یک بعدازظهر تابستانی با نماینده جوان پیشنهاد دهنده بیانیه ضد ایرانی در تورنتو

کریم دلدار، گروه تعاملی الف،   3970520021 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک بعدازظهر تابستانی با نماینده جوان پیشنهاد دهنده بیانیه ضد ایرانی در تورنتو

به دعوت یکی از معدود یا شاید تنها تشکل مستقلی که در فضای پر از غبار سیاسی در کانادا درخواست برقراری مجدد روابط با ایران را دنبال می کند به محلی رفتم که همزمان گارنت جنویس، نماینده پیشنهاد دهنده بیانیه ضد ایرانی اخیر هم آنجا بود. کسی که خواسته بود هر نوع تلاش برای مذاکره با ایران و بازگشایس سفارت ها فورا تعلیق شود.

ابتدا از جوانی این نماینده تعجب کردم، سی و یک سالش بود، شاید از تک تک حدود 50 نفر حاضر در جلسه جوانتر. دنیای سیاست به ویژه در سطح بین الملل پختگی و تجربه فراوانی نیاز دارد که در چند سال به دست نمی آید و بسیار دیگرانی بودند که می توانستند بانی بیانیه باشند، چرا این شخص!

آقای جنویس نیم ساعتی از روی کاغذ همه اتهاماتی که سخت ترین ضد انقلاب ها علیه نظام ایران به کار برده بودند را به شکل شسته رفته قرائت کرد. از حمایت از تروریسم تا حقوق بشر و سرکوب آزادی و .... اعتماد به نفس بالایی داشت و با توپ پر وارد شده بود. می دانست که جمع حاضر خیلی همراه با نظرات وی نیستند ولی با این حال امتحان کرد و وقتی پرسید که آیا روشی که برای مقابله با نظام ایران در نظر گرفته مورد قبول هست، از حدود 50 نفر چهار پنج نفر با تردید دستشان را بالا بردند. برای همین بلافاصله گفت که من در جمع های بزرگ دیگری بودم که نظرات دیگری داشتند!

سوالات شروع شد، از بی توجهی به مساله حقوق بشر در عربستان و فروش سلاح هایی که با آن یمنی ها و سوری ها قتل عام می شوند تا نظر متفاوت مردم ایران و تمایل آنها به اصلاح از درون، اما ایشان حسابی درسش را از حفظ کرده بود و به جای آن که پاسخ روشنی به پرسش ها بدهد، همان ادعاهایی که آن ها را حقیقتی آشکار می دانست، تکرار می کرد. البته برای این که دور قاب این سیاست مدار نورسیده بادمجان کافی هم داشته باشد، یکی از ایرانیان مخالف هم به کنایه، تشکل میزبان را متهم به گرفتن پول از جمهوری اسلامی کرد و از خطرات فراوان برای خانواده کسانی گفت که بخواهند رای مثبت به عدم برقراری روابط سیاسی بدهند! آن هم در جایی که نظرسنجی های مورد نظر (بیش از 16 هزار نفر ایرانی در کانادا به برقراری مجدد روابط رای داده بودند) در وبسایت خود کنگره کانادا انجام شده بود!

آنچه بیش از همه برجسته به نظر می رسید نه دشمنی خارجی ها، نه تحقیر ضمنی فرهنگ و تمدن ما به واسطه آنها و نه حقی که ایشان برای دیکته کردن و تعیین شیوه زندگی مردم ما و نوع دموکراسی ما قائل هستند، نه این که با حدود 150 سال تاریخ، فرهنگ خود را الگویی بدانند که تضمین کننده زندگی ارتقا یافته و مطابق با ارزش های انسانیست بلکه نفاق، دشمنی، تشتت و اختلاف در جامعه ایرانی بود.

ما بدون آن که بدانیم تیشه به ریشه هم می زنیم، در داخل جناح های سیاسی و گروه ها بدون در نظر گرفتن شرایط کشور به جای آن که صرفا به مصلحت کشور بیاندیشند و شده منت رقیب خود را هم بکشند تا جامعه اصلاح شود، چشم ها را بسته و شمشیر به دست تیغ بر هم می کشند. راست و دروغ را در بوق می کنند تا حریف را لجن مال کنند. وقتی داخل ما این باشد، وای به حال خارج که ضد انقلاب و معاند شمشیر را از رو بسته و حاضر است به بهای خاکستر کردن و سوزاندن تمام ایران، جنگ و ویرانی و قحطی یا هر چیز دیگر، به هدف خود که سرنگونی نظام و کسب قدرت است برسد.

همین می شود که جوانی جویای نام، یک کارآموز عرصه سیاست به خود اجازه می دهد از طرف مردم ما حرف بزند، تصمیم بگیرد و دموکراسی مورد نظر خود را دیکته کند. اگر به جای اختلاف وحدت کلمه داشتیم، اگر به جای سهم خواهی گروهی و حزبی و باندی، اجازه می دادیم خوب یا بد، مطلوب یا نامطلوب ما، رای مردم آن هم در مسیر قانونی و چارچوب های مستقر در کشور جاری و ساری شود، اگر به جای عیب جویی، مچ گیری و افشاگری به دنبال اصلاح مسیرهایی بودیم که راه تخلف، رشوه و رانت را باز نگه می دارد، خیلی ساده تر از گردنه ها می گذشتیم اما افسوس که کمتر به فکر مصالح جمعی هستیم و تلاش داریم تا خودمان به جایی برسیم نه همه با هم، پس از دشمن چه توقعی می توان داشت؟

چو تو خود می کنی اختر خویش را بد – مدار از فلک چشم نیک اختری را

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۸۶۹۸۸۰۷:۴۱:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۰
از قدیم می گفتند با داشتن چنین اقوامی نیازی به دشمن نیست . وقتی داخل مملکت خودمان انسانها به هم رحم نمی کنند انتظار دارید کانادایی ها به ما رحم کنند .
ناشناس۴۸۷۰۵۱۰۸:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اگر برخی مسئولان اینگونه فاسد نبودند و با آنها به شدت برخورد میشد، مردم هم اینگونه نمیشدند
غلام۴۸۷۲۹۱۱۱:۲۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۰
دقيقا نكته همين جا است. نويسنده بجاي انكه علت ودرد اصلي را كه رانتخواري را مورد تحليل قراربدهد و راه حل حضور موثر و ارام و منطقي مردم را براي ريشه كني اين فساد بيابد موضوع را در حد دعواي رانتخواران با هم تنزل داده و عنوان كرده نبايد با هم دعوا كنيد و به مردم هم توصيه كرده كه ،هيس ؛ كسي ازتون سوال كرد بكيد همه جي ارومه.البته از عناد برخي خارج نشين ها هم نميشه غافل بود.
ناشناس۴۸۸۶۵۲۰۸:۵۵:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
ایشان را به ایران دعوت میکردید و اجازه میدادید نقطه نظرات خودش را اینجا در صدا و سیما بگوید
ناشناس۴۸۷۳۰۳۱۱:۳۵:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
مسئولین از فضا نیومدن برادر از همین مردم ان ترکیبی از رفتار و مسلک همین مردم ان
ناشناس۴۸۷۳۶۹۱۲:۱۹:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
این مردم و این مسئولین ، مناسب هم هستن . مردم از هم میدزدن و مسئولین هم از اونها .
علام۴۸۷۸۶۹۱۷:۰۵:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۰
الناس علي دين ملوكهم
ناشناس۴۸۷۶۳۰۱۴:۵۱:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۰
فقط فساد نیست هزار عیب و مشکل دیگه هم داریم
ناشناس۴۸۷۷۸۰۱۶:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اصلی ترینش فساد مسئولینه . ضمنا فساد ، ریشه همه بدبختیهای دیگه ست
ناشناس۴۸۷۶۸۶۱۵:۱۸:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۰
محال است این بچه بزرگ شود.
ناشناس۴۸۷۰۰۷۰۸:۰۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۰
کاشکی ماهم پول داشتیم بریم کانادا ‌..
محمد مهدی۴۸۷۰۴۸۰۸:۴۳:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۰
کاشکی شعور داشتیم تا ایران را بهتر از کانادا کنیم
ناشناس۴۸۷۳۵۵۱۲:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
مردم صاحب اختیار نیستند . این دولتها و حکومت هستند که باید برنامه ریزی کنند و مملکت را بسازند .
ناشناس۴۸۷۵۷۵۱۴:۲۱:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
روحانی انتخاب مردم نبود؟احمدی نژاد انتخاب مردم نبود؟نماینده های مجلس که کاری جز حرف زدن ندارند انتخاب مردم نبودند؟ و یا نمونه های خارجی مثل ترامپ و ماکرون و .....
ناشناس۴۸۷۷۸۸۱۶:۱۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۰
نه نبود چاره ای جز رای دادن به آنها ندارید
ناشناس۴۸۷۹۳۲۱۷:۴۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
خير نبود ..
ناشناس۴۸۷۰۷۳۰۸:۵۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
چه جوری؟ خدای نکرده با دزدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۸۷۶۳۳۱۴:۵۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۰
هر کسی رفته کانادا دزدی کرده؟ این همه ادم رفتن همه افرادی دزد بودن؟ تهمت نزنیم دیگه تا این حد این یعنی اینکه هر کسی داره خارج میره دزده بسیار افرادی هستند دانشجویی میرن یا زندگیشو میفروشه میره
مصطفی۴۸۷۰۲۸۰۸:۲۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
پیشنهاد میکنم یه گروه حقیقت یاب زیر نظر رهبری تشکیل بشه برای رسیدگی به تهمت ها. مواردی که درمناظره های انتخاباتی مطرح میشه یا در مجلس و ... برن بررسی کنن اگه راست بود طرف رو به دادگاه بکشونن و مجازات اگه هم غلط بود کسی که برای ایجاد جو تهمت زده رو بکشونن دادگاه. الان وضعیت یه جوری شده مسئولین مملکت دارن به هم تهمت میزنن و مردم در شرایط بیطرفی مجبورن هر دو رو باور کنن چرا که اگه دروغ بود یکی باید جلوشونرو میگرفت. نه اینکه این یکی همچنان مسئول مملکتی باشه اونیکی هم همچنان نماینده مجلس
ناشناس۴۸۷۶۲۴۱۴:۴۷:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
بله یک گروه حقیقت یاب اما نه طبق پیشنهاد شما بلکه متشکل از خود مردم و تحقیقاتی روشن ودر دسترس مردم .
ناشناس۴۸۷۰۴۲۰۸:۳۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اگر این بچه می خواد معروفتر و عاقبت بخیر بشه، جنایات سعودی ها رو لیست کنه
ناشناس۴۸۷۳۷۳۱۲:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۰
این الف بچه با پول سعودیها و از جیب منافقین و ... میخواد معروف بشه . حالا بیاد از اونها ایراد بگیره .
ناشناس۴۸۷۵۹۹۱۴:۳۵:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۰
به چی منفی میدین ؟! بچه ای که کشورش عامل قتل عام و کشتار هزاران هزار کودک بیگناه در سوریه و عراق و یمن بوده ، مدعی حقوق بشر در ایرانه ؟؟؟!!! اگر این نادون معنی بشر و بشریت و حقوق بشر رو میفهمید بهتر نبود علیه فروش تسلیحات امریکایی و انگلیسی و کانادایی به داعش و عربستان و امارات ، کمپین به راه مینداخت ؟؟؟!!! چقدر به خودتون توهین میکنین ؟!
ناشناس۴۸۷۹۶۰۱۸:۰۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
چرا فکر می کنید همه باید شبیه شما فکر کنند ؟
ناشناس۴۸۹۰۳۶۱۱:۴۳:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
کسی نمیگه همه مثل هم فکر کنن . اینجا بحث بر سر اینه که چرا یک عده کلا " فکر " نمیکنن ؟! نوشته ها رو بخون و بعد ببین میتونی باور کنی این منفی های سازمان یافته ، مال افرادیه که قدرت تفکر دارن ؟! باورت میشه کسی که یک سر سوزن شعور و یک ذره شرف داشته باشه ، در مقابل مسایل انسانی از این دست ، اینجوری واکنش نشون بده ؟!
رضا۴۸۷۳۹۳۱۲:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اونا که منفی دادن قطعاً عوامل عربستان و اسرائیل مسلط به زبان فارسی هستند
ناشناس۴۸۷۶۱۰۱۴:۳۸:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
مهم نیست کجایی هستن یا به چه زبونی حرف میزنن . مهم اینه که انسان نیستن .
ناشناس۴۸۸۱۰۵۲۰:۱۵:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۰
تو که خودت ذره ای تحمل حرف مخالف رانداری وبه هرکسی که همنظر تو نیست انگی می چسبانی بهتر است اصلا وارد این بحث هانشوی.برادر من اگر قرار اس همه ما نظر مایکی باشدکه دیگر نیازی به دادن کامنت وصحبت کردن درفضای مجازی نداریم
ناشناس۴۸۷۶۲۶۱۴:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۰
دنیای عجیبی شده . سی سالگی هم عجیب شده . یک بچه سی ساله اون ور دنیا ، علیه ایران حرف میزنه ، یک بچه سی ساله توی عربستان ، داره هزاران نفر رو به خاک و خون میکشه . چه سی ساله های نفرت انگیزی . اینها قراره تا چند سالگی جنایت کنن ؟
عدالت۴۸۷۰۴۹۰۸:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
سکوت در برابر فساد مسئولان به بهانه سواستفاده دشمن، کار کشور را به لبه پرتگاه سقوط کشانده.
ناشناس۴۸۷۰۷۶۰۸:۵۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
"اگر به جای اختلاف وحدت کلمه داشتیم، اگر به جای سهم خواهی گروهی و حزبی و باندی، اجازه می دادیم خوب یا بد، مطلوب یا نامطلوب ما، رای مردم آن هم در مسیر قانونی و چارچوب های مستقر در کشور جاری و ساری شود، اگر به جای عیب جویی، مچ گیری و افشاگری به دنبال اصلاح مسیرهایی بودیم که راه تخلف، رشوه و رانت را باز نگه می دارد، خیلی ساده تر از گردنه ها می گذشتیم اما افسوس که کمتر به فکر مصالح جمعی هستیم و تلاش داریم تا خودمان به جایی برسیم نه همه با هم، پس از دشمن چه توقعی می توان داشت؟
ناشناس۴۸۷۶۴۳۱۴:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
مدتیه صدا سیما یه برنامه گذاشته تحت عنوان حرف مردم تو این برنامه که زنده نیست و این امکان وجود دارد که نظرات گزینشی انتخاب وپخش شوند به طور آشکاری سعی می شود تمام تقصیرها به گردن دولت بیفتد با این وضع نمی توان از وحدت و دوستی ها گفت چرا که بسیاری دیگران که در ایجاد وضع موجود مقصرند نا دیده گرفته می شوند . یعنی به راحتی می توان فهمید هدف ... یک جانبه نگریست که....جامعه واقتصاد را به وضع کنونی کشاند !!! مردم خسته اند وخستگی خود را آشکار کرده اند اما ..
ناشناس۴۸۷۰۸۶۰۹:۱۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
این نماینده مرد هست یا زن هست ؟
ناشناس۴۸۷۳۸۸۱۲:۲۷:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
مهم نیست چیه . هرچی که هست ارزش فکر کردن نداره . سرزمین هفت هزار ساله من به روزی افتاده که یک ... سی ساله ، دهن کثیفش رو باز کنه و راجع بهش نظر بده ؟ اینه که باید بهش فکر کرد ! قابل توجه مسئولینی که ژنهای خوبشون در ایران ، ادعای سروری بر این مردم دارن و وقتی میرن کانادا ، میشن نوکر این بچه مدرسه ایها .
ناشناس۴۸۷۵۸۱۱۴:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اگر این حرف را برای تحقیر این فرد زدی باید بگم زن بودن به هیچ عنوان باعث تحقیر یک فرد نیست بلکه باعث افتخاره مادر خودت زن است همسرت هم همینطور قبل حرف زدن فکر کن که با بی ادبی به نصف جمعیت کره زمین توهین نکرده باشی برو ...با این افکار و ادبیات .. ..توی سایت الف چکار می کنی ؟ اینجا شاید همه هم نظر نباشند ولی همه اندیشمند و محترم هستند نه ..بی ادب !
ناشناس۴۸۷۰۹۷۰۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
31 ساله های ما بیکارند و مضطرب - 31 ساله های اونا. ..........
ناشناس۴۸۷۴۰۳۱۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
آخه آنها بازنشسته هایشان بعد از بازنشستگی با شغلهایشان خداحافظی میکنند تا جوانان بیایند سر کار
ناشناس۴۸۷۱۳۲۰۹:۴۱:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
دردناک تر ان است که ما هم از اصلاح از درون نا امیدیم. این همه فساد هیچ توجیه ای ندارد. حتی اگر بگویند با عملکرد ما فردا اسرائیل از بین می رود باز اینهمه فساد و حق خوری و به فلاکت انداختن ایرانی ها توجیهی ندارد.
ناشناس۴۸۷۱۶۶۱۰:۱۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
شاعر فرموده : افسوس كه پيران جهان ديده نبوديم روزي كه رسيديم به ايام جواني !! حالا ما از گفته اين شاعر نتيجه مي گيريم كه اين نماينده جوان كانادايي ، برعكس آنچه شاعر مورد نظر ما گفته از همان ايام جواني ، در جرگه پيران جهان ديده در آمده است و البته واضح و مسلم است كه اگر سراينده اين بيت ، الان زنده بود و اين جوان را ميديد ، افسوسش بيشتر بود و به جاي يك افسوس ، مي گفت : صد افسوس ، يا هزار افسوس ، و يا شايد صد هزار افسوس و بلكه ده ميليون افسوس !! ... بله ؟!!
ناشناس۴۸۷۳۵۳۱۲:۱۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
وافسوس كه بعضي از پيران جهان ديده ما مثل يك جوان و نوجوان خام اند !!!!!!!
غلام۴۸۷۳۸۴۱۲:۲۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
"پیر جهاندیده "عقلشو نمیده دست یک منافقی که داره بر علیه ملت خودش تو سرزمین دشمن فعالیت میکند.
ناشناس۴۸۷۱۷۰۱۰:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
وقتی که منافع شخصی یا جناحی را بر منافع ملی ترجیح دهیم همین میشود....
ناشناس۴۸۷۱۷۴۱۰:۱۷:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۰
با مفسدهاي اقتصادي چه بايد كرد يواش يواش دولت كانادا هم فهميده و خواهد فهميد كه يك مشت دزد و رانت خوار و بيت المال خوار از ايران وارد كانادا شده و بزودي انجا را هم به گندكاري خواهند كشاند
محسن۴۸۷۱۸۳۱۰:۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۰
قابل توجه جناب مطهری همه چیز دان وقتی این آقا نمیدونه چه حرفی رو کی بزنه از بقیه دیگه چه انتظاری هست
ناشناس۴۸۷۳۹۹۱۲:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
وقتی نماینده مجلس ایران برای سلفی گرفتن با پیرزن اروپایی ، سینه خیز میره ؛ وقتی دولت و مجلس حاضر نیستن به مردم توضیح بدن و عذرخواهی کنن بابت اینهمه افتضاح ؛ اونوقت هر بی سر و پایی به خودش اجازه میده ونگ ونگ کنه و راجع به ایران نظر بده !!!
ناشناس۴۸۷۹۶۴۱۸:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
شماها چه گیری دادین به توضیح و عذرخواهی ؟ برای اینکه در انتخابات بعدی مستمسک... توی دست شماها ؟ مردم از این جناح بازی ها و دسته بندی ها کلافه اند کی مرد عمله ؟ وگرنه اهل حرف و شعار فراوون داریم
ناشناس۴۸۷۱۸۴۱۰:۱۹:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۰
در داخل حرام نمیتوانند برای رضای خدا ونیز برای کشورشان کار کنند
ناشناس۴۸۷۲۰۸۱۰:۳۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۰
کلآ یک درد دل بود تا یک تعهد اخلاقی در ارائه ی اطلاعات شسته رفته و تلف نکردن وقت خواننده
ناشناس۴۸۷۲۱۲۱۰:۴۲:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۰
شهيد فهميده سيزده سالش بود
ناشناس۴۸۷۲۵۸۱۱:۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
متاسفانه دو تا مشکل بزرگ در کشورما وجود دارد که این دو ، بلای جان ما ایرانی ها شده است ورفع این دو مشکل به آگاهی مردم بستگی دارد و خدا کند که مردم ایران بیدار شوند و برای اعتلای کشور عزیز ایران در جهان کوشش نمایند 1 - اکثرکسانی که بیت المال را غارت می کنند وفقط به فکر پر کردن جیب خود هستند خود را به جناح های سیاسی پیوند داده اند و تا بخواهی از آن ها انتقاد بکنی یا پیگیر تخلف آنها توسط قوه ی قضاییه کشور شود انگ سیاسی زده می شود و می گویند این کار سیاسی است 2 - تعصب کورکورانه بعضی از طرفداران جناح های سیاسی که نمی گذارد چشمان خود را به روی حقایق باز نمایند ، این تعصب باعث می شود که اولا هر دروغی که به رقیب چسبانده می شود به راحتی پذیرفته شود و ثانیا هرجنایتی که از فردی در داخل جناح خودی رخ دهد مورد قبول واقع نشود . البته این دو مشکل مولود تبلیغات سوء ای است که از طرف رسانه های مغرض داخلی ومغرض و معاندخارجی اجرا می شود ووعده های کذبی است که به خورد جوانان ما داده می شود.
علیرضا۴۸۷۲۶۱۱۱:۱۱:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
جالبه شما خود میفرمایید اگر ما چنین و چنان میبودیم و این عیوب را نمیداشتیم احتمالا" ایشان هم اینها را نمیگفت ولی وقتی هستیم و وقتی منافع ملی اصلا" تعریف نشده و وقتی فساد نهادینه شده وقتی دروغ غالبیت پیدا کرده وقتی تحمل نظر دیگران معنی ندارد و فحاشی جواب آنست وقتی تلویزیون ...هرچه راجع به هر کس میگوید و برای هر کس پرونده و فیلم و مستند میسازد و دوغ ... یکسان شده وقتی خواست طبیعی و کمترین حق مردم با تهمت و زور جواب داده میشود چرا توقع ...
ناشناس۴۸۷۳۷۹۱۲:۲۴:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۰
کانادا با 200 سال تاریخ راهی را رفته است که بعضیها با 3000 سال تاریخ و سابقه تمدنی هم نتوانسته اند بروند
ناشناس۴۸۷۶۰۷۱۴:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
دویست سال تاریخ ؟ مطمئنی ؟ کمتره ها ! سه هزار سال تمدن ؟ مطمئنی ؟ بیشتره ها !
ناشناس۴۸۷۹۰۳۱۷:۲۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۰
میفهمم که درد داره بی تمدنی کشورهایی که شماها رو به عنوان " حیوون " پذیرش میکنن ( معذرت میخوام ولی عین جمله ترامپ بود و باید نقل قول درست میکردم ) ؛ اما با چند میلیارد منفی هم ، باز کتاب تاریخ عوض نمیشه . نه اسم خلیج فارس به خلیج تغییر پیدا میکنه ؛ نه چندین هزار سال تمدن ایران محو میشه ؛ و نه دو یا سه قرن توحش امریکای شمالی تبدیل به هزاران سال تمدن میشه . حالا باز بیاین منفی بدین ، علیه ایران
ناشناس۴۸۷۸۸۹۱۷:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
بعضیها ؟؟؟ کجایی هستی که به ایرونیها میگی بعضیها ؟ عربستانی ؟ اماراتی ؟ پاکستانی ؟ کجایی ؟ چقدر پول پرت میکنن جلوی شما گشنه ها که بیاین توی نت علیه ایرون و ایرونی چیز بنویسین ؟
ناشناس۴۸۷۴۴۲۱۲:۵۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۰
بهترین کار این هست که این افراد را به ایران دعوت کرد . اینها تحت تاثیر ذهنیت هایی که برایشان ایجاد شده قرار گرفته اند باید توسط تشکل ها ی مستقل دعوت بشن تا واقعیت را از نزدیک ببینن. متاسفانه ما با غرب خوب کار نمی کنیم و همه زمینه را سپردیم دست ضد انقلاب . باید ارتباط با روز نامه نگارها و هنرمندان را افزایش داد . صد در صد نمیشه نظراتشون را عوض کرد ولی درک بهتری پیدا می کنن.
ناشناس۴۸۷۹۶۵۱۸:۱۲:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
حالا اگه آمدند و دیدند واقعیت بدتر از اونه که شنیدن چی ؟
ناشناس۴۸۷۴۷۰۱۳:۰۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۰
ستارخان جمله قشنگی دارد دشمنان ما تنها زمانی می توانند بر ما پیروز شوند که خود ما دشمن همدیگر شویم
ناشناس۴۸۷۶۲۹۱۴:۵۰:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۰
بعد پنج سال فحاشی حالا دم از وحدت می زنن که اینم دروغه سپاه از حسن روحانی حمایت می کنه میگن نظامی ها حرف نزنن . از دید اینها تنها راه تسلیم شدن و زانو زدنه مثل حسن کدخدا
محمد۴۸۷۶۴۰۱۴:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
یکی از مزایای داشتن رابطه سیاسی و سفارت خانه در کشور دیگر حتی امریکا دراینه، حداقل اگه کسی به مملکت تهمت و یا اتهامی زد انور کسی باشه بره توضیح بده و یا حتی مخالفین دعوت کنن ایران فرق مملکت و مردم ایران را با افغانستان و پاکستان و عراق و....ببینند بعد بیانیه بدهند.
ناشناس۴۸۷۶۷۹۱۵:۱۶:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۰
مشكل كشور ما بيانيه هاي ضد إيراني وتحريم ها وقطع رابطه ها نيست مشكل اصلي كشور زندگي اشرافي مسوولان وفاصله گرفتن از مردم است
ناشناس۴۸۷۷۱۱۱۵:۳۲:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
بهش گفتید که دلار در ایران ظرف ۵ ماه سه برابر شده و این رکورد در دنیا دست نیافتنی است
ناشناس۴۸۷۷۱۴۱۵:۳۲:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۰
متاسفانه بسیاری از ایرانی های خارج رو که اتفاقا پولدارهای کشور ما هستند تا توانسته اند وجهه کشور و نظام ما را تخریب کرده اند نمک خوردند و نمکدان شکستند.
عباس۴۸۷۸۰۹۱۶:۲۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۰
چرا مسئولین نظام به این فکر نمیکنند که هر ایرانی پول دار به چه دلیل بخش اعظم سرمایه اش را از مملکت خارج میکند؟ یا اصلاً به چه دلیل فقط سه میلیون ایرانی در سال برای تفریح به ترکیه و نزدیک یک میلیون به گرجستان میروند؟ چرا در ایام نوروز بیش از صد هزار نفر به امارات میروند؟ نمی شود که چشمان را به روی حقیقت بست. حتی آنهایی که پول ندارند نیز آرزوی همین سفرها را دارند. اگر قرار باشد مردم همینطور امنیت اقتصادی و آزادی نداشته باشند، ایران هرگز ساخته نخواهد شد و همیشه کشور بدبختی خواهد بود، حتی اگر روزی ده میلیون بشکه نفت بفروشیم.
ناشناس۴۸۸۵۳۷۰۶:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
یک سوال اگر مردم ایران اینقدر ناامید هستید از کار گرانی تورم تحریم اینده به چه امیدی بازهم بچه دار میشید؟
ناشناس۴۸۸۵۳۹۰۷:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
از اساس مردم مقصرند چون انتخاب متصدی امور کشور از مجلس و سایر قوا را جناحی و باندی و بادی انتخاب می کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین