سود بانکی بالا رفت؟

گروه اقتصادی الف،   3970522169 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اغلب بانک‌ها به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که امکان خرید اوراق گواهی ۱۸ درصد یک ساله فراهم شده است؛ سودی که سه درصد بالاتر از نرخ ۱۵ درصد سپرده بانکی است و این سوال را ایجاد کرده که آیا مشتریان شبکه بانکی حاضرند سپرده‌های جدیدی را به بانک‌ها بیاورند و یا اینکه ترجیح می‌دهند در جریان نوسان بازار و ارقام بی‌ثباتی که وجود دارد، به سمت بازارهای دیگر از جمله سکه و طلا روانه کنند؟

به گزارش ایسنا، حدود دو سال است که نرخ سود سپرده در بانک‌ها تغییری نکرده و ۱۵ درصد برای سپرده‌های یک ساله و ۱۰ درصد برای کوتاه مدت ثابت باقی مانده است. همچنین، در شهریورماه سال گذشته بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها تکلیف کرد که باید از این نرخ‌ها تبعیت کرده و سودهایی که در ارقام بالاتر و متفاوت از دستورالعمل در حال پرداخت در شبکه بانکی بود به نرخ‌های مصوب بازگردد.

گرچه بانک‌ها در آن زمان برای ممانعت از خروج سرمایه بخشی از سپرده‌های کوتاه مدت را به مدت‌دار یک ساله تبدیل کردند؛ اما به مرور برخی هیجانات در بازار ارز یا سکه موجب انتقادات کارشناسان در این باره شد که کاهش دستوری نرخ سود بانکی موجب تحریک مردم برای آوردن سرمایه‌های خود به بازارهای موازی شده است.

بهمن‌ماه سال اما بانک مرکزی، انتشار اوراق گواهی سپرده ۲۰ درصد به مدت یک هفته را در بانک‌ها در دستور کار قرار داد تا در این مدت بتوانند با سودی که پنج درصد از نرخ سود سپرده بالاتر بود سرمایه‌های سرگردان را به شبکه بانکی جذب کنند. در این فاصله حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده با نرخ سود سالانه ۲۰ درصد فروش رفت که عمده آن به جابه‌جایی حساب‌های سپرده برمی‌گشت ، نه جذب سپرده جدید. اما اینکه این روزها بانک‌ها بار دیگر نرخ سود ۱۸ درصد از طریق انتشار گواهی سپرده را اعلام می‌کنند خود جای سوال دارد که قرار است بار دیگر این اختلاف سود از کجا تأمین شود؟

خانه‌دارها پای ثابت دلالان دلار

در یک ماه گذشته و در جریان نوسان تند بازار و زمانی که قیمت دلار صعودی پیش می‌رفت، به اذعان فعالان بازار ارز این خانه‌دارها و مردم عادی بودند که تقاضای زیادی داشته و عاملی برای افزایش قیمت دلار شده بودند و هر چند که اکنون تقاضای آنها تا حدی کمتر شده ولی همچنان در بازار رفت و آمد می‌کنند.

بررسی میدانی از بازار فردوسی در روز دوشنبه و گفت و گو با برخی دلالان و صرافان با این توضیح همراه بود که با توجه به اینکه برخی صرافی‌ها برای انجام اموراتی که در مصوبه جدید به آنها واگذار شده ورود کرده‌اند این روزها عمده متقاضیان با مراجعه به آنها ارز مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و این موضوع باعث شده که بازار تا حدی آرام تر و خلوت‌تر باشد. اما جالب اینجاست که دلالان می‌گویند با اینکه برای تامین بخشی از ارز دیگر مردم سراغ آنها نمی‌روند و نیاز خود را در صرافی‌ها تامین می‌کنند، ولی همچنان خانه‌دارها و مردمی که نیاز تعریف شده‌ای نداشته و برای سرمایه‌گذاری ارز می خرند، پای ثابت آنها هستند و مراجعه کرده تا ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند؛ چرا که صرافی‌ها همچنان مجاز نیستند به طور قانونی به آن‌ها برای نیازهایی که مدرکی برای آن وجود ندارد فروش داشته باشند.

اما تا زمان تنظیم این گزارش(ساعت 15) قیمت‌ها امروز در بازار ارز به گونه‌ای بود که صرافی‌ها قیمت خرید و فروش دلار را برای نیازهای تعریف شده در مصوبه دولت با نرخ‌های متفاوتی اعلام کرده بودند؛ به طوری که برای دلار حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ و فروش ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام شده بود و یا برخی ۱۰ هزار و ۳۶۰ تومان می‌خریدند و ۱۰ هزار و ۴۶۰ تومان می فروختند. همچنین برای یورو قیمت خرید حدود ۱۱ هزار و ۹۵۰ و فروش ۱۲ هزار و ۵۰ تومان بود.

البته عمده دلیل این تفاوت نرخ ارزمی‌تواند به نرخ معاملات صرافی‌ها در بازار ثانویه برگردد.این در حالی است که قیمت در بازار آزاد برای کسانی که بخواهند خرید کنند، بین صرافان و دلالان حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان برای دلار و ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان برای یورو تعیین شده بود.همچنین صرافی‌ها در معاملات سکه، تمام بهار آزادی را با نرخ سه میلیون و 900 هزار تومان، نیم یک میلیون و 900 هزار تومان و ربع سکه را با نرخ 980 هزار تومان می‌فروختند.

اعلام حمایت ویژه از اقشار محروم جامعه

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال را با جدیت دنبال می‌کنیم گفته است که برای اقشار محروم و آسیب‌پذیر خصوصا کارگران نگاه و برنامه ویژه‌ای دارم.

محسنی بندپی در پاسخ به سوال ایسنا درباره جلسه بازنگری دستمزد کارگران در شورای عالی کار تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی اعلام کردند که سیاستگذاری‌هایی در این خصوص در دست انجام است که از اقشاری که نیازمند حمایت ویژه‌تری هستند، حمایت شود تا افزایش قیمت‌ها معیشت آن‌ها را دچار مشکل نکند. به گفته وی، این حمایت، مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و اقشار حداقل‌بگیر را شامل می‌شود.

افزایش ۴ درصدی مستاجرها طی پنج سال

این روزها آماری اعلام شده که نشان می‌دهد تعداد مستاجرها از ۲۶.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است؛ این آمار بانک مرکزی در تیرماه ۱۳۹۷ رشد قیمت خرید و فروش مسکن شهر تهران ۵۴.۲ درصد به ثبت رسید؛ در حالی که افزایش اجاره بها ۱۳.۶ درصد اعلام شده است. بنابراین فاصله ۴۰.۶ درصدی بین این دو شاخص وجود دارد. علت اصلی این موضوع به نبود توان مستاجران برمی‌گردد.

با این وجود طبق بررسی‌های میدانی، مبلغ قراردادهای اجاره در بعضی مناطق شهر تهران نسبت به سال قبل رشد ۳۰ تا ۵۰ درصد یافته و به همین دلیل گفته می‌شود بعضی از خانوارهای اجاره‌نشین در حال ترک تهران هستند. کارشناسان می‌گویند واضح است که علت اصلی شیفت نحوه تصرف از مالکیت به اجاره‌نشینی را باید در افت توان طرف تقاضا جست‌وجو کرد و دولت‌ها نتوانسته‌اند با ابزارها و مشوق‌های لازم به تامین مسکن مناسب برای اقشار جامعه اقدام کنند.

5هزار واحد پردیس آماده افتتاح/واحدها سنددار می‌شوند

افزایش تعداد مستاجرها در حالی است که مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس امروز خبری درباره افتتاح تعدادی از واحهای مسکن مهر در پردیس را اعلام کرد. البته افتتاح حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در شهریورماه درصورت نصب انشعابات خواهد بود اما به گفته سعید غفوری هیچگونه افزایش قیمت مسکن مهر نخواهیم داشت، همچنین اولین اقدامات برای واگذاری عرصه جهت سنددار کردن واحدهای مسکن مهر پردیس انجام شده که تنها ۳۰ درصد مبلغ کارشناسی را اخذ می‌کنیم و نصف آن را اقساطی کرده‌ایم.

بنا بر اعلام در شهر جدید پردیس ۸۱ هزارواحد مسکن مهر تعریف شده که تا کنون ۲۵ هزار واحد تحویل داده شده است. ۲۳۳۳ واحد دیگر نیز در فازهای مختلف آماده افتتاح است. این عدد هر روز دارد بزرگتر می شود ولی به این دلیل افتتاح نشده که در بعضی بلوکها آسانسور یا سایر تجهیزات آماده نبود. ۲۷۵۴ واحد دیگر هم به عدد قبلی اضافه می شود.

غفوری به خبرنگاران قول داد: یک هفته قبل از افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر، خبرنگاران را دعوت می کنیم از این واحدها بازدید کنند و اگر کم و کاستی وجود داشت برطرف کنیم تا اما و اگر نباشد و همچنین درباره قطار برقی تهران ـ پردیس گفت: این پروژه اگر انجام نشود اتوبان قفل می‌شود و جوابگوی جمعیت نخواهد بود. خوشبختانه اقدامات مطالعاتی اولیه مترو انجام شده و منتظر ردیف بودجه هستیم. طول خط ۲۴.۵ کیلومتر است که از انتهای خط ۲ مترو تهران در سرخه حصار به سمت عوارضی می رود، یک ایستگاه انتهایی هم در جنوب شهر پردیس در مرز بومهن داریم. از این مسیر ۱۰ کیلومتر تونل است که دستگاههای آن در ایران وجود دارد. ۲ کیلومتر هم پل باید بسازیم. نیاز به ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه داریم.

ادامه مذاکرات گازی بین ایران و عراق

ادامه مذاکره بین ایران و وزارت نفت عراق برای صادرات گاز از ایران به این کشور خبر دیگری بود که از سوی عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی اعلام شد. به گفته حمید حسینی این وزارت‌خانه تمایل دارد گاز طبیعی را جایگزین گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کند و طرف عراقی علاقه‌مند است از گاز طبیعی برای صنایع و بخش مسکونی خود استفاده کند. البته این مذاکرات در مراحل اولیه خود است و هنوز میزان و زمان آن مشخص نیست.

تزریق بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سامانه نیما

امروز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تزریق بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز پتروشیم‌ها و فولادی‌ها در سانه نیما خبر داد و گفت: آرامش بازار ارز اتفاق می‌افتد، چراکه این ارزها با قیمت حدود ۸۰۰۰ تومان در سامانه نیما عرضه شده است.

به گفته مهدی کرباسیان به نظر می‌رسد که آرامش بازار ارز اتفاق می‌افتد، چرا که این ارزها با قیمت حدود ۸۰۰۰ تومان در سامانه نیما عرضه شده است و امیدواریم با مدیریت بانک مرکزی همه ارز خود را عرضه کنند. او با اشاره به عرضه حدود ۱۰ میلیون یورو ارز دولتی از سوی صنایع مس در سامانه نیما، اظهار کرد: در مورد میزان عرضه ارز دولتی از سوی صنایع فولادی در سامانه نیما اطلاع دقیقی ندارم اما از دیروز این کار را شروع کرده‌اند و در زمینه تولید فولاد نیز امسال افزایش داشتیم و صادرات آن ۱۳ درصد رشد کرد.

کم‌یاب‌ترین کالا در کشور بی‌بهاترین کالاست

متاسفانه در شرایطی که کشور با مشکل کم آبی مواجه است همین آب نایاب، در برخی مواقع صرف شست‌وشوی ماشین و آبیاری درختان در ساعات اوج گرما می‌شود و به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، کم‌یاب‌ترین و بی‌بهاترین کالا درکشور ما آب است.

به‌گفته محمدرضا بختیاری «واقعی‌سازی بهای آب یکی از محورهای مدیریت تقاضا و نهادینه‌سازی رفتار درست در مصرف آب است»؛ یک بطری آب نیم لیتری را در تهران با قیمت ۱۰۰۰ تومان تهیه می‌کنند و این در حالی است آبی که از سد لار در تصفیه‌خانه پنجم تهران تصفیه می‌شود و از باکیفیت‌ترین آب‌های جهان است، لیتری شش ریال به مشترکان تحویل می‌شود.

بازی دو سر باخت در بازار لوازم خانگی

همزمان با آشفتگی بازار طلا، سکه و ارز کشور، کلیه بازارهای دیگر نیز دچار نابسامانی‌ها شدند و البته جامعه چنین تلاطم و وضعیت بی ثباتی را انتظار نداشت. چهار ماه است که کشور درگیر نوسانات ارز و طلاست و طی این بازه زمانی قیمت‌هایی که گاه یک شبه بالا رفته‌اند، پایین نیامده و تدابیر و سیاست‌های متنوع برای کنترل بازار تا حدودی کارساز نبوده است.

یکی از بازارهای متاثر از این تلاطم بازار، لوازم خانگی است؛ کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت انواع لوازم خانگی باعث شد که طی ماه‌های اخیر این بازار به بازاری نیمه تعطیل و در برخی اوقات به بازاری کاملا تعطیل بدل شود و این شرایط به سردرگمی فروشندگان لوازم خانگی نیز منجر شده است.

درآمدزایی ترامپ برای فرش دستباف ایرانی

اما یکی از محصولاتی که در سال‌های گذشته بازار خوبی برای خود دست و پا کرده بود و در پی مشکلات اقتصادی قاره اروپا، ظهور رقبای جدید اما بی کیفیت و تحریم های آمریکا در شرایط فعلی حال و روز خوبی ندارد و از آن به عنوان ملی‌ترین تولید داخلی کشور یاد می شود، فرش دستباف ایران است. فرشی که برای خود در سطح جهانی دارای برند است و "پرشین کارپت" با وجود انکه خریدار زیادی ندارد اما علاقمندان بسیاری دارد.

فرش دستباف ایرانی که در سال حمایت از کار و تولید ملی، بی لطفی‌های بسیاری را دیده و برخی از تصمیمات دولتی در راستای واردات مواد اولیه شرایط را برای تولید آن سخت کرده است در روزهای گذشته خبری خوشحال کننده مبنی بر رشد صادرات فرش دستباف را در حواشی خود شنید. در چند وقت گذشته تحریم‌های آمریکا در راستای ممنوعیت واردات فرش دستباف به خاک این کشور برداشته شده بود که ترامپ با خروج از برجام مهلتی را برای بازگشت تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته بود که تا اجرای تحریم های آمریکا حجم قابل توجهی فرش به خاک آمریکا وارد شد و این رشد صادرات فرش دستباف ایرانی به واسطه این اتفاق به ثبت رسید.

صادرات ۵ کالا ممنوع شد

گمرک ایران طی بخش‌نامه‌ای، ممنوعیت صادرات پنج قلم کالا را به گمرکات اجرایی اعلام کرده است که این مکاتبه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است.

براساس این بخش‌نامه صادرات انواع کاغذ از جمله کاغذ چاپ، بسته‌بندی و روزنامه، انواع تیشو، انواع شیر خشک صنعتی، انواع شیر خشک اطفال، چای فله و بسته‌بندی و کره در بسته‌بندی بالای ۵۰۰ گرمی از نخستین روز شهریورماه ممنوع است.

واردکنندگان مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معرفی شوند

برخی از واردکنندگان نسبت به ماندن کالاهای خود در گمرک به دلیل تغییر سیاست گذاری های اقتصادی کشور در حوزه ارزی انتقاد کرده‌اند، چراکه پس از اعلام بسته جدید ارزی آنهایی که پیش از آن از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده بودند باید مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند تا کالاهایشان ترخیص شود.

در این زمینه سید محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به رئیس کل گمرک، درخواست کرد که" واردکنندگان کالاهایی که در گمرک مانده‌اند و باید مابه‌التفاوت پرداخت کنند به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شوند".

پیشنهادی برای جلوگیری از انتشار پیامک‌های تبلیغاتی

با ادامه‌دار شدن روند نارضایتی افراد از دریافت پیامک‌های تبلیغی، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با راه‌اندازی سامانه ۱۹۵، امکان شکایت از شماره‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، ثابت و سرشماره‌های دیگر را فراهم کرد تا امکان قطع سرویس ارسال پیامک از این شماره‌ها ایجاد شود.

یکی از راه‌هایی که می‌توان برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم در نظر گرفت، شناسایی افراد ارسال‌کننده‌ این پیامک‌ها به جای شماره‌های مزاحم است؛ بر این اساس اگر کسی از طریق شماره گیری #۸۰۰* دریافت پیامکش را بسته باشد، برایش پیامکی ارسال نمی‌شود. مسوولان مربوطه همچنین سیم‌کارت‌ها را رفتارشناسی می‌کنند و اگر به این نتیجه برسند که شماره‌ای قصد تبلیغات دارد، حتی شماره‌های شخصی را هم می‌بندند و اگر مردم شکایت کنند، شماره‌ها را مسدود می‌کنند.

در واقع در صورتی که از این شماره‌ها استفاده‌ دیگری مبنی بر تماس‌های تلفنی یا استفاده از اینترنت نشود، استفاده‌ از آن‌ها جهت تبلیغات برای رگولاتوری محرز خواهد شد و این سازمان بدون دریافت شکایت هم اقدام به مسدود کردن این شماره‌ها خواهد کرد.

جلوی گرانفروشی را می‌گیریم

پس از ابلاغ بسته جدید ارزی از سوی رئیس کل بانک مرکزی، ۲۵ قلم کالا تحت عنوان کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ شد و رئیس جمهور نیز پیش از انتشار این فهرست در گفت و گوی زنده تلویزیونی تاکید کرده بود که قیمت این کالاها در بازار نباید افزایش یابد و دستگاه‌های نظارتی باید بر عرضه آن‌ها نظارت دقیقی داشته باشند. اکنون رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرده که در راستای کنترل بازار در سطح خرده فروشی به دولت کمک می‌کنیم تا کالاهای اساسی با افزایش قیمت مواجه نشود و بازار، سالم سازی شود.

برنج خارجی، گندم، گوشت قرمز منجمد (دام سنگین)، گوشت قرمز گرم (دام سبک) گوشت مرغ، تخم مرغ، کنجاله سویا، ذرت، جو، داروهای دامی ضروری، انواع کود شیمیایی، سموم تکنیکال شیمیایی، انواع بذر، شکر خام، روغن خوراکی نیمه جامد و مایع، روغن خام، حبوبات، ‌ انواع دانه‌های روغنی (سویا)، لاستیک سنگین، کاغذ چاپ و تحریر، کاغذ روزنامه، خمیر کاغذ، چای خشک خارجی، دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی و نهایتا ماشین آلات و تجهیزات تولیدکننده کالاهای اساسی مثل کمباین و نشاءکار برنج در ردیف کالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار گرفتند که بازار آن ها باید کنترل شود.

علی فاضلی درباره جزئیات توزیع کالاهای اساسی و چگونگی نظارت بر بازار آنها به ایسنا گفت: اولویت امروز کشور بر این است که ارز لازم برای واردات و تامین کالاهای اساسی را تحت پوشش قرار دهند که امر پسندیده و به جایی است، اما اتاق اصناف ایران در حوزه تامین و واردات نقشی ندارد.

مابه‌التفاوت بدهید، کالایتان را از گمرک ببرید!

یکی از وسایلی که از سال‌های نه چندان دور به خیابان های کشور راه پیدا کرد و جزئی از زندگی بسیاری از شهروندان شده، موتورسیکلت است. موتورسیکلتی که برای بسیاری به منبع درآمدی تبدیل شده و همچنین برخی دیگر با این وسیله هزینه‌های رفت و آمد خود را کاهش می‌دهند.

موتورسیکلت با افزایش روز افزون قیمت خودرو در ایران برای بعضی ها نقش وانت و برای برخی دیگر نقش خودرو خانواده را ایفا می‌کند. این وسیله دو چرخ که هر چند وقت یکبار قوانین متفاوتی را در تولید، فروش و رفت و آمد تجربه می کند، حال و روز خوشی را برای بازار آن نمی توان متصور بود و دود روغن سوخته این بازار به چشم مصرف کننده نهایی که به ناچار رو به خرید و استفاده از این وسیله نقلیه آورده، می رود.

بازار موتورسیکلت در حال حاضر آنقدر ملتهب است که با وجود خریدار، فروشنده‌ای برای فروش موتورسیکلت وجود ندارد و این موضوع به دلیل شکم سیری فروشندگان نیست، بلکه فروشنده آنچنان کالایی برای فروش ندارد و از سوی دیگر اطلاع دقیقی از قیمت محصول ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۲۱۸۶۱۹:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
هر مصیبت اقتصادی بر سر ما میاد از همین بانکهاست ! ای کاش موسسه ای مالی غیر بانکی پیدا می شد که جایگزین اینا بشه !
مهرداد۴۹۲۲۶۳۲۰:۰۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
صرفا ۲۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده با نرخ سود سالانه ۲۰ درصد سال 1397 نقدینگی را 46 هزار میلیارد تومان افزایش داده که 3 درصد کل نقدینگی است و سهم 3 درصد از تورم بیش از 30 درصدی کنونی را دارد که به آحاد مردم تحمیل شده است. به نظر میرسد واگذاری عرصه برای واحدهای مسکن مهر مغایر برنامه بدوی بوده و مقرر بوده مسکن مهر در زمین های اجاره ای 99 ساله ساخته شده و اعیانی واگذار شود. افزایش تعداد مستاجرها از ۲۶.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ نشان از تشدید شکاف شدید طبقاتی داشته و نشان میدهد که سیاستگذاری اقتصاد کشور در گروگان گروهی خاص قرار گرفته است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین