فلاحت پیشه در گفتگو با الف: غنی سازی 190 هزار سو در حال انجام است

گروه سیاسی الف،   3970515125 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس گزارش شفاهی مسئولین سازمان انرژی اتمی به کمیسیون، فعالیت غنی سازی 190هزار سو در حال انجام است.

حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلا آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به پیگیری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص آغاز فعالیت غنی سازی تا 190 هزار سو، گفت: قرار شد تا مسئولین سازمان انرژی اتمی گزارشی از غنی سازی در این زمینه ارائه کنند و همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده نمایندگان از مراکز هسته ای بازدید میدانی داشته باشند تا در جریان فعالیت ها قرار گیرند.

وی افزود: طبق گزارش شفاهی مسئولین سازمان انرژی اتمی، فعالیت غنی سازی 190هزارسو آغاز شده و در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش دهم برجام از سوی مسئولین وزارت خارجه گفت: قرار است آقای ظریف وزیر خارجه در خصوص این گزارش توضیحاتی به کمیسیون و نمایندگان ارائه کند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: ما گزارش دهم برجام را مطالعه کردیم و از مسئولین بخصوص سازمان انرژی اتمی در خصوص برخی موارد توضیح خواستیم که بعد از گزارش مسئولین و بازدیدهایی که ما از مراکز هسته ای انجام می دهیم، یک گزارش کامل تهیه و به مجلس ارائه می کنیم.

مقام معظم رهبری در  14 خرداد امسال در مراسم سالگرد امام خمینی  (ره)  گفتند:سازمان انرژی هسته ای موظف است سریعا آمادگی های لازم را برای رسیدن به 190 هزار سو فعلا در چارچوب برجام فراهم کند و همچنین برخی مقدمات دیگر را که رئیس جمهور محترم دستور آن را داده اند از همین فردا آغاز کنند.