مروری بر اخبار مهم روز؛ انتقاد تند حسین شریعتمداری از دو نماینده مجلس/ تذکر سران اصلاحات به روحانی/ سکوت فلسفی عارف/جدی ترین گزینه‌های سخنگویی دولت/ قسم دادن نمایندگان برای پس نگرفتن امضا

گروه سیاسی الف،   3970515175 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

انتقاد تند حسین شریعتمداری از دو نماینده مجلس/ تذکر سران اصلاحات به روحانی/ سکوت فلسفی عارف/جدی ترین گزینه‌های سخنگویی دولت/ قسم دادن نمایندگان برای پس نگرفتن امضا

بازداشتی‌های مربوط به پرونده‌های تخلفات اخیر بازار به 45 نفر رسید

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه جلسه امروز مسئولان عالی قضایی اظهار کرد: مطابق آخرین اخباری که در این رابطه پیگیر شدم، تاکنون ۴۵ نفر در این دو سه پرونده از ابتدا تا به امروز بازداشت شده‌اند. البته افرادی هم هستند که ممکن است اتهاماتشان کمتر باشد و با قرار وثیقه آزاد شده باشند؛ اما تا همین امروز ۴۵ نفر در بازداشت بسر می‌برند.

دولتمردان با مردم مستقیم صحبت کنند/از وزرا گلایه داریم

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی سوال از رییس‌جمهور را حق نمایندگان خواند و در عین حال به طور تلویحی آن را کار سیاسی تعبیر کرد و گفت: در شرایط فعلی ضرورتی برای طرح سوال از رییس جمهور وجود ندارد کما اینکه بهتر بود استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تدبیر بیشتری مطرح می شد... از وزرا گلایه داریم باید دولتمردان مستقیم با مردم صحبت کنند و شرایط را توضیح دهند نه اینکه برخی وزرا به مسوولیت‌شان نگاه جزیره‌ای داشته باشند...بنده برای سکوت خود دلایلی دارم و برای هر سکوت فلسفه‌ای دارم که آن را بعدا توضیح می‌دهم.

گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر این‌که در شرایط فعلی مردم به این‌که فردی در برابرشان بنشیند و به آن‌ها دلداری بدهد نیازی ندارند گفت: امروز جامعه نیازمند این است که فردی که از طرف دولت یا رئیس‌جمهوری قصد صحبت کردن با مردم را دارد، طرح‌ها و ایده‌های کاملا مشخص اجرایی را اعلام کند و بگوید دولت در مورد تک تک مسائل پیش روی کشور چه تصمیماتی گرفته و چگونه می‌خواهد آن‌ها را حل کند؟ اگر دولت چنین برنامه‌ای نداشته باشد و با این وجود بخواهد با مردم صحبت کند، به نظرم بهتر است این کار را انجام ندهد؛ چراکه اثرات تخریبی و نا امید کنندگی آن بیشتر از زمانی است که گفت‌وگویی میان دولت و مردم وجود نداشته باشد.

سوالی که انتظار دارید روحانی به آن پاسخ دهد چیست؟

راهکارهای خاتمی حزبی و جناحی است

صبح نو نوشت: پنج ماهی بیشتر از آغاز به کار دولت دوازدهم نگذشته بود که توپخانه چپ‌ها و اِلیت‌های هنری و غیر هنری وابسته به آن علیه پاستورنشینان روشن شده است؛ اصلاح‌طلبان حالا دیگر سیاست «نقد در خلوت» را به «حمله در جلوت» معاوضه کردند، اصلاحات که همواره خود را هواخواه دولت نشان می‌دادند امروز پشیمانند تا جایی که رییس دولت اصلاحات هم به‌دلیل «تکرار»هایش از مردم عذرخواهی کرد... رییس دولت اصلاحات، به‌خاطر تَکرارش از مردم عذرخواهی کرده و گفته از «انفعال دولت متعجبم» و از رهبر انقلاب درخواست کرده که «با فرمان و دستورات خود مسائل و مشکلاتی که امروز کشور را دچار چالش کرده حل کنند.»

متحد دولت؛ منتقد دولت شد! «تَکرار اشتباه»

...ضعف‌ها و بی‌برنامگی‌ها و حتی عدم اجرای برنامه‌های مصوب را نمی‌توان به گردن رقبا انداخت، این چاره کار نیست باید مسائل حل شود... حال به نظر می‌رسد که تنها در یک سال، نتیجه «تکرار»‌های بدون تفکر و حاصل از ذوق‌زدگی‌های سیاسی، اقتصاد کشور را تا جایی برده است که حتی رییس دولت اصلاحات خود نیز ابراز پشیمانی می‌کند.

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی به تسنیم گفت: برخی از مطالبات صرفاً گروهی است یعنی منافع یک حزب و گروه را دنبال می‌کند، ازجمله مسئله حصر و عفو زندانیان یک جریان سیاسی. عفو کسانی که جرم عمومی مرتکب شده‌اند و به منافع عمومی لطمه زدند نمی‌توان در چارچوب مطالبه مطرح کرد. نمی‌توان برای کسی که اموال عمومی را به‌آتش کشیده مطالبه‌ای مطرح کرد و چنین چیزی به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست...متأسفانه کمتر شاهد این نوع موضع‌گیری‌ها در جریان اصلاح‌طلب هستیم و کمتر شاهد آنیم که اصلاح‌طلبان با نیروهای تندروی خودشان برخورد کنند. اصولگرایان با تندروی نیروهایشان به‌کرّات برخورد کردند و مؤاخذه شدند. نیروهای تندرو انسان‌های حرمت‌شکنی هستند و بافرهنگ نیستند. طبیعتاً وقتی ما با نیروی تندرو برخورد می‌کنیم هتک حرمت خواهند کرد و باید برخورد با نیروهای تندرو را به‌جان خرید.

روزنامه خراسان نوشت: درحالی که برخی از رسانه ها گلایه های رئیس دولت اصلاحات از دولت روحانی را منتشر کردند، محمدعلی ابطحی از فعالان سیاسی این جریان هم از انتقال تذکرات بزرگان اصلاحات به دولت خبر داد و در عین حال گفت: اما روحانی الزامی برای اجرای پیشنهادات مطرح شده توسط اصلاح طلبان ندارد.

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران به ایلنا گفت: قرار نبود آقای روحانی یک تیمی را روی کار بیاورد که مطلقا به خواسته‌های مردم توجه و اعتنا نداشته باشند و از کارایی لازم برخوردار نباشند، قرار ما این نبود... آقای روحانی و کابینه‌شان باید پاسخگو باشند. اگر کاستی‌هایی صورت گرفته اگرچه به آقای خاتمی برنمی‌گردد اما ایشان در کمال تواضع و ادب از مردم عذرخواهی کردند.

 جدی ترین گزینه‌های سخنگویی دولت/تکذیب استعفای آشنا

یک منبع آگاه در دولت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برخی اخبار منتشره در رسانه ها مبنی بر استعفای حسام الدین آشنا از مسئولیت‌های دولتی‌اش گفت: استعفای آشنا صحت ندارد. این منبع آگاه جهانگیری و رحمانی فضلی را از گزینه‌های احتمالی این سمت عنوان کرد و افزود: البته گزینه های دیگری نیز وجود دارند که هنوز نهایی نشده است.

 پیامدهای سوال از روحانی

فرهیختگان نوشت: نامه روز گذشته حسن روحانی به رئیس مجلس و تاکید او بر غیرقانونی بودن طرح سوال از رئیس‌جمهور و نیز مغایرت آن با مصالح کشور در مقطع کنونی، یک پیام مهم را هم دربر داشت. روحانی خط و نشان کشید که خواهم آمد و از این فرصت استفاده خواهم کرد تا برخی از حقایق را برای مردم بازگو کنم... نزدیکان روحانی می‌گویند حالا که رئیس‌جمهور مجبور به حضور در مجلس شده بیاید و افشاگری کند و بعد از آن هم البته روحانی نامه زده که هم این طرح سوال غیرقانونی است و هم آمدن من به مجلس برخلاف برخی مصلحت‌ها. در این شرایط با ایستادگی دو طرف یکی بر سر سوال و اجبار دولت به پاسخگویی و آن یکی برای سکوت و دورماندن از مجامع عمومی و نهایتا تندی در پاسخ به مجلس، به‌نظر می‌رسد که مجددا چالشی شبیه به همان اتفاقات سال‌های پایانی دولت دهم در انتظار کشور باشد، شرایطی که بویی از انسجام ملی و تلاش برای وحدت در آن نبود.

مطهری: روحانی در مجلس از موانع مقابل خود بگوید

جلال میرزایی، نماینده ایلام به ایلنا گفت: هفت، هشت ماهی است که یک جریان در مجلس به بهانه موسسات مالی و اعتباری و بهانه‌های دیگر دنبال طرح سوال از رییس‌جمهور هستند و کار به جایی رسیده که نمایندگان را قسم می‌دهند که پای امضایشان بایستند که البته این نشان می‌دهد که رفتار برخی از همکاران ما در مجلس به هیچ عنوان حرفه‌ای نبوده و نه امضا کردن و نه پس گرفتن امضا و نه دوباره انصراف از پس گرفتن امضا به هیچ عنوان خوشایند مجلس نیست.

 اصلاح‌طلبان نمی توانند از کارنامه روحانی شانه خالی کنند

 فرهیختگان نوشت: محمد سلامتی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درخصوص شرایط امروز حاکم بر سیاست کشور آنچنان نگاه مثبتی ندارد، از شورای نگهبان انتقاد می‌کند، از مجلس و شورای شهر هم همین‌طور... این فعال اصلاح‌طلب ایراد اصلاح‌طلب‌ها را عدم توجه‌شان به محرومان و مستضعفان می‌داند و می‌گوید این عدم توجه از دوران دولت سیدمحمد خاتمی آغاز شد و اولین نتیجه آن هم شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات 84 بود. او می‌گوید که جریان اصلاحات امروز به دنبال نمایندگی قشر متوسط است و خیلی کاری با اقشار پایین دست جامعه ندارد. محمد سلامتی علاوه‌بر این از دولت حسن روحانی هم انتقاد می‌کند و صراحتا می‌گوید که کارنامه روحانی به پای اصلاح‌طلبان هم نوشته شده و آنها نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند.

سلامتی می گوید: ... آقای روحانی یک نظریه اقتصادی قوی ندارد. ذهن ایشان جهت اقتصادی مشخصی را پیگیری نمی‌کند. به نظر من مشاورانی که دارد چون طرز تفکر اقتصاد لیبرال را قبول دارند، کار را به مسیر انحرافی می‌کشانند. این طرز تفکر از امکانات و ظرفیت‌های داخلی استفاده چندانی نمی‌کند و همواره مترصد آن است که سرمایه‌ خارجی وارد شود و او اقتصاد ایران را نجات دهد... درمورد شورای شهر این نقد را می‌پذیرم که اگر کم ‌و کسری هست همه به حساب اصلاح‌طلبان است. شورای شهر پنجم در اصل اصلاح‌طلبانه است و اصلاح‌طلبان باید مسئولیت آن و نیز مسئولیت عملکرد شهردار منتخب آن را بپذیرند. البته شورای‌ عالی سیاستگذاری مکانیسمی طراحی کرد و براساس آن مکانیسم هم حرکت کرد، ولی برخی گروه‌ها چون فعال‌تر بودند توانستند سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند. به هر ترتیب باید این را عرض کنم که از این شورا انتظار بیشتری داشتیم و داریم و امیدواریم این انتظارات برآورده شود.

 تقریباً بخش‌های اعظمی از دولت بی‌برنامه است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین به اعتمادآنلاین می گوید: در داخل مشکلات ساختاری و مدیریتی را شاهد هستیم. اینکه می‌گوییم آقای روحانی در کابینه خانه‌تکانی کند به معنای این نیست که با خانه‌تکانی تمامی مسائل به‌صورت کامل حل می‌شود. با اصلاح ساختار هم مشکلات به‌صورت کامل حل نمی‌شود. حتی با مذاکره یا مقاومت هم نمی‌توانیم بگوییم مشکلات 100 درصد حل می‌شود. بلکه زنجیره‌ای از اقدامات چه در داخل و چه در خارج در چند بعد باید انجام شود.

جعفرزاده با انتقاد از بی‌برنامگی دولت در شرایط کنونی گفت: در حال حاضر تقریباً بخش‌های اعظمی از دولت بی‌برنامه است. برای مثال اگر به هر بانکی بروید و بپرسید چه برنامه‌ای برای 6 ماه آینده دارند، خواهید دید که برنامه‌ای ندارند. البته سازمان برنامه‌وبودجه سه سناریو را برای اوضاع کنونی ارائه کرد اما به ضرس قاطع می‌گویم که وزارتخانه‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، تعاون و کار برای 6 ماه آینده هیچ برنامه‌ای ندارند.

   مجلس که سفارت انگلیس نیست!

حسین شریعتمداری در شماره امروز روزنامه کیهان نوشت: نماینده‌ای که از تریبون مجلس و یا از جایگاه نمایندگی مجلس برای حمایت از توطئه‌های دشمنان مردم و نظام سوء‌استفاده کرده و اهداف رسما اعلام شده آنان را دنبال می‌کند، نباید و نمی‌تواند از پنجه عدالت دور بماند و خانه ملت را به پایگاه و ستاد عملیات دشمنان خونریز و غارتگر مردم تبدیل کند!... در حالی که آمریکا با بد‌عهدی‌های پی‌درپی خود برجام را نقض کرده و نهایتا هم بی‌آنکه به هیچ یک از تعهدات خود عمل کند، از برجام خارج شده و این اقدام مجرمانه به‌اندازه‌ای غیرقابل توجیه بوده است که حتی متحدان اروپایی ترامپ هم چاره‌ای جز اعتراف به این قانون‌شکنی نداشته‌اند، فلان به اصطلاح نماینده ادعا می‌کند که «مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود»! ادعایی که خود ترامپ هم با همه خباثتی که دارد، از مطرح کردن آن شرم دارد و انکار نمی‌کند که خود از برجام خارج شده است... ایده‌آل ترامپ توقف برنامه موشکی ایران و تبدیل کشورمان به لقمه‌ای راحت برای بلعیده شدن بود و این آقای نماینده دقیقا آرزوی ترامپ را به خبر تبدیل کرده است! ... 

یادداشت حسین شریعتمداری درباره موضع گیری های دو نماینده مجلس

فلان نماینده دیگر تریبون مجلس را برای تکرار ادعاهای دروغ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا علیه ایران اسلامی به کار می‌گیرد و ادعای دروغی را علیه رئیس‌قوه قضائیه مطرح می‌کند که قبلا نیز مطرح کرده بود و بعد از آنکه جعلی بودن آن مشخص شد، رسما به خاطر دروغی که گفته بود عذرخواهی کرده بود! چرا این ادعا و تهمت ناروا بار دیگر از سوی این به‌اصطلاح نماینده مجلس مطرح می‌شود؟! مگر از آن هنگام که این اتهام دروغ را مطرح کرده و سپس پوزش خواسته بود تاکنون چه اتفاقی افتاده است که ایشان بار دیگر همان اتهام را از تریبون مجلس بر زبان می‌آورد؟! فقط 2 اتفاق تازه را می‌توان آدرس داد، اول آنکه وزیر خارجه آمریکا همین تهمت را علیه رئیس ‌قوه قضائیه مطرح کرده است و دوم اینکه دستگاه قضایی وارد برخورد با مفسدان اقتصادی شده است... آیا اقدامات و اظهارات دو نماینده یاد شده و نمونه‌های مشابه دیگری از این دست، عنوان مجرمانه ندارد؟! اگر همسویی آشکار با دشمنان مردم -‌آنهم در بحبوحه درگیری تمام عیار- جرم نیست، پس تعریف جرم چیست؟! مجلس که سفارت انگلیس زمان قاجار نیست که مجرمان در آن بست بنشینند و از مجازات در امان باشند!

ممکن است کلک بزنند و به اسم جوانگرایی آقازاده های خودشان را بیاورند

ابراهیم فیاض، جامعه شناس به نامه نیوز گفت: ... دولت روحانی مثل دول قاجار عاشق غرب است. نه مي‌تواند منطقه را ببيند و نه امكانات منطقه را. ما احتياجي به جنگيدن نداريم. الان تركيه با آمريكا در حال جنگ هم هست و در سوريه با قطعه كردها درگير است... اينها غربگرا هستند. اينها از یک سو ارز مسافرتي می دهند و از سوی دیگر مي‌گويند پول نداريم... دولت بايد وزرايش را عوض كند. مجلس فرمايشي هم با دولت همکاری می کند. مثلا وزير راه‌ كه هيچ فايده‌اي نداشته و این همه به راه و مسکن ضربه زده را مي‌خواهند استيضاح كنند اما کو؟ تلخ‌ترين طنز تاريخ هم اين است كه اين فرد سه بار استيضاح مي‌شود و در نهايت از مجلس راي مي‌آورد... مشکل ما حمایت امریکا و خارجی ها از ناراضیان نیست، مشكل ما دولت‌هاي غربگراي محافظه‌كار است كه هميشه باعث نابودي ما شده اند. از دوره هاشمي‌رفسنجاني تا به حال ما را بيچاره كرده است. فرقی هم با هم ندارند. بعضي‌ها اولش شعار می دهند اما در عمل آمريكايي‌صفت هستند... من خودم دیدم که در سخنراني رهبري بسياري از سفراي ما خواب بودند و رسما چرت مي‌زدند... ممكن است اينها آقازاده‌هاي خود را بياورند. ممکن است كلك بزنند و نسل جوان متشکل از آقازاده‌ها باشند.

برخی وزرا استیضاح وزیر دیگر را جلو می اندازند تا خودشان استیضاح نشوند!

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنی‌ها، انتصاب‌های مشکوک و بده، بستان‌های عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد به تابناک گفت: هر چه جلوتر می‌رویم، به ‌درستی استیضاح مذکور بیشتر پی می‌بریم. متأسفانه، برخی نمایندگان مجلس که نامشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح‌شدن استیضاح، یکی از نمایندگان مجلس در چهارشنبه بعدازظهر به دفتری می رود و در آنجا قول داده بود تلاش کند استیضاح رأی نیاورد.

تاجگردون نیز می گوید: اکنون بیش از پنج استیضاح در مجلس شورای اسلامی مطرح است؛ البته در کنار این‌ها یکسری بی‌اخلاقی‌هایی هم می‌شود؛ از جمله اینکه برخی‌ها، استیضاح برخی وزرای دیگر را جلو می‌اندازند تا خودشان استیضاح نشوند؛ ما از این چیزها در راهروهای مجلس زیاد می‌بینیم.

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات به ایلنا گفت: در شرایط فعلی مساله استیضاح چیزی جز دامن زدن به التهابات جامعه در پی نخواهد داشت و من پیشنهاد می‌کنم هم دولت و هم مجلس دست از لجبازی با یکدیگر بردارند. همه باید تلاش کنیم دولت توان مدیریتی خود را افزایش دهد و مجلس هم در همین راستا به مسیر خود ادامه دهد.

 یکی از مشکلات ائتلاف،حزب اعتدال و توسعه است/عارف نبوغ سیاسی ندارد

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی از گفتگوی خود با مهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «ضعف سیاسی که متوجه آقای عارف کردید، یعنی چه؟»، گفت: منظورم قدرت تشخیص و نبوغ سیاسی است. چرا مخالفین اصلاحات از آقایان رضا خاتمی، تاجزاده یا بهزاد نبوی حساب می‌برند؟ چون این‌ها آنتن‌های تنظیم‌کننده‌ای دارند که مثل صفحه رادار، پدیده ها را روی خود نشان می‌دهند و قدرت پیش‌بینی و جمع‌بندی دارند؛ آدم سیاسی باید همین طوری باشد. اگر هیئت‌رئیسه فراکسیون امید -غیر از آقای عارف- طوری تعریف می‌شد که ۵ یا ۶ نفر مثلا مانند آقایان معین و مرتضی حاجی در آن جای می‌گرفتند، حتما خروجی فراکسیون پس از یک سال و اندی، بهتر از این می‌شد.

عبدالله ناصری: نیروهای رئیس جمهور می‌گویند روحانی یعنی نوبخت، نوبخت یعنی روحانی/ جهانگیری در جلسه‌ای گفت احتمالا مشکل کار من هستم؛ من از دولت استعفا خواهم داد/ عارف نبوغ سیاسی ندارد

ناصری در پاسخ به این سوال که آیا روحانی ساعت ۱۰ صبح در محل کارش حاضر می‌شود. این حقیقت دارد؟ می گوید: وقتی می‌بینم نَه یک روز، نَه دو روز بلکه روزهای متعدد، «اسکورت» آقای روحانی، چه ساعتی دَم درب خانه ایشان حضور پیدا می‌کند تا ایشان را به نهاد ریاست‌جمهوری ببرد، دیگر شنیدن نمی‌خواهد! آقای روحانی قبل از اینکه به پاستور برود، در نیاوران و در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. بازه زمانی دو ماهه، قبل از استقرار رسمی دولت، برای فرد انتخاب شده بسیار مهم است که باید وقت بگذارد و کار کند. اصل سازه دولت در همان دو ماه گذاشته می‌شود. آقای روحانی در این دو ماه(از زمان انتخاب‌شدن در خرداد ۹۲ تا استقرار رسمی دولت در مرداد ۹۲) اکثر روزها وقتی هوا روشن بود، به خانه بازمی‌گشت...

صریح می‌گویم، مذاکره با آمریکا فایده‌ای ندارد

مجید تخت‌روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به تسنیم گفت: مذاکره من با آمریکایی‌ها کاملا غلط است. اصلا مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداشتم و این مسئله شایعه ای کذب بوده است... شخصیت آقای ترامپ اینگونه ساخته شده است و نمی‌توان امیدوار بود که شخصیتش تغییر کند؛ اطرافیانش و بخصوص وزیر خارجه و هم مشاور امنیت ملی‌اش از چهره‌های تند جمهوری‌خواه هستند و ضدیتشان با ایران خیلی روشن است،‌ آقای بولتون که تماس‌ها و روابط نزدیکش با تروریست‌ها نیاز به اشاره و تشریح ندارد، اینها مواضع تندی نسبت به ایران دارند؛ آقای پمپئو قبلا در سیا بوده و مواضع ضد ایرانی دارد و حالا اینکه اینها توانستند بر شخصیت ترامپ تاثیر بگذارند یا نتوانستند اطلاعی ندارم... یعنی نمی‌توانند رئیس‌جمهورشان را با واقعیت‌های دنیا آشنا کنند، چون این‌ها از جهات دیگری تند هستند. ما با چنین افرادی روبرو هستیم. این عقلانیت دولت آمریکاست و عرض کردم که مذاکره در این شرایط معنایی ندارد... سفر آقای دکتر ولایتی به روسیه هم سفر خوبی بود و ایشان هم  مذاکرات خیلی خوبی درحوزه‌های مختلف  با آقای پوتین داشتند.

تخت روانچی:پمپئو طوری سخن می‌گوید که گویا با حکومت شاه در ایران صحبت می‌کند

 حاشیه های بازداشت معاون ارزی سابق بانک مرکزی

آفتاب یزد نوشت: معاون ارزی{بانک مرکزی} به نظر برخی پنجمین منصب اقتصادی قدرتمند در کشور محسوب می‌شود، صاحب این کرسی می‌تواند بر پرداخت میلیاردها دلار ارز دولتی به متقاضیان و همچنین شاهرگ‌های حیاتی مالی کشور تاثیر مستقیم داشته باشد... در زمان ورود وی{احمد عراقچی} نرخ ارز 3500تومان بود و در زمان خروجش از میرداماد این عدد از کانال 10 هزار تومان نیز عبور کرد. این‌که اختیارات وی چه بود و چه میزان از مسئولیت این مسئله بر عهده این عضو جوان خانواده سرشناس است، سوالی است که معاون ارزی به‌دلیل رسانه گریزی‌اش تاکنون پاسخی به آن نداده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۹۴۷۵۲۰:۲۷:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
حالا که مجلس خواسته بیاد توضیح بده ؛ میخواد توی تلویزیون صحبت کنه
ناشناس۴۷۹۴۹۶۲۰:۴۰:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۵
اقای « تکرار» می خواد خودش رو کنار بکشه...
ناشناس۴۷۹۸۹۹۰۶:۲۷:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۶
روحانی گفت: میرم مجلس وحقایق را می گویم . حالا تقریبا یک ماه وقت هست تا ببینیم چه کسی جا می زند روحانی یا سوال کنندگان !
ناشناس۴۷۹۵۱۸۲۰:۵۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۵
مهم اینه که قانع نمیشویم
صراف استامبول۴۷۹۵۴۱۲۱:۰۹:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۵
توره خدا صحبت نکن !!!! صحبت کنه ؛ دلار 3 برابر میشه
ذاکر۴۷۹۴۸۴۲۰:۳۱:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۵
لابد میخواد بگه مردم نگران نرخ ارز نباشن !!!
ناشناس۴۷۹۴۸۶۲۰:۳۴:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۵
مطهری : روحانی با شجاعت موانع را بگوید ، تا مردم بفهمند..!! طرح هیولاسازی از یک دشمن فرضی برای پنهان کردن سو مدیریت ها شروع شد منتقدان بودند که ۱/۵ میلیون سکه رو ریختن تو بازار؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی و رانت ۲۶ هزار میلیاردی ناشی از ان ، حتما کار امام جمعه مشهد بوده !!!
شهسواری۴۷۹۴۹۳۲۰:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۵
الان همه رو میندازه گردن محمود
حسنی۴۷۹۴۹۹۲۰:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۵
جناب دکتر امید با تدبیر !!!!! به تنهایی کشور را 80 سال به عقب راند
ناشناس۴۷۹۵۲۵۲۰:۵۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۵
مذاکره بدون روحانی و تیمش
الف ر۴۷۹۵۳۳۲۱:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱۵
روحانی هنوز هم امید اکثریت مردم هستند
ناشناس۴۷۹۷۸۸۰۰:۳۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۶
از طرف مردم صحبت نکن بگو امیدمن و تمام دلالهای این مملکته
ناشناس۴۷۹۵۳۷۲۱:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۵
فقط باید سکوت کنه حرف بزنه همه چیز میریزه به هم و قیمت ها چن برابر میشه
ناشناس۴۷۹۶۱۸۲۲:۲۰:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۵
اگر بخواهیم می‌شود، اما متأسفانه این خواست و اراده دیده نمی‌شود، مخصوصا در میان دولتی‌ها. البته از مجلس هم نباید گذشت، که مهم‌ترین وظیفه‌اش، یعنی نظارت، بر زمین مانده است. از راه‌‌حل‌های مسائل کنونی، افزایش مطالبات مردم از نمایندگان منتخب خود برای نظارت هر چه بیش‌تر بر رئیس جمهور منتخب و تیم او بدون هیچ اغماض و در راستای منافع عمومی است. با مراجعه هر چه بیش‌تر به دفاتر نمایندگان، خواست خود را مطرح کنید و از آنان بخواهید که پیگیری کنند. بدین ترتیب، می‌توان امید داشت که قوه قضائیه هم در کمال سلامت به وظایف خود عمل کند.
شهاب۴۷۹۷۴۲۲۳:۴۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۵
خوبه تا زمانی که ترامپ تحریم نکرده بود همه چی خوب بود.. اقتصاد ایران و البته هیچ کشوری تاب تحمل در برابر تحریمهای امریکا که به تنهایی 30 درصد اقتصاد جهان را در اختیار داره را نداره به روحانی هم اساسا ربط نداره .. همیشه تحریم رانت ایجاد میکنه و البته جلوی اونو گرفتن کار ساده ای هم نیست چون در این میان هر کی را نگاه میکنی دنبال کسب منافع بیشتر هست.
از سار کاشان۴۷۹۸۱۴۰۱:۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۶
از دولت حمایت آگاهانه می کنیم .
ناشناس۴۷۹۸۶۱۰۵:۲۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۶
شریعتمداری چرا از بر ملا شدن تخلفات قوای دیگر ناراحت میشود اگر نماینده های مجلس مدام از تخلفات دو لتیان در مجلس سخنرانی کنند کیهان با تیتر اول روزنامه طرفداری می کند ولی اگر همان نماینده از قوه قضاییه وتخلفاتش بگوید میشود عامل دشمن علت چیست؟
ناشناس۴۷۹۸۶۴۰۵:۲۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۶
سکوت فلسفی نیست با مدعیان ژن برتریشان که با ناشیگری ادعای پدرشان را مطرح کردند جای صحبتی ندارند و بس..
مسلم۴۷۹۹۲۵۰۷:۳۴:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۶
این آقای مطهری زمان دولت آقای احمدی نژاد هر هفته یک نطق علیه ایشان انجام میداد ولی در حال حاضر نمی دانم چرا .... گرفته اند و نتیجه بی کفایتی دولت را به گردن این و آن می اندازند
رضا۴۷۹۹۸۷۰۸:۳۰:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۶
آقای ناصری عزیز سلام. احتمالا اگر آقای رئیس جمهور و سایر گردانندگان کشور به جای استفاده از طرز تفکر افرادی مثل شما و من از برنامه داران و برنامه ریزان "مثل سایر کشور ها" استفاده میکرد کافی بود ساعت 9 صبح سر کار حاضر و 5 عصر نیز در منزل به زندگی شخصی اش بپردازد.
مهمان۴۷۹۹۹۵۰۸:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۶
با سلام و احترام دو موضوع: صبح نو؟؟؟!!!! آن زمان که رهبر راهبری می کند و چشم انداز نشان می دهد همه یا اکثر سخنان این امام عزیز بر زمین می ماند حال که دولت اصلاحات توی گل گیر کرده رهبر با فرمان و دستورات خود مسائل و مشکلات امروز کشور را حل کند . خدایی این اصلاح طلبان عجب رویی دارند. دومین مطلب فرمودند کاستی ها به آقای خاتمی بر نمی گردد و ایشان در کمال تواضع و ادب از مردم عذرخواهی کردند.؟؟؟؟؟!!!!!!!! جناب آیا ایشان و هم حزبی هایشان نبودند که تمام قد در زمان تبلیغات ریاست جمهوری از روی کار آمدن اصلاح طلبان و شخص آقای روحانی دفاع می کردند. عجب متفکرانی دارد این حزب زمان سختی و درد سر حتی منتخب خودشان را هم تنها می گذارند.
ناشناس۴۸۰۰۱۳۰۸:۵۲:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۶
سکوت اقای عارف فلسفی نیست ، . بنده خدا حرفی برای گفتن ندارد.
میثم۴۸۰۰۳۷۰۹:۰۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۶
دوستان دلواپس توجه داشته باشند که اگر امثال آقای خاتمی یا حتی ما مردم عادی میگیم پشیمونیم که به روحانی رای دادیم به معنای این نیست که به امثال جلیلی و رییسی و قالیباف رای می دادیم, اگر روحانی بعد ۵ سال سال خراب کرد, این آقایون با اون تفکرات اعوان و انصار کارکشته و متخصصی که دور برشون داشتند چند ماهه فاتحه مملکت را میخوندن, الان هم خیلی خوشحال نباشید از عدم موفقیت روحانی, چون دفعه بعد به جای ۷۰، ۸۰ درصد رای ۴۰ درصد هم رای نمیدن,
ناشناس۴۸۰۱۷۴۱۰:۰۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۶
من بشدت با این تیتر زدن اظهارات حسین شریعتمداری شما مخالفم با این کار ها اورا که پایگاهی ندارد تیراژ روزنامه اش شاهد مدعا بزرگ میکنید . مردم اگر علاقمند بودند روزنامه اش را میخریدند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین