انتقاد وزیر بهداشت از کاهش خدمات درمانی بیمارستان ها به بهانه صرفه جویی

گروه سلامت الف،   3970514172 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: در این شرایط، مردم نباید احساس کنند که در مقایسه با سال های گذشته، کمبودی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و برای این کار باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتقاد وزیر بهداشت از کاهش خدمات درمانی بیمارستان ها به بهانه صرفه جویی

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نشست با روسای بیمارستان های سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس، اظهار داشت: تحریم ها بدون تردید بر روی زندگی مردم، خدمات، درآمدهای دولت و روح و روان گیرندگان خدمات، تاثیر دارد و چه بسا نقش مهمی در بروز و یا بار بیماری ها داشته باشد بنابراین ابتدا باید بپذیریم که با این واقعیت ها روبرو هستیم، عوارض آن را شناخته و با تدبیر و برنامه، برای حل مشکلات، تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: بیمارستان ها حتما باید بدهی خود را به شرکت های تامین کننده دارو و تجهیزات پزشکی به حداقل برسانند چون این شرکت ها برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، نیاز به نقدینگی دارند و حتما باید برای یک سال آینده، تجهیزات ضروری و قطعات و وسایل مورد نیاز، تامین شود.

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت صحیح روسای بیمارستانها در تامین تجهیزات پزشکی و داروی مورد نیاز این واحدهای درمانی، خاطرنشان کرد: بخشی از کار در حوزه کلان کشور مانند تامین نقدینگی و ارز و انتقال ارز، مسائل مربوط به گمرک و حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی با تدبیر از سوی مسئولان وزارت بهداشت در حال انجام است اما همت روسای دانشگاه ها و بیمارستانهای کشور برای گذر از این شرایط و وارد شدن کمترین آسیب ها به مردم، بسیار مهم و ضروری است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه انگیزه امروز من برای خدمت به کشور و مردم در شرایط کنونی بسیار فرق کرده و مضاعف شده است؛ افزود: امروز در مقابل ما، شرورترین افراد کره زمین و انسان های ظالم و فاسد به تمام معنا قرار دارند که علاوه بر ترامپ، برخی از آنها علی الظاهر هموطن ما هستند اما در ادورا مختلف، بزرگ ترین ظلم و خیانت ها را به مردم کردند و امروز به مشاوران کاخ سفید تبدیل شده اند و بشریت از دست آنها آسوده نیست.

هاشمی تاکید کرد: امروز دشمنان ما، افرادی هستند که به تمامیت ارضی ایران چشم طمع دارند و اسلام و انقلاب اسلامی، برای آنها اولویت اول نیست و می خواهند ایران را نابود کنند بنابراین وظیفه ملی هر ایرانی و وظیفه ایمانی هر مسلمانی این است که در این شرایط از خودگذشتگی کرده و در کار و تلاش کردن، به کم راضی نباشد.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز باید وظیفه ای که به ما سپرده شده را به طور کامل انجام دهیم و هر فردی که کارش را درست انجام دهد، تکلیف از وی ساقط می شود.

هاشمی ضمن انتقاد از برخی افراد که اظهار نظر در همه حوزه ها را وظیفه خود می دانند، گفت: برخی افراد که برخی تریبون ها را در اختیار دارند به قیمت مطرح کردن خودشان و بدون توجه به هزینه هایی که برای نظام و مضراتی که برای منافع ملی دارد، در همه حوزه ها اظهار نظر می کنند که این به نفع کشور و مردم نیست.

وی با اشاره به نقش مهم روسا و مسئولان بیمارستان ها در کنترل یا ایجاد هزینه برای نظام سلامت، از اقدامات این مسئولان در طول اجرای طرح تحول سلامت تقدیر و بر لزوم حفظ دستاوردهای این طرح، تاکید کرد.

هاشمی اضافه کرد: مهم ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم، افزایش دسترسی به خدمات و مراکز بهداشتی و درمانی، نوسازی فضاهای بهداشتی و درمانی، تامین کمبودهای تجهیزات پزشکی بود که باید مراقبت کنیم تا آسیبی به آنها وارد نشود و به بهانه صرفه جویی هزینه ها، نباید خدمات کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: کشور از نظر منابع، با محدودیت هایی روبرو است و این منابع باید به صورت بهینه هزینه شده و جلوی توسعه غیرضرور را بگیریم و از سوی دیگر نیز تحت تاثیر مطالبات بدون پشتوانه اعتباری برخی افراد، قرار نگیریم.

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۴۷۶۸۷۰۱۷:۴۸:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
لطفا سخنگوی وزارت بهداشت را فردی بگذارید که فارسی روان صحبت نماید با تشکر
ناشناس۴۷۷۱۰۷۱۹:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
دیشب در گزارش ویژه خبری شبکه دو میفرمودند در آمریکا وژاپن واسترالیا و.... هم از لوازم یکبار مصرف پزشکی چند بار استفاده میکنن!!!! نمیدونم اگر اینطوره چرا اسم این لوازم یکبار مصرفه؟؟
ناشناس۴۷۶۹۱۸۱۸:۰۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۴
آشی است که خودت پختی دکتر...
ناشناس۴۷۷۲۱۷۲۰:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
خوب اقدامات تنبیهی برایشان بکار ببرید بعد از تذکر.
ناشناس۴۷۷۲۵۰۲۰:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۴
خوبه والآ! خود گویی و خود خندی! عجب مرد هنرمندی!
ناشناس۴۷۷۳۱۰۲۱:۲۰:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
خود شما جناب وزیر دستور استفاده مجدد از وسایل یک بار مصرف رو به بیمارستان ها دادید . چراغ روشن بهشون نشون دادید حالا معترض هم هستید .دوره زمونه ای شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین