ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره): اقتصاد را به مردم واگذار کنیم

گروه اقتصادی الف،   3970524124 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در افتتاح طرح‌های اقتصادی در استان فارس گفت: اقتصاد را باید به مردم واگذار کنیم.

به گزارش بنیاد برکت، محمد مخبر در جریان سفر امروز به استان فارس 2 طرح توانمندسازی اقتصادی اقتصادی و اشتغال‌زایی را افتتاح کرد.

در راستای طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور، 2 پروژه‌ی اقتصادی لبن دوش دامک کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو در شهرستان کوآر و شهرک صنعتی شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسید این دو طرح با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این استان به فعالیت تولیدی مشغول شده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم با تأکید بر این‌که عمده فعالیت این ستاد در حوزه‌ ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق کم‌تر برخوردار است گفت: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ما علاوه بر حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور، فعالیت‌های اجتماع‌محور است که در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال 10 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود. مخبر یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی 31 استان در حال انجام است و این پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار می‌شود. 

وی راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را واگذاری امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنا بر توصیه‌ مقام معظم رهبری مردمی کردن اقتصاد در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است. 

شرکت لبن دوش دامک کوار که در زمینه‌ تولید فرآورده‌های لبنی فعالیت دارد با مشارکت  و سرمایه‌گذاری 44 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به بهره‌برداری رسیده است.

این شرکت تولید فرآورده‌های لبنی که  ظرفیت دریافت 50 تن شیر در روز را دارد برای 44 نفر اشتغال مستقیم و 150 نفر اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد می‌کند.

همچنین شرکت چوب و صنعت هیلو که در زمینه‌ تولید محصولات لمینت و پارکت فعال است در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری 117 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مرحله‌ اجرایی رسیده است. این شرکت ظرفیت تولید 8 میلیون مترمربع محصولات چوبی را در سال دارد و در یک و نیم سال آماده‌ بهره‌برداری شده است. این شرکت در شهرک صنعتی شیراز برای 160 متقاضی ایجاد اشتغال مستقیم می‌کند.

در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و پی‌گیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ عدالت اجتماعی صبح امروز چهارشنبه 24 مردادماه رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استقبال استاندار و مقامات استان، وارد فرودگاه شهید دستغیب شهر شیراز شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۵۷۷۳۱۶:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
اگر نظر این ستاد بر خصوصی سازی است باید اول از این ستاد شروع شود چراکه خودش مالک بسیاری از شرکتهای بزرگ کشور است؟
ناشناس۴۹۵۹۵۲۱۸:۲۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
احیانا ستاد که خودش رو مردم نمیدونه؟!!! گفتم یک وقت اتفاقی که تا امروز افتاده ادامه پیدا نکنه و آقایون بیان مدعی بشن ما هم از مردمیم و بعدش هم همه چی رو به یک دهم قیمت بردارن!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین