چند چاقو پرت کردم، نفهمیدم به کی خورد!

گروه حوادث الف،   3970525089 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بهمن ماه سه سال قبل،خبر درگیری دسته‌جمعی در شهرری خیابان دیلمان شمالی به کلانتری ۱۳۱ شهرری اعلام شد.با حضور مأموران در محل مشخص شد در یک نزاع دسته‌جمعی، جوانی ۲۲ساله به نام رستم مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و با وجود انجام اقدامات درمانی، به علت شدت اصابت ضربات چاقو به قسمت‌های حیاتی بدن فوت کرده است.

شرق: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداختند. تمامی شهود در اظهارات خود عنوان کردند درگیری میان رستم و یکی دیگر از جوانان محل به نام کریم رخ داده است.

وقتی تحقیقات از شاهدان ماجرا آغاز شد، چند نفر از دوستان مقتول گفتند: داخل پارک نشسته بودیم که رستم با موتور داخل پارک آمد. یکی از بچه‌ها به نام سیامک قصد داشت برای شام به منزل یکی از بستگانش برود که رستم گفت: «تو را می‌رسانم». رستم به همراه سیامک با موتور از پارک خارج شدند اما هنوز مدت زیادی از رفتن آنها نگذشته بود که ناگهان صدای درگیری و داد و فریاد از داخل کوچه شنیده شد. خودمان را به محل درگیری رساندیم که دیدیم رستم با یکی از بچه‌های خیابان دیلمان به نام کریم درگیر شده است. ناگهان درگیری بین آنها، به نزاع و درگیری دسته‌جمعی تبدیل شد و ما و دوستان کریم دعوا کردیم. در یک لحظه رستم به زمین افتاد و کریم نیز با پای پیاده شروع به فرار از محل درگیری کرد». 

 با شناسایی کریم به‌عنوان عامل جنایت، کارآگاهان به محل زندگی او و خانواده‌اش در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی در خیابان دیلمان شمالی مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند کریم از محل سکونتش متواری شده است؛ اما مأموران با همکاری خانواده کریم موفق به بازداشت او شدند.

کریم با اعتراف صریح به مشارکت در درگیری منجر به قتل رستم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من به همراه تعدادی از دوستانم در خیابان دیلمان شمالی ایستاده بودیم که برای بار اول مقتول با موتورش از مقابل ما با سرعت بسیار زیادی عبور کرد به گونه‌ای که نحوه رانندگی‌اش باعث اعتراض ما و حتی چندخانمی شد که از محل عبور می‌کردند. پس از چند دقیقه مجددا مقتول با موتور و این‌بار به همراه یکی از دوستانش در حال عبور بود و باز هم به همان شیوه موتورسواری می‌کرد. مجددا به نحوه رانندگی‌اش اعتراض کردیم اما این‌بار رستم توقف کرد و پس از پیاده‌شدن از موتور به سمت من آمد. ابتدا درگیری میان ما دو نفر به‌صورت لفظی بود اما با زیادشدن تعداد بچه‌ها ناگهان درگیری شدت پیدا کرد. رستم چاقو داشت و با آن چند ضربه نیز به سمت من پرتاب کرد که باعث جراحت من از ناحیه سر شد».

 متهم درخصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان عنوان کرد: «من چاقویی همراه خود نداشتم؛ چاقو دست رستم بود؛ من چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به سمت او پرتاب کردم که پس از آن رستم روی زمین افتاد؛ زمان درگیری من مست بودم و در شرایط عادی نبودم. اما یادم می‌آید او بود که به من حمله کرد و ضرباتی زد و من در دفاع از خودم این کار را کردم».

بعد از پایان بازجویی‌ها از متهم و صدور کیفرخواست علیه وی و افرادی که در درگیری شرکت کرده‌ بودند پرونده برای رسیدگی به شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و کریم پای میز محاکمه رفت. 

 در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و در ادامه اولیای ‌دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و جزئیات روز حادثه را تعریف کرد و ادامه داد: من قصدی برای کشتن نداشتم و چند چاقو پرت کردم تا بتوانم از خودم دفاع کنم.

بعد از گفته‌های متهم ردیف اول و سایر متهمان و وکلای آنها هیئت قضات وارد شور شدند و متهم ردیف اول را به قصاص و متهمان دیگر را به حبس محکوم کردند؛ رأی صادره مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان‌عالی کشور آن را مورد بررسی قرار داد اما این اعتراض قبول نشد و حکم قصاص مرد جوان مورد تأیید قرار گرفت. بنا بر این گزارش پرونده برای انجام مراحل قانونی اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است. 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۷۱۹۰۱۵:۱۳:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
چرا ? چون طرف از خودش دفاع کرده باز باید اعدام شود. این چه قانونی هست دیگه
ناشناس۴۹۷۵۶۹۲۰:۳۶:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خدارو شکر که شما قاضی نیستی
ناشناس۴۹۷۶۷۳۲۲:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خدا روشکر که شما هم کلا هیچ نمی دانی و فیلسوفی هستید برای خودتان
ناشناس۴۹۷۶۵۹۲۲:۰۵:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مست بودن هم شده دلیل!!
ناشناس۴۹۷۹۶۶۰۲:۴۱:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
غلط کردی مست بوی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین