فاجعه کودک آزاری این بار در بوکان تکرار شد

گروه حوادث الف،   3970525067 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نامادری در بوکان پس از آن که بدن کودک پنج ساله را با دندان مجروح کرد، با جسم سختی به سر او زد که باعث مرگ مغزی اش شد.

به گزارش رکنا، ژیوان، پسربچه پنج ساله روز پنج شنبه یازدهم مرداد با حالت تشنج، خون ریزی مغزی و با علایم کبودی و گاز گرفتگی روی صورت و ساق پا توسط پدرش به بیمارستان بوکان منتقل شد که پزشکان او را به‌دلیل وخیم بودن وضعیت به بیمارستان مهاباد فرستادند اما معالجات درباره این کودک مؤثر واقع نشد و جان سپرد.

ایوب آذین‌پور، معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری بوکان با تایید این خبر اعلام کرد: بر اساس اعلام نظر پزشکان معالج این کودک دچار مرگ مغزی شده است. پدر این کودک نیز از همسر خود که نامادری کودک بوده شکایت کرده است و باید درباره جزئیات بیشتر این پرونده منتظر اعلام نظر نهاد قضایی باشیم.

بنابراین گزارش، آرزو، نامادری ژیوان به اتهام ضرب و شتم تفهیم اتهام شده است و از آن جا که محل وقوع این حادثه بوکان است، پرونده به این شهرستان انتقال داده شد.

روایت عموی ژیوان از قتل کودک بیگناه

عموی ژیوان در شرح این جنایت تلخ به رکنا می گوید: پس از آن که محمدامین، پدر ژیوان از همسرش جدا شد، ژیوان با پدر و مادرم، یعنی پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می کرد. این ماجرا پنج سال طول کشید تا این که برادرم آذر سال گذشته با دختری از یکی از روستاهای اطراف بوکان آشنا شد که او هم در ازدواج اولش با شکست مواجه شده بود.

وی تصریح می کند: زمانی که متوجه علاقه برادرم به آرزو شدیم برای او یک تاکسی خریدیم و یک خانه در اختیارش گذاشتیم تا بتواند زندگی جدیدش را در آرامش شروع کند، اما با این حال خودشان اصرار کردند که همراه پدر و مادرم زندگی کنند.

عموی ژیوان می افزاید: مدتی از آغاز زندگی مشترک برادرم با آرزو نگذشته بود که همسرش از او خواست برای دیدار با برادرش به ترکیه بروند، پدر و مادرم نیز تمامی مخارج سفر آن ها را تقبل کردند. پس از بازگشت از سفر ترکیه آرزو به خانواده ام گفت که می خواهد به دیدار عمویش برود، چند روزی از برادرم و همسرش خبری نبود تا این که برادرم با ما تماس گرفت و گفت که می خواهند مستقل زندگی کنند، به همین دلیل دیگر به خانه پدری بازنخواهند گشت. چند روز بعد برادرم به دنبال ژیوان آمد و گفت که همسرش گفته است باید ژیوان را با خود ببرم وگرنه خودکشی می کند.

وی می گوید: روابط برادرم با خانواده قطع شد و مدتی بعد فهمیدیم در یکی از محله های بوکان خانه ای کرایه کرده است که این شرایط فقط سه ماه دوام داشت. وی می گوید: عصر روز حادثه، آرزو با برادرم تماس گرفت و از او خواست به دنبالش برود تا با زنان همسایه به پارک شهر بروند، برادرم با تاکسی به دنبال شان رفت و آن ها را به پارک رساند، زمانی که آن ها به خانه باز می گردند یکی از زنان همسایه به برادرم می گوید که کلیدهایش را در پارک جاگذاشته است و از او می خواهد او را تا پارک ببرد تا کلیدهایش را بردارد. برادرم او را به پارک می برد و به خانه اش بازمی گرداند سپس به خانه خودش می رود و می بیند که آرزو در حال تنبیه بدنی ژیوان است، برادرم با همسرش بحث می کند و به او می گوید که اگر نمی توانی از او نگهداری کنی بگذار تا او را به خانواده خودم بسپارم. آرزو نیز در جواب او می گوید که ژیوان مانند بچه نداشته خودم است و من او را دوست دارم. برادرم پس از این ماجرا به بیرون از خانه می رود تا با تاکسی چند مسافر را جابه جا کند، شب هنگام، زمانی که به خانه بازمی گردد چند بار زنگ در را می زند اما کسی در را باز نمی کند تا این که پس از 20 دقیقه آرزو در را باز می کند و می گوید ژیوان تشنج کرده است. برادرم همراه او به داخل خانه می رود و می بیند ژیوان در حالی که برهنه و بیهوش است، زیر دوش آب یخ در حمام قرار دارد.

عموی ژیوان اظهار می کند: برادرم ژیوان را به بیمارستان شهر می برد که در آن جا متوجه آثار گازگرفتگی روی بدن ژیوان می شود، به همین دلیل به آرزو مشکوک می شود، این در حالی بود که آرزو از برادرم خواسته بود تا او را به ترکیه بفرستد یا خودکشی می کند. محمدامین از او می خواهد حقیقت را بگوید، آرزو نیز می گوید من او را کتک زدم اما به کسی چیزی نگو، خانواده آرزو نیز او را تحت فشار گذاشتند تا به ما و پلیس چیزی نگوید. در ادامه ژیوان به بیمارستان مهاباد منتقل و در آن جا مرگ مغزی او تایید شد.

وی می افزاید: آرزو زمانی که متوجه مرگ مغزی ژیوان شد قصد داشت از مهاباد فرار کند و به ترکیه برود اما توسط ماموران پلیس دستگیر شد. در نهایت ژیوان در روز هفدهم مردادماه ساعت 23 تسلیم مرگ شد. در تحقیقات مشخص شد که آرزو با جسم سختی به سر او زده است و همین باعث شده او مرگ مغزی شود.

عموی ژیوان می گوید: دو ماه پیش نیز دست ژیوان شکسته بود و آرزو به برادرم گفته بود که او روی سرامیک افتاده و همین باعث شکستن دستش شده است، اکنون مشخص شده است که آرزو دست ژیوان را هنگامی که مشغول کتک زدن او بوده، شکسته است.

وی می افزاید: او برادرمان را خام خود کرده بود، او حتی به دروغ به برادرمان گفته بود که شوهر اولش دو جنسه بوده و او همچنان دوشیزه است.

عموی ژیوان با گمانه زنی درباره انگیزه آرزو برای کشتن ژیوان می گوید: با توجه به وضعیت مالی مناسب خانواده ما این احتمال وجود دارد که آرزو به خاطر دستیابی به ثروت خانوادگی ما دست به چنین اقدامی زده است، زیرا روز گذشته برادرم متوجه شد که آرزو باردار است.

بنابراین گزارش، پرونده این جنایت با توجه به محل وقوع آن به دادستانی بوکان ارجاع شد. این زن به جرم خودش اعتراف کرده است و هم اکنون در مهاباد زندانی است. روز گذشته پیکر ژیوان در بوکان به خاک سپرده شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۶۵۲۷۰۹:۲۶:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
یک زامبی دیگر شناسایی شد.
ناشناس۴۹۷۰۹۵۱۴:۲۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خوب شد بچه طفلک خلاص شد ... تنها راه پیشگیری از این مشکلات ، ایجاد یک ساز وکار قانونی برای ارائه مجوز بچه دار شدن به زوجین هست ! بپذیریم که هر کسی حق بچه دار شدن نداره! چجوریه کسی که میخواد سرپرستی بچه ای رو قبول کنه اینهمه باید تضمین بده اینهمه تحقیق و پیگیری و تضمین مالی و داشتن شغل ثابت و.... بعد دو نفر که میخوان یه موجود جدید رو تولید کنن ، هر قدر هم دیونه و بی مسئولیت و نامتعادل و خودخواه باشن این اجازه رو دارن؟ چرا اینجور جاها برای حمایت از بی دفاع ترین عضوهای این جامعه قانونی وجود نداره ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین