وزیر ارتباطات: دولت به زودی بسته‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر را اعلام می کند

گروه اقتصادی الف،   3970526105 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ارتباطات گفت: تحریم ظالمانه آمریکا سبب افزایش تورم و کاهش ارزش پول کشور شده و نیازمند تدابیری از سمت بدنه اجرایی هستیم که دولت برای حمایت از قشر ضعیف بسته‌های ویژه‌ای تدارک دیده و به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری بوشهر، گفت: کنش‌های سیاسی و بین المللی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث ایجاد آثاری بر اقتصاد کشور، افزایش تورم و کاهش ارزش پول کشور شده است و با این اتفاقات قشر ضعیف جامعه آسیب پذیری بیشتری پیدا کرده‌اند و شکاف بین فقیر و غنی تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم همواره ثابت کرده اند برای حفظ نظام و کشور از ارزشمندترین دارایی های خود می گذرند، افزود: نیازمند تدابیری از سمت بدنه اجرایی کشور هستیم و به همین دلیل دولت برای اقشار ضعیف جامعه در شرایط فعلی بسته های ویژه حمایتی تدارک دیده است که به زودی اعلام می شود.

آذری جهرمی ادامه داد: در چنین شرایطی باید موانع کسب و کارهای داخلی را از میان برداریم تا از فرصت ایجاد شده برای رونق تولید داخل بهترین استفاده را بکنیم.

وی افزود: مردم زمانی ناامید می‌شوند که ما مسوولان مدل اشرافی‌گری را انتخاب کنیم که اشتباه بزرگی است که باعث ایجاد نارضایتی اجتماعی می‌شود .

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نظام سیاسی و بین‌المللی در جهان با انتخاب رییس جمهور آمریکا دچار تنش شده است، گفت: با این انتخاب، تمامیت خواهی آمریکا از حالت پنهان به صورت نمایان در آمد.

وی توفیق اقتصادی آمریکا را زودگذر دانست و افزود: دولت فعلی آمریکا با زورگویی منابعی را جذب کرده و از سلاح استراتژیکی بنام قدرت تبادلات بین‌المللی دلار استفاده کرده است، البته جنگ اقتصادی آمریکا فقط با ایران نیست، بلکه با چین، روسیه، ترکیه و حتی اروپا دچار چالش شده است و کشورهای زیادی در برابر استفاده از این ابزار استراتژیک به هوشیاری رسیده‌اند و در مقابل آن تبادلات مالی منطقه‌ای را شکل داده‌اند که فرآیند آن آغاز شده است.

آذری جهرمی دومین پیام هشدار به دنیا را مختص کشورهایی دانست که منابع‌شان را به دلار نگهداری می‌کنند و ‌تصریح کرد: در پی بحران اقتصادی در آمریکا، استقراض آنها از صندوق ذخیره ای که داشتند زیاد شده است، در حالیکه باید روند نزولی پیدا می کرد. این اتفاق باعث می شود ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها کاهش پیدا کند و در پی آن دیگر کشورها به دنبال تبدیل دارایی های خود از دلار به ارزهای دیگر باشند.

وی با بیان اینکه باید واقع بینانه نکاه کنیم چراکه تحریم های بین المللی اقتصاد کشور را دچار لطمه می کند، خاطرنشان کرد: البته باید در مقابل اثرات تحریم برنامه ریزی کنیم اما بنظر می رسد اگر در مقابل تحریم ها استقامت کنیم آثار آن گذراست و در نهایت شرایط به سمت شرایط مطلوبی برای نظام جمهوری اسلامی پیش می‌رود.

وزیر ارتباطات درباره سفر خود به استان بوشهر گفت: از پارسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان انجام شده است. ۳۸۹ سایت تلفن همراه در همه شهرها و برخی روستاهای این استان احداث شد که سرعت دسترسی پهن باند نسل چهارم را به ۲۰ مگ و نسل سوم را به ۴ مگ افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵ طرح شامل ۴۴ زیر پروژه برای استان بوشهر تعریف شد، افزود: این طرح‌ها شامل تکمیل پوشش جاده‌ای، تکمیل پوشش مناطق روستایی، احداث رینگ فیبرنوری، توسعه مراکز داده این استان و حضور شتاب‌دهنده کشوری برای سرمایه گذاری جهت ایجاد زیرساخت اشتغال است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مسوول مخابرات استان قول داده تا ظرف سه ماه همه خطوط تلفن ثابت در انتظار را واگذار کند، اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت شرکت پست در استان بوشهر در نظر داریم از طریق تقویت ظرفیت های موجود، ارسال محصولاتی چون خرما و مرکبات را از طریق پست ساماندهی کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۸۶۹۲۱۸:۱۹:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۶
فکر کنم اعلام این اخبار باید توسط وزیر یا وزرای مرتبط انجام بشه!!
ناشناس۴۹۸۷۳۳۱۹:۰۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۶
از عجایب ایرانه دیگه . . .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین