پلیس: هیچ گزارشی مبنی بر مفقودی کودکان پاکستانی نداشته‌ایم

گروه حوادث الف،   3970525148

دامن زدن برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه 6 کودک در طرح جمع‌آوری کپرهای پاکستانی مفقود شده‌اند در حالی ادامه دارد که پلیس می گوید هیچ گزارشی مبنی بر مفقود شدن کودکان دریافت نکرده است.

 شایعه درگیری پلیس با اتباع بیگانه و جمع‌آوری آنها از یک سو و مفقودیت 6 کودک پاکستانی از سوی دیگر مسئله‌ای است که سایت‌های معاند و شبکه‌های ضدانقلاب به آن پرداخته‌اند. خبر مفقودیت 6 کودک پاکستانی مسئله‌ای بود که فرماندهی ناجا در آئین تجلیل از خبرنگاران به آن اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی این خبر را شنیدم بسیار ناراحت شدم و با خود گفتم که چگونه این مسئله به وقوع پیوسته است؛ خودم شخصا این موضوع را پیگیر شدم و از مسئولین ذیربط این مسئله را پیگیری کردم که در نهایت مشخص شد این مسئله صحت نداشته است.

فرمانده ناجا با تاکید بر این مطلب که پلیس همواره حافظ جان و مال مردم است و در این بین فرقی بین کودکان ایرانی و اتباع بیگانه وجود ندارد، بر این  نکته تاکید کرد که اگر این موضوع صحت داشت خودم به آن منطقه می‌رفتم و کار جستجوی اطفال را پیگیری می‌کردم که خوشبختانه مشخص شد این موضوع صحت نداشته است.

اظهارات فرمانده ناجا در آن روز خط بطلانی بر این شایعه‌ها کشید اما متاسفانه رسانه‌های ضد انقلاب به این اظهارات بسنده نکرده و باز بر اظهارات نادرست خود پافشاری می‌کند تا جایی که شبکه‌های مجازی پر شده است از اخباری مبنی بر مفقودیت 6 کودک پاکستانی.

سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص شایعه گم شدن 6 کودک پاکستانی در حین جمع‌آوری کپرهای پاکستانی در شهر ری، اظهار داشت: طرح جمع‌آوری کپرهای پاکستانی با هماهنگی کامل شورای تامین شهرستان ری و با اخذ دستورات قضایی و حضور همه دستگاه‌های ذیربط با برنامه‌ریزی منسجم انجام شد.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت به انجام این طرح در روز و نه در تاریکی شب اشاره و تصریح کرد: با توجه به حساسیت عملیات، این طرح بدون کوچکترین درگیری و با آرامش کامل انجام شد و اتباع بیگانه سوار اتوبوس‌ شده و به اردوگاه هدایت شدند؛ همچنین وسایل و لوازم آنها نیز با کامیون به اردوگاه منتقل شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در پاسخ به پرسش فارس در خصوص ادعایی مبنی بر گم شدن 6 کودک پاکستانی گفت: در هنگام عملیات هیچ گونه درگیری رخ نداد که کسی فرار کند؛ همچنین هیچ کدام از اتباع بیگانه که وارد اردوگاه شدند تا این لحظه گزارشی از مفقودی بچه‌های خود ندادند؛ همچنین هیچ کدام از کلانتری‌ها گزارشی از اعلام مفقودی کودک پاکستانی نداشته‌اند.

سرهنگ مرادی با تاکید بر این مطلب که پلیس در رسیدگی به پرونده‌ها بین اتباع ایرانی و خارجی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود، گفت: اگر ادعایی دال بر مفقودی کودکی وجود دارد پلیس آمادگی این را دارد که به آن رسیدگی کند؛‌بنابراین مقتضی است افراد مدعی مفقودی کودکان به کلانتری مراجعه کنند تا پرونده در این خصوص تشکیل شده و پیگیری قضایی و پلیس به وقوع بپیوندد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه این افراد که این اخبار را منتشر کرده‌اند مدعی‌اند اگر به پلیس مراجعه کنند دستگیر و طرد خواهند شد،‌خاطرنشان کرد: این حرف‌ها متاسفانه ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب است چرا که تعداد پرونده‌هایی که با شکایت اتباع بیگانه در پلیس تشکیل شده، حاکی از آن است که تمام موارد ثبت و ضبط و پیگیری می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین