در نامه به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات احمد توکلی: با لغو مصوبه اخیر شورای آموزش و سنجش از حقوق آموزشی دانش آموزان دفاع کنید

گروه اجتماعی الف،   3970514118 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی با ارسال نامه ای به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار تجدید نظر درمصوبه اخیر شورای آموزش و سنجش کشور شد.

به گزارش الف،در این مصوبه که از سال تحصیلی آینده به اجرا در خواهد آمد، عنوان شده است: سوابق تحصیلی و نمرات دوران دبیرستان دانش آموزان در کنکور تأثیر قطعی خواهد داشت.

توکلی نوشت: با پی گیری این مصوبه از حقوق آموزشی دانش‌آموزان دفاع نمایید و تا زمانی که امکان برگزاری آزمون‌های دبیرستانی به‌صورت 100 درصد امن و همگن در سه سال پایانی به وجود نیامده است از این اقدام جلوگیری نمایید.

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
با سلام و احترام؛
در مصوبه اخیر شورای محترم آموزش و سنجش کشور، تأثیر مثبت نمرات یک سال دبیرستان (متوسطه دوم) دانش آموزان به تأثیر قطعی بدل شده است. این اقدام می‌تواند تضییع حقوق دانش آموزان را به دلیل نبود فرصت‌ها و سوابق برابر برای آنها در پی داشته باشد. درحالی‌که شواهد نشان می‌دهد منافع برخی مؤسسات آموزشی خصوصی با این تصمیم تأمین می‌شود. کدام دلیل دینی و عقلی اجازه می‌دهد با ظلم به دانش‌آموزان منافع زیاده‌خواهانی سیری‌ناپذیر تأمین گردد؟ تکلیف دفاع از حقوق این دانش آموزان یکی از شئون نمایندگی است بنابراین با پی گیری این مصوبه از حقوق آموزشی دانش‌آموزان دفاع نمایید و تا زمانی که امکان برگزاری آزمون‌های دبیرستانی به‌صورت 100 درصد امن و همگن در سه سال پایانی به وجود نیامده است از این اقدام جلوگیری نمایید.

با تشکر
احمد توکلی
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت
14 مرداد 1397