یک مخترع: امروز بحران و جنگ آب داریم

گروه اقتصادی الف،   3970514186

مخترع حلقه كاهنده حجم آبگير فلاش تانك بزرگ گفت: امروز بحران و جنگ آب داریم و باید از منابع آبی کشور حفاظت شود.

فريدون شيري مخترع حلقه كاهنده حجم آبگير فلاش تانك بزرگ در گفتگو با الف، گفت: هیچ ساز و کاری برای فروش اختراعات در فرابورس تعریف نشده و تبلیغی نیز انجام نمی گیرد و آنها برای جذب سرمایه گذار منفعل عمل می کنند.

وی افزود: هیچیک از اختراعات او در حوزه صرفه جویی آب کپی برداری نیست، البته شاید مشابهتی از نظر عوامل هدر رفت آب با برخی تجهیزات کاهنده آب داشته باشد، اما این ابتکارات شخصی است که باعث افزایش رفاه می شود.

شیری تصریح کرد: از سال 77 کشور در یک دوره خشکسالی 10 ساله قرار داشت و وزارت نیرو مدام اطلاعیه هایی برای صرفه جویی آب منتشر می کند و به فکر یافتن روش ها و ساختن تجهیزاتی برای کاهش مصرف آب افتاده است و باید در این مورد برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم.

این مخترع 55 ساله ادامه داد: ابتدا یک کاهنده برای نصب روی شیرآب و دوش طراحی کرده بودم که نیازمند مجوز برای سرمایه گذاری است؛ البته در سال 1388 دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب یکی از استان‌ها به معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همان استان اعلام کرده است که یکی از اختراعات بنده حدود 33درصد و دیگری 48 درصد صرفه جویی آب را بدنبال خواهد داشت که متاسفانه با اینکه استفاده از این اختراعات می توانست تاثیر به سزایی در کاهش میزان مصرف آب شرب خانگی داشته باشد اما هیچ ترتیب اثری داده نشد.

وی گفت: پس از این موضوع به فکر اصلاح در تولید فلاش تانک ها افتادم که تولیدکنندگان این وسیله نیز حجم فلاش تانک را 35درصد کوچک کرده و از این طریق مصرف را کاهش دهند، بدون اینکه در بازده و کارکرد آن اخلالی ایجاد شود.

شیری افزود: همچنین اقدامات پژوهشی خود با ایجاد تغییراتی در حفره‌های کاهنده و استفاده از ساچمه موفق به رفع مشکل جمع شدن رسوب پشت کاهنده فشار آب شده است و پس از آن موفق به اختراع کاهنده پیشرفته‌تری با محفظه میانی رسوب گذار و در ادامه نیز موفق به اختراع سردوش کم مصرف پرفشار شدم.

این مخترع تاکید کرد: نمونه خارجی یک سردوش در بازار حدود یک میلیون تومان است درحالی که در اقدامی مبتکرانه تمام عیوب این سردوش ها را برطرف کردیم و این وسیله رسوب گذر شده و مسدود نمی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اختراعات انجام شده آماده سرمایه گذاری و تولید است، اظهار کرد: وسیله حجم دهنده به آب دوش مهمترین اختراع او محسوب است که در راستای مصرف بالای آب در حمام اختراع شده و به آب دوش حجم داده و آب به صورت پفکی خارج می شود.

شیری گفت: اختراعات ارائه شده به بازار فرابورس ایران دارای تاییدیه بهداشت نیز می باشد و در صورت ورود به بازار میزان صرفه جویی در آب را به میان قابل توجهی کاهش خواهد داد و خواستار حمایت های لازم برای راه اندازی خط تولید به منظور بهره مندی بخش خانگی از این تجهیزات هستم.

 این مخترع ساخت تجهیزات کاهند مصرف آب در پاسخ به این سوال که آیا به وزارت نیرو و مهندس اردکانیان در این مورد مذاکره کرده است: گفت: خیر، اما حدود 6ماه پیش قبل از انتخاب وزیر و در زمانی که آقای محمودی سرپرست وزارت نیرو بود، نامه نگاری انجام شد که و حتی از من دعوت کردند  و توضیحاتی ارائه کردم ولی برخورد بدی با من شد.

وی گفت: از سال 1375 کشور با خشکسالی روبرو است و امروز بحران و جنگ آب داریم و باید از منابع آبی کشور حفاظت شود اما متاسفانه دستهایی در پشت پرده حضور دارند و اجازه نمی دهند افرادی مانند من راه به جایی ببرند.

شیری در پایان افزود: از رئیس جمهور تقاضا دارم همانگونه که بارها گفتند آب و طرح های آبی در دستور کار و اولویت دولت است  به بررسی طرح ها و اختراعات افرادی که بیرون از وزارت نیرو هستند، توجه کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین