مروری بر اخبار مهم روز؛ کلیپ ساختگی درباره رهبر انقلاب/ انتقاد تند حجاریان از دولت/ حاشیه های عكس غضب آلود روحانی/ بازگشت مرد پشت پرده اقتصاد به کابینه/ ناراحتی از نحوه پاسخ به کمپین «فرزندت کجاست»

گروه سیاسی الف،   3970524146 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

کلیپ ساختگی درباره رهبر انقلاب/ انتقاد تند حجاریان از دولت/ حاشیه های عكس غضب آلود روحانی/ بازگشت مرد پشت پرده اقتصاد به کابینه/ ناراحتی از نحوه پاسخ به کمپین «فرزندت کجاست»

کلیپ ساختگی درباره رهبر معظم انقلاب

فارس نوشت: رسانه‌های ضدانقلاب کلیپی کوتاه باعنوان «فایل صوتی لو رفته از (آیت‌الله) خامنه‌ای در جمع فرماندهان ارشد نظام» منتشر کرده‌اند که بررسی‌های دقیق فارس نشان می‌دهد این فایل، به‌صورت بسیار حرفه‌ای و با ترکیب بیانات مختلف رهبر معظم انقلاب تولیدشده است... آنها برای افزایش کیفیت صوتی این کلیپ مونتاژ شده، یک صدای محیطی (آمبیانس) واحد را در زیرصدای بیانات رهبری گذاشته‌اند تا مشخص نشود این سخنان تقطیع شده رهبر انقلاب است.رسانه‌های ضدانقلاب با  ساخت و انتشار این فیلم قصد دارند تا وانمود کنند رهبر انقلاب اخیرا دستور برخورد شدید با مردم را به فرماندهان ارشد نظامی داده است.

نظر آیت‌الله جنتی درباره «سپنتا نیکنام» چه بود؟

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جلسه مجمع برای رای گیری قضیه سپنتا نیکنام به تسنیم گفت: عکسی که گرفته شد مربوط به تصویب قانون عضویت اقلیت‌های مذهبی نبود. البته با توجه به عکس العمل‌ها و با توجه به اظهار نظراتی که از آیت الله جنتی در نشست پیش از  جلسه مجمع  به یاد دارم  احساس می‌کنم نظر ایشان در رابطه با این قانون مثبت بود. البته بنده در زمان رای گیری به آیت الله جنتی توجه نکردم و یادم نمی‌آید که ایشان چه رایی به آن مصوبه داد ولی از آنجا که ساعت ورود عکاسان به جلسه مجمع در میانه نشست است و رای گیری برای قانون حضور اقلیت‌ها در دقایق پایانی جلسه برگزار شد، قطعا آن عکس‌ها برای دستور کار قانون حضور اقلیت‌ها نبود. در آن جلسه حتی دیگر فقهای شورای نگهبان از جمله آیت‌الله شب زنده دار و آیت‌الله مومن اظهار نظر مشخصی نکردند ولی آیت الله مدرسی یزدی تنها شخصی بود که در مخالفت با این قانون اظهار نظر کرد.

مصباحی مقدم می گوید: جامعه روحانیت مبارز مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن اعضای هیئت موسسِ بنیانگذار، همواره عضو شورای مرکزی هستند مگر اینکه استعفا بدهند. از جمله این افراد می‌توان به آقایان روحانی و ناطق نوری و آیت الله امامی کاشانی اشاره کرد که در جلسات شورای مرکزی حاضر نمی‌شوند... در آخرین دیداری که پس از انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور دوره دوازدهم  با ایشان داشتیم، از او درخواست کردیم که در جلسات شورای مرکزی حضور پیدا کند ولی از آنجا که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری و مرحوم هاشمی جلسات جامعه روحانیت در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شد آقای روحانی مایل بود که همانند آن دوران جلسات در نهاد برگزار شود که این موضوع مورد بحث و تصمیم‌گیری اعضای شورای مرکزی قرار نگرفت.

تنها پروژه روحانی برجام بود/ وزرای دولت سودای رفتن دارند

تسنیم نوشت: سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات اخیرا در گفت‌وگوهایش نقدهای جدی را به دولت دوازدهم و رئیس‌جمهور مطرح می‌کند. هفته گذشته بود که وی در گفتگویی با شرق دولت روحانی را گیج و کرخت نامید و کابینه را در یک فضای تعلیق توصیف کرد... با گذشت یک هفته، گویا تحلیلگر اصلاح‌طلبان از دولت روحانی ناامیدتر شده است و معتقد است کابینه از درون فرو ریخته است. حجاریان در گفتگوی با نشریه ایران فردا گفته است: واقعیت این است که روحانی تنها یک پروژه داشت؛ و زمانی که آن پروژه یعنی برجام با دست‌انداز مواجه شد، گویی کابینه از درون فروریخت. به‌نحوی که بعضی وزرا سودای رفتن دارند، بعضی مشاوران جدا شدند... حجاریان پیشنهادی را هم به دولت روحانی داده که تاکنون از زبان کسی مطرح نشده است. پیشنهادی که شاید منتقدان جدی در بین اصلاح‌طلبان داشته باشد و آن هم ورود نظامیان به کابینه است که تاکنون از سوی اصلاح‌طلبان نهی می‌شد.

وی در این مصاحبه چنین می‌گوید روحانی می‌تواند چهره‌های شاخص نظامی، بالاخص آن‌هایی را که داعیه‌دار اداره امور هستند، در کابینه بحران به کار گیرد. مثلاً در حوزه آب و اشتغال که مطالبه مردم عیان است، می‌توان از مدعیان اداره امور کمک گرفت. چنانچه این کابینه نیمه نظامی شکل بگیرد، اولاً، روحانی نیروهای مخالف را ذیل دولت تعریف و به تبع آن تخریب‌ها را کاهش می‌دهد. ثانیاً، در کوتاه مدت وزن نیروهای نظامی را در اداره امور کشور مشخص می‌کند. یعنی گفته‌ها و نصایح از حالت انتزاعی خارج و جنبه عملی به‌خود می‌گیرند.

روحانی رفتارش را اصلاح نکند وزرای بیشتری آسیب می‌بینند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین معتقد است اگر روحانی روابط خودش با مجلس را اصلاح نکند وزرای بیشتری آسیب خواهند دید. جدای از فاصله بین دولت و مجلس، جعفرزاده معتقد است «مردم احساس می‌کنند که بین آنها و رئیس‌جمهور فاصله ایجاد شده است».نایب رئیس فراکسیون مستقلین به روزنامه اصلاح طلب آرمان می گوید: برای استیضاح علی ربیعی در پشت پرده برنامه‌ریزی شده بود و این استیضاح به شکل‌های مختلف از پشت پرده هدایت می‌شد. استیضاح وزیر کار در اولویت نخست مردم قرار نداشت و به همین دلیل مردم از این استیضاح رضایت ندارند... اگر آقای روحانی در رفتار خود با مجلس تجدیدنظر نکنند و رویکرد جدیدی در پیش نگیرند وزرای بیشتری آسیب خواهند دید. صورت مسأله بسیار ساده است.

کلیات طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان تایید شد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه امروز شورای نگهبان گفت: خوشبختانه اعضای شورای نگهبان در این جلسه به طرح مذکور نظر موافق داشتند و کلیات آن را تایید کردند.در بررسی این طرح فقط دو سوال جزئی باقی ماند که ان‌شاءالله برای بررسی به نمایندگان مجلس ارسال خواهد شد.

بازگشت نیلی به دولت

روزنامه سازندگی با انتخاب تصویر نیلی از بازگشت این اقتصاددان پرحاشیه و تثبیت تیم اقتصادی ناکارامد دولت خبر داده است!

در حاشيه پاسخ مسئولان به كمپين «فرزندت كجاست»‏

چند روزی است که کاربران توئیتر کمپین «فرزندت کجاست» را برای ملزم کردن مسئولین به پاسخ دادن به مردم به راه انداخته اند تا این فرصت را ایجاد کنند که مقامات به سوالات مردم بدهند، اما پاسخ های مسئولین نه تنها قانع کننده نبوده بلکه بیشتر از قبل باعث عصبانیت کاربران و مردم شد.

انتخاب نوشت: نفس راه اندازی کمپین «فرزندت كجاست»‏، به روشن شدن برخی زوایای زندگی مسئولان کمک می کند. اما در این بین، نوع پاسخ برخی ‏مسئولین، نه تنها رفع ابهامی از زندگی فرزندان آنها نکرده بلکه ابهامات فراوان دیگری را نیز ایجاد کرده است.‏ اینکه «فرزندانم شغل دولتی ندارند»، پاسخ مناسبی برای فرار از اتهام نیست و هیچ ابهامی را هم رفع نخواهد کرد. ماجرا وقتی ‏قابل تامل تر می شود که بدانیم قریب به اتفاق «آقازاده» هایی که در سال های اخیر صحبت از تخلفات آنها مطرح شده، شغل ‏دولتی نداشته اند.!.. روندی که برخی مسئولان در کمپین مذکور در پیش گرفته اند، عملا انحراف از اهداف اولیه این کمپین است. این مسئولان به جای ‏اینکه پاسخ دهند فرزندان آنها دقیقا به چه کاری مشغول هستند، مدرک تحصیلی فرزندان خود را مطرح کرده و صرفا به یک پاسخ ‏کلی که «فرزندم شغل دولتی ندارد» بسنده می کنند. سوال اینجاست که هدف از این کمپین، اطلاع از مدرک تحصیلی فرزندان ‏مسئولان است یا شفاف سازی در مورد فعالیت های آنان. اگر پاسخ گزینه دوم است – که همین طور هم هست – چرا مسئولاني ‏چون نوبخت و ربیعی و امثال آنها با کلی گویی از آن فرار می کنند؟

سایت دیده بان ایران نزدیک به دولت هم نوشت: نکته جالب  این کمپین، این بود که همه فرزندان وزرا، نمایندگان و... یا دانشجو هستند و درحال حاضر به صورت پروژه ای کار می کنند و یا بیکار هستند و در خانه از پول پدر برای امرار معاش استفاده می کنند.

 ردپای سیاسیون در فهرست ۱۰ خریدار عمده سکه

روزنامه خراسان نوشت : اسامی ۱۰ نفر از خریداران عمده سکه در حالی منتشر شد که بررسی های خراسان نشان می دهد، دو نفر از افراد این فهرست چهره هایی از جمله یک مقام سابق دولتی و یک نفر از بستگان یک مقام اجرایی سابق هستند. شنیده شده دو نفر از افراد این فهرست در سابقه خود سمت های سیاسی و اجرایی داشته اند و به سیاسیون نزدیک هستند. یکی از این افراد سابقه معاونت ریاست جمهوری در دولت نهم و سپس سمت مهمی در وزارت خارجه دولت احمدی نژاد داشته و فرد دیگر نیز نسبت فامیلی نزدیک با یکی از وزیران دولت اصلاحات دارد. این دو نفر در مجموع بیش از ۲۰ هزار سکه خریداری کرده اند.

نامه قالیباف به سران سه قوه ؟؟

صبح امروز در برخی از رسانه ها، خبری با عنوان ارسال نامه‌ای از سوی محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سران قوا منتشر شد. در پی انتشار این خبر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور دریافت این نامه را تکذیب کرد و گفت: هیچ نامه‌ای از آقای قالیباف دریافت نکرده‌ایم.

واعظی: هیچ وقت بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده/ هیچ نامه‌ای از قالیباف دریافت نکردم

باشگاه خبرنگاران جوان برای صحت و سقم این خبر بر آن شد تا اصل نامه را پیگیری کند، در همین راستا به سراغ محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت و از نزدیکان محمد باقر قالیباف رفت، او ضمن تایید ارسال نامه‌ قالیباف به برخی مسئولان نظام، گفت: احتمالا هنوز این نامه به دست خود آقای واعظی نرسیده، چراکه قالیباف نامه‌ای را به سران سه قوه به عنوان اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال کرده است. پیرهادی ادامه داد: در این نامه، راهکار‌های عملیاتی در راستای کمک به دولت جهت مدیریت حوزه نقدینگی و ارز به تفصیل ارائه شده است.

 پس لرزه‌های رفتن ربیعی برای اصلاح طلبان

روزنامه آفتاب یزد امروز در گزارشی نوشت: هنوز چند روزی از خروج علی ربیعی از ساختمان وزارت کار نگذشته است که روند تغییرات مدیریتی در مجموعه شستا آغاز شده است. برخی از مدیرانی که دارای وابستگی‌هایی به وزیر کار یا اصلاح طلبان بودند از هم اکنون با فشار برای کناره گیری مواجه شده‌اند. شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از مجموعه‌های عظیم زیر مجموعه وزارت کار است که ظاهراً وزیر قبلی سعی کرده بود تا در رویکردی معتدل از همه جریانات در پست‌های مدیریتی آن استفاده نماید. غلامرضا گرزین از نمایندگان مجلس ششم که در دوره ربیعی به مدیر عاملی شرکت نفت پاسارگاد منصوب شده بود با نوع جالبی از برکناری رو‌به‌رو شده است. در حالی که تاپیکو تاکید دارد که او برکنار شده و مسعود جبرائیلی به جای وی منصوب شده است، نفت پارس معتقد است که وی هنوز مدیر عامل است. تاپیکو به عنوان ابر هلدینگ زیرمجموعه شستا سهامدار اصلی شرکت نفت پارس است. مدیرعامل هلدینگ تاپیکو که بزرگترین شرکت بورس از لحاظ سرمایه اسمی است، در سال 2015 جزو ۲۰ شخصیت تاثیرگذار صنعت پتروشیمی جهان معرفی شد...ظاهراً روند تصفیه اصلاح طلبان در مدیریت شستا از تاپیکو آغاز گردیده و باید دید که مدیر عامل این شرکت حاضر به تمکین از این دستور خواهد شد و یا خیر. احتمالاً سرانجام این مسئله در تغییرات مدیریتی در سایر شرکت‌های زیر مجموعه شستا تاثیرگذار خواهد بود، به همین خاطر همه به‌ویژه مدیران نزدیک به جریان اصلاحات با دقت سرانجام این تغییر مدیریتی را زیر نظر گرفته‌اند تا ببینند که در نهایت چه خواهد شد.

 عكس غضب آلود رييس‌جمهور حاشيه‌ساز شد

 اعتماد نوشت: جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي با حضور سران سه قوه و به ميزباني نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد. از اين جلسه عكسي در خبرگزاري ايسنا منتشر شد كه حاشيه‌هايي به همراه داشت. در اين عكس به نظر مي‌رسد كه حسن روحاني با حالتي غضب‌آلود مشغول صحبت با علي لاريجاني است. عصبانيت روحاني به حدي است كه گويي بقيه افراد حاضر در عكس متعجب به رييس‌جمهور و رييس مجلس شوراي اسلامي نگاه مي‌كنند. از آنجايي كه جزيياتي از اين جلسه منتشر نشده و تنها تصميمات اتخاذ شده در رسانه‌ها انتشار يافته است، دليل عصبانيت رييس‌جمهور مشخص نيست. نكته جالب توجه آن است كه دقايقي پس از انتشار اين عكس روي خبرگزاري ايسنا و پخش آن در شبكه‌هاي اجتماعي، خبرگزاري ايسنا عكس مربوطه را از روي خروجي خود حذف كرد و عكسي ديگر منتشر كرد كه درآن رييس‌جمهور تنها با چشماني اخم‌آلود علي لاريجاني را نظاره مي‌كند. اين اقدام ايسنا واكنش كاربران شبكه‌هاي اجتماعي را به همراه داشت و برخي معتقد بودند كه ايسنا به دليل وجود برخي فشارها مجبور به حذف عكس از خروجي خود شده است.

 

 دولت همچنان سخنگو ندارد

اعتماد نوشت: روزهاي سه‌شنبه براي خبرنگاران حوزه دولت روز برگزاري نشست خبري سخنگوي دولت است اما اين نشست نزديك به يك ماه است كه برگزار نشده و دولت دوازدهم همچنان سخنگو ندارد. ٩مرداد ٩٧ بود كه پس از كش و قوس‌هاي فراوان سرانجام محمدباقر نوبخت از سمت سخنگويي دولت استعفا كرد و اين استعفا مورد قبول حسن روحاني رييس دولت دوازدهم قرار گرفت. پس از اين استعفا اسامي مختلفي براي جايگزيني نوبخت مطرح شد. «اسحاق جهانگيري»، «علي جنتي»، «حسام الدين آشنا»، «عبدالرضا رحماني‌فضلي» و «محمود واعظي» گزينه‌هاي احتمالي جانشيني نوبخت بودند كه مطرح شدن تعدادي از اين اسامي نشان از خبرسازي هواداران اين افراد داشت... گمانه‌زني ديگري در اين باره مطرح شده و آن طرح منع به‌كارگيري بازنشستگان است. از آنجايي كه محمود واعظي يك بازنشسته است، در صورت اجراي اين طرح او بايد از پاستور خداحافظي كند از اين رو برخي معتقدند روحاني براي حفظ واعظي در دولت اورا به عنوان سخنگو انتخاب خواهد كرد.

جلسه با لاریجانی برای حزب جدید

مهر نوشت: بهروز نعمتی، عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان مجلس با بیان اینکه اسم حزب جدید که تشکیل می‌دهیم قطعا «رهروان» نخواهد بود، گفت: یکی دو بار با آقای لاریجانی در خصوص این حزب جلسه‌ داشتیم. وی با بیان اینکه ۲۱ نفر برای شورای مرکزی حزب انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: در این ۲۱ نفر از بانوان، جوانان و اقلیت‌های مذهبی نیز استفاده خواهد شد. نعمتی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی برای حضور در جمع ۲۱ نفره شورای مرکزی حزب جدید مطرح هستند، گفت: افراد بسیاری مطرح هستند که فردا مشخص می‌شود؛ از جمله اعضای ستاد اصولگرایان حامی آقای روحانی نیز چهره‌های بسیاری مد نظر هستند. نعمتی در پاسخ به این سؤال که اسم این حزب چه خواهد بود و آیا انتخاب عنوان «رهروان» برای آن نهایی شده یا خیر، عنوان کرد: اسم مشخص نیست و قطعاً «رهروان» هم نخواهد بود.

 وی در پاسخ به این سؤال که اگر افرادی مانند علی لاریجانی و کاظم جلالی (رئیس فراکسیون مستقلان مجلس) در حزب جدید حضور نیابند، آیا به معنی عدم فعالیت حزب خواهد بود یا خیر، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس دهم بالغ بر ۱۰ جلسه با حضور جمعی از دوستان با آقای جلالی صحبت کردیم و خود ایشان هم ریاست جلسات را بر عهده داشت و جالب است که خود وی تأکید کرد که افرادی مانند آقای جواد هروی و ایرج عبدی به سمت تشکیل اساسنامه بروند اما چون این موضوع با مقطع انتخابات همزمان شد، ایشان گفت که فعلاً دست نگه دارید که تصور نشود این حزب برای انتخابات مجلس است.

 تحریف سخنان رهبری در تیتر قانون

جوان نوشت: روزنامه قانون بار‌ها مسیر توهین و تحقیر خطوط قرمز کشور را پیموده و در شماره اخیر خود هم تیتری برای سخنرانی رهبری در دیدار با اقشار مردم انتخاب کرده که در واقع تحریف سخنان ایشان است. قانون در یکی از تیتر‌های صفحه اول خود در کنار عکس رهبری و به نقل از ایشان تیتر زده که «نمی‌گویم تحریم‌ها اثر ندارد» این جمله می‌رساند که رهبری پذیرفته‌اند که تحریم‌ها توانسته به ایران ضربه بزند. اما آیا واقعاً ایشان چنین جمله‌ای را همین طور مطلق و بی قید و شرط فرموده‌اند؟ یکی از شیوه‌های مغالطه، اطلاع رسانی ناقص است. بخشی از یک عبارت بیان می‌شود که بدون قبل یا بعدش معنای متفاوتی دارد و قبل و بعد آن حذف می‌شود. در تیتر قانون دقیقاً چنین مغالطه‌ای دنبال شده است و درک این موضوع با خواندن کامل آن بخش از سخنان آقا بسیار ساده خواهد بود. ببینیم ایشان چه فرموده‌اند: «نه اینکه تحریم‌ها اثر ندارد؛ چرا، تحریم‌ها هم اثر دارد؛ امّا عمده تأثیر، مربوط به عملکرد ما‌ها است. اگر چنانچه این عملکرد‌ها بهتر از این باشد، با تدبیرتر از این باشد، بهنگام‌تر از این باشد، قوی‌تر از این باشد که امروز هست، تحریم‌ها اثر زیادی نمی‌گذارند؛ می‌شود علاج کرد و در مقابل تحریم‌ها می‌شود ایستاد. بیشترِ مشکل، ناشی از مسائل درونی و داخلی خود ما است.»

حال قضاوت با مخاطب، آیا مفهومی که از تیتر قانون برداشت می‌شود، با آنچه از سخنان رهبر انقلاب برداشت می‌شود، یکسان است؟!

پدرم مدت کوتاهی عضو هیات مدیره شرکتم بود

شرق نوشت: روز دوشنبه، 22 مرداد، «شرق» درباره بررسی یک پرونده در صنعت دارویی کشور گزارشی با تیتر «نسبت محتکر با وزیر سابق» منتشر کرد که در آن به گمانه‌زنی‌ها و خبرهایی درباره کشف یک انبار داروهای احتکارشده متعلق به دختر یکی از وزرای سابق اشاره شده بود. اين انبار متعلق به شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت در دولت يازدهم، بود. در همين رابطه در اين شماره، با خود شبنم نعمت‌زاده درباره اين حاشيه‌ها گفت‌و‌گو كرديم. او كه با حضور سه نفر از وكلايش به سؤالات «شرق» پاسخ مي‌داد، ابتدا از وكلايش خواست مدارك مربوط به شركت‌ها و نامه‌هايي را كه براي سازمان غذا و دارو براي امحاي داروهاي کشف‌شده ارسال كرده است به ما نشان دهند. نعمت‌زاده در اين گفت‌و‌گو درباره اتهام احتكار دارو، پرونده بدهي‌‌اش در صنعت دارويي کشور، رابطه فعاليت‌هايش با مسئوليت‌هاي پدرش و همچنين سابقه کاري که در اين حوزه دارد سخن گفت.

دختر نعمت‌زاده: من محتکر دارو نیستم/ پدرم مدت کوتاهی عضو هیات مدیره شرکتم بود

دختر نعمت زاده می گوید: يكي از شركت‌هاي ما شركت پخش و توزيع دارو است. اين شركت انبار‌هاي متعددي دارد و طبق قانون شرکت‌هاي پخش مي‌توانند تا هنگام توزيع، دارو را در انبار نگهداري كنند. يكي از انبار‌هايي كه شما درباره آن صحبت مي‌كنيد حاوي داروهاي تاريخ‌مصرف‌گذشته‌اي است که ما از ساير انبارها جمع‌آوري کرده و فهرست آنها در نامه‌اي به اداره کل دارو برای امحا اطلاع داده شده بود. طبق قوانين اداره دارو، داروهاي تاريخ‌گذشته و ضايعات بايد جداي از بقيه داروها قرار بگيرند و بايد براي امحا ارسال شوند تا از بين بروند که مراحل خاص خودش را دارد. آدرس اين انبار نيز پيش از اين به اداره دارو اطلاع داده شده بود... من از سال 88 فعاليت خودم را شروع كردم و در اين 10 سال چند شركت تأسيس كرديم كه يكي از آنها هم اين بود. ما روند خودمان را داشتيم و اين کارها ارتباطي با فعاليت‌هاي پدرم نداشت. ايشان هم كه كنار رفتند، باز ما شركت‌هاي ديگري را تأسيس كرديم. يك دوره كوتاهي وقتي پدرم بازنشسته شده بود، از ايشان خواهش كردم در يكي از شركت‌ها به‌عنوان هيئت‌مديره اسم‌شان را بگذارم. آن هم زمان خيلي كوتاهي بود و ايشان هيچ نفعي از اين شركت نداشت.

رویکردهای اقتصادی روحانی مانند دولت سازندگی است

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان به نکته دقیقی درباره بی‌تدبیری مسئولان اجرایی کشور که عامل اصلی بروز مشکلات اقتصادی اخیر بود اشاره کردند. به هر حال آنچه که در عرصه اقتصادی اتفاق افتاد، جامعه نیز قبول ندارد که ناشی از عوامل خارجی بوده بلکه انفعالی که در تیم اقتصادی دولت وجود داشت، محسوس بود... صوفی با بیان اینکه رویکردهای اقتصادی دولت روحانی شباهت زیادی به رویکردهای اقتصادی دولت مرحوم هاشمی در دهه 70 دارد، گفت: در آن سالها نیز شاهد بودیم که رویکردهای غلط اقتصادی دولت که مبتنی بر اجرای فرمول‌های دیکته شده از سوی بانک جهانی بود، موجب شد تا قیمت ارز به شکل افسارگسیخته‌ای افزایش پیدا کند.

وزیر دولت اصلاحات: رویکردهای اقتصادی دولت شباهت زیادی به رویکردهای دولت هاشمی دارد

دولت روحانی به شدت محافظه کار است

محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و عضو پیشین هیئت رئیسه مجلس شورای به روزنامه رسالت گفت: دولت تدابیرش بد نیست، البته بگذریم از این دو سه ماه اخیر که در جریان بحران و مشکلات بعضی از تدابیرش قابل نقد است، علتش هم این است که مسئولینی که در دولت هستند مدیر زمان بحران نیستند، حتی خود مسئولین هم در جلسات خصوصی خودشان می گویند که ما مدیر زمان بحران نیستیم، مدیر زمان عادی هستیم... دولت یازدهم و دوازدهم تدبیرش خوب است، اما به شدت محافظه کار است و به این سادگی حرکت نمی کند، بعضی از اعضای دولت هم که سن بالایی دارند و توان کار ندارند، بنابراین در بحران های اخیر من معتقدم که باید دولت را حمایت کرد. رئیس جمهور هم باید یک خانه تکانی در هیئت دولت انجام دهد، آنهایی که واقعا توان جسمی و فکری ندارند را بازنشسته کند، چون بعضی هستند واقعا مدبرند اما از نظر سن و سال نمی توانند در روز 15 یا 20 ساعت کار کنند.

روحانی چقدر کار می‌کند؟

روزنامه وطن امروز نوشت: اصلاح‌طلبان که برای فرار از مسؤولیت‌پذیری نسبت به ایجاد شرایط موجود تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد حساب خود را از حسن روحانی جدا کنند؛ اخیرا در راستای تخریب روحانی، از کم‌کاری و تنبل بودن رئیس‌جمهور گفته‌اند. ادعایی که عبدالله ناصری، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب‌اسلامی و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات مطرح کرد و گفت روحانی دیروقت به نهاد ریاست‌جمهوری می‌رود. اظهارات ناصری موجب عصبانیت دولتی‌ها شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در واکنش به این ادعای ناصری گفت روحانی روزی 12 ساعت کار می‌کند. اظهارنظر وزیر کشور دولت روحانی در حالی است که روز گذشته حسینعلی امیری، معاون پارلمانی روحانی گفت وی روزی 14 ساعت فقط برای بسته ارزی دولت وقت گذاشته است.

واکنش «منتظری» به نامه برخی وزرا برای رفع فیلتر برخی شبکه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی گفت: ۶ وزیر از من خواستند تا برای رفع فیلتر برخی شبکه‌ها جلسه بگذاریم، ولی من نرفتم و قبول نکردم زیرا شریک در جرم خواهم شد.

 وحدت نیروهای انقلاب ضروری است

«یکی از ضروریات امروز جامعه وحدت همه نیروهای انقلاب است. چپ، راست، تند، کند و هرکسی دلش برای ایران و اسلام بتپد باید در این اندیشه باشد.» کسی که گفته بود برای ورود به میدان سیاست احساس تکلیف نمی‌کنم، حال با توجه به شرایط روز به میدان آمده و یک‌دلی، وحدت و انسجام را راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی می‌داند. صحبت از «شیخ نور» است او که بعد از استعفا از ریاست دفتر بازرسی رهبری درباره برنامه آینده سیاسی‌اش گفته بود: «اگر از مسوولیتی کناره‌گیری می‌کنم، دلیل اصلی آن بازگذاشتن میدان برای نسل جدیدتر است، اگرچه این منافاتی با حضور در موقعیت‌های مشورتی که تجربه افراد در آن‌ها کارساز است ندارد و همچنان در خدمت نظام و انقلاب هستم.» حجت الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو» یکی از ضروریات امروز در شرایط امروز کشور وحدت همه نیروهای انقلاب است، اظهار داشت: همانطور که دوران جنگ تقریباً همه قدرت‌های جهانی آن روز علیه ما بودند و با وحدت کلمه ملت ما و حضور یکپارچه آنان در صحنه نتوانستند به ما ضربه بزنند امروز هم در صحنه سیاسی شرایط ما همان شرایط است.

 ياركشي‌هاي غير‌دموكراتيك

روزنامه آرمان نوشت: اصلاح‌طلبان به کدام سو می‌روند؟ این سوالی است که این روزها حتی در اردوگاه اصلاح‌طلبی پاسخ دقیقی برای آن ندارند و به نظر می‌رسد مشکل اصلی تعدد مراکز تصمیم‌گیری در این طیف باشد که انسجام را هدف قرار داده است. شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، شورای هماهنگی جریان اصلاحات، اخیرا هم تاکید می‌کنند که پارلمان اصلاحات هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود... این روزها ترکیب شورای سیاستگذاری جریان اصلاحات پربحث‌ترین موضوع در این اردوگاه است؛ شورایی که از مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌گیر برای جریان اصلاحات است و اعضای آن قرار بود از افراد خبره و کارشناس حقوقی و حقیقی این طیف سیاسی تشکیل شود، اما اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر اعطای سهمیه به احزاب و اشخاص برای عضویت در این شورا به گوش می‌رسد که سبب گلایه‌های زیادی شده است ش

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۶۰۹۰۲۰:۲۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۴
چه عجب یه بار نخندید
ناشناس۴۹۶۲۲۳۲۲:۵۹:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
نسخه اقتصاد ایران از زمان هاشمی تا دولت روحانی را این دکتر نیلی نوشته و هر سال هم وضع داره بدتر میشه
ناشناس۴۹۶۶۵۰۱۰:۵۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
فقط همین یک نفر.؟
ناشناس۴۹۶۱۰۳۲۰:۴۱:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۴
اصلاح طلبان می خوان مسوولیت برجام رو فقط متوجه روحانی کنن ، در حالی که برجام دسپخت کل جریان اصلاح طلبیه... تا دیروز که فتح الفتوح بود و هر کدوم از اقایون به نام خودشون ثبت می کردن از جمله حجاریان و عطریانفر..!
ناشناس۴۹۶۳۰۴۰۰:۲۶:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
حالا بفرما بدون بر جام ببینیم چه گلی به سر مملکت می زنید؟
ناشناس۴۹۶۱۲۵۲۱:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
چقدر دلم برا شبنم سوخت طفلي
ناشناس۴۹۶۱۲۶۲۱:۱۹:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
نظر حجاریان جالبه . بعد از دفاع بی منطق اونها از دولت روحانی و انداختن مملکت به ورطه فلاکت به بهانه دعوا با احمدی نژاد ، حالا زدن زیر همه چی . آماده میشن برای انتخابات بعدی . کوبیدن دولت هم بهترین ژست این افراده برای اینکه خودشون رو مردمی و از دل جامعه جا بزن ! نکته جالبتر اینه که داره با زرنگی پیشنهاد میکنه نظامیان ( که احتمالا منظورش سپاه و افرادی مثل قالیباف بوده ) وارد این کابینه داغون بشن تا زمینگیر بشن و اعتماد مردم به اونها هم از بین بره و همه کاسه کوزه ها سر نظام و نظامیان بشکنه !
ناشناس۴۹۶۱۵۶۲۱:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۴
کسی دیگه برای امثال حجاریان تره هم خورد نمیکنه...
ناشناس۴۹۶۱۴۱۲۱:۳۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
دولت روحانی از اساس دچار خطا ست بهتر این است که خودش آبرومندانه کنار بکشد
ناشناس۴۹۶۱۴۷۲۱:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
جالبه که به صورت اتفاقی رسانه هاب خارجی و برخی رسانه های داخلی صحبت های رهبری رو تحریف میکنن
روح الله۴۹۶۱۹۵۲۲:۳۱:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۴
دقیقا
ناشناس۴۹۶۱۷۳۲۲:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۴
چند روز پیش وقتی قیمت سکه در بازار آزاد نزدیک 4 میلیون بود طبق گفته رسانه ها بانک مرکزی قیمت سکه های پیش فروش رو 2 میلیون و 800 هزار اعلام کرد که خود این یعنی یک سود عظیم نصیب خریداران میشه. باید پیگیری کرد به چه حقی بانک مرکزی چنین کرده و آیا دست خریداران قدرتمند سکه در کار بوده یا نه.
ناشناس۴۹۶۳۱۸۰۰:۴۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
یک کمپین هم باید در مورد اینکه فرزندان مسئولین با چه سهمیه‌ای وارد دانشگاه شدند ایجاد بشه.
ناشناس۴۹۶۳۵۵۰۲:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اقای حجاریان اگر نظامیان وارد کابینه شوند مشکل اقتصاد وارز و... حل نخواهد شد زیرا مشکلات برمیگردد به سیاستهای داخلی ولی برای باصطلاح اصلاح طلبان یک حسن دارد وان اینست که گردن نظامیان مشکلات را بیندازند
ناشناس۴۹۶۴۳۳۰۷:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
چرا ما مثل بقيه كشورها زندگي نمي كنيم اقا ما هم مثل انها ادميم واحتياج به زندگي داريم وچرا عده اي مي خواهند مارا وصل كنند به روستاهاي مكه ومدينه هزار وپانصد سال قبل اقا به خدا ان قصه تمام شده ودنيا در گذشته نمانده وروبه اينده هست.شما رفتار مردم ايران را نگاه كنيد يكي سكه جمع مي كند انديگري اهن احتكار مي كن وسومي گرانفروشي مي كند وپدر هموطن خودرا در مي اورد بابا بخدا هيچ چيز اين مردم شبيه مهاجر وانصار زمان پيامبر نيست شما هم رسول الله وعلي وفاطمه نيستيد چون اگر بوديد مردم هم مهاجر وانصار مي شدند!خلاصه دست از اين بازيها برداريد وگرنه مورد خشم وغضب خدا قرار مي گيريد چون صبر خدا هم استانه اي دارد.
ناشناس۴۹۶۴۸۳۰۸:۴۸:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
هیچکی این صوت رو باور نکرده..اگر این صوت برای جلسه مخفی بود لازم نبود رهبر انقلاب اینقدر کتابی و رسمی حرف بزند.. مردم کلا ساده لوح نیستند همه چیز را میفهمند...
حسن۴۹۶۵۷۴۱۰:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
ساخت این کلیپ خیلی بچه گانه بوده. چرا اینها این همه رافتی که رهبر عزیز داشته اند را نمی بینند.
ناشناس۴۹۶۸۶۶۱۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اینکه اکثریت مردم به اوضاع اقتصادی نابسامان اقتصادی معترض اند و ناراضی شکی درش نیست و واقعیت غیر قابل انکاره مثلا گوشت مرغ طی دوماه از 7800تومن رسیده به 11000تومن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین