تحلیل یک نماینده از پیشنهاد ترامپ برای مذاکره

گروه سیاسی الف،   3970519082

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: الان دولت و ملت باید یکی باشند این‌ها به قصد رخنه و ایجاد تفرقه و تقابل گروه‌ها موضوع مذاکره و ملاقات را پیش کشیده‌اند.

ایلنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: الان دولت و ملت باید یکی باشند این‌ها به قصد رخنه و ایجاد تفرقه و تقابل گروه‌ها موضوع مذاکره و ملاقات را پیش کشیده‌اند.

کمال دهقانی فیروزآبادی درباره دور اول تحریم‌های آمریکا، گفت: اینطور نیست که با تحریم‌های آن‌ها وضعیت پولی ما به هم بریزد یا اینکه در موارد غذایی به مشکل بر بخوریم. ما یک کشور صادرکننده هستیم یعنی تراز تجاری کشور ما مثبت است یعنی صادرات ما بیشتر از واردات ماست. وی تصریح کرد: ما کشور ضعیفی نیستیم که بتوانند با محاصره‌ای ساده کشور را به زانو درآورند. ما ۴۰ سال است که در تحریم هستیم و شرایط را پله پله بر ما سخت‌تر کرده‌اند و در نتیجه رشد و مقاومت ما هم بیشتر شده است. این یک واقعیت است. اما من منکر این نیستم که نباید در حوزه پولی و بانکی و دیپلماسی دست‌ روی‌ دست بگذاریم؛ دنیا دنیای چند قطبی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: الان همه دنیا با ترامپ بد هستند. ترامپ فقط معتقد به برتری آمریکا است اما هند، چین، فرانسه،انگلیس، آلمان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران هم در جهان هستند. الان همه دارند با هم تعامل می‌کنند و ما هم در این شرایط باید از توان دیپلماسی خود استفاده کنیم و قطع به یقین بسیاری از مشکلاتمان رفع خواهد شد.

در همین ارتباطات فی‌مابین و ارتباط با همسایگان خیلی از مشکلات ما در حوزه صادرات و مبادلات بازرگانی حل می‌شود. تحریم‌ها بی تاثیر نخواهد بود اما هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی خواهد داشت.

وی درباره رویکردهای متناقض ترامپ مبنی بر القای تهدید و درخواست مذاکره و ملاقات با مقام‌های ایرانی گفت: ترامپ از درخواست مذاکره و ملاقات چند هدف دارد. ما پیش از این با آمریکا درباره برجام هم مذاکره و هم ملاقات کردیم.

این عضو فراکسیون امید ابراز داشت: آمریکا که مذاکره می‌کند و تعهد می‌دهد، سپس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل صادر می‌شود که پشتوانه‌ای برای رعایت برجام در بین همه کشورهای عضو سازمان ملل باشد، وقتی آمریکا از آن خارج می‌شود این برای انسانی که به صورت عاقلانه قدم بر می‌دارد غیرمنطقی است. وقتی که می‌بینیم طرف مقابل ما عقلانیتی ندارد چطور می‌توانیم روی او حساب کنیم؟

دهقانی با بیان اینکه مقامات ما با بی اعتمادی با آمریکا مذاکره کردند و الان که این کار صورت گرفته معلوم است که بر بی اعتمادی ما افزون شده است، گفت: آمریکا از طرح این مسائل هدف دارد. آنها بازی‌های سیاسی‌شان را می‌کنند.

یعنی سخت می‌گیرند و می‌خواهند بین ملت و دولت شکاف ایجاد کنند و بعد به ملت بگویند دیدید که ما به دولت شما پیشنهاد مذاکرده دادیم و آن‌ها قبول نکردند؟ الان دولت و ملت باید یکی باشند این‌ها به قصد رخنه و ایجاد تفرقه و تقابل گروه‌ها موضوع مذاکره و ملاقات را پیش کشیده‌اند. ما اگر انسجاممان را حفط و مقاومت کنیم از این گردنه هم عبورخواهیم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین