دستور بازداشت کودک آزار مرندی صادر شد

گروه حوادث الف،   3970525134 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

- رئیس دادگستری شهرستان مرند اعلام کرد: پدر کودک آزاد مرندی شناسایی و دستور بازداشت وی صادر شده است.

سیف الله زارع زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از شب گذشته که این خبر منتشر شده است، دستورات قضایی اکید از طرف مرجع قضایی برای همکاران ضابط قضایی صادر شده است. وی با بیان اینکه پدر کودک آزار اهالی یکی از روستاهای شهرستان است، افزود: ماموران از بدو اطلاع قضایی وارد عمل شده اند و تلاش برای دستگیری متهم همچنان با شدت ادامه دارد.

رییس دادگستری شهرستان مرند خاطرنشان کرد: به محض حصول نتیجه مراتب به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. وی در مورد سرنوشت کودک نیز گفت: هر چیزی که مصلحت کودک باشد با اعلام نظر مراجع قانونی صلاحیت دار عمل خواهد شد.

زارع زاده با تقدیر از افکار عمومی که چنین مواردی را بلافاصله اطلاع می دهند، از شهروندان خواست با حفظ خونسردی از دامن زدن به شایعات خودداری کنند.

از شب گذشته فیلمی در فضای مجازی پخش شده است که در آن پدری کودک سه ساله خود را مورد آزار و شکنجه قرار می دهد. مادر این کودک در گفت و گو با رسانه ها ضمن تایید اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: بنده یک سال و نیم پیش از همسر سابق خود به دلیل عدم پای‌بندی وی به خانواده طلاق گرفتم و جدا شدم.

وی ادامه داد: در طول این مدت همواره از سوی همسر سابق خود مورد تهدید و اذیت قرار گرفته و رنگ آرامش به خود ندیده‌ام؛ وی بارها با تهدید به شکنجه دخترم مرا به انجام کارهای مختلفی وا داشته و در صورتی که از پذیرش درخواست‌های وی امتناع می‌کردم، اقدام به شکستن شیشه و یا در منزل پدری بنده و اقداماتی آزاردهنده از این قبیل می کرد.

مادر کودک گفت: در آخرین مورد و بعد از عدم پذیرش درخواست وی مبنی بر دیدار و ملاقات، وی در نبود من در منزل به خانه آمده و با فریب مادرم، دخترم «نازنین زهرا» را ربوده است.

وی افزود: بعد از مدت کوتاهی از ربودن دخترم توسط همسر سابقم، وی ویدیوهای مربوط به شکنجه نازنین زهرا را به من ارسال و تهدید کرد که در صورت عدم پذیرش خواسته‌هایش حتی دست به تعرض جنسی به دختر خود نیز خواهد زد. مادر کودک اظهار داشت: من بعد از مشاهده این فیلم‌ها و از اینکه دخترم توسط پدر خودش شکنجه شده و زجر می‌کشید تاب نیاورده و با مصرف چندین بسته قرص اقدام به خودکشی کردم که بلافاصله توسط همسایگان به بیمارستانی در تبریز منتقل شدم و اکنون دو روز است که مرخص شده‌ام.

** کودک آزاردیده مرندی تحویل اورژانس اجتماعی شد
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند گفت: کودک خردسالی که توسط پدرش مورد آزار و شکنجه قرار گرفته بود، پیدا و به اورژانس اجتماعی تحویل داده شد. جعفر عباس نژاد افزود: کودک خردسالی که در یکی از روستاهای شهرستان مرند توسط پدرش شکنجه شده بود، هم اکنون با دستور قضایی در اختیار بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: این کودک تحت پوشش این نهاد قرار گرفته است.

محسن ارشد زاده گفت: با توجه به اینکه طبق شنیده ها مادر کودک نیز پس از این ماجرا دچار مشکل روحی روانی شده به طور موقت باید در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

وی افزود: از دیروز پیگیر موضوع از طریق فرماندهی انتظامی مرند بودیم و پدر کودک تحت تعقیب قرار گرفته است. ارشدزاده تاکید کرد: کودک به دلیل بدسرپرست بودن و اینکه پدر، کودک آزار می باشد به طور موقت در اختیار بهزیستی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با تحویل به بهزیستی بلافاصله از طریق پزشکی قانونی میزان جراحات و صدماتی که به کودک وارد شده را به صورت مستند جمع آوری و با طرح موضوع شکایت به دادستانی مرند ارائه می دهیم. مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: یکی از وظایف و ماموریت های اورژانس اجتماعی مداخله است که در مواجهه با مصادیق خشونت از جمله کودک آزاری بلافاصله به مراجع قضایی موضوع را اعلام می کند.

به گزارش ایرنا، از شب گذشته فیلمی در فضای مجازی پخش شده که در آن پدری کودک سه ساله خود را مورد آزار و شکنجه قرار می دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۷۰۱۲۱۳:۳۴:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
من خودم مرندی هستم و از این داستان بسیار متاثر و شوکه شدم پدر این کودک یا بیمار روانی است یا یک مجرم جهنمی ! اولیش جاش تیمارستانه و دومی زندان با حداکثر مجازات ممکن ! شرمنده ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین