مروری بر اخبار مهم روز؛ دلیل افشاگری ربیعی در مجلس/ تشدید انتصابات جناحی در شهرداری تهران/ نظر توکلی درباره سوال از روحانی/ توصیه رئیسی به مسئولان/اصلاح طلبان بدنبال استیضاح کدام وزیر می باشند؟

گروه سیاسی الف،   3970521144 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

دلیل افشاگری ربیعی در مجلس/ تشدید انتصابات جناحی در شهرداری تهران/ نظر توکلی درباره سوال از روحانی/ توصیه رئیسی به مسئولان/اصلاح طلبان بدنبال استیضاح کدام وزیر می باشند؟

آخرین خبر‌ها از طرح استیضاح «رحمانی‌فضلی»

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از ارجاع طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به کمیسیون شوراها و امور داخلی پارلمان خبر داد و گفت: طبیعتاً اعضای کمیسیون شوراهای قوه مقننه در هفته اول کاری مجلس پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه اعلام وصول می‌کنند.

‌روح الله بابایی صالح، عضو هیات رییسه اجتماعی مجلس هم گفت: استیضاح وزیر کشور تقدیم هیات رئیسه مجلس شده ‏و هیات رئیسه نیز به کمیسیون شورا‌ها فرستاده، ولی متاسفانه نمی‌دانم به چه دلیلی ایشان در کمیسیون حاضر نشده است... در روز ‏استیضاح آقای ربیعی، آقای کواکبیان تذکر دادند که وزیر اقتصاد و وزیر کشور، وزرایی بودند که استیضاح آن‌ها ۱۰ روز یا دو هفته ‏قبل از آقای ربیعی به هیات رئیسه تقدیم شده بود. اما نمی‌دانم دلیل چیست که اتفاقی نیفتاده... ‏

نظر توکلی درباره خبر گم شدن ۹ میلیارد دلار ارز دولتی

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بانک مرکزی به وظیفه خود که انتشار لیست دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی بود عمل می‌کرد، این حواشی چند روز اخیر ایجاد نمی‌شد. متاسفانه انتشار خبر گم شدن ۹ میلیارد دلار ارز دولتی به دشمنان کشور بهانه داد که روی آن جوسازی و حاشیه سازی کنند... نماینده مجلسی که به این شکل اظهار نظر کرده کار درستی نکرده، چون اینگونه حرف زدن به جز تشویش اذهان عمومی سود دیگری ندارد. 9 میلیارد دلار عدد کمی نیست که گم شود.

توکلی: مقصر شایعه گم شدن ۹ میلیارد دلار ارز دولتی بانک مرکزی است

 نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری عصر امروز خود با خبرنگاران درخصوص جلسه استیضاح وزیر تعاون و رفتار نمایندگان گفت: در مسائلی که در مجلس مطرح می‌شود طبق قانون مجلس خود هیأت رئیسه باید تشخیص دهد که این اقدامات در راستای امور مجلس بوده است یا خیر. این موارد در مجلس بر دو قسم است؛ نخست این که در راستای وظایف نمایندگی هست و دوم این که نیست. در این مورد مجلس باید گزارش دهد و اگر موردی مدعی‌‌العموم داشت خود دادستان وارد می‌‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به الف: اسامی قضات بازداشت شده پس از تایید حکم اعلام می‌شود/ بیش از ۱۰۰نفر از افراد صاحب سمت ممنوع الخروج شده‌اند/ ماجرای گم شدن ۹میلیارد دلار صحت ندارد

اژه‌ای در مورد اظهارات احمدی‌نژاد و اینکه آیا ایشان برابر قانون مرتکب جرمی شده است؟ گفت: اینکه آیا پرونده‌ای برای ایشان تشکیل شده و اتهامی متوجه ایشان هست یا نه باید بگویم، بله پرونده‌ای تشکیل شده و شاکی خصوصی هم دارد. اما در مورد درخواست کناره‌گیری، ایشان به رئیس‌جمهور گفته کنار برو او هم می‌تواند بگوید کنار نمی‌روم.

 کمپین فرزندت کجاست؟

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان به کمپین فرزندت کجاست پیوست.

وزیر خارجه گفته است:  پسرم لیسانس برق و فوق لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد. دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم بدنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند.

ظریف: فرزندانم در تهران سکونت دارند/ پسر و دخترم استخدام هیچ جای دولتی نیستند

حسام الدین آشنا در حساب توییتری خود نوشت: دو پسر دارم اولی مهندسی عمران شریف و ارشد حمل و نقل امیرکبیر؛ هر دو بدون سهمیه؛ عقد کرده و بدنبال ادامه تحصیل است. دومی کلاس یازدهم ریاضی است.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» در زیر حساب توییتری یکی از رسانه‌ها توضیح داد: «دو پسر و یک دختر دارم؛ پسر اول فوق لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از موسسات در حوزه‌های پژوهشی به صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی‌اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را در دبستان دولتی گذرانده است.»

این کمپین به منظور شفاف‌سازی مسئولان درباره فعالیت‌های فرزندانشان راه اندازی شده است.

 تشدید انتصابات جناحی در شهرداری تهران

پایگاه دیده بان ایران، نزدیک به دولت نوشت: در حالیکه الیاس حضرتی عضو کمیته انتصابات شهرداری و قائم مقام جدید حزب اعتماد ملی گفته بود از حزب اعتماد ملی یک آبدارچی به شهردار نرفته است، بار دیگر ادعای او غلط از آب درآمد و اکنون یک از رهبران اتفاقات اخیر در این حزب و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی و از یاران حضرتی به یک مقام مهم در شهرداری دست یافته است!...  طی حکمی از سوی محمد علی افشانی شهردار تهران؛ سید رحیم ابوالحسنی به عنوان قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب شد.

تسنیم هم نوشت: ... آقا زاده‌ها پشت سر یکدیگر برای کار وارد شهرداری می‌شوند و بر کرسی‌های ریاست می‌نشینند؛ بدون آن که مراحل قانونی جذب نیرو طی شود! این در حالی است که یک پاکبان ساده برای کار در شهرداری باید هفت خوان رستم را رد کند! آیا استخدام بدون ضابطه ژن‌های خوب، تقابلی با شعار «تغییر و شفافیت» ندارد؟!... این جذب غیرقانونی کارمندان بر اساس روابط خویشی و قومی تا آنجا پیش رفت که افشانی، شهردار تازه نفس تهران را برانگیخت تا در سخنان خود بگوید:« همه استخدام ها باید ضابطه مند باشد و همه مطیع قوانین و ضوابط باشند.» اما هنوز این سخن به مرحله عمل نرسیده‌است. داماد معاون شهردار بر صندلی معاونت تکیه می‌زند، پای پسر مسئولی دیگر در شهرداری به موسسات کلیدی این نهاد باز می‌شود و همچنان سخن از منع ورود ژن‌های خوب به شهرداری به قوت خود باقیست.

تثبیت ارز در 9هزار تومان تولید داخلی را تعطیل می کند

حسین راغفر در مورد ارز 9هزار تومانی به ایلنا گفت: این نرخ موجب تعطیلی کامل تولیدکنندگان داخلی خواهد شد چون بسیاری از نهاده‌های بخش عمومی از طریق واردات تامین می‌شود و با این قیمت‌ها نیازهای بخش تولید واقعی دیده نخواهد شد البته در این سیاست‌ تعمد آشکار در راستای تخریب اقتصاد و اتلاف منابع ملی برای فعالیت‌های نامولد است که به نوعی همداستانی و همراستایی با توطئه‌های خارجی است.

 پس گرفتن رای اعتماد به ربیعی و گزینه های مطرح برای وزارت کار

 علی ربیعی وزیر سابق تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عصر دیروز با حضور در میان جمعی از فعالان رسانه‌ای ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به حواشی جلسه چهارشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: افشاگری را یک پدیده مارکسیستی می‌دانم. اگر روز استیضاح به حرمت آقای پزشکیان تعرض نمی‌شد، دراین حد هم دست به افشاگری نمی‌زدم. ربیعی با اشاره به کنایه روز گذشته‌اش که خطاب به لاریجانی و نقش وی در استیضاح منتشر شده بود، گفت: اخیرا نامه‌ای به آقای لاریجانی نوشتم که منتشر نکردم. معتقدم استیضاح بنده اثر خود را در جامعه گذاشت، درست است که ما در ظاهر پیروز نشدیم. برخی مواقع افراد صدمه می‌بینند اما زیان نمی‌بینند. من هم از این حواشی صدمه دیدم اما قطعا دچار خسران نشدم، جامعه هم در این میان سود برد.

ربیعی: اگر به حرمت پزشکیان تعرض نمی‌شد، در این حد دست به افشاگری نمی‌زدم/ استیضاح بنده اثر خود را در جامعه گذاشت

ربیعی در توئیتر خود گفته است: کتاب شازده کوچولو را برای علی لاریجانی می‌فرستم. زیر این متن خط می‌کشم «فرمانروا به شازده گفت: تو را وزیر دادگستری می‌کنم. شازده: کسی نیست که من او را محاکمه کنم. فرمانروا گفت: خودت را محاکمه کن. سخت‌ترین کار دنیاست این که بتونی درباره خودت قضاوت درستی داشته باشی و عادلانه خودت را محاکمه کنی.»

پورابراهیمی: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تبرئه‌ام کرد/ فعالیت‌های اقتصادی فرزندان ربیعی، پدرشان را به خاک سیاه نشاند

 فرهیختگان هم در مطلبی با عنوان« شاه‌کلید استیضاح، سرپرست وزارت کار شد! » نوشت: علی رستمیان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با دعوت از محسنی بندپی به مناظره تصریح کرد: «مدارکی در اختیار دارم که به صلاح مملکت نمی‌دانم منتشر کنم، اما به دلیل قسم و سوگندی که به قرآن و قانون اساسی خوردیم، در مقابل این مسائل کوتاه نخواهیم آمد.»نماینده مردم سلسله و دلفان در پایان تصریح کرد: «به فضل الهی به سوگند خود عمل کرده و از صفر تا صد این مسائل را پیگیری و بررسی می‌کنیم.»

 روزنامه آرمان هم نوشت: آنچه در استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رخ داد از همین دست اتفاقات بود. جایی که نمایندگان اخلاق را به مسلخ بردند و نشان دادند که فقط روی کاغذ عصاره فضائل ملت هستند. حال چندی است که رسانه‌ها بر این موضوع تاکید می‌کنند که چه کسی پاسخ به مسلخ رفتن اخلاق و کاهش اعتماد عمومی نسبت به ارکان نظام را خواهد پرداخت؟ نمایندگانی که ادعای نماینده مردم بودن را دارند یا کسانی که تا دیروز در ساختارهای نظام قدم بر می‌داشتند و امروز ساختار نظام را زیر سوال می‌برند. باید دید این انحطاط اخلاقی تا کجا ادامه خواهد داشت... این پرسش از نمایندگان متصور است که چرا صرفا به تخریب و تهمت پرداختند و جلوی رسانه‌ها این چنین بی‌پروا به وزیر تاختند...

تشریح چگونگی بررسی اتهامات جلسه استیضاح ربیعی در هیئت نظارت بر نمایندگان

روزنامه خراسان هم نوشت: ترکش های جلسه پرحاشیه استیضاح علی ربیعی همچنان ادامه دارد؛ درحالی که اکانتی منتسب به  علی ربیعی وزیر برکنار شده  در توئیتر به نقل از وی اعلام کرد کتاب «شازده کوچولو» را برای علی لاریجانی رئیس مجلس ارسال خواهد کرد، خبرها حکایت از بررسی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره ادعاهای مطرح شده در این جلسه دارد؛ همچنین کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هشدار داد که این ادعاها می تواند در تأیید صلاحیت نمایندگان در دوره بعد مؤثر باشد. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان حساسیت این شورا به رعایت اصول اخلاقی از سوی نمایندگان به ویژه با توجه به افزایش حجم خلاف‌واقع‌گویی‌ها و اتها‌م‌زنی‌های برخی نمایندگان، گفت: آن چه که خلاف باشد و از سوی نمایندگان خلاف قوانین و مقررات جاری صورت بگیرد طبیعتا در بررسی صلاحیت‌ها در دور بعد مد نظر قرار خواهد گرفت...

روزنامه اعتماد نوشت: انتخاب محسني بندپي در ميان اين 3 معاون ربيعي از سوي حسن روحاني، برخي ناظران را بر آن داشت كه اين اقدام را به‌نوعي واكنش رييس‌جمهور به فضاي پرالتهاب جلسه استيضاح ربيعي تحليل كنند. چراكه محسني بندپي بيش از ساير نزديكان ربيعي در جلسه استيضاح مورد انتقاد قرار گرفت...برخي شنيده‌ها از راهروهاي پارلمان، حكايت از احتمال حضور يكي از نمايندگان فعلي مجلس در اين جايگاه دولتي حكايت دارد و در اين بين، باز هم غلامرضا تاجگردون رييس اصلاح‌طلب كميسيون برنامه و بودجه مجلس كه هر از گاه، شايعاتي درباره احتمال حضورش در وزارت تعاون به گوش مي‌رسد، مطرح شده است... محمدرضا تابش نماينده اصلاح‌طلب اردكان و نايب‌رييس نخست فراكسيون اميد، ديگر عضو اين كميسيون است كه برخي شنيده‌ها از احتمال حضورش در اين وزارتخانه حكايت دارد. كاظم جلالي رييس فراكسيون مستقلين ولايي و مركز پژوهش‌هاي مجلس و از نزديك‌ترين چهره‌هاي سياسي به علي لاريجاني نيز نماينده ديگري است كه بعضا از احتمال حضورش در اين وزارتخانه مهم صحبت مي‌شود... همزمان برخي نيز از احتمال حضور جمشيد انصاري معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان اداري و استخدامي در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي صحبت و او را جدي‌ترين گزينه براي تصدي وزارت تعاون معرفي مي‌كنند. اين شنيده‌ها همچنين مرتضي بانك كه در ابتداي كار دولت دوازدهم نيز صحبت‌هايي از احتمال حضورش در اين وزارتخانه شنيده مي‌شد را درنظر دارند و علاوه بر اين دو عضو دولت روحاني، از محمد نهاونديان مشاور اقتصادي حسن روحاني و سياستمدار نزديك به علي لاريجاني به عنوان گزينه‌اي ديگر ياد مي‌كنند.

علی‌اصغر احمدی، معاون سابق وزیر کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حضور وی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای تصدی وزارت کار با من صحبتی نشده است...همچنین برخی گمانه‌زنی‌ از معرفی جمشید انصاری و علی اصغر احمدی به عنوان گزینه های وزارت کار حکایت دارد.

غلامرضا حیدری، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص رفتارهای اخیر نمایندگان در جلسه استیضاح ربیعی اظهار داشت: اتهاماتی که مطرح می‌شد آنقدر گسترده بود که در فضای ملتهب جامعه فعلی می‌توان گفت استیضاح نظام بود، من همانطور که در روز استیضاح هم خطاب به رئیس مجلس با عصبانیت فریاد زدم  و برای اولین بار در مجلس صدای خود را بلند کردم، گفتم این موضوع را ناشی از سومدیریت رئیس مجلس می‌دانم و اگر شما پشت صحنه این رفتارها هستید، چرا به برخی چندبار فرصت صحبت می‌دهید. در واقع رفتارهای این چنینی نمایندگان در خوش بینانه‌ترین حالت سوءمدیریت لاریجانی را می‌رساند.

روزنامه آفتاب یزد هم نوشت:  شرکت وزیرکش، این اطلاقی است که در زمان استیضاح سلف ربیعی در وزارت رفاه برای یکی از بزرگ ترین مجموعه‌های اقتصادی ایران یعنی شستا انتخاب شد. در هر دو استیضاح موضوع اصلی نه نحوه خدمات در وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی که مسئله نحوه مدیریت این هلدینگ عظیم اقتصادی بوده است... شستا به لحاظ قانونی نه خصوصی است و نه دولتی، خزانه ای است که به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی 274 شرکت مهم را در اختیار دارد...هر ماه میلیونها کارگر خویش فرما و کارفرما حق بیمه خود را به همین مجموعه‌ها تزریق می‌کنند و شاید طلایی‌ترین ویژگی در مورد این شرکت‌ها پراکنده‌بودن و عدم وجود معارض و مدعی مشخص در مورد آنهاست. همین مسئله باعث شده است تا دعوا برای ورود به هیئت‌مدیره این شرکت‌ها به یکی از مطالبات پنهان برخی از چهره‌ها و جریانات سیاسی بدل شود...حمیدرضا حاجی بابایی نماینده اصولگرایی مجلس پیش از استیضاح گفته بود «بی‌کس‌ترین وزیر را می‌آورند برای استیضاح».

محسن رضایی در اندیشه ریاست مجلس؟!

روزنامه آرمان نوشت: ظاهرا محسن رضایی قصدی برای فراموش کردن انتخابات ریاست جمهوری ندارد؛ اگر چه خودش مدت‌هاست که سخنی درباره ریاست جمهوری بر زبان جاری نمی‌کند، اما اطرافیانش به نحوی سخن می‌گویند که نشان می‌دهد محسن رضایی هنوز در اندیشه ورود به پاستور است و البته مشخص شد که قبل از دولت برای ورود به بهارستان تلاش می‌کند.

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با نامه‌نیوز به تمایل رضایی اشاره کرد. او گفت: بهمن ماه سال 95 از جبهه ایستادگی خارج شدم چون می‌خواست به جمنا بپیوندد و من مخالف بودم. به آقای محسن رضایی هم گفتم که «سبک و سیاق جبهه ایستادگی ضربه به شما می‌زند». کما اینکه بعد مشاهده کردیم پیوستن جبهه ایستادگی به جمنا همان و آسیب جدی واردشدن به محسن رضایی همان. وقتی در همایش 3 هزار نفری جمنا رأی‌گیری شد محسن رضایی دررده‌های پایین قرارگرفت چون روش رسیدن به گزینه برتر غیرعلمی و غیراصولی بود. رئوفیان در پاسخ به این سوال که آقای محسن رضایی یک مرتبه در انتخابات مجلس ششم نامزد شد و رأی نیاورد. او امروز تلاش دارد برای انتخابات مجلس فهرست سراسری دهد، به نظر شما چقدر با اقبال مواجه خواهد شد، اظهار کرد: اگر محسن رضایی بعضی جوانب کار را توجه کند و مشاوران امین و اهل تشخیص در کنار خود داشته باشد، این ظرفیت و قابلیت را دارد که هم در عرصه انتخابات مجلس ورود کند و هم بتواند در اداره امور مجلس جایگاه ریاست را به خود اختصاص دهد.

روحانی ۲۰ روز دیگر برای حضور در مجلس، وقت دارد

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره زمان حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق قانون، رئیس‌جمهور ۳۰ روز وقت دارد در صحن علنی مجلس حضور پیدا کند و به سوال نمایندگان پاسخ دهد.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور به باشگاه خبرنگاران گفت: رئیس جمهور در مجلس حتما با صراحت بیشتری صحبت می‌کند و مخاطب اصلی صحبت‌هایش علاوه بر نمایندگان؛ مردم هستند... وظیفه ما این است که به تصمیمات دولت امیدوار باشیم و با توجه به تجربه قبلی که در سیاست‌گذاری ارزی بدست آمده پیش بینی می‌شود که ضعف و تصمیم‌گیری‌های گذشته جبران شود.

آشنا: روحانی در مجلس با صراحت بیشتری صحبت می‌کند/ مخاطب اصلی صحبت‌هایش مردم هستند

احمد توکلی هم در گفت و گو به اعتمادانلاین اظهار داشت: سوال از رئیس جمهور مانند سوال از هر مسئول دیگری باید امر عادی تلقی شود و نباید آنقدر حواشی و سر و صدا داشته باشد . مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار گرفته می شود؛ آنقدر مقامش مورد اهمیت است که می‌توان از او سوال کرد... البته من معتقد هستم مقطع فعلی ، زمان مناسبی برای طرح سوال از رئیس جمهور نبود اما حالا که این اتفاق افتاده است چرا آن را عقب بیاندازیم و برایش حاشیه ایجاد کنیم . ممکن است در  همین سوال و جواب ها رئیس جمهور و نمایندگان متوجه اموراتی شوند که باعث بهبود شرایط فعلی شود ... وقتی مدعی مردم سالاری می‌شویم، یعنی سوال از رئیس جمهور را هم بپذیریم؛ وقتی خواهان شفافیت هستیم همه ما باید از سوال و جواب استقبال کنیم.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره زمان حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخ به سؤال نمایندگان به فارس اظهارداشت: تاریخ دقیق حضور رئیس‌جمهور هنوز مشخص نشده و هنوز چیزی از سوی ایشان به ما ابلاغ نشده است. وی در پاسخ به این سؤال که برخی نامه رئیس‌جمهور برای حضور در مجلس را تهدید آمیز عنوان کردند، نظر شما در این زمینه چیست، افزود: خیر؛ نامه رئیس‌جمهور اعلام آمادگی برای حضور در مجلس بود؛ آقای رئیس جمهور به خاطر اینکه نگذارد گمانه‌زنی در فضای سیاسی مطرح شود آن هم در شرایطی که ما نیاز به وحدت، انسجام و اتحاد داریم و نباید پیام اختلافی از داخل کشور به خارجی‌ها و مخصوصاً به رژیم صهیونیستی و آمریکا مخابره شود از این جهت سریع نامه نوشتند که در موعد قانونی به مجلس می‌آیم از این رو از نامه ایشان تهدید استنباط نمی‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: نامه روحانی به مجلس تهدیدآمیز نبود

 مسؤولان باید با رفتار خود طعم شیرین عدالت را به‌مردم بچشانند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: همه مسؤولان باید از تقدس نظام جمهوری اسلامی حراست کنند، بنابراین، در نظام اسلامی وجود امام عادل لازم است، اما کافی نیست، نظام اسلامی بدون امام عادل اصلا قابل تصور نیست اما تا زمانی که همه مسؤولان به‌عدالت رفتار نکنند، مردم طعم شیرین عدالت را نمی‌چشند.

  برخی برای منافع سیاسی‌شان نقش اپوزیسیون به خود می‌گیرند

علی لاریجانی در مراسم افتتاح بزرگترین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران گفت: در شرایط سخت فعلی عده‌ای به جای همکاری و کمک به وفاق ملی به خاطر منافع سیاسی نازل‌شان، نقش اپوزیسیون به خود می‌گیرند که انگار از کره مریخ آمده‌اند. در شرایط سخت باید نگاه مسئولانه و طبیبانه داشت.

لاریجانی: برجام را پذیرفتیم تا فضای کسب و کار باز شود/ سیستم دیوانی کشور خود به خود ایجاد فساد می‌کند

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۸۹۹۸۴۱۹:۴۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
بنده هم بیکارم. دهه شصتی هستم. بگفته جهانگیری معضل هستم. خداوکیلی خوب سرکار هستیم.......
مسعودی۴۹۰۰۵۳۲۱:۳۹:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
از سال ۹۲ یک روز خوش ندید این ملت هر روز التهاب گرانی و فساد و بیکاری تو ۴۰ سال بلکه بیشتر بی سابقه است حتی زمان جنگ.
پرتو۴۹۰۰۶۳۲۱:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
کلا همه سر کاریم.
ناشناس۴۹۰۰۶۵۲۲:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
معاون شهردار تهران به راهیان کربلا در اربعین امام حسین(ع) گفته ارز نداریم کربلا نروید. به این مدیر بی‌بصیرت باید گفت اولا چرا برای سفرهای خارجی سیاحتی ارز دارید ثانیا تمام زندگی ما به عشق امام حسین(ع) است.
ناشناس۴۹۰۰۷۵۲۲:۰۴:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
با این همه گرانی، تورم و فشار اقتصادی و افزایش گاه بیش از سه برابری قیمت‌ها رئیس‌جمهور در برنامه زنده تلویزیونی از آن به عنوان اندک فشار به جامعه یاد کرد! این نحو اظهارنظر یعنی طیف حاکم 4 درصدی هیچ‌گونه اطلاعی از جامعه 96 درصدی ندارد و الا چنین اظهارنظری نمی‌کرد. کسی که در ظاهر بالای 15-20 میلیون حقوق می‌گیرد چگونه می‌تواند از درد و رنج اکثریتی با درآمد یک و دو میلیونی مطلع باشد؟
ناشناس۴۹۰۰۸۰۲۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
مردم توقع داشتند با واردکنندگان خودرو با ارز 4200 قاطعانه برخورد شود و حتی برخی‌ها به چوبه‌دار آویخته شوند. ولی ماجرا به این ختم شده که وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده مابه‌التفاوت قمیت آن را به حساب وزارتخانه واریز کنند! با این رویه، مردم ناامید و مفسدین جری می‌شوند. این چه برخوردی است که دولت با متخلفان در پیش گرفته است؟
ناشناس۴۹۰۳۱۲۰۷:۳۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دوست عزیز شما باشید برخورد می کنید درحالی که همه از نزدیکانتان هستند.
ناشناس۴۹۰۰۸۳۲۲:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
دولت و بانک مرکزی با سپردن تعیین نرخ ارز به بازار آزاد در کنار چند نرخی کردن آن، شرایطی را به وجود آوردند که سودجویان، قیمت ارز را به بیشترین رقمی که می‌خواهند برسانند. چون نظارت‌ها بر بازار ارز هم رها شده است.
ناشناس۴۹۰۰۸۴۲۲:۰۸:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
همسر یک کارمند بازنشسته هستم. این وضعیت آشفته اقتصاد و گرانی و ازطرف دیگر بی‌عملی دولت زندگی ما را تلخ کرده است. خودم بیماری خاص دارم ماهیانه 450 هزار تومان پول دارو می‌پردازم. پسر لیسانسیه‌ام نیز بیکار است. تو را به خدا دولتمردان شعار ندهند برای مردم کار بکنند.
ناشناس۴۹۰۰۸۶۲۲:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۱
خودروهای یک میلیاردی پورشه خارجی سوار می‌شوند. آن وقت می‌خواهند شعار حمایت از کالای ایرانی را نیز تحقق بخشند و مشکلات اقتصادی مردم را که خود درست کرده‌اند، حل کنند!
ناشناس۴۹۰۰۸۸۲۲:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
چرا کسی با نمایندگان متخلف و پرحاشیه که وقت مجلس را در این برهه مهم انقلاب تلف کرده و به حاشیه‌ها می‌پردازند، برخورد نمی‌کند؟ در این وضعیت جنگ اقتصادی، نمایندگان مجلس باید خط‌شکن و در خط مقدم باشند نه در جبهه دشمن. اینها که خودشان مصلحت کشورشان را تشخیص نمی‌دهند.
ناشناس۴۹۰۳۳۸۰۷:۵۱:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
کی از برهه حساس و مهم رهایی پیدا می کنیم شما بگویید کدام برهه را برای ما حساس و امنیتی نکرده اند. مخفی کاری تا کی؟ نامحرم بودن مردم تاکی ؟گرانی و تورم تاکی ؟ افتادن بار سنگین اشتبهات مسئولان بر دوش زخمی مردم تا کی ؟؟؟؟
ناشناس۴۹۰۰۹۰۲۲:۱۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
5 سال است که شهرداری شیراز کلاس‌های آموزش قرآن(روخوانی و روان‌خوانی) برای دختران به صورت رایگان دایر کرده ولی امسال برای ادامه این آموزش هر ماه 50 هزار تومان شهریه دریافت می‌کند. از اینکه توان مالی پرداخت این شهریه در هر ماه را ندارم و دخترم از ادامه این آموزش محروم شده ناراحت هستم.
ناشناس۴۹۰۲۷۱۰۵:۲۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
هزینه تحصیل و زندگی فرزندان آقای ظریف در امریکا چگونه تأمین میشد!؟ حتمأ که ماهم باور کردیم هر چه که اینا بنویسند.
ناشناس۴۹۰۲۹۱۰۶:۵۴:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
طبیعی است، کارمندان ایرانی مستقر در کشورهای خارجی آنقدر حقوق میگیرند که بتوانند خانواده ۴-۵ نفره خود را بچرخانند. حالا سفیر جای خود دارد و باید از رفاه نسبی هم برخوردار باشد.
ناشناس۴۹۰۳۰۹۰۷:۲۸:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دلار نه هزار تومانی آرزوی آقای ترکان بود که در مصاحبه ای قبلها آن را طرح کرد ولی مصاحبه مذکور بلافاصله حذف شد. حالا ظاهرا نظریات آقای ترکان در حال اجرا شدن هستند.
ناشناس۴۹۰۳۲۷۰۷:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
کلمه افشاگری در روابط حقوقی و سیاسی و اقتصادی اصلا مناسب نیست این کلمه نشان می دهد که از قبل واقعیات های بوده است که فضای حاکم اجازه نمی داده است تا بازگوشود مردم خبردار شوند به جای کلمه افشاگری از کلمه راست گویی استفاده کنیم اگر از دهه های پیش فرهنگ راست گوی حاکم بود دیگر فساد اینگونه بر جامعه سایه نمی افکند و جایگاه با ارزش کلمه راست گویی راکلمه خنثی افشاگری نمی گرفت
ناشناس۴۹۰۳۶۰۰۸:۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
وزیر اموزش و پرورش در این دوره از همه ضعیف تر است
حرف حق۴۹۰۳۶۱۰۸:۱۴:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
حرف حق گويم ولي تلخ است چو زهر بار كج مقصد نيايد بي خبر مقصدش ايران نباشد كاناداست أن دلارها توي جيب اقازادهاست
ناشناس۴۹۰۳۸۷۰۸:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
گرانی لجام گسیخته مردم را بشدت کلافه کرده است گرانی گوشت مرغ - گوشت گوسفند - برنج - لبنیات - دارو - تخم مرغ - و ............ سایت های خبری و مردمی بیشتر بفکر مردم باشند تا دعواهای سیاسی احزاب و گروه های مختلف.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین