صرافی یک بانک پملب شد

گروه اقتصادی الف،   3970524134

صرافی یکی از بانک‌ها در خیابان فردوسی که سال‌ها به عنوان یکی از کانال‌های بانک مرکزی نقش توزیع ارز در بازار را بر عهده داشت، در روزهای گذشته پملب شده است!

به گزارش ایسنا، با عبور از خیابان فردوسی در مسیر چهارراه استانبول با بسته بودن صرافی یکی از بانک‌ها که در نبش خیابان واقع شده است، مواجه می‌شویم. پرس و جو از فعالان بازار با این توضیح همراه بود که هفته گذشته و از زمان اجرایی شدن بسته جدید ارزی صرافی این بانک پملب شد.صرافی پلمب شده مربوط به بانکی است که طی سال‌های گذشته گفته می‌شد به عنوان یکی از کانال‌های اصلی توزیع ارز در بازار فعالیت می‌کند به طوری که حتی مدیرعامل این بانک گفته بود که این صرافی از اهرم‌های بانک مرکزی بوده است.

فعالیت این صرافی کم حاشیه نبود و بارها انتقاداتی نسبت به نحوه فعالیت آن مطرح شده بود. این صرافی ارز دریافتی از بانک مرکزی را روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار (برای هر صرافی) با نرخی تقریبا ۴۰ تا ۵۰ تومان پایین‌تر از قیمت بازار بین سایر صرافی‌های مجاز توزیع می‌کرد که البته به مرور سایر صرافی‌های بانک‌ها نیز به جمع آن پیوسته بودند.این در حالی است که هفته گذشته سخنگوی قوه قضاییه بعد از اعلام بازداشت معاون ارزی بانک مرکزی گفته بود که چند متهم ارزی دیگر و صراف نیز بازداشت شده‌اند و در خیابان فردوسی پملب چند صرافی دیگر نیز انجام شده است.

سوال اینجاست که صرافی بانک‌ها که همواره بانک مرکزی مانور زیادی در مورد آنها داشته و از سایر صرافی‌ها مجزا می‌کند، چگونه فعالیت کرده‌اند که اکنون به عنوان یک متهم ارزی باید به فعالیت آن پایان داده شده و پملب شوند. آیا نظارتی از سوی بانک مرکزی و بانک مربوطه بر صرافی آن که از کانال‌های اصلی توزیع ارز بود، انجام نمی‌شد؟

https://donya-e-eqtesad.com/proxy-this-arg?u=aHR0cDovL3d3dy5lbnRla2hhYi5pci9maWxlcy9mYS9uZXdzLzEzOTcvNS8yNC80Njg4NDBfODEwLmpwZw==

 

اما در بررسی میدانی از بازار امروز (چهارشنبه) ارز باید یادآور شد که روز نسبتا آرامی را در مقایسه با روز گذشته پشت سر گذاشت و با وجود اینکه دیروز قیمت‌ها در بازار افزایشی و تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان پیش رفته بود، برای امروز تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان دلار معامله شد. همچنین یورو که تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشت به ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. در صرافی‌ها که فروش ارز برای آنها در ۲۳ بخش خلاصه می شود و ارز مسافرتی و درمانی از جمله آنها است، قیمت‌ها تا حدی کمتر از روز گذشته بود و به ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان برای فروش می‌رسید. دیروز صرافی‌ها دلار را بین ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان به افرادی که مدرک ارائه می‌کردند، فروختند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین