ابوترابی فرد: کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد/ ضرورت اصلاح قانون پولی و بانکی از سوی مجلس و دولت

گروه اقتصادی الف،   3970526082 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

خطیب نمازجمعه تهران ضمن تأکید بر اینکه قانون پولی و بانکی کشور مربوط به سال 1351 است از دولت خواست با لایحه‌ای این قانون را اصلاح کند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نمازجمعه تهران در خطبه‌های خود خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: آقای مدیرکل با دستور و امر معاون و مسئولان خود را عزل و نصب نکنید چرا که شما مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی باید مسئولیت‌ها را به دست مدیران عالم و باتجربه بسپارد و کشور این سرمایه‌ها را در اختیار دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه قانون پولی و بانکی کشور مربوط به سال 1351 است،‌گفت: با همکاری دولت می‌توان با لایحه‌ای این قانون را اصلاح کرد و هدفگذاری در بانک مرکزی نیز باید در راستای رشد تولید ناخالص داخل به منظور ثبات نرخ ارز در کشور و جلوگیری از این تکانه‌های سخت در میان‌مدت و بلندمدت باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید اینکه کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد گفت: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به این هدف رسید بنابر این دولت نباید رضایت کوتاه‌مدت را ملاک اقدامات خود قرار دهد.بلکه با برنامه‌های بلندمدت و اهداف کلان راه را برای اقتدار ملی هموار کند.

ادامه دارد...