و انتقال بانکی و مذاکرات مداوم با کشورهای مرتبط در این زمینه، بخشی از خیل عظیم اقداماتی است که در حال انجام بوده یا انجام خواهد شد.  حمایت و همراهی ملت بزرگ ایران بزرگ‌ترین پشتوانه برای خدمت‌گزارشان در انجام این وظیفه خطیر است.

شفاف‌سازی و مبارزه با رانت از سیاست های اصلی بانک مرکزی

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۹۱۲۰۰۵:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
برای جناب دکتر همتی به منظور رسیدن به اهدافی که نام بردند هم دعا میکنیم و هم ارزوی توفیق دارم به این برادر عزیز یک نکته را یاد اور میشوم اتخاذ تصمیماتی که منجر به احیاءارزش پول ملی شود در الویت 1 باشه به مردم بابت بی ارزش شدن پولشون خیلی فشار میاد
ناشناس۴۹۹۴۵۳۱۰:۵۸:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
سرعت رشد نقدینگی ما از 60 کشور آفریقایی بیشتر است فقط گینه و سودان ، وضع بدتر از ما دارند حقیقتا دلیل این چیست؟ با این حساب حتی شاغلان نیز بیکار محسوب می شوند و...
ناشناس۴۹۹۹۱۱۱۴:۲۱:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
تا بازار ثانویه و دونرخی و خصوصا این تیم بانک مرکزی هست با آمدن همتی هم دلار زیر ۱۰هزار نمی آید
ناشناس۴۹۹۱۳۳۰۶:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
یک کلام بفرمایید 5 سال دیگه تورم، نقدینگی، پایه پولی به کجا می رسد؟
ناشناس۴۹۹۵۱۷۱۱:۳۵:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۷
دوست عزیز شما از یک چیز مطمئن باش. در این مملکت هر روز بدتر از روز قبل است. پس اقدام کن برای نجات دارایی خودت. حتی اگر آخر ماه دویست هزار تومان مازاد داشتی تبدیلش کن به هر چیزی بجز ریال و چیزهایی که تاریخ مصرف مشخص دارند. ریال هم میخواهی نگه داری به شکل سکه (ولی نه اسکناس) نگه دار که نیکل و کروم موجود در آن ارزش ذاتی داشته باشد هر چند طلای آب شده بهتر است. به این فرمول عمل کن و چند سال دیگه به پشت سرت نگاه کن و با خودت بگو خدا پدر و مادر آن ناشناسی را بیامرزد که به کامنت من در الف پاسخ داد.
ناشناس۴۹۹۱۴۰۰۷:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۷
سؤال ملی چرا ریال بی ارزش ترین پول دنیا شده؟ عوامل را نام ببرید و سهم هر یک را به درصد اعلام کنید کسری بودجه دولت استقلال بانک مرکزی چاپ پول بدون پشتوانه بنگاه داری بانکها و خلق پول تحریم یارانه، متهم اصلی :)
ناشناس۴۹۹۱۴۳۰۷:۰۵:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
به جرأت می توان گفت که تا به حال یک متخصص اقتصادی دیده نشده است که بگوید بانک مرکزی ایران استقلال لازم را دارد؟؟؟!!! راهکار شما برای این فاجعه چیست؟
ناشناس۴۹۹۱۵۲۰۷:۳۰:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
ارزش پول مردم هر چند سال به یک سوم کاهش می یابد، مسوول کیست؟ راه جبران چیست؟ قابل پیشگیری نیست؟ چرا در اکثر کشورها این طور نیست؟
ناشناس۴۹۹۱۶۹۰۷:۴۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
از شعار خسته شدیم
ناشناس۴۹۹۳۰۲۰۹:۲۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اگر سیف محاکمه بشه، شاید بانک مرکزی درست شود و الا روال گذشته ادامه می یابد طی 40 سال اونس سه برابر شده ولی سکه نه هزار برابر
ناشناس۴۹۹۵۰۲۱۱:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۷
فرمول نرخ واقعی ارزش دلار آزاد خیلی ساده است. نرخ واقعی دلار آزاد در بیست و دو بهمن سال پنجاه و هفت (که حدود هفتاد ریال بود) را در مجموع تورمهای آن روز تا امروز (که حدود نهصد و هشتاد است) ضرب کنید. به عددی حدود شش هزار و نهصد تومان میرسید. این ارزش حقیقی دلار آزاد امروز است و مازاد آن حباب است. منطقی است کلا بازار ثانویه و همچنین دلار جهانگیری حذف شده و در عوض دولت کالاهای اساسی را همانند سیستم کوپنی دوره شهید رجایی در اختیار مردم قرار داده و با سیاستهای حمایتی مانند افزایش منطقی حقوق کارمندان و تعیین منطقی حداقل دستمزد (مثلا ساعتی معادل ده دلار که میشود حدود پنجاه هزار تومان) و نظارت آنلاین بر کارگر و کارفرما برای جلوگیری از فرار کارفرما از تعهدات قانونی خود در قبال کارگر و نظایر این سیاستها، همزمان با افزایش قدرت خرید مردم به آزادسازی و واقعی کردن نرخ ارز روی بیاورد. در اینصورت میتواند سود بانکی را هم کاهش داده و آنرا در سطحی حدود یک درصد بالاتر از تورم قرار دهد. در ضمن بانکها را باید در هم ادغام کند که دو سه بانک بزرگ داشته باشیم و بانکها نیز حداقل شصت هفتاد درصد سرمایه جذب شده را در بانک مرکزی قفل کنند که جلوی خلق سرسام آور پول گرفته شده و الباقی سرمایه را نیز وارد بازار اشتغال کنند که به تولید رونق بدهد (نه بازار دلالی و سفته بازی و خدمات عمومی). چه معنی دارد مثلا به یک پزشک هفتصد میلیون وام مطب بدهند و او برود ماشین شاسی بلند بخرد و گران بفروشد و اقتصاد را به جلدش هم حساب نکند؟ در همه دنیا اقتصاد به صورت کاملا مشخص و علمی کار میکند. اینطور نیست که اقتصاد وقتی به ایران رسید کارکرد علمی خود را کنار بگذارد و شروع کند به کارکردی ارزشی و اسلامی. اینها توهم است که فکر کنیم علم رفتار عرفی علمی خود را کنار میگذارد و رفتار اعتقادی دینی پیدا میکند. حتی پیامبر اسلام (ص) هم وجود علم دینی را در کنار علم مادی تایید کردند و گفتند علم دو دسته است: علم دینی و علم مادی (که برخی به دلیل فهم سطحی از زبان عربی ترجمه آن را به علم پزشکی تقلیل داده اند). به هر حال به نظر میرسد آقایان چراغ دارند اما سهوا یا عمدا بیراهه میروند و در نتیجه میافتند و سزای خویش را میبینند اما متاسفانه در این افتادن همزمان مردم را نیز با خود به زمین میاندازند. التماس تفکر
ناشناس۴۹۹۵۲۵۱۱:۳۹:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
تا سرچشمه های فساد که اکثرا دربانک مرکزی لانه کرده اند شناسایی ومجازات نشوند از دست شما کاری ساخته نیست ازشما باسوادتر بودند وکاری انجام ندادند اگه راست میگی ومردعملید ارزش پول ملی را به قبل از دلار جهانگردی برگردان و بلایی که سر ریال آوردند را ترمیم کنید..
ناشناس۴۹۹۷۶۲۱۳:۱۳:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
پیشنهاد : ما از سر خیر 18 قلم کالای اساسی با نرخ 4200 گذشتیم (همین کالا های اساسی حداقل 40الی 50 درصد از ابتدای سال تاکنون گرانتر شده اند ) بیایید دلار را تک نرخی کنید حداقل جلوی بخشی از فساد و رانت ها گرفته شود اگر بهانه ها برای استفاده از دلار 4200 کالا های اساسی است می شود از طرق دیگر به ملت کمک کرد ببرید تو اشتغال چند میلیونی بیکاران بدون اتیه و امید
ناشناس۴۹۹۸۵۳۱۳:۵۹:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
جناب آقاي توكلي من يك شركت توليدي هستم كه مي بايست مواد اوليه و ماشين آلات خط توليد از خارج از كشور وارد نمايم اولا كه بخشي از كالاي وارد شده اين شركت به دليل قوانين جديد بانك مركزي و پرداخت مابه تفاوت نرخ ارز آزاد و دولتي درگمرك بلاتكليف است و علي رغم قولهاي مسئولين در رسانه ها در خصوص معافيت پرداخت ما به تفاوت براي مواد اوليه و ماشين آلات توليدي عملا هنوز بخشنامه اي به گمركات ابلاغ نشده است و همچنان شركتهاي توليدي بلاتكليف هستند. در خصوص كالاهاي جديد نيز فرايند ثبت سفارش بسيار پيچيده و طولاني شده است و عملا اين شركت بعد از تصويب بررسي ثبت سفارش توسط وزارت صمت يك عدد ثبت سفارش هم نتوانسته انجام دهد و كليه ثبت در وزارت صمت دپو شده است. خواهشمندم پيگيري بفرمائيد با اين اوصاف وضعيت اقتصاد و توليد و صنعت پيچيده تر مي شود.
ناشناس۴۹۹۸۸۶۱۴:۰۹:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
لطفا تاثير برنامه هاي شما را ملت كي ميتونن ببينن
ناشناس۵۰۰۰۹۰۱۶:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چرا فرستادن محدود حواله توسط صرافى ها را آزاد نمى كنيد اين كار هيچ ربطى به ارز داخل كشور ندارد و باعث افزايش درآمد دولت از طريق دريافت مالياتهاى اين تراكنش ها ميشود و مردم هم از سرگردانى نجات پيدا مى كنند
مهدی۵۰۰۱۶۶۱۶:۴۰:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
حساب بانکی و دارایی و بدهی های تمام افراد جامعه را در یک بانک جامع اطلاعاتی براساس کدملی رصد کنید. افراد را با استفاده از داده های این بانک اعتبارسنجی و مورد حسابرسی مالیاتی قرار دهید. ابتدا هم از مسئولان کشور و افراد با دارایی کلان شروع کنید. اون روز بیاید شعار شفافیت اقتصادی بدید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین